Gość zagajnik Zgłoś #1 Napisano 8 Października 2009 Nie zalazłszy w szukajce jednoznacznej odpowiedzi zakładam nowy wątek - może on wyjaśni OSTATECZNIE jaki typ czujnika stop jest w paskach od 2002 roku! Rok temu kupiłem na zapas czujnik świateł typ: 1K2 945 511 RDW bo taki mi sprzedano w ASO Marszałek w Częstochowie jak im podałem jaki mam samochód - powiedziano mi, że nawet jeśli mam czujnik starszego typu to ten będzie zamiennie pasował. Nie wymieniałem czujnika bo kontrolki ABS i ESP świeciły się sporadycznie. Jednak od wczoraj świecą się praktycznie bez przerwy, a światło stop nie zapala się lub zapala sporadycznie, więc postanowiłem go wymienić. I tu zaskoczenie: obecnie mam zainstalowany czujnik o symbolu: 3B0 945 511A (a nie 3A0 945 511A jak wielokrotnie piszecie na forum!) - choć wszędzie na forum piszecie, że od modelu MY 2002 były już 1K2 945 511 RDW ! Nie wiem co zrobić? Czy te czujniki są zamiennikami? Tak mi powiedziano w ASO u Marszałka jak kupowałem ten czujnik. Czy mogę zdemontować stary i założyć ten kupiony mimo, iż różnią się symbolami czy jednak muszę kupić dokładnie taki sam jak mam obecnie zamontowany? I pytanie drugie: jak go wymienić? Na forum są różne opisy np.: "Prawidłowy montaż: wcisnąć pedał hamulca, włożyć czujnik w otwór (nie przekręcać!!!), zwolnić pedał (będzie słychać regulację cięgła), i przekręcić o 1/8 obrotu w prawo. Przekręcenie czujnika bez wciśnięcia trzpienia spowoduje jego zniszczenie" Czyli tak to robić czy może inaczej? I trzecie pytanie: czy po wymianie należy vagiem wykasować ewentualne błędy? Mój nowy czujnik wygląda tak jak na zdjęciu w załączniku do tego wątku: Pozdrawiam Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #2 Napisano 8 Października 2009 wszystko jest OK wymieniaj Pozdrawiam ps.nic nie pisałeś, że nie masz stopów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #3 Napisano 8 Października 2009 dokladnie tak jak napisales tylko pamietaj jak bedziesz kasowal blad wagiem to musisz odpalic silnik i ruszyc zamochodem bo ja ostatnio mialem problem niechcial sie skasowac dopiero jak ruszylem metr to sie wykasowal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik Zgłoś #4 Napisano 8 Października 2009 Czyli rozumiem, że: 1/ Czujnik 1K2 945 511 RDW, który mam zamiar zamontować jest zamienny z tym, który mam obecnie zamontowany czyli z czujnikiem 3B0 945 511A? 2/ wymiany czujnika powiniennem dokonać zgodnie z opisem czyli: "Prawidłowy montaż: wcisnąć pedał hamulca, włożyć czujnik w otwór (nie przekręcać!!!), zwolnić pedał (będzie słychać regulację cięgła), i przekręcić o 1/8 obrotu w prawo. Przekręcenie czujnika bez wciśnięcia trzpienia spowoduje jego zniszczenie" 3/ po wymianie mam skasować błędy vag-iem (choć wielu forumowiczów nic nie wspomina o takiej konieczności po wymianie czujnika jakiej sami dokonywali....) Jeśli można to proszę o potwierdzenie na zasadzie: 1/ tak lub nie itd.... PZDR Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #5 Napisano 8 Października 2009 1/ tak 2/ nie robiłem 3/ tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik Zgłoś #6 Napisano 10 Października 2009 Wczoraj wymieniłem pomyślnie czujnik świateł stop co zajęło mi 10 minut. Dla wszystkich zainteresowanych kolegów wyjaśniam: 1/ rzeczywiście, czujnik 1K2 945 511 RDW jest zamienny z czujnikiem 3B0 945 511A dla pasków powyżej 2002 roku, 2/ opis jego montażu czyli: "wcisnąć pedał hamulca, włożyć czujnik w otwór (nie przekręcać!!!), zwolnić pedał (będzie słychać regulację cięgła), i przekręcić o 1/8 obrotu w prawo. Przekręcenie czujnika bez wciśnięcia trzpienia spowoduje jego zniszczenie" jest jak najbardziej poprawny ! 3/ ja osobiście nie kasowałem błędów i po przejechaniu 50 km wszystko (odpukać) jest jak najbardziej OK. PZDR Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #7 Napisano 10 Października 2009 Powiedz mi czy światła stopu zapalają się przy takim samym wciśnięciu pedału?? Ja zamontowałem taki czujnik jak Twoj i zapalały się z dużym wciśnieciem, przy słabym hamowaniu stopu nie było, to samo miałem z dwoma nowymi czujnikami, wkońcu założyłem używke od A6...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zagajnik Zgłoś #8 Napisano 10 Października 2009 Sprawdziłem zanim wyjechałem (czytałem Twój wcześniejszy post: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=2396&highlight=czujnik+stop+wymiana&page=6 ) i stwierdzam, że stop zapala się po wciśnięciu pedału około 1 centymetr, a więc jak potrzeba PZDR Jacek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #9 Napisano 10 Października 2009 To super, u mnie dwa czujniki i kaplica, stop zapalał sie pozno, teraz widze, że zdjecie czujnika co dałeś to chyba moje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #10 Napisano 13 Listopada 2009 (edytowane) Podnosze temat, padła mi używka, kupiłem nowy i znowu mam problem z późnym włączaniem świateł Zamontowane zgodnie z zaleceniami czyli, wkładanie na wcisnietym pedale, zwolnienie i 1/8 obrotu w prawo aż kliknie i co i KASZANA. Teraz nie wiem, czy kupować kolejny i jeszcze raz, czy wyjąć ten i ponowic operacje. Co myslicie?? Teraz stop mi sie zapala po około 5-7 (jak nie wiekszym) centymetrowym wcisnieciu, lekkie poczatkowe hamowanie u mnie jest równe z brakiem stopu Co do błedów, ja polecam kasować, u mnie ze skrzyni i silnika same znikły ale w ABS siedział Edit No i dzisiaj wywaliło kontrolki esp i abs, rece opadaja, kupuje nowy czujnik ijeszcze raz wkladam . Edytowane 13 Listopada 2009 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rydzejak Zgłoś #11 Napisano 26 Czerwca 2010 witam, dotkęła mnie wymiana czujnika stop (zupełnie niepotrzebnie ale trudno) więc mając go w ręku informuję że w passacie variant 3BG z 2004r jest to część: 3B0 945 511A . A poniżej jest numerek 19322007. Jesli jest ktoś zainteresowany to oddam poprzedni za free, szczegóły co i jak zapewne na priv. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukas2087 Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2010 u mnie jest taki przypadek ze chyba nie odbija mi ten czujnik i swiatla stop swieca sie nie kiedy a jak nie swieca to jak dotkne pedalu to odrazu sie zaplaja nawet jak jednym palcem dotkne. to tez musze wymienic ten czujnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szymondeck Zgłoś #13 Napisano 4 Listopada 2010 witam wczoraj padly mi swiatla stopu do tego jak przystla ona te usterke engine workshop abs i esb caly czas swieca. kupilem dzis w serwisie audi bo taki u mnie w miescie jest dalem ten orginalny kod jaki byl na czujniku i koles mi dal taki http://motoallegro.pl/1247433594-i1247433594.html po zamontowaniu problem zostaje nic nie gasnie skasowac vagiem nie mozna bo blad caly czas w czujniku jest. a co najlepsze jak ten czujknik rozebralem i swiatla stopu swieca i na rozebranym czujniku moge je wylanczac i wlanczac a jak wszystko jest do kupy zlozone to nic nie dziala . jutro sie wybieram po nowy czujnik i nie chce zeby sie okazalo ze z tamtym bedzie podobnie. a tego starego juz mi nie przyjma bo go otwarlem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KRIS M Zgłoś #14 Napisano 19 Grudnia 2010 Witam wszystkich podłączam sie pod istniejący temat gdyż mam problem z czujnikiem stopu.Mianowicie uwaliło mi czujnik stopu błąd 00526 kupiłem w serwisie nowy o numerze 1K2 945 511 oryginalny miał numer 3B0 945 511A doczytałem już na forum ,że to powinno być ok. ale wygląda na to ,że nowy czujnik jest trochę krótszy od oryginalnego i niestety nie jest . Po zamontowaniu nowego czujnika stopy nie działają żeby było śmieszniej mam jakiś czujnik podróbę jak go zamontuje to stopy działają tyle tylko że trzeba bardzo głęboko wciskać pedał hamulca. Pytanie co może być nie tak (walnięty nowy czujnik czy może ma być jakiś inny0 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #15 Napisano 15 Marca 2011 no to moze ktos mi podpowie, bo sam juz nie wiem, co jeszcze moge zrobic. padly mi swiatla stop, podjechalem do vw, kupilem ten 1k2... a w czesniej mialem 3b0 po podmianie nic sie nie zmienilo, nie mam swiatel, blekow vagiem nie moge wykasowac. macie jakies propozycje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #16 Napisano 15 Marca 2011 no to moze ktos mi podpowie, bo sam juz nie wiem, co jeszcze moge zrobic.padly mi swiatla stop, podjechalem do vw, kupilem ten 1k2... a w czesniej mialem 3b0 po podmianie nic sie nie zmienilo, nie mam swiatel, blekow vagiem nie moge wykasowac. macie jakies propozycje? sprawdź kostki przy światłach i masy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #17 Napisano 15 Marca 2011 przejechalem sie, zaczalem sprawdzac zarowki. po skanownianiu pokazalo sie cos takiego: i mryga mi caly czas kontrolka od swiec zarowych (ta spiralka) ---------- Post added at 18:52 ---------- Previous post was at 18:44 ---------- i teraz sam nie wiem gdzie mam szukac, bo w 03 (vag) juz zadnego bledu nie pokazuje, a blad w 01 caly czas jest taki sam i nie moge go wykasowac? jakies pomysly? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #18 Napisano 15 Marca 2011 może przesadziłeś z mocowaniem włącznika (zbyt ciasno) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #19 Napisano 15 Marca 2011 (edytowane) dodam ze swiatla stop tez niemam edit: dzisiaj daje spokuj, jak dozyje to postaram sie podlaczyc kompa i zobaczyc co w trawie piszczy, ale cos mi sie wydaje ze czeka mnie kupno kolejnego wlacznika stop ;/ Edytowane 15 Marca 2011 przez Luke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #20 Napisano 17 Marca 2011 po wymianie wlacznika stop, pojawilo sie cos takiego: macie jakies propozycje? co teraz robic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach