Gość klasyk Zgłoś #1 Napisano 19 Września 2006 Niedawno skusiłem się na paliwo z tak zwanej wyższej półki, czyli olej napędowy Verwa ON, Człowiek na stacji zapewniał mnie, że klienci chwalą i takie tam marketingowy bełkot. Szczerze mówiąc mam już przejechane 100km i nie czuję żeby auto miała większą moc, komputer też wskazuje spalanie na podobnym poziomie. Ciekawy jestem czy macie podobne spostrzeżenia i czy te lepsze paliwa to faktycznie są coś warte czy to może efekt placebo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Angst Zgłoś #2 Napisano 19 Września 2006 znajomy opowiadal ze zatankowal na shelu najdrozsza odmiane V-Power. jedyna roznica jaka zauwazyl byla w spalaniu, ktore wzroslo :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcino Zgłoś #3 Napisano 19 Września 2006 Niedawno skusiłem się na paliwo z tak zwanej wyższej półki, czyli olej napędowy Verwa ON, Człowiek na stacji zapewniał mnie, że klienci chwalą i takie tam marketingowy bełkot. Szczerze mówiąc mam już przejechane 100km i nie czuję żeby auto miała większą moc, komputer też wskazuje spalanie na podobnym poziomie. Ciekawy jestem czy macie podobne spostrzeżenia i czy te lepsze paliwa to faktycznie są coś warte czy to może efekt placebo? Mój "tesciuniu" jest warszawskim taksiarzem. przejechał 360tys peugeotem 406 HDI 90KM i z tego co wiem to bardzo chwali ropę ulimate z BP(mniejsze spalanie i lepsza praca silnika) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartizu Zgłoś #4 Napisano 19 Września 2006 Ciekawy jestem czy macie podobne spostrzeżenia i czy te lepsze paliwa to faktycznie są coś warte czy to może efekt placebo? Raz, przy prawie pustym baku pokusiłem się na 30parę litrów Vervy (tak na spróbowanie). Jedyne co zauważyłem to to, że tankując zwykły ON za te same pieniądze miałbym go więcej. Dynamika, spalanie, kulktura pracy wg, mnie nie zmieniły się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RogalPraga Zgłoś #5 Napisano 19 Września 2006 W W-wie na wszystkich stacjach jest paliwo z miejscowości Emilianów /baza paliw Orlen/ i nie ma róznicy czy to BP czy Shell czy h.. wie co! Jedyne stacje które mogą najmniej dolewać badziewia do benzyny/ropy to niestety Orleny. Bo inne w/wym to ze 100l robią 150l /oczywiście mogę sie trochę mylić np. wartość może oscylować koło 200l/ i później powstaje V-coś tam. Niewierzycie to sobie zróbcie wycieczkę do Emilianowa pod W-wą /oczywiście dot. kolegów z okolic W-wy/ i zobaczycie cysterny w pełnej gamie kolorów /żółte,zielone....../ Także naprawdę radzę traktować temat paliw w naszym kraju z dużym przymróżeniem oka Oczywiście nie polecam Orlenów, tylko poprostu trzeba zdać się na zdanie i radę kogoś/lub z własnej obserwacji/ kto tankuje gdzieś tam gdzie nie jest drogo i paliwo nie zamarzło mu podczas zimy lub samochód nie stanął po wyjechaniu ze stacji i tam spróbowac zatankować. Bo przecież nie ma gwarancji że się i tam syfne polskie paliwo nie pogorszyło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #6 Napisano 19 Września 2006 W W-wie na wszystkich stacjach jest paliwo z miejscowości Emilianów /baza paliw Orlen/ i nie ma róznicy czy to BP czy Shell czy h.. wie co!Jedyne stacje które mogą najmniej dolewać badziewia do benzyny/ropy to niestety Orleny. Bo inne w/wym to ze 100l robią 150l /oczywiście mogę sie trochę mylić np. wartość może oscylować koło 200l/ i później powstaje V-coś tam. Niewierzycie to sobie zróbcie wycieczkę do Emilianowa pod W-wą /oczywiście dot. kolegów z okolic W-wy/ i zobaczycie cysterny w pełnej gamie kolorów /żółte,zielone....../ Także naprawdę radzę traktować temat paliw w naszym kraju z dużym przymróżeniem oka święte słowa,Panowie każdy kto wyjechał choć raz do naszych zachodnich sąsiadów wie co znaczy dobre paliwo.Tam właśnie można je kupić, mało tego, często i gęsto paliwo na niemieckie stacje pochodzi z Polski.Czyli co? czyli "walą" nas w trąbę-są dwa rynki zbytu krajowy(paliwo gorsze) i zachodni(wiadomo jakie).Nie ufajcie V-Powerom , i innym wynalazkom-nie kupując je u nas w kraju.Poprostu w Polsce w 99,9% paliwo jest za niskiej jakości.Kupując V-powera kupujesz zwykłe paliwo, za większą cenę. Z racji że jestem w UK, powiem że jest tu zwykła 95Pb i 99Pb, nie ma 98Pb(ja nie widziałem), i te 99 nie jest reklamowana jako jakieś wyjątkowe paliwo.jest dużo lepsza od 95, co widać w spalaniu.Zanim dokupiłem końcówkę do gazu, jeździłem na 99 Pb bo różnica w cenie to kilka penów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #7 Napisano 19 Września 2006 A ja przestrzegam przed stosowanie paliw BP Ultimate ON. Wielokrotnie sprawdziłem na klientach, że ON Ultimate z BP wyżera uszczelki gumowe. Zainteresowanych odsyłam na stacje BP aby spojrzeli na uszczelnienia pistoletów do nalewania paliwa. W większości wyżarte i przesącza sie paliwo. Obsługa stacji dość często wymienia te uszczelnienia. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafaltdi Zgłoś #8 Napisano 19 Września 2006 jakie jest paliwo(w moim przyp.olej n.) mozna sie przekonac majac auto z common-rail,mialem taki samochod kilka lat temu --cuda mi sie dzialy dopoki nie zacząłem jezdzic do shella wierzcie mi tankuje tam samochody od 3 lat (w tym to dziadostwo na common-railu) i naprawde niegdy nie mialem najmniejszych klopotow,w zime nawet nie dolewam depresatorow-tankuje normalna,,rope,, czyli diesel extra , a v-powera tez probowalem kilka razy ale ja osobiscie nie widze zadnej roznicy--kazdy ma jakies swoje widzimisie--wiem ze moj silnik nie jest specjalnie wrazliwy na jakosc paliwa(mialem pare lat temy audi b4 tdi i zrobilem nim 100 tys km i lalem co popadlo--nie protestowal,aczkolwiek z czasem przykacal coraz mocniej)ale osobiscie uwazam ze shell ma naprawde dobre paliwo ale wystarczy to podstawowe--pozdrawiam wszystkich Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona Zgłoś #9 Napisano 19 Września 2006 Panowie, jakieś dwa lata temu opublikowane zostały wyniki testów, ktore jednoznacznie udowodniły, że wszystkie "super" paliwa to jedna, wielka ściema. Ani jedno z wysokooktanowych paliw (czyli te wszystkie 99+) nie przekroczyło wartości 98 oktanów w przeciwieństwie do 95Pb, która nierzadko miała więcej niż 100 oktanów (sic!). Spalanie nie spada, moc nie rośnie, silnik nie pracuje lepiej a jedyny rezultat tankowania tych wynalazków to lżejszy portfel. Jeśli ktoś sądzi inaczej to są to tylko jego subiektywne odczucia, które ni jak się mają do jakości tankowanego paliwa - no chyba, że jedziło się do tej pory na paliwie, które nie spełniało żadnych norm, nawet tych najniższych. Ja osobiście tankuję na NESTE i naprawdę jestem zadowolony z jakości paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek1982 Zgłoś #10 Napisano 19 Września 2006 Pracuje na Orlenie i mam styczność z paliwami. Mogę powiedzieć że paliwa ze stacji Shell czy BP i tak pochodzę z rafinerii z Płocka. Paliwo na tych stacjach jest takie samo jak na stacjach Orlenu. więc jeżeli tankujecie Vervę czy Ultimate jest to to same paliwo. Jeżli chodzi o róznicę między zwykłym olejem napędowym, a Vervą różnica jest taka żę to vervy dodawany jest dodatek smarnościowy, który ma poprawiać mieszanie się paliwa z powietrzem i czyszczenie wtrysków, oraz dodawany jest dodatek cetanowy który ma podnieść liczbę cetanową w paliwie, są to niewielkie ilości nieodczuwalne pod nogą, ale jeżeli nikt nic na stacji nie kombinuje dla silnika jest to ogromna róznica. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #11 Napisano 19 Września 2006 Szczególnie w silnikach FSI te dodatki czyszczące grzybki zaworów są na miejscu Bajery rowery i tyle !!! W FSI to sie wogóle nie sprawdza. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek1982 Zgłoś #12 Napisano 19 Września 2006 nie wiem jak to się ma w praktyce, wiem tylko czym się różnią te paliwo i co dodajemy do vervy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcino Zgłoś #13 Napisano 20 Września 2006 Szczególnie w silnikach FSI te dodatki czyszczące grzybki zaworów są na miejscu Bajery rowery i tyle !!! W FSI to sie wogóle nie sprawdza. HHA ...ale tu mowa o silnikach diesla. ja sie upieram, że warto lać coś lepszego do baku chociaż sam jeżdżę na gazie, ale dla mnie samochód nie jest na całe życie tylko na 2-3 lata a przebieg rzędu 20-25kkm rocznie. jeśli moj teść ma juz którąś z kolei taksówkę (wszystkie od nowości) i przejeżdza 70tys rocznie w po warszawce a obecny samochód ma tych tysięcy zrobione 360 tylko i wyłącznie pod jego nogą to myslę, że wie co mówi o jakości paliwa, bo po prostu swoje auto zna. Przebieg też mowi sam za siebie a dodam, że nie jest to mercedes tylko peugeot... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #14 Napisano 20 Września 2006 ...ale tu mowa o silnikach diesla A co benzyn z typów tych "lepszych" to nie ma ??? ... że mamy gadać tylko o ON ??? HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misepwa Zgłoś #15 Napisano 20 Września 2006 Panowie; Silniki pojazdów projektowane są niejako z uwzględnieniem określonego paliwa np 95, 98. Głównie chodzi tutaj o stopień sprężania. Miało to szczególne znaczenie w starszych pojazdach bez bajeranckich komputerów. Zakładając, że dysponujemy paliwem odpowiedniej jakości (tzn. spełniającym normy dla określonego typu paliwa), nie ma sensu stosować paliwa 98 w silnikach na 95. Proszę sobie sprawdzić w katalogach towrów GUS, gdzie wartość energetyczna obydwu paliw jest taka sama (wartość energetyczna a więc moc). Paliwo 98 może pracować z większym stopniem sprężania a więc może być lepiej wykorzystane, a więc silnik może uzyskać lepsze parametry, ale musi być dostosowany do tego paliwa. Paliwa lepszej jakości, tak jak napisał kolega z Orlenu zawierają dodatki poprawiające różne paramatery paliwa, ale nie jego zdolność oddawania energii. Problemem kluczowym na naszych stacjach pozostaje fakt obecności w paliwach innych dodatków niekoniecznie pożądanych np. woda, kwasy inne zanieczyszczenia (tzw. paliwo chszczone). MOżna mieć nadzieję, że paliwa typu ultimate, verva i inne są po prostu tych dodatków niechcianych pozbawione. Doświadzcenie jednak uczy, że niekoniecznie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #16 Napisano 20 Września 2006 Paliwo 98 może pracować z większym stopniem sprężania a więc może być lepiej wykorzystane, a więc silnik może uzyskać lepsze parametry, ale musi być dostosowany do tego paliwa. taaa kilka lat temu miałem japońską wersję Hondy Prelude, na klapce od wlewu paliwa było "98 Pb only!!!" lałem do niej na początku 98 , ale kasowo mnie to wynosiło sporo...a potem lałem już 95 i nie widziałem różnicy, poza jedną więcej paliwa za tą samą cenę jeżeli chodzi o testy paliwa to kiedyś znalazłem to tu: http://autoswiat.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Artykul=9990 , ale trzeba się logować...żeby czytać archiwum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majcin Zgłoś #17 Napisano 20 Września 2006 Niewierzycie to sobie zróbcie wycieczkę do Emilianowa pod W-wą /oczywiście dot. kolegów z okolic W-wy/ i zobaczycie cysterny w pełnej gamie kolorów /żółte,zielone....../ tutaj się z kolegą zgodzę nie mówię o miejscowości co RogalPraga ale wiem że na oddziały Orlenu zajeżdżają cysterny (Statoil itp.) a jak nie to czyste (bez napisów) cysterny Orlenu wożą paliwo im Oczywiście nie polecam Orlenów, tylko poprostu trzeba zdać się na zdanie i radę kogoś/lub z własnej obserwacji/ kto tankuje gdzieś tam gdzie nie jest drogo i paliwo nie zamarzło mu podczas zimy lub samochód nie stanął po wyjechaniu ze stacji i tam spróbowac zatankować. Ja tankuję na jednej stacji paliwa mają dobre mimo że orlenu A na zimę polcecałbym sprubować tankować ON BIO20% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #18 Napisano 23 Września 2006 Ja zawsze jeździłem na PB95, ale z kilka dni temu wlałem PB98... efekty: silnik trochę ciszej pracuje; trochę lepsza elastyczność i v-max(normalnie przy 6000 obr/min było 197km/h, a teraz 5400 obr/min i 195km/h-więcej nie dało się pojechać przez innych uczest.dróg). Nic dodać nic ująć Samochód to Peugeot 406 kombi 2.0 PB Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stempel72 Zgłoś #19 Napisano 24 Września 2006 boomax co ma jakość paliwa do przełożeń i obrotów silnika przy określonej prędkości ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #20 Napisano 24 Września 2006 No dobra to w jaki inny sposób wyjaśnić to, że jest ogólnie sprawniejszy(i to akurat po wlaniu 98)?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach