nogman Zgłoś #1 Napisano 22 Września 2009 Witam Tak jak w tytule. Moze ktos pomoc. Ciekawi mnie czy mam DUZE przedmuchy i jak to sprawdzic? Z korka leci duzo szareko dymu i tez leca male kropelki oleju. Dodam ze bierze mi za duzo oleju (1litr/3000Km). Jezeli mialbym dobra kompresje a za duzo szarego dymu(przedmuchy). Czy to (przedmuchy)mogloby byc powodem ubywania oleju. Dymi raczej na czarno, przebieg 260000km. Dodam rowniez ze rano po nocnym staniu jak odpale to przez 30 sek leci szary dymek. Potewm przestaje. Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #2 Napisano 22 Września 2009 jest dużo tematów na temat przedmuchów i zdania sa podzielone.z pewnością zdrowym objawem nie jest plucie olejem przez korek. zdrowa chmurka to czarna chmurka. może olej ucieka odmą albo przez turbo??zdejmij przewód od IC i zobacz czy nie nazbierało się tam oleju.jeśli tak to przyczyną będzie któryś z powyższych elementów. 260 tysięcy to nie jest przebieg przy którym(według mojego skromnego zdania) powinno się dziać coś złego z tak sławnym 1,9 TDI;-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #3 Napisano 22 Września 2009 Witam W odmie jest sucho turbo i pokrwa z odma juz wymieniona. Caly czas dumcha i oleju ubywa. Czy jest prawda ze jezeli ma przeduchy to bedzie bral olej. Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #4 Napisano 22 Września 2009 Mogą być zapieczone pierścienie olejowe na tłokach (sprawdź ciśnienie) oraz uszczelniacze zaworów do wymiany - czy silnik nie był przypadkiem przegrzany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #5 Napisano 22 Września 2009 Witam Mozliwe ze byl ale nie u mnie. Ja go mam od 40 tys km. Jak go kupilem mial popsuty czujnik temperatury. Jakie beda obajawy zapieczonych pierscieni i uszczelniacze do wymiany. dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #6 Napisano 22 Września 2009 Ciśnienie sprężania powinno wynosić 25-31 bar. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #7 Napisano 22 Września 2009 Dzieki Warcajac do uszczelniaczy. To jakie sa ich objawy gdy sa do wymiany i czy beda powodowac duze zuzycie oleju. Czy duze dymienie z korka to juz objaw uszczeniaczy do wymiany. dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #8 Napisano 22 Września 2009 Po dłuższym postoju olej ścieka przez nieszczelne uszczelniacze po zaworach na denka tłoków- efektem jest zadymienie(lekko niebieskawe po porannym rozruchu) .Po prostu olej który nagromadził się w cylindrach zostaje spalony i wydalony w atmosfrę przez rurę wydechową. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #9 Napisano 22 Września 2009 Dziekuje Tak tez myslalem ale czy ten olej tez sie przedostaje do tloka gdy silnik pracuje czy tylko w czasie postoju. Dziekuje za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacekp14_2005 Zgłoś #10 Napisano 22 Września 2009 W czasie pracy też ,ale najbardziej widoczny jest efekt nieszczelności po dłuższym postoju -gdy się go trochę nagromadzi w cylindrach. Zapal rano autko i powąchaj spaliny - jak poczujesz spalony olej to raczej uszczelniacze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #11 Napisano 22 Września 2009 Dzieki Jutro powacham spaliny. Powiedz mi jeszcze czy mozliwe jest ze przez nieszczelne uszczelniacze ubywa az tyle oleju(1ltr/3tys km), czy szukac dalej(pierscienie). Dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #12 Napisano 22 Września 2009 Powiedz mi jeszcze czy mozliwe jest ze przez nieszczelne uszczelniacze ubywa az tyle oleju(1ltr/3tys km) Swego czasu jak rozsypały mi się uszczelniacze to łykał mi 1 litr oleju na 100 kilometrów. Z tą tylko różnicą że był to passat B1 (benzyna) i miał ze 20 lat, ale po wymianie uszczelniaczy ani grama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #13 Napisano 22 Września 2009 Ja mam też dylemat odnośnie brania oleju tylko mi łyka litr na ponad 4 tys km nie kopci mi z rana na niebiesko to pewnie nie uszczelniacze ?? sprawdzę jutro czy zpod korka wydobywa się jakieś dymek na rozgrzanym silniku, mi się coś wydaję ze wydobywa z miarki oleju dymek lub para to pewnie pierścienie ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qsawi Zgłoś #14 Napisano 27 Lutego 2012 a wie ktos moze co jest przyczyna zbyt duzegocisnienia odma sprawdzona pompa oleju wymieniona a cisnienie dwa razy wieksze niz zamias 2 bar jest4,5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #15 Napisano 28 Lutego 2012 Ciśnienie sprężania powinno wynosić 25-31 bar. tak, tylko jak bedzie na 1cyl- 25, a na 4cyl - 31 też bedzie problem, no i warunek jeden, musi nabic 25-31 - w 2-3 obroty silnika, bo inaczej to też złom. Olejem się uszczelni na co takie sprawdzanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #16 Napisano 28 Lutego 2012 Ciśnienie sprężania powinno wynosić 25-31 bar. 25 bar to prawie trup. Nominalnie ma 34-32. Motor w dobrej kondycji 31-28. Niedomagający 27-25. Umierający poniżej 25. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #17 Napisano 28 Lutego 2012 Cholera, w wiekszosci TDi bedzie dmuchac z korka oleju... Gorzej jak Wam bagnet wywala. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertmuniak Zgłoś #18 Napisano 24 Marca 2015 witam czy ktos mi doradzi gzie dostane przyzad do cisnienia na tlokach 8mm grubosc z wejściem na świecie zarowe kupilem jeden ale okazalo sie ze to na gwint m10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach