kamyk Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2009 (edytowane) witam po dlugiej nieobecnosci po sprawdzeniu pompowtryskow okazalo sie ze 1 i 4 podaja za duzo paliwa.ogolnie auto chodzi bez zadnych zastrzezen: nie dymi,odpala na strzal,przyspiesza prawidlowo,nie szarpie(choc zdazylo sie to kiedys w trakcie gwaltownego przyspieszania-aktualnie objaw zanikl).aktualnie jestem na etapie sprawdzania spalania.czy mimo to mam interweniowac i wymieniac pompowtryski?wymienic dwa uszkodzone-na sprawne czy lepiej caly kpl?nie wiem tez czy to od tego,ale ogolnie bardzo smierdza spaliny(nie dymi).jesli mozecie to prosze polecic gdzie moge najkorzystniej zakupic pompowtryski?poprosze rowniez jesli ktos moze o odczytanie z etki jakie moge stosowac numery pompek Edytowane 23 Listopada 2009 przez kamyk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2009 wymieniasz jedynie te które leją.niektórzy stosują STP do pompek co ponoć chwilowo poprawia ich kondycje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #3 Napisano 23 Listopada 2009 No ale po co ruszać skoro wszystko chodzi dobrze? Podają za dużo paliwa czyli ile? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk Zgłoś #4 Napisano 23 Listopada 2009 wymieniasz jedynie te które leją.niektórzy stosują STP rozumiem.bede wymienial od razu uszkodzone,a nie stosowal srodki posrednie typu stp.ale dzieki po co ruszać skoro wszystko chodzi dobrze nie spytalem kolegi ktory robil mi pomiary,wiem tylko ze leja i to sporo(zapytam i dopisze).wydaje mi sie ze skoro dawkowanie nie miesci sie w normach,to nalezy wymienic uszkodzona czesc prawda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #5 Napisano 24 Listopada 2009 Jasne ale jeżeli coś nie działa tak jak powinno to są tego jakieś objawy, np. dymienie, większe spalanie, jakieś drgania czy inny odgłos pracy silnika. Jeździsz tym samochodem na co dzień i jesteś w stanie ocenić czy coś mu dolega a nie tylko ślepo wierzyć komputerowi. Jak by Ci ktoś powiedział że turbo trzeba wymienić bo źle pompuje to byś od razu wymieniał? Wstaw przynajmniej jakie bloki pomiarowe były robione i jakie są wartości to ocenimy stan tych pompek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk Zgłoś #6 Napisano 24 Listopada 2009 Wstaw przynajmniej jakie bloki pomiarowe były robione i jakie są wartości to ocenimy stan tych pompek bedzie chwilowy problem z wstawieniem,bo nie mam na miejscu dostepu do kompa.robie teraz test spalania,wiec niedlugo bede wiedzial ile sobie przypala.poza tym dziwnych objawow nie zauwazylem-oprocz straszliwego smrodu spalin,sa bardzo duszace Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HubeRRo Zgłoś #7 Napisano 24 Listopada 2009 (edytowane) Duszące spaliny w dieslu, to efekt zbyt bogatej mieszanki. Możliwości są dwie, albo za mało powietrza, albo za dużo paliwa. Jak nie przyspiesza, to mało powietrza, jak na wolnych obrotach też 'śmierdzi' to za dużo paliwa. Dymienie na czarno, nie oznacza, że auto za dużo pali, tylko że wtryski leją. Krople ropy są na tyle duże, że się nie spalają do końca... Sam jeździsz swoim autem, wiesz ile pali i jak to się ma to tego, co komp podaje. Jeśli spalanie się zwiększyło, a jednocześnie ufasz mechanikowi, to niestety została Ci regeneracja/wymiana niesprawnych wtrysków. Edyta: Tak sobie pomyślałem, że STP i jemu podobne, to nie jest zły pomysł. Możliwe, że tobie się po prostu głowica wtrysku lekko klinuje i dlatego za dużo daje. Wlej czegoś 'czyszczącego' do oleju i trochę pojeździj, może mu przejdzie. Powyższa uwaga, to tylko moje MISIE, nie traktuj jej jak wyroczni... Edytowane 24 Listopada 2009 przez HubeRRo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk Zgłoś #8 Napisano 24 Listopada 2009 Duszące spaliny w dieslu, to efekt zbyt bogatej mieszanki, albo za dużo paliwa. witam.dokladnie taka dostalem diagnoze.smrod spalin jest rowniez na jalowym biegu-takze wskazuje na duza ilosc paliwa.przyspieszenie jest w porzadku(turbo pol roku temu nowe)zadnych dymien nie odnotowalem,zadnych innych objawow.powinien wiecej palic,ale dopiero jestem na etapie sprawdzania.dzis moze uda mi sie zrobic pomiary na kompie i wrzuce do jutra.mowisz ze warto to STP do czyszczenia pompowtrysków kupic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HubeRRo Zgłoś #9 Napisano 24 Listopada 2009 Jak będziesz robił logi, to może nie być widać, że leje się więcej paliwa. Dokładną dawkę poznaje się na stole u pompiarza. Jak jest dobry fachowiec, to za niewielkie pieniądze sprawdzi co i jak z wtryskami. Oczywiście ewentualna naprawa będzie droższa. Ja do mojego 'kibelka' wlałem coś, co się nazywa Nitrox Diesel Boost. Po tym poprawiła się praca silnika i zwiększyła troszkę moc, po przpeleniu całego zbiornika poprawiły się korekty na wtryskach. Dodatki na pewno nie zaszkodzą, a mogą poprawić pracę wtrysku. Tylko pamiętaj, żeby prze wlaniem tego do baku wymienić filtr paliwa, jeśli ma trochę [km] na karku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk Zgłoś #10 Napisano 25 Listopada 2009 logi robione kilkukrotnie przez ostatnie dni-kazdy bez zarzutow.ponizej dawkowanie pompek robione dzis.auto nadal bez zarzutow-zero bledow na vagu.takze chyba mechanik sie pomylil informujac o laniu wtryskow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radzio77 Zgłoś #11 Napisano 26 Listopada 2009 teraz dziekuj kolegom że zaoszczedziles $$$ tak na marginesie ja leje mixol do swoich rechotów, polecam pogooglac troche na ten temat zwlaszcza na forum audi jest co i jak poparte logami przed i po, ja u siebie takze zauwazylem lekka poprawe ale nie bylo zabardzo co porawiac ale chronic zawsze warto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamyk Zgłoś #12 Napisano 26 Listopada 2009 teraz dziekuj kolegom że zaoszczedziles wiadomo ze dziekuje za odzew.czy moze ktos znajacy sie na pompach, ocenic te dawkowania.czy w zwiazku z tym, iz wartosci mieszcza sie w normie warto zastosowac od czasu do czasu specyfiki czyszczace wtryski? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy_23 Zgłoś #13 Napisano 12 Lipca 2010 blok pomiarowy 013 pompek to sie robi w czasie jazdy czy na postoju, mi na postoju pokazuje wszędzie zera.Oczywiście samochód pracuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach