Skocz do zawartości
Hudzior

Czy podejdzie alternator 120A zamias 140A?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych forumowiczow, jadac sobie dzisiaj przez miasto, podczas przyspieszania (obroty okolo 2500) zaswiecila mi sie kontrolka ladowania i komunikat Generator Werkstatt, ale zaraz zgasla i tak za kazdym razem kiedy dynamiczniej przyspieszalem, po przejechaniu okolo 15 km kontrolka sie zaswiecila i juz niegasnie:639:, kolo alternatora odpada, bo jakies 2 miesiace temu wymienikem na nowe, a poza tym sprawdzalem i jest OK, alternator jest firmy VALEO 140A o nr: 028 903 029 R i chcialbym sie dowiedziec czy w miejsce tego moge wlozyc alternator 120A, czy slabszy alternator niczemu niezaszkodzi?

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej upewnić się co się stało, może sam regulator albo szczotki, a to niewielki koszt, a dopiero potem decyzja...

 

Inna rzecz to ile samochód ma przebiegu, bo te alternatory wytrzymują bez wymiany szczotek około 180 tkm, chyba że ma się pecha i wirnik odmówi współpracy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Inna rzecz to ile samochód ma przebiegu, bo te alternatory wytrzymują bez wymiany szczotek około 180 tkm,

No wlasnie prawie taki przebieg mam, jak moge sprawdzic czy to regulator czy wirnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No wlasnie prawie taki przebieg mam, jak moge sprawdzic czy to regulator czy wirnik?

 

trzeba wykręcić regulator i zobaczyć jak wyglądają szczotki, lub podjechać do warsztatu gdzie naprawiają i ewentualnie zdjagnozują lub podmienią regulator ze szczotkami... W kupno nowego regulatora raczej nie pchałbym się ponieważ szkoda kasy jeśli wyjdzie że to wirnik.

 

Więc tak wymontowanie samemu i ocenić czy to mogą być szczotki... jeśli tak to wymiana na nowe...

Sprawdzanie u fachowców jeśli podmienią i będzie ok to wymiana regulatora i szczotek.

Jeśli wirnik to wymiana alternatora.

 

A tu temat o alternatorach Valeo.

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=49266&highlight=alternator+szczotki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK jutro to rozkrece i sprawdze, a jakby wypadlo ze to jednak wirnik i alternator do wymiany to moge zalozyc ten 120A, czy raczej nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OK jutro to rozkrece i sprawdze, a jakby wypadlo ze to jednak wirnik i alternator do wymiany to moge zalozyc ten 120A, czy raczej nie?

 

Zaloz taki jaki ma byc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazuje się ze jest to typowa przypadłość alternatorów valeo czyli uszkodzenie wirnika a wiem coś na ten temat bo jestem właśnie po naprawie alternatora gdzie objawy były identyczne jak u ciebie.Żeby się o tym przekonać odkręć plastikową obudowę z tyłu alternatora a następnie regulator napięcia ze szczotkami i będziesz miał dostęp do pierścieni wirnika.Sprawdź miernikiem rezystancję między pierścieniami wirnika powinna być rzędu kilku omów a jeżeli jest bardzo duża lub wcale nie ma przejścia to wirnik jest uszkodzony.Wymiana wirnika załatwia sprawę (koszt samego wirnika to jakieś 150zł).Jest również możliwość naprawy uszkodzonego wirnika ale rzadko kto się tego podejmuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdź miernikiem rezystancję między pierścieniami wirnika

Kolego morzesz mi wskazac gdzie mam przylozyc koncowki miernika zeby to zmieszyc?

Alternator 140A_800x600.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego morzesz mi wskazac gdzie mam przylozyc koncowki miernika zeby to zmieszyc?

 

widać tam gdzie szczotki latają i jest wytarte, a jak wygladaly szczotki.

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szczotki sa jeszcze dobre, a tam wlasnie mierzylem i na mierniku ani drgnie, tak jakbym wogule nieprzykladal, czyli to oznacza wirnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze w inny sposó sprawdzić czy wirnik jest uszkodzony.Potrzebny do tego będzie kawałek przewodu zarobiony końcówkami np.oczkowymi.Jeden koniec podpinamy pod plus akumulatora bierzemy wirnik w rękę dolną bieżnią(pierścieniem) dotykamy do masy a do górnej przykładamy przewód prądowy jak zaiskrzy znaczy o.k,następnie górną bierznią dotykamy masy a do dolną dotykamy przewodem prądowym jak zaiskrzy o.k.Wszystko to robimy nie dotykając samym wirnikiem do masy.I ostatnia rzecz dotykamy wirnikiem do masy a prąd dajemy na pierścień-jeśli nie iskrzy to jest o.k.:)

Może to trochę skomplikowane ale skuteczne.

Powodzenia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mierzysz to w ten sposób że jedną końcówkę miernika przykładasz do jednego pierścienia wirnika (ten po którym chodzi szczotka) a drugą końcówkę do drugiego pierścienia.Jeżeli tak robiłeś i jest tak jak pisałeś "tak jakbyś wcale nie przykładał" to masz na 100% uszkodzoną cewkę wirnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , czy ktos sie orietuje jakie alternatory byly wkladane do silnikow AVB , wiekszosc na ktore trafilem w necie maja 120A w moim aucie jest 90A i zastanawiam sie czy to taki jaki powinien byc , poszukuje nowego bo piski sa coraz glosniejsze a ze w UK wymiana lozyska rowna sie cenie nowego alternatora wiec wiadomo wole zakupic nowy, dzieki za podpowiedzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na naklejce z kodami wyposażenia którą masz w bagażniku powinien być kod alternatora jaki był fabrycznie zamontowany w twoim aucie.

http://forum.vw-passat.pl/threads/991-Kody-wyposa%C5%BCenia-pojazdu?highlight=kody+wyposa%BFenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec kod na naklejce w bagazniku jak i w ksiazce to 8GL czyli alternator 120A co ciekawe w aucie siedzi 90A i teraz dylemat jaki kupic ? auto odpala od strzala nawet zima (mieszkam w uk wiec tu nie ma takich mrozow max -5) do tego zamontowany jest wzmacniacz 600W + skrzynia nigdy nie bylo problemu z pradem wiec co teraz ...? :blink

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście bym wstawił taki jak fabryka dała czyli 120A, no chyba że cena za niego była by kosmicznie duża w porównaniu do 90A.

Ten mniejszy alternator jest bardziej procentowo obciążany co pewnie w dłuższym okresie czasu wpływa na jego żywotność.

Dla przykładu u mnie w 1Z pobór prądu z alternatora po odpaleniu auta kiedy jeszcze grzeją świece żarowe wynosi około 90A. Wówczas alternator 90A pracowałby na 100%, a mój 120A pracuje na 75%.

Edytowane przez wlodek83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

teoretycznie tak , obawiam sie tylo zeby nic sie nie zjaralo , ale w sumie jezeli taki byl seryjnie , taki trzeba zakupic , dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności