grzesiek8630 Zgłoś #1 Napisano 2 Listopada 2009 Witam. Mam następujący problem. Mam Passata AVB 101KM z 2004r i palił mi średnio 6,9l (dane z komputera) i go zchipowałem na 144KM i teraz średnie spalanie wynosi ok 7,5-8l. I chciałbym się spytać co można zrobić mechanicznie (może coś mu dolega) żeby palił mniej. Czy powinienem np przeczyścić przepustnicę, przepływomierz lub coś innego?? Czy powodem moze być np to że cieknie mi trochę zawór EGR?? Dodam że rozrząd jest ustawiony prawidłowo, pompowtryskiwacze są w dobrym stanie (podłączany n=był pod VAGA). Czekam na wasze sugestie i opinie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekk Zgłoś #2 Napisano 2 Listopada 2009 Czy powodem moze być np to że cieknie mi trochę zawór EGR?? mi tez cieknie powili przymierzam sie do wymiany;p ale to raczej nie wina zaworu, moj od nowosci palil 7,5 w miescie i teraz tez tyle(no cos teraz 8 pali moze od mrozow nie wiem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #3 Napisano 2 Listopada 2009 przepływówki się nie czyści choć są tacy magicy którzy to robią.jak Ci padnie to wymieniasz. przepustnicy też nie masz bo to pompowtrysk. EGR cieknie bo to standard w paskach.masz ochote to wyczyść ewentualnie zaślep i wymień uszczelke wtedy przestanie Ci brudzić kolektor dolotowy. najważniejsze to zatankuj sobie fure do pełna przejedź chociaz z 700 kilosów i znów do pełna bo komp lubi czasem przekłamywać. sprawdź jak się ma filtr powietrza silnika oraz termostat bo jeśli motor jest niedogrzany to będzie więcej palił...no i noga z pedału:P heeh troche według mnie duzo Ci pali to autko bo ja swoim mieszcze sie w 6 litrach na miękko.14 kilosów do pracy w jedną mańke + 4 po mieście wszystko x2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2009 Trochę to dziwne że po chipie zaczął więcej palić. Nie chipowałem auta ale troszkę o tym czytałem bo myślałem nad chipem. Wszyscy piszą że po chipie mniej im auta palą. Może pytanie powinno być kto ci chipował auto? Czy w jakiejś znanej firmie czy w firmie krzak? Może niech coś powiedzą koledzy którzy chipowali auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2009 (edytowane) kumpel chipowal taki sam silnik i mówił mi że pali mniej.JA osobiście mam 131PS zrobiony na 167PS i spalanie napewo nie wzrosło.a jeśli chodzi o spadek to jest zauważalny przy spokojnej jeździe ale o takiej można tylko pisać mając więcej pod maską niż standard Oczywiście mój jak i kumpla pasek to dzieło MR czyli Rogalotti Edytowane 2 Listopada 2009 przez lukasz8011 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2009 Witam. Mam następujący problem. Mam Passata AVB 101KM z 2004r i palił mi średnio 6,9l (dane z komputera) i go zchipowałem na 144KM i teraz średnie spalanie wynosi ok 7,5-8l. I chciałbym się spytać co można zrobić mechanicznie (może coś mu dolega) żeby palił mniej. Czy powinienem np przeczyścić przepustnicę, przepływomierz lub coś innego?? Czy powodem moze być np to że cieknie mi trochę zawór EGR?? Dodam że rozrząd jest ustawiony prawidłowo, pompowtryskiwacze są w dobrym stanie (podłączany n=był pod VAGA). Czekam na wasze sugestie i opinie. Zawor EGR nie ma raczej nic do spalania. Piszesz ze zchipowales i zaczal palic wiecej - tu bym szukal problemu. Byc moze program do poprawki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek8630 Zgłoś #7 Napisano 2 Listopada 2009 Program robiony oczywiście w MR Motors u Rogalotti. Niepokoi mnie to spalanie. Wydaje mi się że powinien mniej palić. Tak w granicach 6,5- 7l przy tej mocy. Naprawdę nie jeżdżę sportowo. A z tym termostatem to muszę zobaczyć bo ostatnio zauważyłem że po odcinku ok 6 km wskazowka od temp dopiero rusza przy obecnych temperaturach ---------- Post added at 20:13 ---------- Previous post was at 20:11 ---------- A tak poza tym wydaje mi się że on nawet przed chipem nie palił zbyt mało bo wtedy średnio komputer pokazywał 6,9 (na dystansie 3000km) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #8 Napisano 2 Listopada 2009 jeszcze może napiszesz że twój passat jest niebieski??? z szarym wnetrzem ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek8630 Zgłoś #9 Napisano 2 Listopada 2009 nie- mój passat jest czarny z jasnym środkiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #10 Napisano 2 Listopada 2009 dlatego tyle pali żart właśnie kumpel ma ten sam rocznik i silnik i twierdził za pali mu o 1.5l mniej wg komputera.przed chipem spalanie miał wieksze niż ja w swojej 130 PS.Wina napewno nie leży po stronie chipa. Teraz po chipowaniu pierwsza myśl nasuwa się że to właśnie przez to,ale mioim skromnym zdaniem powinieneś szukać innej przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 2 Listopada 2009 16o konne auta palące zimą 7 litrów po mieście z wyrzutem, że to za dużo sorry, za OT, ale ten temat chyba w całości wyląduje w "najlepsze teksty z forum" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzesiek8630 Zgłoś #12 Napisano 2 Listopada 2009 No właśnie tylko co to może być. Samochód jeździ idealnie- żadnych objawów, spadków mocy. Zresztą Rogalotti przed chipem sprawdzał sprawność jednostki- nie miał zastrzeżeń. ---------- Post added at 21:22 ---------- Previous post was at 20:39 ---------- Z drugiej strony patrzę że na autocentrum.pl średnie spalanie dla silnika 130KM wynosi 6,9l a więc jak ja mam 144KM to spalanie 7,5 można zaakceptować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kmalinek Zgłoś #13 Napisano 2 Listopada 2009 (edytowane) Cytuje wypowiedź Mariusza (goodhope) z forum znawców tematu przecież chiptuning jest jednym z kroków milowych w drodze do osiągnięcia perpetum mobile 1 stopnia ... Wielu chiptunerów jak i wielu klientów daje sobie ręce ciąć, że ich auta po poważnym wzmocnieniu po 50% i więcej... palą o 20-30% mniej... teraz przy dwustu, wychodzi im po 7 litrów... dlaczego, bo silnik ma większy moment obrotowy i się mniej męczy... kocham to stwierdzenie :mrgreen: Baaa...wielu z oferentów, oszczędność na paliwie stawia jako priorytet i zaletę dokonanych u nich modyfikacji...Jedzie lepiej pali mniej...gwarantujemy to...tiaaa... i na siedzeniu pasażera sadzamy naszego pracownika, by ten nauczył cię przy okazji stylu oszczędnej jazdy podkładajac ci niepostrzeżenie cegiełkę pod pedał gazu.... Panowie tylko nikt nie idzie dalej z rozumowaniem, skąd ten moment, nie z kosmosu, nie w paczce od cioci z Hameryki... nie z przebudowy mechaniki.. nie z pojemności... ale ...z paliwa .... Cóż dają turbiny, cóż dają intercoolery... mocy ?...pewnie !...ale nie same ... właściwie jedyną pozytywną rzecz jaką sprawiają, to taką, że ta większa ilość paliwa wlana na tłoki się dopali... wiec dolewa się jeszcze wiecej, dmucha się jeszcze wiecej... no to siędolewa znów więcej... ale co tam, ciągle ma przy 200 7 litrów 8) na pytanie ile auto będzie palić po chiptuningu... odpowiedź mam zawsze jedną Regulator spalania ma się pod swoją prawą stopą, a najmniej palą te, które stoją w garażu Jeśli klient motywuje decyzję o chiptuningu, tym że koledzy mówią że będzie mniej palić, bądź przeczytał powyższe w jakiejś mądrej gazecie, co gorsza, w reklamie gazetowej, muszę go zwykle rozczarować tym, że raczej nie zostanie przezemnie w takim wypadku obsłużony... Chcesz by paliło mało, tyrtaj sobie 2 tysiączki na obrotomierzu, korzystaj ze swoich obecnych w tym momencie dostępnych 90-100PS...a zapasem delektuj się podczas wyprzedzania kolumny aut...bądź dochodzenia do zadanej prędkości...tylko tutaj leży twoja oszczędność w stosunku do serii...w takich wypadkach szybciej odpuszczasz prawą stopę...dłużej jedziesz na dawce =0... wielu stwierdzi być moze czytając powyższe, że plotę farmazony... może... każdy jest własnym iterpretatorem tego co sobie przeczyta... ale to są moje farmazony : ... każdy może pleść swoje, nie każdy musi to czytać 8) ... do których człowiek dochodzi w miarę kolejnej dziesiątki, setki, tysiąca zwykłych klienckich modyfikacji za sobą... http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=31272#31272 Edytowane 4 Listopada 2009 przez kmalinek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8011 Zgłoś #14 Napisano 2 Listopada 2009 (edytowane) no i zrobił sie konkretny OT BTW jeśji kogos jest stać zapłacić za chipa ok 1000PLN to i stać go na paliwko:provw: więc tak jak kolega kmalinek napisał Regulator spalania ma się pod swoją prawą stopą, Edytowane 2 Listopada 2009 przez lukasz8011 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maron_d Zgłoś #15 Napisano 2 Listopada 2009 (edytowane) Spalanie przy takim wzroście mocy jak najbardziej w normie Jak wiadomo tuner tak o sobie tych koni nie wyczarował, musiał dołożyć troche powietrza na turbo a to nie koniec, bo na samym powietrzu auto nie pojedzie czyli ropuchy na wtryski musi też więcej lać więc tak jak kolega kmalinek napisałCytat: Napisał kmalinek Zobacz post Regulator spalania ma się pod swoją prawą stopą, To akurat napisał Mariusz S. aka goodhope Edytowane 2 Listopada 2009 przez maron_d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
royal90 Zgłoś #16 Napisano 6 Listopada 2009 (edytowane) kumpel chipowal taki sam silnik i mówił mi że pali mniej.JA osobiście mam 131PS zrobiony na 167PS i spalanie napewo nie wzrosło.a jeśli chodzi o spadek to jest zauważalny przy spokojnej jeździe ale o takiej można tylko pisać mając więcej pod maską niż standard Oczywiście mój jak i kumpla pasek to dzieło MR czyli Rogalotti no właśnie ja za chipowałem sobie ten sam silniczek na 140 i mi spadło spalanie o półtora litra. ale powiem ci tak. mi na ekraniku też pokazuje tak do 8 l ale to tylko jak jest zimny a na dworze mróz. i to jest przyczyną. nie wiem dlaczego ale mam jakiś uzależniony silnik od warunków klimatycznych panujących na zewnątrz, bo jeszcze przed chipem w lecie palił mi tak koło 7 litrów. pod koniec lata gdzie był taki dzień że temp w nocy spadła dużo poniżej zera i jadąc do szkoły spalał mi tak z 8,5. no dobra. za chipowałem go, akurat był bardzo ciepły dzień i wracając z WAwy wskaźnik pokazywał 5,5 gdzie przy tej samej temp wcześniej było 7 ale teraz kiedy jest zimno spalanie wzrosło mi do 6,5 -7.0 (jak się rozgrzeje). biorac pod uwagę to jaki jest czuły pewnie jak będa mrozy po -25 stopni to z 10l będzie mi palił ale za to w lato gdzie będzie 30 spadnie do 5 pewnie:)reasumując: zima/lato spadło spalanie i to bardzo. Edytowane 6 Listopada 2009 przez royal90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pvd Zgłoś #17 Napisano 6 Listopada 2009 A po drugie nie patrz na komputer, moj pokazuje 7,5 a pali faktycznie 6,5. Spalanie sam sobie wylicz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
royal90 Zgłoś #18 Napisano 6 Listopada 2009 mi pali tak jak komputer pokazuje. mierzyłem kilometry i stosunek przejechanych kilometrów i wysżło że pali tak jak pokazuje komp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #19 Napisano 6 Listopada 2009 Myślę, że swój udział ma też psychologia... Gdy ma sie więcej pod nogą to się szybciej jeździ - proste. Nie ma tak, że ma się szybki wóz i jeździ się powoli, a to odbija się w spalaniu. Swoją drogą kucyki trzeba czymś nakarmić... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
royal90 Zgłoś #20 Napisano 6 Listopada 2009 spalanie zawsze spada. nawet jeden z forumowiczów za cytował pewną wypowiedź którą i ja teraz przy toczę Wielu chiptunerów jak i wielu klientów daje sobie ręce ciąć, że ich auta po poważnym wzmocnieniu po 50% i więcej... palą o 20-30% mniej...teraz przy dwustu, wychodzi im po 7 litrów... dlaczego, bo silnik ma większy moment obrotowy i się mniej męczy... kocham to stwierdzenie :mrgreen: zawsze ale to zawsze tak jest. no, moż enie w autach posiadających od 300 PS w górę. swoją drogą, do zakładającego temat: tak jak kolega Łukasz wyżej powiedział, to napewno nie jest wina chipu tylko czegoś w co bardziej tzreba wnikiwać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach