Major Zgłoś #21 Napisano 30 Października 2009 Zawsze mnie smieszyły zasady w ASO. beknołes 1600 za komore spalania które bogu ducha winna, ASO ręce rozłozyło i podało rachunek do zapłaty za 200-500zł kupisz cały piec z gwarancją rozruchowa, wiec zastanów się na co chcesz przeznaczyc kase w tym przypadku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silverb6 Zgłoś #22 Napisano 30 Października 2009 (edytowane) Niestety nie masz racji ,webasto w Pasku tak jak w A6 ma zakodowany identyfikator Vin,tylko sterownik dedykowany do konkretnego egzemplarza z nim działa. Jak kupisz klocek na allegro ,zamontujesz i pojedziesz go odpalić w serwisie to ci podziękują za wspólpracę ,ponieważ webasto pochodzi z rynku wtórnego i nie przeprogramują danych.Dokładnie taką sytuację miał kolega w A6.Taki mądry to ja też jestem i twój scenariusz dawno bym wykorzystał ale niestety nie jest to takie proste. Dobra diagnostyka to podstawa ale co zrobić jak w posranym serwisie nie są w stanie od strzału zidentyfikować problemu?Koleś w webasto też ma w d@#$ie naprawy ,zaproponował montaż nowego ,niezależnego systemu za jedyne 6000 pln. Kolejny problem to nr mojego 1KO 815 007 BG ,nigdzie takiego nie spotkasz a 005 lub 085 nie wystartuje za chińskiego Pana Boga z tym sterownikiem. Ogólnie jestem na razie z tym tematem w d!@$e..... Edytowane 30 Października 2009 przez silverb6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #23 Napisano 30 Października 2009 Wymieniałem tylko sterownik rok temu nawet nie wiem od jakiego auta był. Moje auto to Touran 2005 model z 2006 140KM PD silnik. Touran przyją nowy sterownik do pieca a Passat juz nie? . Piec i orurowanie zostało od dogrzewania a sterownik od pełnego ogrzewania. Temat wałkowany na 3 forach. Kolega Arrow, ja i Joker przerabialismy temat od podszewki i co roku przed zima nastepni się porywają na tę wymiane. Wszystko opisane jak leci w necie, więc nie pisz bzdór. Nie słsuyzałem jeszcze by jakis sterownik był na stałe przypisany. Jesli juz to robi się adaptacje, ale lepiej wywalic 1600zł nasłuchac się czegos i odjechac z rachunkiem w kieszeni i z niedziałajacym piecem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ShOcK Zgłoś #24 Napisano 30 Października 2009 Oczywiście że nie ma takiej opcji żeby sterownik miał na stałe wpisany VIN - niby po co? Ciekawe kto ci takie bajki na opowiadał pewnie jakaś wróżka z kulą , albo pewnie ASO , webasto to część normalna jak każda inna , wymieniasz kodujesz i działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silverb6 Zgłoś #25 Napisano 30 Października 2009 Major,gdzie kodowałeś nowy sterownik? Podaj namiar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #26 Napisano 30 Października 2009 Sam sobie kodowałem sterownik bo moje webasto nie chciało odpalic bo nie mam zaworu lato/zima który wystepuje w pełnej wersji ogrzewania. To tak samo jak pompka czy cos innego co jest podłaczone do sterownika webasto. Webasto ma się z tym komunikowac i tyle. Jak jest spalone czy nie działa to nie odpali bo jest błąd. Nic nadzwyczajnego, zwykła operacja zmiany kodowania sterownika. O tyle trudniejsza ze nie masz pomocnika kodowania i to nie ma długiego kodowania. Ale 2 lub jedno kodowanie jest do pełnych ogrzewan i musi to ruszyc. Poszukaj na elektrodzie czy na forum Tourana postów z zeszłego roku bo ja się opierałem na nich. Ale co Ci po kodowaniu jak tobie piec nie odpala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #27 Napisano 30 Października 2009 Niestety nie masz racji ,webasto w Pasku tak jak w A6 ma zakodowany identyfikator Vin,tylko sterownik dedykowany do konkretnego egzemplarza z nim działa. Jak kupisz klocek na allegro ,zamontujesz i pojedziesz go odpalić w serwisie to ci podziękują za wspólpracę ,ponieważ webasto pochodzi z rynku wtórnego i nie przeprogramują danych.Dokładnie taką sytuację miał kolega w A6.Taki mądry to ja też jestem i twój scenariusz dawno bym wykorzystał ale niestety nie jest to takie proste. Kolego wprowadzono Cię w błąd. Jest tak jak pisze Major. Ja również kupiłem używkę na allegro za 350 zł. Przełożyłem sterownik i piec działa bez problemu (auto to Touran 2005 1.9 TDI). To o czym piszesz to poniekąd racja bo aby rozbudować dogrzewacz do pełnego ogrzewania producent wymyślił sobie kupno nowego, jednorazowego oprogramowania za 1600 zł, które się wgrywa do dogrzewacza. Podjedź do kogoś kto ma VCDS i sprawdźcie porządnie ten piec i napisz tu co Ci wyjdzie. Na elektrodzie jest cały wątek o przerabianiu TT-V i problemach z nim: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic229705-30.html Pozdrawiam, Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silverb6 Zgłoś #28 Napisano 30 Października 2009 (edytowane) Tak ,teraz piec nie odpala ale przed wymianą pompki startował tylko z kratek dmuchało zimne powietrze.W MFA była włączona opcja ogrzewania nie wentylacji. Teraz zdechło wszystko. Z tego co się orientuję ,w Touranie montowali 815005 i 815065. Jak napisałem wcześniej ja mam 815007 i obdzwoniłem pół Polski - nikt takiego nie ma. Wczoraj rozmawiałem ze znajomym ,który naprawił po dzwonie A6, stare webasto zostało zmiażdżone.Kupił używkę na allegro i pojechał zakodować do Aso Idczak.Powiedzieli ,że webasto pochodzi z innego pojazdu i nie zakodują,bo jest przypisane do konkretnego egzemplarza.Porównywałem płytki od sterownika w moim Pasku i w A6 : są identyczne. Stąd wniosek ,być może pochopny ,że jest to sytuacja analogiczna. Ok,dzięki za wskazówki ,dam znać jak postępy. Edytowane 30 Października 2009 przez silverb6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arrow00 Zgłoś #29 Napisano 30 Października 2009 (edytowane) Z tego co się orientuję ,w Touranie montowali 815005 i 815065.Jak napisałem wcześniej ja mam 815007 i obdzwoniłem pół Polski - nikt takiego nie ma. Pisałeś wcześniej że masz 1KO 815 007 BG. W Touranie jest wiele innych numerów a nie tylko te, które wymieniłeś. Te numery to wg mnie to tylko kolejność produkcji. Ważne są literki na końcu. Musisz szukać właśnie takiego z dwoma literami i napisem Standheizung Diesel. To pełne ogrzewanie. Jak jest jedna literka i napis Zuheizer Diesel to jest to dogrzewacz i tego nie kupuj. Jak wpisałem Twój numer w ETKĘ to ten numer występuje również w Caddy, Golfie, Jettcie, i Touranie. Kodowanie webasto polega na zmianie 5 cyfr. Tak to jest w Touranie. Z tego co czytałem przy przeróbce swojego, jeśli w piecu pojawia się ileś tam razy ten sam ważny błąd to piec się blokuje i przestaje reagować tak jak u Ciebie. Pozdrawiam, Tomek Edytowane 30 Października 2009 przez arrow00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silverb6 Zgłoś #30 Napisano 30 Października 2009 W tej chwili komunikat błędu brzmi : zwarcie do plusa pompy wodnej. Pomka jest nowa i sprawna, podłączona jest prawidłowo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #31 Napisano 3 Listopada 2009 Wejdz w webasto i rób test elementów wykonawczych i zobaczysz czy pompka działa. Wystarczy tam w sumie podpiąc zarówke lub przekaźnik by webasto tym sterowało. jesli nie wysteruje to elektronika padła a nie jakies komory spalania itp. Z doświadczenai wiem ze pompki padają co 4lata bo mam akurat 2 auta 4 letnie i w obu do wymiany i jak się czyta na forach to wiele ich pada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silverb6 Zgłoś #32 Napisano 3 Listopada 2009 Stara pompka rzeczywiście miała problem ze startem,wymieniłem na nową i po teście pompka startuje z wydajnością 100%.Natomiast problem pojawia się tego rodzaju ,że cały czas na zasilaniu pomki jest napięcie , niezależnie czu jest ona podpięta czy nie jest.W stanie spoczynku napięcie ok 5-6 V , w stanie pracy, normalnie ok 12V.Cały czas błąd : zwarcie na pompce. Webasto zablokowane. W ogóle zaczynają sie jakieś dziwne rzeczy wyprawiać : przy podłączaniu pompki do zasilania pojawia się stukanie w głośnikach !!!, po zaciągnięciu "ręcznego" po 2-3 min hamulec aktywuje się na 0,5 s jeszcze raz mimo ,że jest zaciągnięty. Wczoraj wstawiłem auto do magika i zobaczymy jakie efekty ale chyba zakończy się zakupem klocka. Major jak myślisz ryzykować z 815 005 lub 65 ? Mogą mieć inne sterowanie ?Czy to odpali? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silverb6 Zgłoś #33 Napisano 3 Listopada 2009 Magik okazał się łebski i naprawił . Przyczyną awarii była stara pompka,ponieważ nie startowała zrobiło się zwarcie w sterowaniu ,w jakimś tyrystorze i dlatego wszystko padło.W tej chwili wszystko hula,koszt 300pln. Major ,tak jak napisałeś pompki to winowajcy. Dziwne ,że w sterowaniu nie ma żadnego zabezpieczenia przed taką sytuacją i od razu wywala sterownik. Tak na marginesie ,w Aso za pompkę chcieli 520 pln ,na allegro kupiłem nową za 150pln. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #34 Napisano 3 Listopada 2009 No i sam widzisz ze ASO to trzeba omijac z daleka. Sterowanie pieca odbywa się po CAN wiec mozesz kombinowac ze sterownikami bo to jest kompatybilne. ja nawet nie wiedziałem jaki sterownik do swoejgo dostałem tylko tyle mi gośc powiedział ze od ogrzewania. Podłączone - zakodowane - działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wagen Zgłoś #35 Napisano 20 Czerwca 2010 (edytowane) witam czy ktoremus z kolegow zniklo ustawianie webasto na fisie. Webasto oczywiscie dziala ale nie ma go w menu a bylo. Zorientowalem sie dopiero po jakims czasie tak wiec nie pamietam od czego moglo sie wylaczyc.Problem polega na tym ze ostatnie ustawienie na fisie bylo jako wentylacja. Nawet po odpieciu 2 akumulatorow ustawienia w fisie nie wrocily. Edytowane 20 Czerwca 2010 przez wagen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silverb6 Zgłoś #36 Napisano 25 Lipca 2010 Pamiętacie moje posty o kodowaniu webasto pod konkretny samochód on-line? Wszystko się już wyjaśniło.W VW nie ma problemu z żadnym kodowaniem w ASO,można to zrobić off-line. Natomiast ten scenariusz nie sprawdza się w przypadku Audi. Od dwóch miesięcy jestem posiadaczem A5 , ze względu na hobby (quady) ,założyłem ori odpinany hak holowniczy Westfalia. Oczywiście w zestawie moduł sterujący. Wszyscy gwarantowali zakodowanie off-line a niestety nie ma takiej możliwości.Tylko połączenie on-line i uzyskanie kodu aktywującego. W VW nic takiego nie jest wymagane. Ta sama sytuacja jest z webasto ,zmieniarką CD,Navi 3G etc. Wiem ,że to forum Passatowe ale chciałem wyjaśnić wcześniejszą pomyłkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysbartek Zgłoś #37 Napisano 11 Lutego 2011 Witam! U mnie nie działało dogrzewanie panowie w ASO usuneli błąd podobno auto nie może być na rezerwie paliwa w chłodne dni bo to zablokuje webasto! Po trzech odpaleniach na rezerwie podobno blokuje je i już tylko podłączenie do kompa pomaga. Z tego co pamiętam odpalałem swego paska w czasie dużych mrozów na rezerwie! Ale teraz jest git! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #38 Napisano 11 Lutego 2011 jak masz rezerwę paliwa w baku to webasto nie wystartuje w ogóle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ru-dy Zgłoś #39 Napisano 4 Marca 2011 cześć, W samochodzie moich rodziców jest problem z webasto... nie mam logów na razie bo nie mam dostępu do kabla ani laptopa, ale spróbuję to zorganizować, a do tego czasu spytam się tylko o podpowiedzi, może ktoś będzie wiedział i coś mi podpowie. Webasto się załącza, naciskam na pilocie guzik, zapala się lampka na klimatroniku coś tam zaczyna wyć pod maska i z nawiewów leci powietrze - oczywiście zimne. Czasem przez sekundkę leci z nawiewów cieple powietrze, ale zaraz przestaje. W webasto coś tam cyka czasami jakby jakieś przekaźniki i bulgocze płyn, tak jakby się gotowało lub gdyby było zapowietrzone. Gdy zapalę silnik na załączonym webasto to po kilku sekundach od zapalenia SILNIKA, webasto zadymi (na krótko), mam wrażenie że płomień się rozpala bo słuchać huczenie i po ok 60 sekundach leci ciepłe powietrze... po ok 5 jest naprawdę dobre grzanie z nawiewów i nie wierzę ze to od rozgrzanego silnika bo silnik jest raczej zimny... nie wiem czy tam jest jakieś grzanie elektryczne czy to właśnie webasto grzeje ? Czy moge podejrzewać że to podnieta pompka wodna od webasto, czy raczej z takich opisów to tylko wróżbita Maciej coś wywróży ? Jakby ktoś miał jakiś pomysł co mogę zrobić aby to sprawdzić we własnym zakresie to dajcie znać, chciałbym uniknąć wizyt w serwisie bo jak wiadomo każda złotówka się liczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlekon Zgłoś #40 Napisano 5 Marca 2011 Panowie podlanczam sie do tematu... jak i gdzie odblokowac webasto za pomoca VCDS-a pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach