PiotrekVW Zgłoś #1 Napisano 23 Listopada 2009 Witam Mam taki problem z moja furmanka. Od kiedy kupilem samochod (ponad 1.5 roku) nie grzeja mi swiece, ale jakos nigdy mi to specjalnie nie przeszkadzalo bo samochod odpalal prawie zawsze dobrze tylko w naprawde zimne dni (-7,-8 ) dopiero za 2-3 proba. Jakis czas temu padl mi czujnik temperatury paliwa, samochod odpala normlanie ale obroty falowaly - wymienilem na nowy oryginalny i wsio ok. Nastepnie podczas jazdy padl mi wtrysk sterujacy, kupilem komplet uzywanych oryginalnych i zmienilem tylko ten sterujacy - samochod jezdzil tak jak dawniej. Od kilku dni mam problem z odpaleniem samochodu z rana kreci kreci kreci probuje zalapac zgasnie i tak kilka razy na obroty wchodzi tak jakby wpierw zalapal na 1 cylinder a potem na kolejne. Jak odpali CHMURA bialego dymu. Podlaczam dzis kompa i znow padl czujnik temperatury paliwa (??? prawie 100 pln ??? )po za tym wiecej bledow brak. Raz przed proba odpalenia samochodu z rana odkrecilem nakredke na wtrysku zeby zobaczyc czy paliwo sie czasem nie cofa i zaczelo tryskac po okolo 1-2 sek tak ma byc?? Ma ktos moze schemat do instalacji swiec zarowych ? U mnie na listwie zamiast PLUSa jest MASA !! ktos juz kombinowal i niestety przekombinowal Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #2 Napisano 23 Listopada 2009 tylko naprawa swiec ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekVW Zgłoś #3 Napisano 28 Listopada 2009 (edytowane) Po podlaczeniu do kompa blad czujnika temperatury paliwa, ktory jest odpowiedzialny za kat wtrysku - niedawno wymienilem ten czujnik na oryginalny i nowy, przypadek czy cos go pali ? Paliwo napewno mi dochodzi bo poluzowalem wszystkie wtryski i z kazdego pokolei "strzela" W vagu jest tez ktoras temperatura podawana jako 45C gdy jest silnik rozgrzany normlanie do 90C ? Moze czujnik ktory to podaje ( a nie wiem ktory) ma cos wspolnego z rozruchem ? Panowie potrzebuje Waszej pomocy Edytowane 28 Listopada 2009 przez PiotrekVW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #4 Napisano 28 Listopada 2009 U mnie na listwie zamiast PLUSa jest MASA !! ktos juz kombinowal i niestety przekombinowal Kolego jeśli masz masę na listwie to nigdy w chłodne dni samochód dobrze palił nie będzie. Jeśli nie masz zielonego pojęcia o elektryce to jedź do jakiegoś fachowca i niech Ci to zrobi, bo szkoda silnika. Po podlaczeniu do kompa blad czujnika temperatury paliwa, ktory jest odpowiedzialny za kat wtrysku - niedawno wymienilem ten czujnik na oryginalny i nowy, przypadek czy cos go pali ? Paliwo napewno mi dochodzi bo poluzowalem wszystkie wtryski i z kazdego pokolei "strzela" W vagu jest tez ktoras temperatura podawana jako 45C gdy jest silnik rozgrzany normlanie do 90C ? Moze czujnik ktory to podaje ( a nie wiem ktory) ma cos wspolnego z rozruchem ? Panowie potrzebuje Waszej pomocy Świece żarowe w ogóle Ci nie grzeją, a przyczyny w kiepskim odpalaniu i chmurze dymu szukasz we wtryskach. Czujnik temperatury odpowiada także za grzanie świec, więc dopóki nie zrobisz porządku z elektryką to go zostaw w spokoju. Pewnie gdzieś kable są pozamieniane albo jakieś zwarcie się robi i będziesz ten czujnik wymieniał co tydzień, a samochód jak pali tak będzie palił. (...) W vagu jest tez ktoras temperatura podawana jako 45C gdy jest silnik rozgrzany normlanie do 90C ? Moze czujnik ktory to podaje ( a nie wiem ktory) ma cos wspolnego z rozruchem ? (...) Kolego to nie klan wróżek więc podaj konkretne info która to temperatura. Z rozruchem (w chłodne dni) dużo wspólnego mają niedziałające u Ciebie świece żarowe i kąt wtrysku, więc zajmij się najpierw tym. Oczywiście kondycja silnika czy pompy wtryskowej także ma duży wpływ na rozruch, ale zajmij się najpierw najprostszymi rzeczami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekVW Zgłoś #5 Napisano 28 Listopada 2009 (edytowane) Czujnik juz mam i samochod w poniedzialek idzie do elektryka zobaczymy co z tym zrobi bo mam takiej sytuacji dosc, w poniedzialek dam znac co i jak Samochod od elektryka wrocil z diagnoza : zwarcie na kablach ktore ida do nastawnika ale elektryk tego nie rozbieral. Gdzie te zwarcie moglo powstac? czy syf ktory moze znajdowac sie w nastawniku ( a napewno tam jest) moze powodowac zwarcie? nie zabardzo mi sie usmiecha codziennie rano pilowac auto i "chmurzyc" jak idiota ale tez nie chce rozbierac auta pod blokiem zeby kazdy sasiad i sasiadka gadali ze "kupil zlom teraz ma" Edytowane 1 Grudnia 2009 przez PiotrekVW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 1 Grudnia 2009 Jeśli miałeś czyszczony nastawnik to na 99% zwarcie masz w nastawniku na blaszkach które ukazują się po zdjęciu plastikowej osłonki, o na tych: http://img466.imageshack.us/img466/1173/nastawnik66km.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nazu Zgłoś #7 Napisano 6 Grudnia 2009 Mam dokładnie to samo. Jak zostawię auto na noc to rano muszę kręcić rozrusznikiem ze 30 sekund nim odpali a z rury biały dym puki chwilke nie pochodzi. Myślałem że to wina świec więc podpiąłem je na krótko. Po 10 sekundach ręcznego nagrzewania świec kręce rozrusznikiem 15 sekund i odpala również z białym dymem w tle. Kumpla auto po odłączeniu świec na zimnym silniku odpala odrazu czemu ja tak nie mam? Co robić? czego to wina. Zainteresowałeś mnie tym czujnikiem temp paliwa. Gdzie on jest jak go znaleźć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arko76 Zgłoś #8 Napisano 6 Grudnia 2009 Ostatnio przerabiałem temat ciężkiego palenia tylko na zimno i białego dymu przy tym.Okazało się że koło zębate rozrządu na wale miało luz,przez to zmieniał się kąt wtrysku i delikatnie przestawiał rozrząd.Wymieniono mi wcześniej nastawnik i nic nie pomogło.Teraz pali od ręki. Sprawdź czy na jałowych koła na wale mają bicie.Podobno jest to częsta bolączka w tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrekVW Zgłoś #9 Napisano 9 Grudnia 2009 Problem naprawiony - trzeba bylo ustawic kat wtrysku i cos pogrzebac przy zaworku kata wtrysku czy cos takiego kosztowalo mnie to 100 pln i samochod chodzi jak dawniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pierzasty Zgłoś #10 Napisano 9 Grudnia 2009 Kąt wy\trysku to jedno, świece (wazne tez) to drugie, ale Nazo u Ciebi emoze byc problem cofania sie paliwa, czasem uszczelka pod nastawnikiem siada i cofa sie paliwo,no ale nie tylko to miejsce jest do sprawdzenia bo "złączy" w układzie paliwowym jest troche wiecej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach