wilus Zgłoś #1 Napisano 26 Września 2009 Witam Forumowiczów! Posiadam paska b4 sedan 1994 rok dzis pod wykladzina w bagazniku odkrecilem taka czarna blaszke"zaslepke" a pod nia jest bak paliwa i z niego takie dwa wyjsciapaliwowe obok nich znajduje sie wtyczka z ktorej wychodza dwa kabelki jeden taki w izolacji a drugi taki cienki brazowy osobno i teraz pytanie, do czego on sluzy? bo mam go przecietego, moge go zkrecic i zaizolować ale najpierw chcial bym sie dowiedziec do czego on jest:) Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #2 Napisano 26 Września 2009 Podłącz go poprzez bezpiecznik, nic złego w przypadku zwarcia się nie wydarzy. Wcześniej jednak sprawdź, czy występuję na nim napięcie względem masy przy zgaszonym i odpalonym silniku. Jeżeli jest koloru brązowego, to na 99% jest to przewód masowy, zresztą na poniższym rysunku jest on przedstawiony jako jedyny i opisany właśnie jako masowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #3 Napisano 26 Września 2009 Dzieki wielkie:) Moze od razu zadam drugie pytanie zeby nie zaczynac niepotrzebnie nowych tematów. Mianowicie dzis wieczorem odpalam autko widze ze tylnia szyba jest ostro zaparowana to włączam ogrzewanie zaswieca sie ten pomarańczowy prostokącik na przycisku i po sekundzie gasnie... szyba sie nei grzeje... powtarzałem czynność wiele razy i nic;/ nie wiem gdzie mam szukac przyczyny;/ nawet wyjalem ten przycisk razem z kablem ale wtyk jest wsadzony w to "pudełeczko":D i dalej nic:/ czy mogl by mi ktos pomoc i zasugerować gdzie moge pogrzebac? z góry dziekuje! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #4 Napisano 26 Września 2009 Bezpiecznik nr 9 licząc od lewej strony. Tylkko, że skoro się włącza to bezpiecznik jest OK. A jak ci zgaśnie kontrolka to szyba nadal grzeje czy się wyłacza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2009 Ta szybka na zielono z takimi "falkami" na przycisku swieci sie caly czas ale jak wlaczam przycisk to pod nia jest taki prostokącik ktory swiecil na pomarańczowo i jak swiecil to szyba grzała teraz sie nie zaświeca i szyba w ogole nie grzeje;/ Troszke smiesznie napisane ale nie mam jak inaczej tego zobrazowac:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #6 Napisano 27 Września 2009 Rozumiem, że mówimy o wyłączniku nr 4? Sprawdziłem, są dwa rodzaje, tzn.: 3A0 959 621G 01C oraz 3A0 959 621B 01C (wyłącznik z timerem). Myślę, że to może wynikać z uszkodzenia samego wyłącznika, jeśli masz np. wersję z timerem (wyjmij przełącznik i porównaj numery części, wtedy będzie wiadomo od czego zacząć poszukiwania). Sądzę, że może to wynikać z jego uszkodzenia. Tak bynajmniej sądzę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #7 Napisano 27 Września 2009 Moge sprawdzic, ale lepsze jest to ze kupilem go nowego jakies 2 tygodnie temu i dzialal super:P do wczoraj:P ida zimne dni i strasznie uciazliwe jest nie posiadanie grzania w szybce:( jade teraz do miasta jak wrócę to sprawdzę numerki:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #8 Napisano 27 Września 2009 Weź ze sobą aparat i pstryknij fotkę wiązki przychodzącej do tego wyłącznika, ok? Chciałbym zobaczyć jakie i ile przewodów przychodzi do tego włącznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #9 Napisano 27 Września 2009 Wróciłem ze zdjęciami:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #10 Napisano 27 Września 2009 Super, ale gdybyś jeszcze pstryknął konektor do przycisku od strony kabli, gdzie widać poszczególne piny gdzie i jak są wpięte, byłoby super. Poza tym porównałeś numer wtyczki z tymi co podałem Ci wcześniej? Ten numerek na zdjęciu nr 3 nie jest numerem części. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #11 Napisano 27 Września 2009 A co do tego numeru wtyczki to nie ma na mojej niczego innego oprócz tego co wcześniej zamieściłem, dodam, ze kupiłem ja nowa ponieważ stara przestała funkcjonować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
futro1983 Zgłoś #12 Napisano 27 Września 2009 Kolego ja też zmieniałem ten włącznik bo orginalny sam zepsułem, zamiennik wytrzymał od marca do teraz choć był użyty tylko kilka razy oddałem go na gwarancję, zobaczę co powiedzą specjaliści ze sklepu. Kosztował 33 zł ale chyba lepszym wyjściem będzie kupno orginalnego gdzieś na szrocie. Nie szukaj winy w instalacji te włączniki są badziewne, takie jest moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #13 Napisano 27 Września 2009 to w takim razie jak moge sprawdzic czy grzeje nie montujac wylacznika? ktory pin z ktorym przytkac kabelkiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #14 Napisano 27 Września 2009 W takim razie pozostaje jeszcze sprawdzenie miernikiem które pary pinów są zwierane. Jako punkt wyjścia przyjmij pin, do którego jest podłączona masa (brązowy kabelek) i sprawdź z czym jest zwierany. Po przekręceniu kluczyka sprawdź też na których przewodach we wtyczce pojawia się napięcie i porównaj z działaniem włącznika. Porównaj działanie nowego pstryczka również ze starym wyłącznikiem. Na tej podstawie wywnioskujemy, które pary (piny) powinny być zwierane. to w takim razie jak moge sprawdzic czy grzeje nie montujac wylacznika? ktory pin z ktorym przytkac kabelkiem? Nigdy nie zwieraj kabelkiem, tylko rób zworkę poprzez bezpiecznik, bo usmażysz instalację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #15 Napisano 27 Września 2009 Sęk w tym ze nie mam ani miernika ani starego wylacznika:/ poleciał do kosza... chyba najlepszym wyjściem w mojej sytuacji będzie jak jutro podjadę do sklepu motoryzacyjnego, poproszę sprzedawce żeby na chwilke pokazal mi wyłącznik nowy ze sprawdze i zaraz oddam jesli będzie dziala to wina wyłącznika jak nie to bede sie martwił. Tak to jest niestety ja w tych sprawach zielony jestem i w dodatku bez żadnych przyrządów:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #16 Napisano 27 Września 2009 Myślę, że to chyba jedyne wyjście będzie. Zorientuj się, może w ASO będą mieć, żebyś nie musiał żadnych zamienników wątpliwej trwałości stosować. Ostatecznie pożycz od kogoś kto ma B4 tego pstryczka a swojego załóż do niego i porównaj, czy zachowuje się identycznie jak u Ciebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #17 Napisano 27 Września 2009 Tak tez zrobie:) I jeszcze jedno pytanko tam obok wylacznika ogrzewania tylnej szyby jest kostka ze swiatelkami abs i chyba cos z poduszkami;p jak kupilem paska to nic tam nie swiecilo lecz kiedy montowalem radyjko to zauważyłem ze jeden z wtykow ten szerszy czarny jest odlaczony... (dziwne) jak go podlacze to po przekreceniu kluczyka zaswieca sie na pomaranczowo to okienko z poduszkami i po chwili gasnie. Tak to ma byc? i do czego wogole to jest potrzebne? prosze sie nie smiac:D jestem zielony w tych sprawach bo to moj pierwszy samochodzik:P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 28 Września 2009 Ma się zaświecić kontrolka i po chwili zgasnąć-po sprawdzeniu obwodu. Tak ma być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #19 Napisano 28 Września 2009 Ma się zaświecić kontrolka i po chwili zgasnąć-po sprawdzeniu obwodu. Tak ma być To jest kontrolka od airbag, jak rozumiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #20 Napisano 28 Września 2009 tak dokladnie. Tylko zastanawiam sie dlaczego byl ten drugi czarny dluzszy wtyk wyjety z kostki... wiec teraz sie zastanawiam czy to polaczyc czy zostawic jak bylo czyli nie podlaczone;/? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach