Skocz do zawartości
Gość klasyk

Paliwo wyższej klasy - czy warto ???

Rekomendowane odpowiedzi

Gość klasyk

Niedawno skusiłem się na paliwo z tak zwanej wyższej półki, czyli olej napędowy Verwa ON, Człowiek na stacji zapewniał mnie, że klienci chwalą i takie tam marketingowy bełkot. Szczerze mówiąc mam już przejechane 100km i nie czuję żeby auto miała większą moc, komputer też wskazuje spalanie na podobnym poziomie. Ciekawy jestem czy macie podobne spostrzeżenia i czy te lepsze paliwa to faktycznie są coś warte czy to może efekt placebo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Angst

znajomy opowiadal ze zatankowal na shelu najdrozsza odmiane V-Power. jedyna roznica jaka zauwazyl byla w spalaniu, ktore wzroslo :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino
Niedawno skusiłem się na paliwo z tak zwanej wyższej półki, czyli olej napędowy Verwa ON, Człowiek na stacji zapewniał mnie, że klienci chwalą i takie tam marketingowy bełkot. Szczerze mówiąc mam już przejechane 100km i nie czuję żeby auto miała większą moc, komputer też wskazuje spalanie na podobnym poziomie. Ciekawy jestem czy macie podobne spostrzeżenia i czy te lepsze paliwa to faktycznie są coś warte czy to może efekt placebo?

 

 

Mój "tesciuniu" jest warszawskim taksiarzem. przejechał 360tys peugeotem 406 HDI 90KM i z tego co wiem to bardzo chwali ropę ulimate z BP(mniejsze spalanie i lepsza praca silnika)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ciekawy jestem czy macie podobne spostrzeżenia i czy te lepsze paliwa to faktycznie są coś warte czy to może efekt placebo?

 

Raz, przy prawie pustym baku pokusiłem się na 30parę litrów Vervy (tak na spróbowanie). Jedyne co zauważyłem to to, że tankując zwykły ON za te same pieniądze miałbym go więcej. Dynamika, spalanie, kulktura pracy wg, mnie nie zmieniły się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W W-wie na wszystkich stacjach jest paliwo z miejscowości Emilianów /baza paliw Orlen/ i nie ma róznicy czy to BP czy Shell czy h.. wie co!

Jedyne stacje które mogą najmniej dolewać badziewia do benzyny/ropy to niestety Orleny.

Bo inne w/wym to ze 100l robią 150l /oczywiście mogę sie trochę mylić np. wartość może oscylować koło 200l/ i później powstaje V-coś tam.

Niewierzycie to sobie zróbcie wycieczkę do Emilianowa pod W-wą /oczywiście dot. kolegów z okolic W-wy/ i zobaczycie cysterny w pełnej gamie kolorów /żółte,zielone....../

Także naprawdę radzę traktować temat paliw w naszym kraju z dużym przymróżeniem oka ;)

Oczywiście nie polecam Orlenów, tylko poprostu trzeba zdać się na zdanie i radę kogoś/lub z własnej obserwacji/ kto tankuje gdzieś tam gdzie nie jest drogo i paliwo nie zamarzło mu podczas zimy lub samochód nie stanął po wyjechaniu ze stacji i tam spróbowac zatankować.

Bo przecież nie ma gwarancji że się i tam syfne polskie paliwo nie pogorszyło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W W-wie na wszystkich stacjach jest paliwo z miejscowości Emilianów /baza paliw Orlen/ i nie ma róznicy czy to BP czy Shell czy h.. wie co!

Jedyne stacje które mogą najmniej dolewać badziewia do benzyny/ropy to niestety Orleny.

Bo inne w/wym to ze 100l robią 150l /oczywiście mogę sie trochę mylić np. wartość może oscylować koło 200l/ i później powstaje V-coś tam.

Niewierzycie to sobie zróbcie wycieczkę do Emilianowa pod W-wą /oczywiście dot. kolegów z okolic W-wy/ i zobaczycie cysterny w pełnej gamie kolorów /żółte,zielone....../

Także naprawdę radzę traktować temat paliw w naszym kraju z dużym przymróżeniem oka ;)

 

święte słowa,Panowie każdy kto wyjechał choć raz do naszych zachodnich sąsiadów wie co znaczy dobre paliwo.Tam właśnie można je kupić, mało tego, często i gęsto paliwo na niemieckie stacje pochodzi z Polski.Czyli co? czyli "walą" nas w trąbę-są dwa rynki zbytu krajowy(paliwo gorsze) i zachodni(wiadomo jakie).Nie ufajcie V-Powerom , i innym wynalazkom-nie kupując je u nas w kraju.Poprostu w Polsce w 99,9% paliwo jest za niskiej jakości.Kupując V-powera kupujesz zwykłe paliwo, za większą cenę.

 

Z racji że jestem w UK, powiem że jest tu zwykła 95Pb i 99Pb, nie ma 98Pb(ja nie widziałem), i te 99 nie jest reklamowana jako jakieś wyjątkowe paliwo.jest dużo lepsza od 95, co widać w spalaniu.Zanim dokupiłem końcówkę do gazu, jeździłem na 99 Pb bo różnica w cenie to kilka penów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

A ja przestrzegam przed stosowanie paliw BP Ultimate ON. Wielokrotnie sprawdziłem na klientach, że ON Ultimate z BP wyżera uszczelki gumowe. Zainteresowanych odsyłam na stacje BP aby spojrzeli na uszczelnienia pistoletów do nalewania paliwa. W większości wyżarte i przesącza sie paliwo. Obsługa stacji dość często wymienia te uszczelnienia.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakie jest paliwo(w moim przyp.olej n.) mozna sie przekonac majac auto z common-rail,mialem taki samochod kilka lat temu --cuda mi sie dzialy dopoki nie zacząłem jezdzic do shella wierzcie mi tankuje tam samochody od 3 lat (w tym to dziadostwo na common-railu) i naprawde niegdy nie mialem najmniejszych klopotow,w zime nawet nie dolewam depresatorow-tankuje normalna,,rope,, czyli diesel extra , a v-powera tez probowalem kilka razy ale ja osobiscie nie widze zadnej roznicy--kazdy ma jakies swoje widzimisie--wiem ze moj silnik nie jest specjalnie wrazliwy na jakosc paliwa(mialem pare lat temy audi b4 tdi i zrobilem nim 100 tys km i lalem co popadlo--nie protestowal,aczkolwiek z czasem przykacal coraz mocniej)ale osobiscie uwazam ze shell ma naprawde dobre paliwo ale wystarczy to podstawowe--pozdrawiam wszystkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

Panowie, jakieś dwa lata temu opublikowane zostały wyniki testów, ktore jednoznacznie udowodniły, że wszystkie "super" paliwa to jedna, wielka ściema. Ani jedno z wysokooktanowych paliw (czyli te wszystkie 99+) nie przekroczyło wartości 98 oktanów w przeciwieństwie do 95Pb, która nierzadko miała więcej niż 100 oktanów (sic!). Spalanie nie spada, moc nie rośnie, silnik nie pracuje lepiej a jedyny rezultat tankowania tych wynalazków to lżejszy portfel. Jeśli ktoś sądzi inaczej to są to tylko jego subiektywne odczucia, które ni jak się mają do jakości tankowanego paliwa - no chyba, że jedziło się do tej pory na paliwie, które nie spełniało żadnych norm, nawet tych najniższych.

Ja osobiście tankuję na NESTE i naprawdę jestem zadowolony z jakości paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pracuje na Orlenie i mam styczność z paliwami. Mogę powiedzieć że paliwa ze stacji Shell czy BP i tak pochodzę z rafinerii z Płocka. Paliwo na tych stacjach jest takie samo jak na stacjach Orlenu. więc jeżeli tankujecie Vervę czy Ultimate jest to to same paliwo. Jeżli chodzi o róznicę między zwykłym olejem napędowym, a Vervą różnica jest taka żę to vervy dodawany jest dodatek smarnościowy, który ma poprawiać mieszanie się paliwa z powietrzem i czyszczenie wtrysków, oraz dodawany jest dodatek cetanowy który ma podnieść liczbę cetanową w paliwie, są to niewielkie ilości nieodczuwalne pod nogą, ale jeżeli nikt nic na stacji nie kombinuje dla silnika jest to ogromna róznica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Szczególnie w silnikach FSI te dodatki czyszczące grzybki zaworów są na miejscu :dobani:

Bajery rowery i tyle !!! W FSI to sie wogóle nie sprawdza.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to się ma w praktyce, wiem tylko czym się różnią te paliwo i co dodajemy do vervy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino
Szczególnie w silnikach FSI te dodatki czyszczące grzybki zaworów są na miejscu :dobani:

Bajery rowery i tyle !!! W FSI to sie wogóle nie sprawdza.

 

HHA

 

 

...ale tu mowa o silnikach diesla. ja sie upieram, że warto lać coś lepszego do baku chociaż sam jeżdżę na gazie, ale dla mnie samochód nie jest na całe życie tylko na 2-3 lata a przebieg rzędu 20-25kkm rocznie.

 

jeśli moj teść ma juz którąś z kolei taksówkę (wszystkie od nowości) i przejeżdza 70tys rocznie w po warszawce a obecny samochód ma tych tysięcy zrobione 360 tylko i wyłącznie pod jego nogą to myslę, że wie co mówi o jakości paliwa, bo po prostu swoje auto zna.

Przebieg też mowi sam za siebie a dodam, że nie jest to mercedes tylko peugeot...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha
...ale tu mowa o silnikach diesla

 

A co benzyn z typów tych "lepszych" to nie ma ??? ... że mamy gadać tylko o ON ???

 

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie;

Silniki pojazdów projektowane są niejako z uwzględnieniem określonego paliwa np 95, 98. Głównie chodzi tutaj o stopień sprężania. Miało to szczególne znaczenie w starszych pojazdach bez bajeranckich komputerów. Zakładając, że dysponujemy paliwem odpowiedniej jakości (tzn. spełniającym normy dla określonego typu paliwa), nie ma sensu stosować paliwa 98 w silnikach na 95. Proszę sobie sprawdzić w katalogach towrów GUS, gdzie wartość energetyczna obydwu paliw jest taka sama (wartość energetyczna a więc moc). Paliwo 98 może pracować z większym stopniem sprężania a więc może być lepiej wykorzystane, a więc silnik może uzyskać lepsze parametry, ale musi być dostosowany do tego paliwa. Paliwa lepszej jakości, tak jak napisał kolega z Orlenu zawierają dodatki poprawiające różne paramatery paliwa, ale nie jego zdolność oddawania energii. Problemem kluczowym na naszych stacjach pozostaje fakt obecności w paliwach innych dodatków niekoniecznie pożądanych np. woda, kwasy inne zanieczyszczenia (tzw. paliwo chszczone). MOżna mieć nadzieję, że paliwa typu ultimate, verva i inne są po prostu tych dodatków niechcianych pozbawione. Doświadzcenie jednak uczy, że niekoniecznie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paliwo 98 może pracować z większym stopniem sprężania a więc może być lepiej wykorzystane, a więc silnik może uzyskać lepsze parametry, ale musi być dostosowany do tego paliwa.

 

taaa kilka lat temu miałem japońską wersję Hondy Prelude, na klapce od wlewu paliwa było "98 Pb only!!!"

lałem do niej na początku 98 , ale kasowo mnie to wynosiło sporo...a potem lałem już 95 i nie widziałem różnicy, poza jedną więcej paliwa za tą samą cenę

 

 

jeżeli chodzi o testy paliwa to kiedyś znalazłem to tu:

http://autoswiat.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artykul=9990

 

, ale trzeba się logować...żeby czytać archiwum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niewierzycie to sobie zróbcie wycieczkę do Emilianowa pod W-wą /oczywiście dot. kolegów z okolic W-wy/ i zobaczycie cysterny w pełnej gamie kolorów /żółte,zielone....../

 

tutaj się z kolegą zgodzę nie mówię o miejscowości co RogalPraga ale wiem że na oddziały Orlenu zajeżdżają cysterny (Statoil itp.) a jak nie to czyste (bez napisów) cysterny Orlenu wożą paliwo im

 

Oczywiście nie polecam Orlenów, tylko poprostu trzeba zdać się na zdanie i radę kogoś/lub z własnej obserwacji/ kto tankuje gdzieś tam gdzie nie jest drogo i paliwo nie zamarzło mu podczas zimy lub samochód nie stanął po wyjechaniu ze stacji i tam spróbowac zatankować.

Ja tankuję na jednej stacji :evil: paliwa mają dobre mimo że orlenu

 

A na zimę polcecałbym sprubować tankować ON BIO20% :hurra::evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze jeździłem na PB95, ale z kilka dni temu wlałem PB98...

efekty: silnik trochę ciszej pracuje; trochę lepsza elastyczność i v-max(normalnie przy 6000 obr/min było 197km/h, a teraz 5400 obr/min i 195km/h-więcej nie dało się pojechać przez innych uczest.dróg). Nic dodać nic ująć :ok:

Samochód to Peugeot 406 kombi 2.0 PB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

boomax co ma jakość paliwa do przełożeń i obrotów silnika przy określonej prędkości ??? :krzeslem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No dobra to w jaki inny sposób wyjaśnić to, że jest ogólnie sprawniejszy(i to akurat po wlaniu 98)?? :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności