Skocz do zawartości
diesel151

Nie trzyma się drogi

Rekomendowane odpowiedzi

witam!!

Dwa miesiące temu wymieniłam b4 na b5 3bg (2004r ) i mam pytanie na prostej drodze np. na autostradzie muszę kontrować kierownicą bo auto samo znosi nie mówiąc już o koleinach:(nic nie stuka i puka. Zbieżności nie wykryto na stacji kontroli, opony zdzierają sie równo. Ktoś może wie co może być grane w b4 nie miałem takich kłopotów:p Czy to coś związanego z zawieszeniem lub komuś zdarzyło się coś takiego samego :confused:

z góry dziekuje i pozdrawiam :)

Edytowane przez diesel151

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mego paska też ładnie po drodze nosi;p i to wina amorków w moim przypadku , jedź do mechaniora niech obada amorki i zawieszenie , pewnie gdzieś luz też masz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje udac sie na stacje diagnostyczna i szarpaki.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to była polska autostrada czy niemiecka bo jak była polska to normalne że autem nosi xD

Co do amorków to ja mam takie zdanie.

 

W moim passacie tylnie amortyzatory pociekły natomiast odboje kompletnie się rozkruszył ze starości auto z 1997r i posiada oryginalne amorki (jeszcze przez 2 tygodnie xD) mam znajomego diagnostę i często badam sobie zbieżność i zawiaski za friko

 

I powiem Ci tyle podczas badania wyskakuje mi na tym sprzęcie 68% (gdzieś czytałem na forum, że nowe maja 75%) na liczniku mam 220 tys poprzedni właściciel pewnie cofnął licznik wiec jest pewnie około 300 tyś

 

Wiec takie badania to pic na wodę !!! nie wykażą one na pewno jak taki amortyzator zachowa się w sytuacjach extremalnych.

 

Więc należy takie elementy wymieniać po przejechaniu powiedzmy orientacyjnie 100tyś km nawet jak badania mówią inaczej i tyle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to było tylko na polskich drogach to bym nie piasał że mi auto znosi z drogi :cool:

najlepsze jest to że byłem na szarpakach i nic nie wykryło. W poniedziałek pojadę do znajomego mechanika żeby zobaczył te amorki .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jest to wina zbierznosci. Mialem tak w B4 i w B5 mam ten ssam problem a opon mi nie cielo z zadnej strony a samochodem mi nosilo. Pojechalem do porzadnego mechanika i po klopocie. A bylem pewien ze skoro opony sie rowno wydzieraja to zbierznosc jest ok, a tu niestety nie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może głupie ale mocno Ci znosi ten samochód, czy poprostu musisz lekko trzymać ręką kierownicę żeby jechał prosto??

A taka podstawa, sprawdzałeś ciśnienie w oponach, jak w jednej z przodu będziesz miał mniej niż w drugiej to będzie ściągało :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmień mechanika i zainwestuj te 65zł w zbieżność na porządnym sprzęcie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popieram zmiana mechaniora zbierzność i dokładne oględziny drążków kierowniczych a na koniec odpowiednie ciśnienie w oponkach i nie ma prawa ściągać na bok!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no chyba że pasek "bezwypadkowy, ciągnikiem oderwany od niemieckiego drzewa"

czego nikomu nie życzę...

wtedy często zbieżność ani ciśnienie odpowiednie nie pomaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no chyba że pasek "bezwypadkowy, ciągnikiem oderwany od niemieckiego drzewa"

czego nikomu nie życzę...

no ja tak właśnie się załatwiłem przy jednym autku jak było sucho to szedł idealnie, a jak spadł deszcz to z Warszawy do Katowic wracałem 15godz.

Zbieżności nie wykryto na stacji kontroli, opony zdzierają sie równo.

Trochę tego nie rozumiem ale według mnie to zrób całą geometrię zawieszenia, na kompie wszystko wyjdzie co do mm i wtedy okaże się czy trafiłeś tak jak ja w autko "BEZWYPADKOWE"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ojjj tam nie ma co panikować.jak po zbieżności będą jaja to wtedy można się zagłębiać a póki co nie straszcie chłopaka:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zbieżność, tuleje tylnej belki, amorki, ciśnienie w oponach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może to kwestia opon. Ja jak kupiłem swojego paska to go lekko ściągało cały czas. Zbieżność i geometria bez żadnych problemów. opony były równomiernie zużyte, ale już dość wiekowe. Po wymianie całego kompletu opon zaczął jeździć prosto.

Może po zmianie opon na zimowe problem zniknie to będziesz wiedział czy to wina opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja stawiam na amory tył - u mnie było to samo - w koleinach nie dało się utrzymac poprawnego kierunku. W pierwszej kolejności amorki i opony - jak nie to to szukamy dalej :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też pływał,ale pomogła wymiana amortyzatorów,na stacji pokazało 48%,a rok wcześniej 65%,chyba nasze drogi tak działają na samochód

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj byłem na stacji kontroli i : na komputerze wykazało z tyłu w amortyzatorach 69% a z przodu 70% lecz nie wykryto zbieżności :(w przyszłym tygodniu wymienię na zimówki to będę wiedział czy to wina opon a jeżeli dalej będzie ściągać pojadę do mechanika który sprawdzi komputerowo zbieżność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

badanie sprawności amortyzatorów nie służy ocenie ich sprawności, tylko ocenie stanu lewego względem prawego (A NIE TYŁU WZGLĘDEM PRZODU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!). Ta procentowa wartość bierze się z charakterystyki urządzenia pomiarowego i *w żaden sposób nie odzwierciedla faktycznego stanu Twoich amorów*. PLIZZZ... było z milion razy!!! :(

 

lecz nie wykryto zbieżności

tzn. co stwierdzono? Bo to brzmi dość tajemniczo... (!) auto jest rozbieżne (chyba tak, skoro "nie wykryto zbieżności")? w którą stronę, dlaczego nie ustawiono poprawnej ?!!?

 

Bo z tego co napisałeś, obsługiwali Cię ludzie, którzy mieli o tym takie samo pojęcie jak klient...

 

---------- Post added at 14:52 ---------- Previous post was at 14:45 ----------

 

btw. zbieżność się ustawia, a nie sprawdza. Sprawdzić panowie mogą geometrię ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodziło mi o to że amortyzatory po prawej i lewej stronie są równe tylko różnią sie w zależności przód i tył. Nie wykryto zbieżności tz. że jest w porządku według tych panów z stacji diagnostycznej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności