Skocz do zawartości
lukaszcl

Passat 1.9 TDi głośno pracuje

Rekomendowane odpowiedzi

Na filmikupod tym linkiem:

 

wyrażnie słychać ten dzwięk. Dobrze słyszalne zwłaszcza na początku filmu tak gdzies do około 30 sekundy. Jak juz pisałem odgłos ten jest najbardziej słyszalny przy alternatorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze nikt nie spotkał sie z podobnym odglosem co ten co wydobywa sie z komory silnika mojego auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dziwne odgłosy w silniku po sprawdzeniu co załamka na dzien dobry wałek rozrzadu na drugim garnku sie wytarł powodem tego był peknieta rolka na wałku pompowtrysku wczesniej mysłałem ze pompowtryski leja wiec je zregenerowałem koszt 1500 i auto jeszcze czeka na czesci tj na wałki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwólcie że dołączę się do tematu w moim passaciku 1,9 TDI w automacie dziwnie zachowuje się silnik otóż przy ko 2 tyś i prędkości 50km/h zaczyna "warkotać chodzić jak traktor" i drżeć kierownic po dodaniu gazu gdy wskazówka przekroczy 2 tyś obrotów jest ok tak jest też przy wyższych prędkościach ale zawsze przy ok 2 tyś mam nadzieję że to nie od turbina!!!

Edytowane przez mautki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
silnik otóż przy ko 20tyś i prędkości 50km/h zaczyna "warkotać chodzić jak traktor" i drżeć kierownic po dodaniu gazu gdy wskazówka przekroczy 20 tyś obrotów jest ok tak jest też przy wyższych prędkościach ale zawsze przy ok 20 tyś mam nadzieję że to nie od turbina!!!

 

Kolego , to jest diesel.

Używasz zbyt wysokich obrotów :) i pewnie stąd te drgania.

 

PS

Popraw te obroty , bo rozumiem, że to tylko pomyłka pisarska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

faktycznie 20 tyś to trochę dużo ;) a tak poważnie to jest normalne w tym silniku? Dla mnie to jest dziwne w szczególności że nie jest tak za każdym razem ale bardzo często

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym zdjał pokrywe zaworów i zobaczył czy ci sie nie przyciera rolka wałka pompowtrysku i wałka rozrzadu ja tak miałem a to ponoc stała usterka w silnikach 1.9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd miałem wymieniany niedawno, byłem wczoraj u mechanika i powiedział że to od skrzyni!

Poza tym wydaje mi się że jeśli było by to od rolek to nie działo by się to w konkretnych warunkach.

Edytowane przez mautki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobnie , w przedziale obrotów od 2000 do 2200 miałem dziwne buczenie i warkot ---okazało się że poduszka pod silnikiem jest uszkodzona

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co jeszcze zauważyłem w momencie drżenia delikatnie wzrastają i opadają obroty jak by faktycznie chciał zmieniać bieg a nie mógł tylko czy 1,7-2,0 tys obrotów to odpowiedni moment na zmianę biegu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u trzech mechaników i żaden nie potrafi zdiagnozować usterki, na złość podczas jazdy próbnej każdego z mechaników nic się nie działo już zaczynam podejrzewać że autko jest przewrażliwione na mój styl jazdy.:nerwus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla zainteresowanych wymieniłem olej w skrzyni i regeneracja sprzęgła, na jakiś czas pomogło, ale po czasie znowu zaczął drżeć przy 1500-1700 obr później raz mi się zdarzyło jak stanąłem na światłach zaczął dziwnie chodzić jak by tylko na 3 gary. Po ponownym uruchomieniu silnika było wszystko ok. Po pewnym czasie padł mi pompowtrysk choć nie do końca na zimnym silniku działa po rozgrzaniu niestety pada najprawdopodobniej czeka mnie wymiana wtrysku i kolejne koszta ;(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam w moim passacie jest tak ze silnik na luzie (jałowym biegu) to normalnie cichutko pracuje poprostu jak diesel a jak rusze i jade sobie to silnik momentalnie głośno pracuje dosyć głosno w kabinie jest pytanie jest nastepujące o co chodzi ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem nowy na Forum. Czy ktoś miał taką przypadłość że turbina dobrze pracuje ale jak jadę na wolnych obrotach ta delikatnie szarpie jakby paliwa nie dostawał. Mam paska 99 1.9 tdi 90 koni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jestem nowy na Forum. Czy ktoś miał taką przypadłość że turbina dobrze pracuje ale jak jadę na wolnych obrotach ta delikatnie szarpie jakby paliwa nie dostawał. Mam paska 99 1.9 tdi 90 koni

Zależy co rozumiesz przez jazdę na wolnych obrotach. Poczytaj o zabrudzonym nastawniku pompy, to typowa przypadłość wiekowych TDI z odpowiednim przebiegiem.

Edytowane przez dtambor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie czy to małe czy duże obroty jak jadę to właśnie jest głośno w kabinie i nic żeby szarpało albo zamulało

Edytowane przez djmisiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam właśnie problem z głośną pracą silnika 1,9 TDI (AWX)

Może już ktoś z was już przerabiał podobny problem i wie o co może chodzić albo jak wykluczyć poszczególne elementy za pomocą osłuchania czy programu np. VAGcom .

 

Diagnoza była za to popychacze wiec zostały wymienione na INA srebrne o numerze na opakowaniu 420 0209 10 a paczka z szklankami opisana numerem 420 0209 00 ale nie pomogło za wiele stukot nadal pozostał. Dodam ze wałek rozrządu w bardzo dobrym stanie, od pompek wałki tak samo bardzo ładne.

Czy te popychacze nie powinny być te czarne wzmacniane?

Opinia kolejnego mechanika ze dalej stukają popychacze.

 

Podam kilka informacji co było robione sprawdzane:

-olej Motul 5w40 norma 505.01

-ciśnienie oleju ok ~3500 obr jakieś 4,5 bara o ile dobrze pamiętam

-regulowane wałki pompek 2 razy (ustawione prawidłowo)

-pompo-wtryskiwacze sprawdzone wszystkie wartości ok, logi, bip'y itp.

-moc ok

-spalanie w normie

-hamulec słaby przy niskich obrotach albo po ponownym naciśnięciu pedała

 

Czy może być uszkodzona pompa vacum?

 

Pisze do was bo juz nie mam pojęcia co i gdzie sprawdzić.

 

Jeżeli bedą potrzebne logi nie ma problemu mogę wrzucić.

 

Poniżej zamieszczam filmik z nagranym stukaniem mojego silnika w 1.9TDI 130km(AWX)

Stuki z okolic głowicy spod dekla może jak by bardziej od ściany grodziowej nie ma różnicy zima/lato silnik ciepły/zimny.

Po odpaleniu stuka głośniej po 2 sek jak by troszkę było ciszej ale stukanie pozostaje nadal.

 

https://www.youtube.com/watch?v=pg_c...ature=youtu.be

 

Proszę o pomoc bo sam już nie wiem gdzie szukać czy to pompki, vacum, popychacze.

Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam mam właśnie problem z głośną pracą silnika 1,9 TDI (AWX)

Może już ktoś z was już przerabiał podobny problem i wie o co może chodzić albo jak wykluczyć poszczególne elementy za pomocą osłuchania czy programu np. VAGcom .

 

Diagnoza była za to popychacze wiec zostały wymienione na INA srebrne o numerze na opakowaniu 420 0209 10 a paczka z szklankami opisana numerem 420 0209 00 ale nie pomogło za wiele stukot nadal pozostał. Dodam ze wałek rozrządu w bardzo dobrym stanie, od pompek wałki tak samo bardzo ładne.

Czy te popychacze nie powinny być te czarne wzmacniane?

Opinia kolejnego mechanika ze dalej stukają popychacze.

 

Podam kilka informacji co było robione sprawdzane:

-olej Motul 5w40 norma 505.01

-ciśnienie oleju ok ~3500 obr jakieś 4,5 bara o ile dobrze pamiętam

-regulowane wałki pompek 2 razy (ustawione prawidłowo)

-pompo-wtryskiwacze sprawdzone wszystkie wartości ok, logi, bip'y itp.

-moc ok

-spalanie w normie

-hamulec słaby przy niskich obrotach albo po ponownym naciśnięciu pedała

 

Czy może być uszkodzona pompa vacum?

 

Pisze do was bo juz nie mam pojęcia co i gdzie sprawdzić.

 

Jeżeli bedą potrzebne logi nie ma problemu mogę wrzucić.

 

Poniżej zamieszczam filmik z nagranym stukaniem mojego silnika w 1.9TDI 130km(AWX)

Stuki z okolic głowicy spod dekla może jak by bardziej od ściany grodziowej nie ma różnicy zima/lato silnik ciepły/zimny.

Po odpaleniu stuka głośniej po 2 sek jak by troszkę było ciszej ale stukanie pozostaje nadal.

 

 

Proszę o pomoc bo sam już nie wiem gdzie szukać czy to pompki, vacum, popychacze.

Z góry serdecznie dziękuje za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jedziesz na delikatnym gazie, zaznacze ze jak ciśniesz to idzie pięknie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zależy co rozumiesz przez jazdę na wolnych obrotach. Poczytaj o zabrudzonym nastawniku pompy, to typowa przypadłość wiekowych TDI z odpowiednim przebiegiem.

 

Kolego jedziesz z równą prędkością dodając lekko gazu co jakiś czas!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności