mubi Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2009 Witam, Ostatnio mam dziwną sytuację z moim climatroniciem, jadąc w trasę po pewnym czasie sie tak jakby coś zawieszało, dmuchawa słychać że działa, ale tak jakby coś blokowało powietrze i nie ma nawiewu. komputer nie pokazuje zadnych błędów, a wyłączenie i włączenie po 5 minutach samochodu nic nie daje, dopiero jak samochod postoi przynajmiej pol, lub godzine, wszytko działa poprawnie, jadąc w trase na początku wszytko też działa normalnie, dopiero po około 2 godzinach zaczyna sie problem. Bardzo bym prosił o pomoć w rozwiązaniu problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2009 Podnieś klapę od silnika, po lewej stronie pod wycieraczką masz taki czarny plastik na 3 przekręcanych kołkach, zdejmij go, pod nim powinien być filtr przeciwpyłkowy, taki sporawy prostokąt z harmonijkowym wkładem, wyjmij go i wyczyść lub wymień jeżeli tego jeszcze nie robiłeś, pod tym filtrem masz klapę kierunku powietrza, sprawdź jej ustawienie jak masz dobrze w autku i jak ci nie dmucha czy czasem ta klapa się nie przymyka bo sterowana jest silnikiem z takim obrotowym potencjometrem który pada, niżej jest jeszcze jedna klapa od obiegu zamkniętego, włącz sobie ten obieg i zobacz czy się ta dolna klapa zamyka. Zadaniem górnej klapy jest dostarczenie odpowiedniej ilości powietrza zależnie od prędkości i temperatury zewnętrznej. Niestety klapa ta często się psuje, u mnie jest otwarta na max bo inaczej to szyby często parują :637: Drugi wariant to uszkodzone sterowanie rozdzielaniem powietrza wewnątrz auta między wylotami, no i mam nadzieję że wyloty powietrza masz otwarte przy kratkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziunek Zgłoś #3 Napisano 24 Listopada 2009 Kolego pewnie padło ci sterowanie obiegiem wewnętrznym które jest podciśnieniowe a steruje nim zawór elektryczny u mnie w vr6 jest on po lewej stronie jak zdemontuje akumulator to tam go widać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #4 Napisano 24 Listopada 2009 Jeżeli padło sterowanie obiegiem wewnętrznym to jak pisałem powyżej włącz obieg zamknięty i pod filtrem zobacz czy zamyka się druga klapa, być może jest cały czas zamknięta bez względu na włączony obieg wtedy na bank rację ma dziunek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #5 Napisano 24 Listopada 2009 Kolego pewnie padło ci sterowanie obiegiem wewnętrznym które jest podciśnieniowe a steruje nim zawór elektryczny u mnie w vr6 jest on po lewej stronie jak zdemontuje akumulator to tam go widać Tak jest jak nie masz climatronika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mubi Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2009 Jeszcze nie sprawdziłem wszystkich opcji, bo mi jeszcze Clima nie padła ale jak już wcześniej padła to jak dałem na obieg zamknięty to wydaje mi sie powinno wiać powietrzem tym co jest w samochodzie, a nie wieje z żadnej dziury... tylko słychać szum wentylatora... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mubi Zgłoś #7 Napisano 4 Grudnia 2009 Witam, wczoraj znowu w czasie jazdy mi sie wylaczyla clima... ale troche pozniej, wydaje mi się iż dlatego ze mienilem temperature na mniejszą, wcześniej zawsze dawałem na 23 a wczoraj dałem na 21 i nadmuch się wyłączył później. Pierwsze co to sprawdziłem czy klapka pod filtrem działa - działa prawidłowo. Zauważyłem tylko ze grubsza rurka od klimy jest zamarznięta aż do sprężarki, dosłownie sam lód tam był. jak to się rozmarzło to zaczęło dmuchać normalnie.. Panowie proszę pomóżcie jaka może być tego przyczyna ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 4 Grudnia 2009 a ten filterek przy zaworach do napełniania wymieniłes? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mubi Zgłoś #9 Napisano 4 Grudnia 2009 żadnego filterka nie wymieniałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 4 Grudnia 2009 no to moze wymien to bedzie dmuchac noramlnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mubi Zgłoś #11 Napisano 4 Grudnia 2009 gdzie ten filterek sie znajduje, bo nie wiem gdzie on jest, i jak on sie fachowo nazywa, pod jaka nazwą go w sklepach szukać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 4 Grudnia 2009 miesci sie on w jedny z przewodów za zaworkiem do którego sie podłacza urzadzenie do sprawdzenia i dobicia klimy zeby go wymienic trzeba niestety rzszczelnic układ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #13 Napisano 4 Grudnia 2009 Nie mam innej foty silnika, ale ta powinna wystarczyc. te filterki masz zabudowane w aluminiowych przewodach klimy - przy zaworach do ładowania instalacji - wskazane czerwoną strzałką. A tak wygląda owy filterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mubi Zgłoś #14 Napisano 4 Grudnia 2009 ok, a wie ktoś może jakie on ma oznaczenie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #15 Napisano 4 Grudnia 2009 ok, a wie ktoś może jakie on ma oznaczenie ? Numery części ETKA - tu poszukaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #16 Napisano 4 Grudnia 2009 W b4 nie ma takiego filterka przy zaworkach, jest tylko osuszacz pod zderzakiem z prawej strony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 4 Grudnia 2009 W b4 nie ma takiego filterka przy zaworkach, jest tylko osuszacz pod zderzakiem z prawej strony Nie spojrzałem mu w avatar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #18 Napisano 4 Grudnia 2009 Mam klimę manualną, ale tak sobie myślę, że gdy nawiew się wyłącza, czy nie jest to zaplanowane działanie ze strony urządzenia gdy temperatura w aucie osiągnie ustawiony poziom i wtedy wentylator przechodzi w tryb podtrzymywania temperatury?? - są to tylko moje domysły. Jeszcze jedno (przeciwne przemyślenie) u mnie poniżej 5 stopni w plusie klima się nie załączy (fabryczna blokada), sądząc po tych oblodzonych przewodach nasuwa mi się pytanie czy w climatroniku też tak nie powinno być i poniżej tej temp jeżeli działa sprężarka to węże pokrywają się lodem. Może blokada jest uszkodzona i stąd awaria po zamrożeniu węża/y. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mubi Zgłoś #19 Napisano 5 Grudnia 2009 Co do tej temperatury to jest tak ze nie ma większego znaczenia czy na zewnątrz jest 10 czy 3 stopnie klima i tak sie wyłącza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
td_maser Zgłoś #20 Napisano 7 Grudnia 2009 Co do tej temperatury to jest tak ze nie ma większego znaczenia czy na zewnątrz jest 10 czy 3 stopnie klima i tak sie wyłącza W takim razie pozostaje pytanie do posiadaczy climatronika czy sprężarka powinna pracować poniżej 5 st C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach