Jar091 Zgłoś #41 Napisano 6 Czerwca 2014 No, i wychodzi na to, że to piszczypasek jednakże z winy napinacza, a wygląda to mniej więcej tak, że napinacz się delikatnie przekrzywił i pasek trze o rowki napinacza, stąd też rozwalony napinacz.. ktoś (poprzedni właściciel) zakladajac pasek aż za mocno go naciągnął.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW Kris Zgłoś #42 Napisano 29 Czerwca 2014 wymieniony jest pasek od klimy i cały rozrząd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seba1988 Zgłoś #43 Napisano 20 Lipca 2014 odświeże temat. ja zauważyłem taki objaw, podczas dodawania gazu pisk ustepuję a jak puszcze gaz(hamowanie silnikiem) lub hamuje normalnie piszczy coś z pod maski. pewnie to jakiś pasek, ma ktoś jakiś pomysł?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmo Zgłoś #44 Napisano 20 Lipca 2014 Panowie co to za piski w wspomaganiu. Przy skręcie do oporu tak piszczy a jak dam więcej gazu to cisza normalnie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #45 Napisano 21 Lipca 2014 <Widmo> oglądając filmik zauważyłem, że pasek klinowy na alternatorze mocno skacze, dałbym winę tej usterki na uszkodzone sprzęgło alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mich Zgłoś #46 Napisano 21 Lipca 2014 Sprzęgło jednokierunkowe alternatora. Po wymianie trzeci raz paska i rozsypaniu w drobny mak napinacza w końcu została znaleziona prawdziwa przyczyna problemów z dziwnymi dźwiękami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmo Zgłoś #47 Napisano 21 Lipca 2014 U mnie dzieje się to samo, metoda kumpla, nie ręczę, że działa "Kapnij trochę wody na pasek, jak przestanie piszczeć to znaczy, że pasek pewnie stary i trochę się zeszklił" Tak otóż zrobiłem i jak ręką odjął a więc pasek do wymiany?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michill1 Zgłoś #48 Napisano 22 Lipca 2014 Koledzy a co to może piszczeć. Jadąc prosto kieruje kierownicą lekko w prawą strone to piszczy i to robi tylko czasami. nie zawsze. Niektórzy mi mówią że to mogą być klocki hamulcowe a wy jak myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
widmo Zgłoś #49 Napisano 25 Lipca 2014 U mnie dzieje się to samo, metoda kumpla, nie ręczę, że działa"Kapnij trochę wody na pasek, jak przestanie piszczeć to znaczy, że pasek pewnie stary i trochę się zeszklił" Tak otóż zrobiłem i jak ręką odjął a więc pasek do wymiany?? Panowie wymieniłem pasek i wszystko wróciło do normy więc jeden problem z głowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GrzesiekA Zgłoś #50 Napisano 3 Listopada 2014 Trzaski piski szum spod maski Passat b5: Witam prosze o pomoc bo po sciagnieciu paska nida sie jednoznacznie stwierdzic co jest przyczyna z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #51 Napisano 12 Stycznia 2015 Witam panowie. U mnie się pojawił podobny problem - po uruchomieniu zimnego silnika piszczy, głośniej, gdy wkręcę na wyższe obroty. Co ciekawe, piszczenie pojawiło się dopiero teraz, po wymianie rozrządu (wraz z pompą wody, napinaczem, paskami alternatora i klimy i napinaczami do alternatora oraz do klimy) Czy może jakiś pasek został za słabo naciągnięty po wymianie? Zamontowane części to zamienniki ale porządne - SKF i Continental. Piszczenie nie ustaje w miarę rozgrzewania się silnika tylko ciągle występuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jary Zgłoś #52 Napisano 26 Stycznia 2015 Witam, podlacze sie pod temat problem u mnie podobny, slychac pisk/swiergot z okolic paska klinowego moze ktos podpowie co jest przyczyna? pasek byl wymieniony okolo miesiac temu, przy wymianie rolki wydawaly sie byc wporzadku halas jak na filmiku pojawil sie okolo 3dni temu dodam ze po tym jak silnik pochodzil moze z 5m, gdy dotknelo sie rolki alternatora ta byla bardzo goraca, czy to normalne? ps: klima na czas nagrywania filmu byla wylaczona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #53 Napisano 26 Stycznia 2015 U mnie nowy napinacz okazał się wadliwy. Objawy były podobne. Wykręć swojego i sprawdź czy się swobodnie obraca czy się nie zatarł czy nie ma dużych oporów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jary Zgłoś #54 Napisano 26 Stycznia 2015 No właśnie miesiąc temu przy zakładaniu nowego paska napinacz nie wykazywał dużych oporów... Czy przez ten czas mogło się to tak drastycznie zmienić? Martwi mnie ta gorąca rolka alternatora... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcheloka Zgłoś #55 Napisano 26 Stycznia 2015 Być może rolka alternatora jest gorąca od tarcia o pasek? A pasek trze bo rolka alternatora ma problemy z obracaniem się? Nie wiem tak tylko po moich problemach coś szukam zależności. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jary Zgłoś #56 Napisano 29 Stycznia 2015 ok, sprawdzone wymienione i dziala winne bylo lozysko alternatora, a dokladniej zerwana tulejka wewnatrz sprzegielka rolka sie po niej obracala dosc swobodnie, stad ten metaliczny pisk i wysoka temperatura elementow (do tego stopnia, ze stopieniu ulegla plastikowa oslona lozyska) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
faziox Zgłoś #57 Napisano 13 Lutego 2015 witam mam podobny przypadek co widmo. passat b5 1.9tdi 90km bez klimmatyzacji, pod koniec grudnia zostal wymieniony napinacz wraz z paskiem klinowym tydzien pozniej zrobilem alternator itd. ale jakies 2 tyg temu pojawil sie problem z piszczeniem napoczatku slabe popiskiwanie jakies 30s po odpaleniu na zimnym do zlapaniu tenperatury przestawalo. na obecna chwile piszczenie jest duzo glosniejsze, i nie przestaje na nagrzanym silniku piszczen jedynie jest troche slabsze, poza t jesli dodam gazu to przestaje oraz gdy otworze maske nie slychac tak bardzo jedynie przy zamknietej dzwiem tak jak by sie nasila, nasluc***ac sie dochodzi gdzies z okolicy chlodnicy czy spotkal sie ktos juz z takim problemem ? - - - - - aktualizacja - - - - - witam mam podobny przypadek co widmo. passat b5 1.9tdi 90km bez klimmatyzacji, pod koniec grudnia zostal wymieniony napinacz wraz z paskiem klinowym tydzien pozniej zrobilem alternator itd. ale jakies 2 tyg temu pojawil sie problem z piszczeniem napoczatku slabe popiskiwanie jakies 30s po odpaleniu na zimnym do zlapaniu tenperatury przestawalo. na obecna chwile piszczenie jest duzo glosniejsze, i nie przestaje na nagrzanym silniku piszczen jedynie jest troche slabsze, poza t jesli dodam gazu to przestaje oraz gdy otworze maske nie slychac tak bardzo jedynie przy zamknietej dzwiem tak jak by sie nasila, nasluc***ac sie dochodzi gdzies z okolicy chlodnicy czy spotkal sie ktos juz z takim problemem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sensor Zgłoś #58 Napisano 13 Lutego 2015 U mnie tez piszczalo. Pojawiło się z nienacka. Pierwsza myśl to że coś nie tak ze srzęgiełkiem alternatora, że jakiś wadliwe się trafiło bo było wymieniane ostatnimi czasy. Potem pomyślałem o piszczącej pompie wspomagania bo teź użytkownicy zgłaszali. Przyczyną pisków okazał się padnięty napinacz paska wielorowkowego. Dokładnie padło łożysko siłowniczka(amortyzatora) patrz zdjęcia. Spowodowało to ocieranie koła o amortyzator i piszczenie w poczatkowej fazie rozruchu jak i czasami pożniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maik78 Zgłoś #59 Napisano 13 Lutego 2015 Ja dorabiałem takie rolki z aluminium i plastyku u doświadczonego tokarza i śmiga jak nówka pod warunkiem że siłownik jest sprawny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
faziox Zgłoś #60 Napisano 4 Marca 2015 tylko że mój napinacz wygląda tak, i był wymieniany na nowy (zamiennik z niższej póki 130zł) zastanawiam się nad psiknięciem wd40 może trochę ucichnie a jak tak to bd wiadomo czego to wina, tylko zastanawiam czy mogę przez to coś popsuć skoro to jest obok paska ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach