swiety1986 Zgłoś #1 Napisano 3 Listopada 2009 Koledzy pomozcie znajomy mial wypadek samochod ten sam co moj tyle ze rocznik 2006 lekko rozbity przod poduszki wyskoczyly. Po wypadku wyskakuje trwaly blad mechanik powiedzial ze EGR uszkodzony. I tu mam 2 pytania. 1. Czyjest mozliwe ze EGR sie uszkodzil w czasie wypadku?? i jaki jest przyblizony koszt jego naprawy -wymiany...? 2. Czy ktos z Was mial podobny wypadek przodem b6? jesli post jest w zlym dziale to prosze o jego przeniesienie(tylko nie na smietnik:P ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #2 Napisano 3 Listopada 2009 jaki jest przyblizony koszt jego naprawy -wymiany...? Sam EGR powinien kosztować ok. 100-120zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #3 Napisano 3 Listopada 2009 Chyba większość silników ERG ma zaraz koło grodzi więc jak silnik nie oberwał ze znacznym przemieszczeniem to i EGR powinno być całe. A co mówią błędy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fAZIK8 Zgłoś #4 Napisano 4 Listopada 2009 koledzy z tego co ja wiem to EGR można zaślepić... Jaki jest sens wpadać w koszty a cena którą podawał krawcol82 to nie mam pojęcia skąd wzięta bo np.http://moto.allegro.pl/item763283007_audi_a3_vw_seat_skoda_06r_2_0tdi_przepustnica_egr.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #5 Napisano 4 Listopada 2009 Chyba większość silników ERG ma zaraz koło grodzi przeciez w tdi jest zaraz za chlodnica na froncie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #6 Napisano 4 Listopada 2009 Jak jest V16 to tak, a ja 8 zaworowy to z tyłu za silnikiem i nie zaslepisz tego bo tam siada elektronika w sterowaniu przepustnicy i przekładnia. Nowy Pierburga do BKD (czyli do V16) kosztuje ok 850zł w ASO bo sam wymieniałem. Watpie by do 8 zaworowego był jakis duzo tańszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonito Zgłoś #7 Napisano 4 Listopada 2009 Major - trochę off-topic - miałeś na myśli 16V a nie V16 mam nadzieję? Niby drobiazg a jednak robi różnicę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #8 Napisano 10 Grudnia 2010 Witajcie, Mam prośbę. W moim silniku BKP jest zawór ERG, przy którym jest podobno jakiś zbiorniczek czy pojemniczek, który reguluje pracę erg. Nie znam się na tym, ale przy wymianie miesiąc temu turbo, mój mechanik powiedział że ten zawór jest raczej ciągle otwarty. Niestety nie mam z kim porównać jak powinien pracować ERG w moim silniku. U mechanika ostatnio był w naprawie passat B6 ale z silnikiem 1.9tdi, i tam jest podobno zupełnie inne rozwiązanie tech. Czy ktoś z was może opisać dokładnie jak powinien pracować u mnie zawór erg? Czy jest cały czas otwarty, zamknięty, czy wraz ze zmianą obrotów zmienia się ustawienie erg? może macie jakieś zdjęcia z remontu silnika BKP na których widać poprawny zawór erg. Dzięki za pomoc. Mam nadzieję że przyda się to i innym, bo zbyt wiele na forum o erg w silniku 16v nie znalazłem. Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #9 Napisano 10 Grudnia 2010 Kolego poszukaj o zaworze EGR (zawór recyrkulacji spalin) nie ERG. A co do jego pracy to on się reguluje. wpuszcza spaliny do dolotu w odpowiednich dla sytuacji proporcjach. Często przy większych przebiegach zarzygany olejem powoduje delikatny spadek mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr81 Zgłoś #10 Napisano 10 Grudnia 2010 Witaj, Dzięki, faktycznie EGR. Mój błąd. Przeznaczenie jest faktycznie takie samo dla silników 1.9 i 2.0 tdi, ale jaka jest np różnica pomiędzy konkretnymi typami zastosowanymi w silnikach 1.9 i 2.0, albo jak powinien pracować ten w silniku BKP. dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach