Skocz do zawartości
matysek160

Passat B5 jak podpiąć chip ułatwiający rozruch ?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jak w temacie kupiłem ostatnio chip z allegro bo mój passacik ciezko pali. Tylko zabardzo nie wiem gdzie go podpiąć ? ma on 4 kable dwa niebieskie czerwony i czarny.Prosze o pomoc :) silnik 1.9 90Ps AHH

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ciężko zapala, to sugerował bym raczej mechanika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej wymienić świece? sprawdzić kat ustawienia zapłonu, podpiąć pod VAGA i zobaczyć co go boli? Proponował bym jeszcze sprawdzić poziom naładowania akumulatora

 

takie "chipy" to zło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem u znajomego mechanika wykryło tylko błąd czujnika temp cieczy bo był walniety swirował skakała mu temp. a świece tu nie mają nic wspólnego bo załanczają sie dopiero przy 5 stopniach. Akumulator wczoraj ładowałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chip z allegro
ha ha ha lepiej sprawdź aku, świece i przekaźnik zimnego startu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a świece tu nie mają nic wspólnego bo załanczają sie dopiero przy 5 stopniach

 

że co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kolega ten czujnik temp. wymienił czy tylko skasował błąd? Bo błąd może powracać i podawać temperaturę od czapki?

 

PS: Uuuu...już to widzę jak się zaraz rozwiąże dyskusja na temat chip'ów z allegro :D. Powiedz mi tylko co to za chip na lepsze odpalanie?! Były +10% mocy, albo inne +30 KM, ale...

Sorki za OT ale nie mogłem się powstrzymać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a kąt wtrysku jaki masz? bo to jest dosyć istotne! Akumulator nie jest za mały?

 

Jak to Adams wyżej napisał, zacznij o diagnozy a nie tylko i wyłącznie sprawdzeniu błędów!

a jeszcze jedno co twój Mechanik Ci powiedział na temat CHIPa?

 

P.S. Radoslav chyba nie przegladasz alledrogo :P bys zobaczyl ze sa tez i takie chipsy :P

 

 

a i jeszcze jedno..

Ciężko pali gdy jest zimny/ciepły? czy to nie ma znaczenia?

Edytowane przez jarucki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niewiem jaki mam kąt wtrysku bo nie sprawdzał mi go tylko temperature patrzył. Czujnik zmieniłem na nowy aku jest 63Ah 610A . Nie pytałem sie mechanika co sądzi o takim chipie (: napewno by mnie wyśmiał heh

 

---------- Post added at 16:59 ---------- Previous post was at 16:57 ----------

 

jak zimny i jak ciepły tak samo trzeba troszke więcej obrucic zeby chycił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo to aku najmniejsze jakie było stosowane do takiego silnika to 70ah i 680A, a co do mechanika to poszedł nawet w dobrą stronę bo jak czujnik temperatury będzie walnięty to też będzie słabo palił bo potrzeba będzie automatycznie czasu na zagrzanie świec - czy zimny czy ciepły silnik to uszkodzony czujnik będzie pokazywał temperaturkę do grzania i trzeba poczekać aż świece się zagrzeją. co do chipsa to napisz czy pomogło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no kolego jesli na zimnym slabo pali, to ty sie porzadnie przyjrzyj paru rzeczom, a nie podpinasz jakies rezystorki. poza tym ten aku to taki malutki troche jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
P.S. Radoslav chyba nie przegladasz alledrogo bys zobaczyl ze sa tez i takie chipsy

 

Heheh..no istotnie do takich działów nawet nie zaglądam ;)

 

---------- Post added at 14:56 ---------- Previous post was at 14:56 ----------

 

niewiem jaki mam kąt wtrysku bo nie sprawdzał mi go tylko temperature patrzył. Czujnik zmieniłem na nowy aku jest 63Ah 610A . Nie pytałem sie mechanika co sądzi o takim chipie (: napewno by mnie wyśmiał heh

 

---------- Post added at 16:59 ---------- Previous post was at 16:57 ----------

 

jak zimny i jak ciepły tak samo trzeba troszke więcej obrucic zeby chycił

 

I jak kolego dalsze poczynania? Jakaś poprawa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyeksploatowene silniki mogą ciezko palic na gorąco. jezeli pali ciezko na zimno moze byc to z tego samego powodu. jeżeli pali cięzko przy 20 stopniach temperatury - to już potrzebny mechanik. jezeli zle pali zimny ale pali dobrze przy 20-30 stopniach to trzeba obejrzec swiece zarowe i sterowanie nimi.

 

to co kupiłes jest do przypadku zle pali gorący dobrze przy 20 stopniach.

 

twój chip to takie ustrojstwo które oszukuje czujnik temperatury silnika kiedy ten jest gorący i podaje do ecu informację że ten jest zimny. możesz sam to zrobic - nie pamietam na których pinach czujnika ale chyba na 1 i 3 - zmierz wartośc oporu na zimno i na gorąco. powinienes dostać na zimno kilka kiloohm na goraca kilkaset ohm. jezeli jest inaczej, zobacz ktore piny podaja i sprawdz, jezeli masz inaczej to czujnik do wymiany. jezeli dobry, to możesz przeciac jeden z kabli np. 1, wstawic w szereg rezystor około 2kohm, rownolegle do niego podłączyć przekażnik ze stykiem normalnie zwartym, a cewkę przekażnika podłączyć do rozrusznika do elektromagnesu i do masy. w momencie zapalania silnika ecu dostanie informacje ze tenze jest zimny, odpalisz, przekaznik zewrze styk i prawidłowa temeratura popłynie do ecu.

 

i po to i wyłącznie po to służy cudo z allegro, o ile autor zastosował wspomniany przekażnik, jezeli nie jezdził będziesz na zimnej mapie.... i dymił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sugeruje naprawic silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności