marcin_ss Zgłoś #1 Napisano 7 Listopada 2009 Witam wielkie grono Fachowcow zglaszam pilny problem ze swoim passkiem.otoz posiadam 1.8 t z konca 2000 vroku i auto ma na liczniku dopiero 190 tys nabite.autko kupilem na przetargu firmowym od pierwszych wlascicieli i wszystko bylo ok.silnik igla tylko rozrzad do wymiany ale to standardowy krok po kupnie...dopadl mnie jakis pech auto zaczelo brac olej i to w ilosciach churtowych dwa miesiace temu bylem w krakowie i kontrolka od oleju zaczeka migac i okazalo sie ze niema ani grama oleju i natychmiast dolalem z 4 litry...i kontrolka zgasla...tydzien temu kontrolka znowu dala o sobie znak i znowu dolalem...jak to jest mozliwe zeby olej ginol w takim zawrotnym tempie:confused:odwiedzilem jednego mechanika i strwierdzil albo problem z jakimis uszczelkami pod zaworami albo jakis problem z pierscieniami,czy tlokami generalnie sklanial sie ku tej drugiej opcji?cene krzyknol od 3 do 5 tys:eek:o co chodzi?jakies pomysly?czy warto to naprawiac i gdzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #2 Napisano 7 Listopada 2009 ile przejechałeś km a ile musiałeś dolać tego oleju to tak na początek, bo trudno określić ile Ty w tydzień czy miesiąc robisz km, poza tym obie opcje przy tym przebiegu są bardzo mało realne, chyb że ów właściciel postarał się o przebieg giełdowy bo to standart w samochodach firmowych, a tak na poważnie to motor jest suchy ?, niema jakiś wycieków ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #3 Napisano 7 Listopada 2009 Dokładnie...trochę więcej szczegółów kolego. Czy autko kopci na szaro-niebiesko? Jakiś spadek mocy? Plamy pod samochodem? Ile km zrobiłem przez ten tydzień? PS: Na mój gust to jak się zapala kontrolka oleju to poziom spada poniżej min. na bagnecie. Wtedy do dolewki jest ok. 1l! Dlaczego wlałeś mu aż 4l? Tyle się zalewa przy wymianie kiedy jest spuszczony cały olej z bloku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_ss Zgłoś #4 Napisano 7 Listopada 2009 wiec co do przeiegu-napewno jest orginalny serwis jak i firma w ktorej autko jezdzilo jest mi znane,katowane niebylo bo zbyt normalny czlowiek nim jezdzil...wszystko po znajomosci sie obylo wiec przekretow zadnych niebylo...co do mojej jazdy to zrobilem grzies z niecale 2 tysiace.troche jezdzilem trasa szczecin-wroclaw-koszalin-berlin-wroclaw.brak plam pod samochodem,poci sie delikatnie ale to niema tragedi,spadek mocy wukluczony...autko smiga jak szalone...ok co do tych dolewek to niewlalem calych 4 litrow tak z 3 bo cos tam w baniaku zostalo...rowniez niema kopcenia na szaro niebiesko...na warsztacie mechanik wsadzil palca do rury i wyjal go w oleju i stwierdzil ze bierze olej...ale auto w ten dzien mialo troche przejechane,dzis sam sprawdzalem na palucha ale bylo sucho...staram sie niejezdzic jak niemusze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #5 Napisano 7 Listopada 2009 to dziwna sprawa z tym Twoim olejem, jak by brał olej i to jeszcze w takich ilościach to powinien kopcić jak cholera, to daje średnią 1 ltr/500 km ogólnie masakra, naprawdę dziwne, ostatnio przyprowadziłem ze Szwajcarii Passata tylko że 1.8 i z '98 miał najechane 390000 km, człowiek który go kupił zrobił nim 40000km i od wymiany do wymiany bierze mu około 0,7 ltr także widzisz przy Twoim przebiegu to raczej mało realne powiedz mi czy po tym jak go kupiłeś zmieniałeś w nim olej ? ? ?, jeżeli tak to sam czy w warsztacie ? ? ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_ss Zgłoś #6 Napisano 7 Listopada 2009 oczywiscie olej byl zmieniany razem ze filterkiem lecz na warsztacie...niedobieralem sie sam do tego.dlamnie tez jest to bardzo zagadkowa sprawa...gdzie ten olej moze mi sie podziewac,niekopci i niecieknie nigdzie olejem,wiec gdzie go szukac?oto jest pytanie.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 7 Listopada 2009 wiec gdzie go szukac? Poczytaj tematy o turbinie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_ss Zgłoś #8 Napisano 7 Listopada 2009 ok.skieruje sie w te strone.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #9 Napisano 7 Listopada 2009 może kolega ma jakąś dziurę w misce i po prostu nie widzi, że olej gdzieś kapie? 1.8T mają problem ze szczelnością miski... ...jakby olej spierniczał przez uszczelniacze albo pierścienie, to by było ciemnoniebiesko za samochodem. Jakby przez turbinę - to niebiesko... Obydwa objawy by kolega raczej zauważył (bo ciężko tego nie zauważyć, zwłaszcza przy spalaniu 1l /500 km!) Inna sprawa, to czy poziom płynu chłodniczego w normie? Nie jest ciemny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #10 Napisano 7 Listopada 2009 jak kuczlaw pisal - jesli 1.8t zaczyna brac olej, to pierwszym pytaniem jest turbo. Jak jest urzytkowane, czy auto po jezdzie jest wylanczane od razu czy nie? mozliwosci zaniku oleju jest wiele. Turbo najszybciej sprawdzisz po odpieciu gumowej rury od niego ktora idzie do intercoolera poprzez metalowa rure pod chlodnica, sprawdz tez czy nie wyrzuca przez filtr powietrza, sprawdz jaki jest poziom plynu xhlodnicy (czy nie ma w nim oleju), niech przejedzie sie ktos za toba i zobaczy jak wygladaja spaliny z rury. Zawsze mozesz zaczac od ogolnego sprawdzenia stanu auta poprzez vag-com i kabelek (na regionalnych spotach napewno ci ktos pomoze). Czy wiesz jaki olej ci wlali? No i przedewszystkim wycieki - czy nic sie nie poci (moze zakretka na misce olejowej jest nie dokrecona ). Przyczyn moze byc wiele, ale bez konkretow to takie "male wrozenie z kart". Ja na twoim miejscu podjechal bym jeszcze do innego mechanika i sprobowal jeszcze w ten sposob. Pzdr pobs. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #11 Napisano 7 Listopada 2009 No i przedewszystkim wycieki dosyć często jest tak że przy wymianie oleju niektórzy potrafią przekręcić korek w misce a to aluminium i o to nie trudno, a tak poza tym to jak napisał Pobs przyczyn może być wiele i najlepiej zacznij sam weryfikować po sugestiach kolegów z forum, myśle że to będzie najtańszy sposób Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_ss Zgłoś #12 Napisano 8 Listopada 2009 ok.dzis rano byla zrobiona proba wypatrzenia kolorowych wydzielin z rury wydechowej,kolega jechal za mna i nic takiego niespostrzegl,najpierw jazda powolna na rozgrzanie a potem troche szybciej i ... niebylo zadnych niebieskich i szaro niebieskich dymow,niebawel wjade na kanal do kolegi i poszukam wyciekow z miski... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #13 Napisano 8 Listopada 2009 informuj o szczegolach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #14 Napisano 8 Listopada 2009 (edytowane) Jest jeszcze możliwość taka, że poprzedni właściciel zalewał olejem mineralnym, a Ty zalałeś syntetykiem co mogło rozszczelnić silnik. Spróbuj zalać mineralnym 15w40 i sprawdź efekty. Gdyby nastąpiła poprawa, ale nie zadowalająca to zastosować mineralny15w50. Warto też sprawdzić świece czy nie są zakopcone/zaoliwione. Edytowane 8 Listopada 2009 przez mirek-pas Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #15 Napisano 8 Listopada 2009 Jest jeszcze możliwość taka, że poprzedni właściciel zalewał olejem mineralnym, a Ty zalałeśsyntetykiem co mogło rozszczelnić silnik. Spróbuj zalać mineralnym 15w40 i sprawdź efekty. Gdyby nastąpiła poprawa, ale nie zadowalająca to zastosować mineralny15w50. ja bym ostrożnie potraktował tą radę a co jeśli poprzedni właściciel nie lał mineralnego? Poza tym nie jest zalecane lanie mineralnego oleju do 20V turbo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek-pas Zgłoś #16 Napisano 8 Listopada 2009 Zajrzałem do instrukcji serwisowej z 2003 r otrzymanej w salonie, w której opisane są wszystkie silniki passatów i do benzynowych podają tą samą specyfikację oleju. Do Diesli inną. Widzę, że mamy te same silniki, a ja się borykam z wymianą czujnika temperatury płynu chł. W czasie jazdy wskazówka nagle opada z 90*C na O i się nie podnosi. Po całkowitym ostygnięciu silnika, po przejechaniu 2,5 km podnosi się na 90. Nie wiem jak wyjąć ten czujnik [fotka]. http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=18789&d=1257580627 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin_ss Zgłoś #17 Napisano 8 Listopada 2009 wiec w miare mozliwosci dzis troche pogrzebalem pod maska i wnioski takie...otworzylem filtr powietrza i jest suchy ani kropli oleju, jeszcze zdemontowalem rure od przepostnicy i tez niebylo tam sladu oleju.auto troche podnioslem na parkingu i zadnych wyciekow niedostrzeglem-niestety. jutro wizyta na warsztacie wiec moze ktos dostrzeze prawdziwa przyczyne moich problemow..i dam znak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PacoRamires Zgłoś #18 Napisano 9 Listopada 2009 a więc tak: bierze olej w ogromnych ilościach 1l/500km, niema wycieków, nie kopci, do odmy też nie wali, w turbo nie idzie - to on porostu paruje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #19 Napisano 9 Listopada 2009 Zajrzałem do instrukcji serwisowej z 2003 r otrzymanej w salonie, w której opisane są wszystkie silniki passatów i do benzynowych podają tą samą specyfikację oleju. Do Diesli inną. Widzę, że mamy te same silniki, a ja się borykam z wymianą czujnika temperatury płynu chł. W czasie jazdy wskazówka nagle opada z 90*C na O i się nie podnosi. Po całkowitym ostygnięciu silnika, po przejechaniu 2,5 km podnosi się na 90. Nie wiem jak wyjąć ten czujnik [fotka]. http://forum.vw-passat.pl/attachment...9&d=1257580627 w kilka minut powinienes dac rade. Na zimnym silniku zdejmij wtyczke z czujnika, nastepnie wyciagasz zawleczke czujki , nastepnie czujke - sprawdzasz , czy jest na czujniku uszczelka (o-ring); jak nie ma to musisz wydłubac uszczelke.Wczesniej przygotowujesz czujnik z załozonym o-ringiem i wkładasz nowy czujnik i zakładasz zawleczke , podpinasz wtyczke i jest czujka wymieniona. znalazlem na forum szybciej niz myslalem. pozdr. pobs Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelo Zgłoś #20 Napisano 2 Marca 2010 Witam.Ja tez mam problem z braniem oleju w passacie 1.8T.jezdze na castrolu 10W40.duzo poczytałem na forum o tym oleju,nie ma zbyt dobrej opini.czy to moze miec zwiazek z braniem oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach