Rufus110hp Zgłoś #21 Napisano 16 Grudnia 2012 Zrzuć pasek od alternatora i energicznie ręką zakręć sprzęgiełkiem. Jeżeli będzie szumieć to łożyska do wymiany. http://forum.vw-passat.pl/threads/74105-Alternator-Bosch-120A-jakie-lozyska-Jesli-nie-one-to-co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #22 Napisano 16 Grudnia 2012 Na filmikupod tym linkiem: wyrażnie słychać ten dzwięk. Dobrze słyszalne zwłaszcza na początku filmu tak gdzies do około 30 sekundy. Jak juz pisałem odgłos ten jest najbardziej słyszalny przy alternatorze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chaker24 Zgłoś #23 Napisano 20 Grudnia 2012 Rozumiem ze nikt nie spotkał sie z podobnym odglosem co ten co wydobywa sie z komory silnika mojego auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran22 Zgłoś #24 Napisano 20 Grudnia 2012 Ja mam dziwne odgłosy w silniku po sprawdzeniu co załamka na dzien dobry wałek rozrzadu na drugim garnku sie wytarł powodem tego był peknieta rolka na wałku pompowtrysku wczesniej mysłałem ze pompowtryski leja wiec je zregenerowałem koszt 1500 i auto jeszcze czeka na czesci tj na wałki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mautki Zgłoś #25 Napisano 21 Grudnia 2012 (edytowane) Pozwólcie że dołączę się do tematu w moim passaciku 1,9 TDI w automacie dziwnie zachowuje się silnik otóż przy ko 2 tyś i prędkości 50km/h zaczyna "warkotać chodzić jak traktor" i drżeć kierownic po dodaniu gazu gdy wskazówka przekroczy 2 tyś obrotów jest ok tak jest też przy wyższych prędkościach ale zawsze przy ok 2 tyś mam nadzieję że to nie od turbina!!! Edytowane 21 Grudnia 2012 przez mautki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomery Zgłoś #26 Napisano 21 Grudnia 2012 silnik otóż przy ko 20tyś i prędkości 50km/h zaczyna "warkotać chodzić jak traktor" i drżeć kierownic po dodaniu gazu gdy wskazówka przekroczy 20 tyś obrotów jest ok tak jest też przy wyższych prędkościach ale zawsze przy ok 20 tyś mam nadzieję że to nie od turbina!!! Kolego , to jest diesel. Używasz zbyt wysokich obrotów i pewnie stąd te drgania. PS Popraw te obroty , bo rozumiem, że to tylko pomyłka pisarska Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mautki Zgłoś #27 Napisano 21 Grudnia 2012 faktycznie 20 tyś to trochę dużo a tak poważnie to jest normalne w tym silniku? Dla mnie to jest dziwne w szczególności że nie jest tak za każdym razem ale bardzo często Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doran22 Zgłoś #28 Napisano 22 Grudnia 2012 ja bym zdjał pokrywe zaworów i zobaczył czy ci sie nie przyciera rolka wałka pompowtrysku i wałka rozrzadu ja tak miałem a to ponoc stała usterka w silnikach 1.9 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mautki Zgłoś #29 Napisano 23 Grudnia 2012 (edytowane) Rozrząd miałem wymieniany niedawno, byłem wczoraj u mechanika i powiedział że to od skrzyni! Poza tym wydaje mi się że jeśli było by to od rolek to nie działo by się to w konkretnych warunkach. Edytowane 23 Grudnia 2012 przez mautki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polus Zgłoś #30 Napisano 23 Grudnia 2012 ja miałem podobnie , w przedziale obrotów od 2000 do 2200 miałem dziwne buczenie i warkot ---okazało się że poduszka pod silnikiem jest uszkodzona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mautki Zgłoś #31 Napisano 26 Grudnia 2012 co jeszcze zauważyłem w momencie drżenia delikatnie wzrastają i opadają obroty jak by faktycznie chciał zmieniać bieg a nie mógł tylko czy 1,7-2,0 tys obrotów to odpowiedni moment na zmianę biegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mautki Zgłoś #32 Napisano 12 Stycznia 2013 Byłem u trzech mechaników i żaden nie potrafi zdiagnozować usterki, na złość podczas jazdy próbnej każdego z mechaników nic się nie działo już zaczynam podejrzewać że autko jest przewrażliwione na mój styl jazdy.:nerwus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mautki Zgłoś #33 Napisano 5 Czerwca 2013 Dla zainteresowanych wymieniłem olej w skrzyni i regeneracja sprzęgła, na jakiś czas pomogło, ale po czasie znowu zaczął drżeć przy 1500-1700 obr później raz mi się zdarzyło jak stanąłem na światłach zaczął dziwnie chodzić jak by tylko na 3 gary. Po ponownym uruchomieniu silnika było wszystko ok. Po pewnym czasie padł mi pompowtrysk choć nie do końca na zimnym silniku działa po rozgrzaniu niestety pada najprawdopodobniej czeka mnie wymiana wtrysku i kolejne koszta ;( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmisiek Zgłoś #34 Napisano 8 Maja 2014 witam w moim passacie jest tak ze silnik na luzie (jałowym biegu) to normalnie cichutko pracuje poprostu jak diesel a jak rusze i jade sobie to silnik momentalnie głośno pracuje dosyć głosno w kabinie jest pytanie jest nastepujące o co chodzi ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo2505 Zgłoś #35 Napisano 8 Maja 2014 Witam. Jestem nowy na Forum. Czy ktoś miał taką przypadłość że turbina dobrze pracuje ale jak jadę na wolnych obrotach ta delikatnie szarpie jakby paliwa nie dostawał. Mam paska 99 1.9 tdi 90 koni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #36 Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Witam. Jestem nowy na Forum. Czy ktoś miał taką przypadłość że turbina dobrze pracuje ale jak jadę na wolnych obrotach ta delikatnie szarpie jakby paliwa nie dostawał. Mam paska 99 1.9 tdi 90 koni Zależy co rozumiesz przez jazdę na wolnych obrotach. Poczytaj o zabrudzonym nastawniku pompy, to typowa przypadłość wiekowych TDI z odpowiednim przebiegiem. Edytowane 8 Maja 2014 przez dtambor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djmisiek Zgłoś #37 Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) w sumie czy to małe czy duże obroty jak jadę to właśnie jest głośno w kabinie i nic żeby szarpało albo zamulało Edytowane 8 Maja 2014 przez djmisiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djpedro Zgłoś #38 Napisano 8 Maja 2014 Witam mam właśnie problem z głośną pracą silnika 1,9 TDI (AWX) Może już ktoś z was już przerabiał podobny problem i wie o co może chodzić albo jak wykluczyć poszczególne elementy za pomocą osłuchania czy programu np. VAGcom . Diagnoza była za to popychacze wiec zostały wymienione na INA srebrne o numerze na opakowaniu 420 0209 10 a paczka z szklankami opisana numerem 420 0209 00 ale nie pomogło za wiele stukot nadal pozostał. Dodam ze wałek rozrządu w bardzo dobrym stanie, od pompek wałki tak samo bardzo ładne. Czy te popychacze nie powinny być te czarne wzmacniane? Opinia kolejnego mechanika ze dalej stukają popychacze. Podam kilka informacji co było robione sprawdzane: -olej Motul 5w40 norma 505.01 -ciśnienie oleju ok ~3500 obr jakieś 4,5 bara o ile dobrze pamiętam -regulowane wałki pompek 2 razy (ustawione prawidłowo) -pompo-wtryskiwacze sprawdzone wszystkie wartości ok, logi, bip'y itp. -moc ok -spalanie w normie -hamulec słaby przy niskich obrotach albo po ponownym naciśnięciu pedała Czy może być uszkodzona pompa vacum? Pisze do was bo juz nie mam pojęcia co i gdzie sprawdzić. Jeżeli bedą potrzebne logi nie ma problemu mogę wrzucić. Poniżej zamieszczam filmik z nagranym stukaniem mojego silnika w 1.9TDI 130km(AWX) Stuki z okolic głowicy spod dekla może jak by bardziej od ściany grodziowej nie ma różnicy zima/lato silnik ciepły/zimny. Po odpaleniu stuka głośniej po 2 sek jak by troszkę było ciszej ale stukanie pozostaje nadal. https://www.youtube.com/watch?v=pg_c...ature=youtu.be Proszę o pomoc bo sam już nie wiem gdzie szukać czy to pompki, vacum, popychacze. Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi. - - - - - aktualizacja - - - - - Witam mam właśnie problem z głośną pracą silnika 1,9 TDI (AWX) Może już ktoś z was już przerabiał podobny problem i wie o co może chodzić albo jak wykluczyć poszczególne elementy za pomocą osłuchania czy programu np. VAGcom . Diagnoza była za to popychacze wiec zostały wymienione na INA srebrne o numerze na opakowaniu 420 0209 10 a paczka z szklankami opisana numerem 420 0209 00 ale nie pomogło za wiele stukot nadal pozostał. Dodam ze wałek rozrządu w bardzo dobrym stanie, od pompek wałki tak samo bardzo ładne. Czy te popychacze nie powinny być te czarne wzmacniane? Opinia kolejnego mechanika ze dalej stukają popychacze. Podam kilka informacji co było robione sprawdzane: -olej Motul 5w40 norma 505.01 -ciśnienie oleju ok ~3500 obr jakieś 4,5 bara o ile dobrze pamiętam -regulowane wałki pompek 2 razy (ustawione prawidłowo) -pompo-wtryskiwacze sprawdzone wszystkie wartości ok, logi, bip'y itp. -moc ok -spalanie w normie -hamulec słaby przy niskich obrotach albo po ponownym naciśnięciu pedała Czy może być uszkodzona pompa vacum? Pisze do was bo juz nie mam pojęcia co i gdzie sprawdzić. Jeżeli bedą potrzebne logi nie ma problemu mogę wrzucić. Poniżej zamieszczam filmik z nagranym stukaniem mojego silnika w 1.9TDI 130km(AWX) Stuki z okolic głowicy spod dekla może jak by bardziej od ściany grodziowej nie ma różnicy zima/lato silnik ciepły/zimny. Po odpaleniu stuka głośniej po 2 sek jak by troszkę było ciszej ale stukanie pozostaje nadal. Proszę o pomoc bo sam już nie wiem gdzie szukać czy to pompki, vacum, popychacze. Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo2505 Zgłoś #39 Napisano 8 Maja 2014 Kolego jedziesz na delikatnym gazie, zaznacze ze jak ciśniesz to idzie pięknie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemo2505 Zgłoś #40 Napisano 10 Maja 2014 Zależy co rozumiesz przez jazdę na wolnych obrotach. Poczytaj o zabrudzonym nastawniku pompy, to typowa przypadłość wiekowych TDI z odpowiednim przebiegiem. Kolego jedziesz z równą prędkością dodając lekko gazu co jakiś czas! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach