Skocz do zawartości
Alvares

Turbina do AEB - z jakiego silnika będzie pasowała?

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, moje turbo jest prawdopodobnie dead, więc chcę je wymienić. Szukałem na forum, ale jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem. Na bliskim szrocie są dwa Passaty 1.8T, jeden 3B i jeden 3BG (jeszcze nie wiem jakie dokładnie silniki) i tu pytanie: z jakich silników turbina będzie pasowała p&p? Jesli tylko z AEB to czy będzie pasował kolektor wydechowy razem z turbiną z innego silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z jakich silników turbina będzie pasowała

Wg ETKI masz turbinę nr 058145703, która stosowana była w silnikach AEB, APU, ANB.

AEB.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum wyczytałem że od APU nie będzie pasowała...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tam nie masz przypadkiem KKK03, tak jak w awt? Firma to Borg-Warner.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej Ci zregenerowac swoja? Ciort wie, w jakim stanie sa tamte turbiny. Chyba, ze jestes na tyle fachura, ze ocenisz je sam (poszukasz ewentualnych pekniec, sprawdzisz luzy na wirniku, stan lopatek itd).

 

Swoja droga - napisz ile wolaja za taka turbine na szrocie i czy doliczaja cos za jej wyjecie, bo to nie jest takie hop siup)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum wyczytałem że od APU nie będzie pasowała...

Romansowałem trochę z Etką, i ona podaje że:

Oryginał - Zamiennik/Silnik

 

058 145 703 L - KKK 058 145 540, 058 145 791 / AEB

058 145 703 LX - KKK 058 145 540, 058 145 791 / AEB

058 145 703 J - KKK 058 145 540, 058 145 791 / APU

058 145 703 J - KKK 058 145 540, 058 145 791, 035 133 777 A / ANB

058 145 703 J - KKK 058 145 540, 058 145 791 N 044 520 3 / AWT,AWM

 

Z tego wynika że w paskach były montowane tylko trzy typy turbin…? I jeśli do wszystkich jest ten sam zamiennik, to…

Nie znalazłem nr dla turbin montowanych do AWL, ATW, AUG, i pewnie kilku innych silników, o których istnieniu jeszcze nie wiem.

Ktoś wspominał że w AWT jest K03s…

Coś mi się wydaje że jedyna metoda sprawdzenia tego to metoda prób i błędów…

Regenerowac nie chcę, jakoś dużo ludzi pisze że nie jest tak pięknie jakby się chciało.

Fachurą nie jestem, i nie znam się na turbinach. Natomiast szrot mam naprawdę blisko, brałem już od kolesia kilka części, nigdy nie miałem problemów, jeśli okazało się że częśc była trafna albo wziąłem tylko do sprawdzenia czy moja część jest ok, zwrot bez żadnego "ale". Cena - jak dla mnie 500pln, wyjęcie - free

 

Swoją drogą Michał - zrobiłeś juz coś ze swoją turbawką?

Edytowane przez Alvares

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

..kolego osobiście jeżdżę na turbinie po regeneracji już drugi rok i jakoś nie narzekam ...moja suszarka to kkk 04 ..olej bierze tylko w małych ilościach przy max bucie wiec wszystko w normie...wiec moje zdanie jest takie by nie bać sie regeneracji pod warunkiem że robi ją warsztat o odpowiedniej renomie a nie" pan Zenek"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktoś wspominał że w AWT jest K03s…
Ja wspominałem, tyle, ze jestem tego pewien. W silniku 1.8T o oznaczeniu AWT jest sprężarka Borg-Warner KKK03 i większych nie montowano seryjnie. Nie wiem, co kolega w poście powyżej ma na myśli pisząc KKK04. Ta druga (KKK04), jest sporo większa z tego co się orientuję, to nie montowano jej do awt, chociaż z drugiej strony była wersja 180 BHP, ale nie sądzę, że miała większa suszarkę.

 

Występowały też hybrydy k03 z k04, ale to robili mechanicy, nie było takich seryjnie.

 

Szkoda, że nie montowali garretta do 1.8T, bo dużo łatwiej taką znaleźć, choć z drugiej strony Borg-Warner też trochę samochodów uturbił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ta druga (KKK04), jest sporo większa z tego co się orientuję

 

...to źle się orientujesz rozmiarem i wymiarem jest ona taka sama jak k03 ..różnią się TYLKO budową wirnika i łopatek po stronie zimnej.

...a to że ja mam k04 to jest moja zasługa bo ją zmieniałem osobiście

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a to że ja mam k04 to jest moja zasługa bo ją zmieniałem osobiście
No i co Ci to dało? Czuć jakaś dużą różnicę? Dostrajałeś auto do tej suszarki, czy wszystko jest tak jak było, a turbo inne? Jakie masz teraz wartości mocy i momentu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i co Ci to dało? Czuć jakaś dużą różnicę?

 

..kolego suszarka to tylko początek góry lodowej, za nią poszedł układ wtryskowy wraz z pompą paliwa, cooler,układ wydechowy(przełożony z TT po małych przeróbkach, zresztą jak wszystkie pozostałe części) nowy program został napisany a różnicę czuć i widać wartości to 225KM i 320NM ...a było więcej ale zmniejszone zostało pod gaz (ograniczenia finansowe)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jakby co mam taką turbinę i tanio oddam. Wiadome że 200 tys to na niej nie zrobisz , ale smialo rok , 2;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może komus przyda się ta informacja: turbiny 058 145 703 L i 058 145 703 J są niby takie same, ale różnią się wnętrznościami, L ma mniejsze kierownice wirnika od strony ciepłej, i co za tym idzie część ciepła ma węższą loche na wirnik. Jeśli ktoś potrzebuje to mogę wrzucić foty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey mam pytanko czy sprawdzałeś zawór podciśnienia w swojej turbince jeśli nie działa, poszła spac grucha to wystarczy ją wymienic i może będzie po kłopocie koszt używki na allegro to około 80 zł, regenerowana 250 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawór podciśnienia działa, tzn sztanga chodzi ale bardzo ciężko (nie wiem czy tak powinno być) natomiast sama wymiana WG nie rozwiązałaby problemu, bo w turbienie nie ma klapki od WG.

Nawet jesli złoże dzisiaj wszystko, to auta i tak nie odpale bo musze wymienić płyn chłodniczy (tego starego nie chce juz lać) i przy okazji wymienie olej, bo to już ten czas, więc na środe moze będzie gotowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności