matysek160 Zgłoś #1 Napisano 6 Października 2009 Witam jak w temacie kupiłem ostatnio chip z allegro bo mój passacik ciezko pali. Tylko zabardzo nie wiem gdzie go podpiąć ? ma on 4 kable dwa niebieskie czerwony i czarny.Prosze o pomoc silnik 1.9 90Ps AHH Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #2 Napisano 6 Października 2009 Jeśli ciężko zapala, to sugerował bym raczej mechanika. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #3 Napisano 6 Października 2009 a nie lepiej wymienić świece? sprawdzić kat ustawienia zapłonu, podpiąć pod VAGA i zobaczyć co go boli? Proponował bym jeszcze sprawdzić poziom naładowania akumulatora takie "chipy" to zło Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matysek160 Zgłoś #4 Napisano 6 Października 2009 Byłem u znajomego mechanika wykryło tylko błąd czujnika temp cieczy bo był walniety swirował skakała mu temp. a świece tu nie mają nic wspólnego bo załanczają sie dopiero przy 5 stopniach. Akumulator wczoraj ładowałem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #5 Napisano 6 Października 2009 chip z allegro ha ha ha lepiej sprawdź aku, świece i przekaźnik zimnego startu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #6 Napisano 6 Października 2009 a świece tu nie mają nic wspólnego bo załanczają sie dopiero przy 5 stopniach że co? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #7 Napisano 6 Października 2009 A kolega ten czujnik temp. wymienił czy tylko skasował błąd? Bo błąd może powracać i podawać temperaturę od czapki? PS: Uuuu...już to widzę jak się zaraz rozwiąże dyskusja na temat chip'ów z allegro . Powiedz mi tylko co to za chip na lepsze odpalanie?! Były +10% mocy, albo inne +30 KM, ale... Sorki za OT ale nie mogłem się powstrzymać. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #8 Napisano 6 Października 2009 (edytowane) a kąt wtrysku jaki masz? bo to jest dosyć istotne! Akumulator nie jest za mały? Jak to Adams wyżej napisał, zacznij o diagnozy a nie tylko i wyłącznie sprawdzeniu błędów! a jeszcze jedno co twój Mechanik Ci powiedział na temat CHIPa? P.S. Radoslav chyba nie przegladasz alledrogo bys zobaczyl ze sa tez i takie chipsy a i jeszcze jedno.. Ciężko pali gdy jest zimny/ciepły? czy to nie ma znaczenia? Edytowane 6 Października 2009 przez jarucki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matysek160 Zgłoś #9 Napisano 6 Października 2009 niewiem jaki mam kąt wtrysku bo nie sprawdzał mi go tylko temperature patrzył. Czujnik zmieniłem na nowy aku jest 63Ah 610A . Nie pytałem sie mechanika co sądzi o takim chipie (: napewno by mnie wyśmiał heh ---------- Post added at 16:59 ---------- Previous post was at 16:57 ---------- jak zimny i jak ciepły tak samo trzeba troszke więcej obrucic zeby chycił Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #10 Napisano 6 Października 2009 z tego co mi wiadomo to aku najmniejsze jakie było stosowane do takiego silnika to 70ah i 680A, a co do mechanika to poszedł nawet w dobrą stronę bo jak czujnik temperatury będzie walnięty to też będzie słabo palił bo potrzeba będzie automatycznie czasu na zagrzanie świec - czy zimny czy ciepły silnik to uszkodzony czujnik będzie pokazywał temperaturkę do grzania i trzeba poczekać aż świece się zagrzeją. co do chipsa to napisz czy pomogło Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #11 Napisano 6 Października 2009 no kolego jesli na zimnym slabo pali, to ty sie porzadnie przyjrzyj paru rzeczom, a nie podpinasz jakies rezystorki. poza tym ten aku to taki malutki troche jest. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #12 Napisano 7 Października 2009 P.S. Radoslav chyba nie przegladasz alledrogo bys zobaczyl ze sa tez i takie chipsy Heheh..no istotnie do takich działów nawet nie zaglądam ---------- Post added at 14:56 ---------- Previous post was at 14:56 ---------- niewiem jaki mam kąt wtrysku bo nie sprawdzał mi go tylko temperature patrzył. Czujnik zmieniłem na nowy aku jest 63Ah 610A . Nie pytałem sie mechanika co sądzi o takim chipie (: napewno by mnie wyśmiał heh ---------- Post added at 16:59 ---------- Previous post was at 16:57 ---------- jak zimny i jak ciepły tak samo trzeba troszke więcej obrucic zeby chycił I jak kolego dalsze poczynania? Jakaś poprawa? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shit-Tzu Zgłoś #13 Napisano 7 Października 2009 wyeksploatowene silniki mogą ciezko palic na gorąco. jezeli pali ciezko na zimno moze byc to z tego samego powodu. jeżeli pali cięzko przy 20 stopniach temperatury - to już potrzebny mechanik. jezeli zle pali zimny ale pali dobrze przy 20-30 stopniach to trzeba obejrzec swiece zarowe i sterowanie nimi. to co kupiłes jest do przypadku zle pali gorący dobrze przy 20 stopniach. twój chip to takie ustrojstwo które oszukuje czujnik temperatury silnika kiedy ten jest gorący i podaje do ecu informację że ten jest zimny. możesz sam to zrobic - nie pamietam na których pinach czujnika ale chyba na 1 i 3 - zmierz wartośc oporu na zimno i na gorąco. powinienes dostać na zimno kilka kiloohm na goraca kilkaset ohm. jezeli jest inaczej, zobacz ktore piny podaja i sprawdz, jezeli masz inaczej to czujnik do wymiany. jezeli dobry, to możesz przeciac jeden z kabli np. 1, wstawic w szereg rezystor około 2kohm, rownolegle do niego podłączyć przekażnik ze stykiem normalnie zwartym, a cewkę przekażnika podłączyć do rozrusznika do elektromagnesu i do masy. w momencie zapalania silnika ecu dostanie informacje ze tenze jest zimny, odpalisz, przekaznik zewrze styk i prawidłowa temeratura popłynie do ecu. i po to i wyłącznie po to służy cudo z allegro, o ile autor zastosował wspomniany przekażnik, jezeli nie jezdził będziesz na zimnej mapie.... i dymił. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #14 Napisano 8 Października 2009 sugeruje naprawic silnik. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach