Skocz do zawartości
swiety1986

Uszkodzony EGR?? wypadek

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy pomozcie znajomy mial wypadek samochod ten sam co moj tyle ze rocznik 2006 lekko rozbity przod poduszki wyskoczyly. Po wypadku wyskakuje trwaly blad mechanik powiedzial ze EGR uszkodzony.

I tu mam 2 pytania.

1. Czyjest mozliwe ze EGR sie uszkodzil w czasie wypadku?? i jaki jest przyblizony koszt jego naprawy -wymiany...?

2. Czy ktos z Was mial podobny wypadek przodem b6?

jesli post jest w zlym dziale to prosze o jego przeniesienie(tylko nie na smietnik:P )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jaki jest przyblizony koszt jego naprawy -wymiany...?

Sam EGR powinien kosztować ok. 100-120zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba większość silników ERG ma zaraz koło grodzi więc jak silnik nie oberwał ze znacznym przemieszczeniem to i EGR powinno być całe.

 

A co mówią błędy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy z tego co ja wiem to EGR można zaślepić...

Jaki jest sens wpadać w koszty a cena którą podawał krawcol82 to nie mam pojęcia skąd wzięta bo np.http://moto.allegro.pl/item763283007_audi_a3_vw_seat_skoda_06r_2_0tdi_przepustnica_egr.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba większość silników ERG ma zaraz koło grodzi
przeciez w tdi jest zaraz za chlodnica na froncie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak jest V16 to tak, a ja 8 zaworowy to z tyłu za silnikiem i nie zaslepisz tego bo tam siada elektronika w sterowaniu przepustnicy i przekładnia. Nowy Pierburga do BKD (czyli do V16) kosztuje ok 850zł w ASO bo sam wymieniałem. Watpie by do 8 zaworowego był jakis duzo tańszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Major - trochę off-topic - miałeś na myśli 16V a nie V16 mam nadzieję?

Niby drobiazg a jednak robi różnicę... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Mam prośbę. W moim silniku BKP jest zawór ERG, przy którym jest podobno jakiś zbiorniczek czy pojemniczek, który reguluje pracę erg. Nie znam się na tym, ale przy wymianie miesiąc temu turbo, mój mechanik powiedział że ten zawór jest raczej ciągle otwarty. Niestety nie mam z kim porównać jak powinien pracować ERG w moim silniku. U mechanika ostatnio był w naprawie passat B6 ale z silnikiem 1.9tdi, i tam jest podobno zupełnie inne rozwiązanie tech.

Czy ktoś z was może opisać dokładnie jak powinien pracować u mnie zawór erg? Czy jest cały czas otwarty, zamknięty, czy wraz ze zmianą obrotów zmienia się ustawienie erg? może macie jakieś zdjęcia z remontu silnika BKP na których widać poprawny zawór erg.

Dzięki za pomoc. Mam nadzieję że przyda się to i innym, bo zbyt wiele na forum o erg w silniku 16v nie znalazłem.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego poszukaj o zaworze EGR (zawór recyrkulacji spalin) nie ERG. A co do jego pracy to on się reguluje. wpuszcza spaliny do dolotu w odpowiednich dla sytuacji proporcjach. Często przy większych przebiegach zarzygany olejem powoduje delikatny spadek mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

Dzięki, faktycznie EGR. Mój błąd. Przeznaczenie jest faktycznie takie samo dla silników 1.9 i 2.0 tdi, ale jaka jest np różnica pomiędzy konkretnymi typami zastosowanymi w silnikach 1.9 i 2.0, albo jak powinien pracować ten w silniku BKP.

dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności