BAREEEK Zgłoś #1 Napisano 11 Listopada 2009 witam który na załączonym zdjęciu to przekaźnik odpowiedzialny za grzanie świec??? link: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/40b5fd3be5061786.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #2 Napisano 11 Listopada 2009 Albo nr 103 (panel A poz. 12) albo z drugiego panela przekaźników (panel B) ten skrajny lewy dolny róg (poz. 13). rzuć okiem jeszcze TU Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BAREEEK Zgłoś #3 Napisano 11 Listopada 2009 ten panel B? nie zauważyłem go u siebie - na pewno tam jest? Z tego co przeczytałem od ciebie to jest jednak w 12. Sprawdziłem ten przekaźnik - wygląda na b.dobry. Ciekawe do czego służy ten nr 109 bo u mnie wygląda na przepalony... Chciałem sprawdzić w takim razie bezpiecznik ale z tego z widzę to opinie się różnią jedni mówią że za skrzynką przekażników inni że w komorze silnika i komu tu wierzyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robi Zgłoś #4 Napisano 11 Listopada 2009 Mam takie coś, ale nie wiem czy pomoże Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #5 Napisano 11 Listopada 2009 ten panel B? nie zauważyłem go u siebie - na pewno tam jest? Jest. Aby go zobaczyć musisz odkręcić plastik nad nogami kierowcy. Chciałem sprawdzić w takim razie bezpiecznik ale z tego z widzę to opinie się różnią jedni mówią że za skrzynką przekażników inni że w komorze silnika i komu tu wierzyć? Jeżeli nie masz go na podszybiu w okolicach zbiorniczka wyrównawczego, to znajduje się za skrzynką bezpieczników (u mnie znajduje się właśnie za skrzynką). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shared Zgłoś #6 Napisano 12 Listopada 2009 BAREEK przekaźnik 109 jest odpowiedzialny za zasilanie sterownika silnika i elektrozaworu N109 na pompie wtryskowej. Jeśli padnie objawia się to tym, że nagrzewa się w czasie jazdy zbyt mocno przez co rozłącza zasilanie na pompie i wtedy samochód przygaśnie albo całkiem zgaśnie. W tym czasie mrugnie też kontrolka świec żarowych i niektórzy myślą, że to padnięte świece Przy odpalaniu auta padnięty przekaźnik 109 objawia się tym, że kontrolka świec żarowych nie zapali się nawet na chwilę, a auto w ogóle nie zapali. Wymień przekaźnik 109 a problem ustąpi. Co do bezpieczników świec żarowych to są 2, a przekaźnik od świec ma numer 103. Jeden bezpiecznik znajduje się w komorze silnika, jest to cienka blaszka w przezroczystej plastikowej obudowie, a drugi jest za tablicą bezpieczników, duży (u mnie biały) bezpiecznik 80A, do którego dochodzą 2 grube przewody, czerwony i czerwono biały. Musisz ściągnąć tablicę bezpieczników z uchwytów i dopiero będziesz miał do niego dostęp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BAREEEK Zgłoś #7 Napisano 12 Listopada 2009 dobrałem się za tą skrzynkę - biały bezpiecznik 80A jest ok, sprawdzony u znajomego elektryka. Tego drugiego bezpiecznika w komorze silnika za Chiny ludowe znaleźć nie mogę. Może ma ktoś jakieś zdjecie gdzie to mogłoby być?Jutro będę sprawdzał również jakość tego przekaźnika 109. grzeje się tak bardzo, że nie mogę jego wnętrza złapać palcami i luty podejrzanie osmolone. Poza tym miałem właśnie objawy które pisałeś tzn. silnik potrafił mi gasnąć na wolnych obrotach a na ciepłym silniku kontrolka-grzanie świec nie zapalała się. Teraz już mam tak, że w ogóle auta odpalić nie mogę. Po pracy pojadę do ASO kupić nowy lub jak za drogi to podzwonię po ludziach co sprzedają na części. Przekaźnik nr 103 wygląda w porządku - jak nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niuteq Zgłoś #8 Napisano 13 Listopada 2009 bezpiecznik w komorze miesci sie w czarnej skrzynce umieszcoznej na scianie za silnikiem u mnie w golfie III tez 1Z byl po prawej stronie patrzac od przodu auta tu masz fotki mojego po malych przejsciach http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9ff13ddc821c214.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4604137491e83b8.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2c941fbfb2564c2f.html dla ciekawosci powiem ci ze w ubieglym roku wymiana na nowy w ASO 300 PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BAREEEK Zgłoś #9 Napisano 13 Listopada 2009 Kupiłem nowy przekaźnik - nie w Aso za 65 zł a w hurtowni części. Niestety nie był w 100% taki jak chciałem bo od pompy paliwowej innego vw choć również o nr 109. Aby go włożyć musiałem go odwrócić do góry nogami:/ Cena 20 zł. Teraz jest już wszysko ok. świece grzeją i już jeżdżę Wielkie dzięki za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach