Ziewal Zgłoś #61 Napisano 29 Lipca 2015 Panowie proszę o ocenę mojego aku. Auto stoi 3-4 dni i nie odpala, zakręci ledwo co i koniec. Odpaliłem na kable bez problemu pochodził odpalony 30 minut zgasiłem i odpalił bez problemu ale na drugi dzień znowu kicha. Wczoraj pojeździłem 2 godziny i dziś odpala ok ale miernik pokazuje na zgaszonym silniku 11,8 - 11,9 na odpalonym 12,2 a po dodaniu gazu 14,0. Aku ma 5 lat jest to Bosch i wiem że nie są to najlepsze akumulatory. Jakieś sugestie ? Dodam że jakiś rok temu działo mi się tak samo ale po dóch dniach przeszło aż do teraz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #62 Napisano 29 Lipca 2015 Naładuj akumulator prostownikiem do pełna. Jeśli dalej nie trzyma parę dni napięcia 12,5 to sprawdź pobór prądu na postoju. Jeśli będzie ok to akumulator padaka. A i ladowanie kiepskie jak ma na wolnych 12, 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #63 Napisano 29 Lipca 2015 na odpalonym 12,2 a po dodaniu gazu 14,0 raczej tu szukać awarii, regulator powinien utrzymywać cały czas napięcie około 14, czy to bieg jałowy czy gazowanie. 11.9 na postoju jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #64 Napisano 29 Lipca 2015 ok poprawka żle napisałem bo po odpaleniu napięcie jest 13,9 a po dodaniu gazu 14,0 rozmawiałem z sąsiadem z którym mierzyłem i poprawił mnie tak że chyba to tylko aku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtek1987 Zgłoś #65 Napisano 29 Lipca 2015 Jedź do jakiegoś sklepu z akumulatorami. mają taka opornice mogą sprawdzić czy na jeszcze trochę mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #66 Napisano 29 Lipca 2015 nałąduję go prostownikiem i zobaczę jak będzie lipa to będzie nowe aku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
McBoss Zgłoś #67 Napisano 29 Lipca 2015 U mnie problem jest tego typu, ze akumulator rozladowuje sie w 2 dni, gdy auto nie jest odpalane. Udalo mi sie, znalezc usterke w tylnych drzwiach (lewe i prawe). Pobor pradu po zamknieciu auta byl w okolicach 0.60A, po odlaczeniu kostki lewych drzwi spadl do 0.40A i dodatkowo po odlaczeniu kostki od prawych drzwi pobor pradu spadl do 0.20A albo i mniej. Od tej pory aku juz nie rozladowywuje sie 2 ciagu dwoch dni Z tym, ze to lipne rozwiazanie. Sprobowalem wymienic sam zamek w prawych tylnych drzwiach, ale bez rezultatu, nic to nie pomoglo, pobor pradu po podlaczeniu kostki od tych drzwi jest taki jak byl, wiec w czym tu moze byc problem? Pomoze ktos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #68 Napisano 31 Lipca 2015 Nie zaszkodziło by sprawdzić poziomu elektrolitu w akumulatorze mimo że teraz większość to bezobsługowe lecz korki zazwyczaj są tyle że pod nalepką lub pokrywą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
McBoss Zgłoś #69 Napisano 9 Sierpnia 2015 (edytowane) Mój jest obslugowy, jakiś czas temu dodałem elektrolity do niego. Ale mierzyłem pobór prądu i ucieka go jakieś 0.2-0.3A Wymiana aku tu raczej nie pomoże. (?) Ostatnio mialem dwie akcje, pierwsza po pracy druga miesiąc później. Przy próbie odpalenia auta aku ledwo rzęził, zresetowal się licznik, podczas rzężenia licznik całkowicie zgasł, ale silnik w końcu odpalil... Edytowane 9 Sierpnia 2015 przez McBoss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #70 Napisano 10 Sierpnia 2015 Miałem ten sam dylemat w poprzednim samochodzie. Po trzech dniach samochód nie odpalał. Było przez poprzedniego właściciela grzebane w kostce stacyjki. Znalazłem przyczynę po podłączeniu miernika poboru prądu i odłączaniu po kolei bezpieczników. W ten sposób wiedziałem co pobiera prąd. Powiedz mi czy ostatnio nie dokonywałeś jakiś napraw np. wymiany radia czy coś podobnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krojcu Zgłoś #71 Napisano 11 Sierpnia 2015 stawiam na regulator napiecia w alternatorze w Boshu lubialy sie psuc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach