Skocz do zawartości
jakszyszka

Sterowanie wtryskami - silnik 1.9 TD AAZ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dzisiaj zaślepiłem EGR na górze (5). Mam wrażenie że silnik lepiej pracuje, o dziwo przestał dymić, nawet przy przegazówkach :)

 

attachment.php?attachmentid=43528&stc=1&d=1294687765

 

Zastanawiam się nad całkowitym wywaleniem tego EGRa...łącznie z czujnikiem i wężykami... Potwierdźcie tylko czy to "6" i "EGR" z poniższych fotek.

 

 

attachment.php?attachmentid=43529&stc=1&d=1294687821

 

attachment.php?attachmentid=43530&stc=1&d=1294687821

 

Dzięki za zainteresowanie tematem :)

egr1.jpg

egr2.jpg

egr2_czujnik.jpg

filtr1.jpg

filtr2.jpg

turbo_mbc_ic.jpg

Edytowane przez baliosia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to co zaznaczyłeś na zdjęciu jako egr to jest tylko zaworek który nim steruje, bodajże nazywa się N18, jak wywalisz ten wężyk "6" to musisz potem zaślepić ten króciec na którym się znajduje,bo będziesz miał problem z serwem

turbo_mbc_ic.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Minusem zaślepienia EGR jest (na ogół) dłuższe nagrzewanie silnika, a plusy to wiadomo: silnik oddycha czystym powietrzem, dodatkowo jeśli turbina bierze troche oleju to zapobiegamy dalszemu zaklejaniu kolektora dolotowego przez mieszanine sadzy i oleju.

 

Zerknij np. tu :http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=35&t=51401&start=90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"...musisz potem zaślepić ten króciec..."

 

Witam!

 

No wiadomo że trzeba zaślepić :) Wiem że EGR jest nad turbiną zamocowany, tak tylko opisałem ten czujnik, sorry jeśli kogoś w błąd wprowadziłem.

Przy okazji... podkręcał ktoś z was Garretta T2? Podobno jest tam jakaś śruba do regulacji ciśnienia doładowania... wiecie może w którym miejscu?

 

P.S. Przy montażu MBC gdzie zamontować zegar do pomiaru ciśnienia doładowania?

P.S.2 Dzięki spiczi już wcześniej przeryłem tamto forum :) Po zdjęciu węża miałem ślady oleju jak na foto, myślę że tragedii nie ma. Dzisiaj jak jeździłem to praktycznie żadnego dymu z wydechu... Jeszcze kata wywalić, może zwiększę dawkę na pompie (szkoda że to eko a nie lda - swoją drogą ciekawe czy w serwisie samą górę można kupić)

 

Pozdro i dzięki za info :)

Edytowane przez baliosia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie turbina troche oleju łyka i przez odme też coś daje troche olejem i powiem ze jak odkręciłem kolektor to te środkowe kanały były dość mocno zasyfione, syf był też w głowicy, ale tam nie miałem odwagi ruszać. Teraz wiem ze sadza nowa nie leci, a olej który się dostaje jakoś się spali.

Co do góry pompy z lda to zerknij tu:http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=56466

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności