Guest yaro79 Report post #1 Posted October 2, 2006 Witam,mam pytanko może jest któs kto mógłby mi powiedziec czy b4rok 94/95 1.9tdi 90ps nadaje sie do chiptuningu?? nie wiem czy ten model posiada komputer i gdzie jest do niego dostęp? i jesli to możliwe jakie sa skutki uboczne takiego zabiegu , z tego co słyszałem to silniki te maja dosc duża tolerancje i można je bez wiekszych konsekwencji "podkerecic"? Prosze o opinie i może jest któs kto dokonał takiego zabiegu?? pozdrawiam!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuczi Report post #2 Posted October 2, 2006 Poszukaj w FAQ, był ten temat poruszany Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest yaro79 Report post #3 Posted October 2, 2006 witam wiem ze był ale to chyba dotyczyło wersji benzynowej?? o dieslu nie znalazłem?? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest koel777 Report post #4 Posted October 3, 2006 Witam, ja mam passata 95/96 1.9tdi 90kM. Dowiadywalem sie co nie co o podniesieniu mocy na 110 i wiem, ze jest to mozliwe. Silniki w B4 byly dwa: pierwszy to taki jak nasz 90 kM a drugi 110 kM, one roznia sie tylko sterowaniem komputera. Zalezy jaki masz przebieg (org) ja mam 280 tys i powiedzieli mi ze moze skrocic jego zywotnosc, wiec dam sobie spokoj, bo jak na razie to silnik pracuje super i na przyspieszenie nie narzekam... A dostep dp kompa jest z prawej strony licznika, na plastiku widac silnik z piorunem, wyjmij plastik i masz wtyczke. jak chcesz duzo mocy w dieslu to kup sobie B5 o mocy 130 kM i go mozesz podniesc tylko przez chiptuning do 180 kM... ale kogo stać??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest yaro79 Report post #5 Posted October 3, 2006 Witam,dzieki za info jestem wdzięczny ,mam też nowe niusy, własnie wracam z oddziału "Master tuning" w Katowicach przy ul. Gromadzkiej i powiedzieli mi że zakładając iż silnik nie pogubił zbyt wielu koni tzn ma teraz 90 to modyfikacja przez chip daje wzrost mocy do 118 PS taz moc zwiększa sie dokładnie o 28 ps, ustaliłem też u nich faktyczny przebieg i byłem zdziwon y woż ma przejechane 183tyś, na liczniku miałem 170 jak kupowałem wię można by powiedziec ze zrzucono tylko 13tys może to dziwne ale cieszy mnie ze nie wieceh heheh , no chyba ze komputer sioe pomylił ale goscie stwierdzili ze jest po odczycie rzeczywisty. co do chip tuningu to może nie tak bardzo interesuje mnie predkośc chodzi mi raczej o wzrost momentu obrotowego a ten jest znaczny bo z tego co pamietam to 202Nm na 280 nie wiem czy dokładnie ale jest blisko 300Nm zapytali mnie ile chce tym wozem jeszcze jezdzic powiedziałem bo jak ze 2-3 lata to śmiało można robic, na koniec dodam że stał koło mnie gośc który zrobił taki zabieg "chip" i do tego zmienił intercooler narazie przejechał ponad 100tys od tego czasu i wszystko jest ok, no sam już nie wiem heheh!! Pozdro!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krynio Report post #6 Posted July 10, 2009 a ja mam takie pytanie, czy sama zmiana wtryskiwaczy np z afn-a da cos wiecej mocy? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kresek Report post #7 Posted July 10, 2009 Da, kolo 10-15 w zaleznosci od stanu pompy wtryskowej i wtryskiwaczy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krynio Report post #8 Posted July 10, 2009 a jak sie to przełoży na spalanie i reszte?? zużycie innych elementów? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kresek Report post #9 Posted July 10, 2009 Spalanie sie obnizy, zwiekszy sie moc i moment, zuzycie pozostanie na takim samym poziomie. Nawet bym powiedzial ze bedzie lepiej bo juz nie bedziesz musial tak deptac potwora:D Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krynio Report post #10 Posted July 10, 2009 ale da koło 10-15 koni wiecej tak? czy procent? a jaki jest koszt takich wtryskiwaczy ? od razu trzeba wymieniac od nich przewody itd?? jak to jest;p bo zastanawiam sie nad tym powaznie bo jezdziłem 90konna audika a4 ktora cos musiała miec podtuningowane bo szła na maxa lepiej jak moj do 160km to moment a moj to jak czołg;p Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kresek Report post #11 Posted July 10, 2009 Tak 10-15km. Nie musisz nic wiecej wymieniac poza wtryskami. Po zmianie wystarczy sprawdzic i moze wyregulowac dawke paliwa i kat wtrysku. Cena od 400-1000zl w zaleznosci od stanu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krynio Report post #12 Posted July 10, 2009 no ale do tego wszystkie podkładki trzeba wymienic itd. czyli ogólnie mowiac troszke kosztowna zabawa wyjdzie;p Quote Share this post Link to post Share on other sites
zdun_VW Report post #13 Posted July 10, 2009 no ale do tego wszystkie podkładki trzeba wymienic itd. czyli ogólnie mowiac troszke kosztowna zabawa wyjdzie;p Efekt będzie, ale taniej się nie da Chyba, że "czips" z allegro. Ale to już 25 KM więcej Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krynio Report post #14 Posted July 10, 2009 ee nie ja nie chce silnika meczyc:P conajwyzej myslałem o wtryskach tylko potem sie ustawi dawke i kat i tyle, a jak bedzie ze spalaniem na tych od afn i wogle z praca silnika dymieniem itd?? i czy duzo roboty przy zmianie i czy samemu jestem w stanie sie za to zabrac;p o wymiane mi chodzi Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kresek Report post #15 Posted July 10, 2009 Zabrac sie mozesz, ale czy sie uda to nie wiem:D Quote Share this post Link to post Share on other sites
Karoll Report post #16 Posted July 11, 2009 1 opcja http://stefan1987.ovh.org/pozastrona/tunning1z/tunning1z.html sprawdzilem dziala 2 opcja chip lub box z 90 na 115-118KM koszt od 700zl 3 opcja wymiana wtryskow na 216 z 2,5 tdi do tego obowiazkowa korekcja map w komputerku i masz z 90 na okolo 130-140KM zalezy od stanu silnika koszt spory wtryski okolo 800zl regulacja u pompiarza okolo 150-200zl + korekta map w kompie(ceny rozne) 4.opcja Wieksza turbina i wiekszy intercoller <wiecej mocy> sa fachowcy ktorzy kreca do 180KM ale czy warto...??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krynio Report post #17 Posted July 11, 2009 mnie interesuje zeby zwiekszyc tak do 110koni po co wiecej? i silnik zażynac;p Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kresek Report post #18 Posted July 11, 2009 Zaloz wtryski ASV 0.205, AEL 0.210, AHY 0.216. Jak silnik w dobrym stanie, na poszczegolnych wtryskach, uzyskasz od 10 do 18 KM Quote Share this post Link to post Share on other sites
rysiek19 Report post #19 Posted July 12, 2009 Witam ja jestem po wymianie wtrysków od 2,5 0,216 i powiem że jest różnica szczególnie odczuwalna na 4 i 5 biegu efekt zaowocował ślizganiem się sprzęgła co na orginalnych wtryskach tego nie było, ale przy spokojnej jeździe da się jeździć najgorzej jest przy wyprzedzaniu tak że sprzęgło jest do wymiany od VR6... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Krynio Report post #20 Posted July 12, 2009 ja jak cos to od afn-a bym chciał wsadzic ale gdzie takie wtryski znalezc?? zeby kupic;p Quote Share this post Link to post Share on other sites