pablowawa1974 Zgłoś #4701 Napisano 6 Marca 2018 24 minuty temu, piotraskbw napisał: A olej w skrzyni kiedy zmieniany i czy w ogóle jest jego właściwy stan? Szczerze mówiąc - nigdy. Podjąłem próbę tego tematu kiedyś w serwisie ale machnęli ręką, że nie trzeba. Wymienię, zobaczę czy pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #4702 Napisano 7 Marca 2018 (edytowane) Nie wiem jaki olej ma być w Twojej skrzyni (zadzwoń do aso, podaj VIN to ci podadzą), natomiast jeśli jest to G 052 911 (norma VW 501.50), to masz 2 opcje: oryginał z aso (nie żadne allegro i hurtownie) Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (z tego co szukałem jest to jedyny dostępny na rynku pełnoprawny zamiennik) ze sprawdzonej hurtowni (listę dystrybutorów znajdziesz na stronie castrola) Druga sprawa, jeśli masz korek na klucz spline (nie pamiętam rozmiaru) to pod żadnym pozorem nie można go wymienić na śrubę inbusową (chyba 17). Różne korki zostały zastosowane z powodu użycia innego stopu metalu do produkcji korpusu skrzyni biegów. Owszem producent nie przewidział wymiany oleju w ciągu życia samochodu, jednak za czas życia przyjmuje się 5 lat lub 200 tyś km. Ja polecam zmieniać oliwę w skrzyni co 60-80 tyś km, koszt niewielki a mocno przedłuża życie skrzyni. A jak komuś zdycha skrzynia po wymianie oleju to znaczy, że już miał zdechniętą tylko o tym nie wiedział. Generalnie po zakupie używanego samochodu powinno się wymienić WSZYSTKIE płyny eksploatacyjne: olej silnikowy, w skrzyni, wspomagania, hamulcowy (w wysprzęgliku też jest), płyn chłodniczy, czynnik w klimatyzacji + olej do sprężarki. Edytowane 7 Marca 2018 przez piotraskbw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablowawa1974 Zgłoś #4703 Napisano 7 Marca 2018 10 godzin temu, piotraskbw napisał: Nie wiem jaki olej ma być w Twojej skrzyni (zadzwoń do aso, podaj VIN to ci podadzą), natomiast jeśli jest to G 052 911 (norma VW 501.50), to masz 2 opcje: oryginał z aso (nie żadne allegro i hurtownie) Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 (z tego co szukałem jest to jedyny dostępny na rynku pełnoprawny zamiennik) ze sprawdzonej hurtowni (listę dystrybutorów znajdziesz na stronie castrola) Druga sprawa, jeśli masz korek na klucz spline (nie pamiętam rozmiaru) to pod żadnym pozorem nie można go wymienić na śrubę inbusową (chyba 17). Różne korki zostały zastosowane z powodu użycia innego stopu metalu do produkcji korpusu skrzyni biegów. Owszem producent nie przewidział wymiany oleju w ciągu życia samochodu, jednak za czas życia przyjmuje się 5 lat lub 200 tyś km. Ja polecam zmieniać oliwę w skrzyni co 60-80 tyś km, koszt niewielki a mocno przedłuża życie skrzyni. A jak komuś zdycha skrzynia po wymianie oleju to znaczy, że już miał zdechniętą tylko o tym nie wiedział. Generalnie po zakupie używanego samochodu powinno się wymienić WSZYSTKIE płyny eksploatacyjne: olej silnikowy, w skrzyni, wspomagania, hamulcowy (w wysprzęgliku też jest), płyn chłodniczy, czynnik w klimatyzacji + olej do sprężarki. Zaraz się dowiem i od tego zacznę. Kilka osób obstawia jednak synchronizator w skrzyni biegów więc pewnie wymiana oleju pójdzie na marne jeśli problem nie ustąpi i trzeba będzie to naprawiać, dobrze wnioskuję? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #4704 Napisano 7 Marca 2018 Wymiana na pewno nie zaszkodzi, jakby się okazało że to jednak synchronizator to przecież nic nie stoi na przeszkodzie aby przy naprawie zlać świeży olej ze skrzyni do jakiegoś baniaka i wlać go później z powrotem a braki uzupełnić nowym. Przy wymianie synchronizatora i tak musiałbyś wymienić olej wiec kosztowo wyjdzie na 0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolkura Zgłoś #4705 Napisano 21 Marca 2018 Witam, z racji tego że nie mogę założyć nowego tematu zapytam tutaj, mam problem ze środkowym tłumikiem do b5 2.8 V6 ALG syncro a dokładniej mój uległ lekkiemu zniszczeniu i poszukuję drugiego. w sklepach nowy nie występuje, znalazłem na allegro używany tłumik o tym samym numerze ale z 2,5 tdi. pytanie czy będą się one czymś różniły? a może to u mnie jest założony z diesla? numer na moim to 8E0 253 411 M mój drugi problem to sanki tylne do powyższego samochodu, pytanie czy w a6 i allroad były takie same sanki jak w b5 syncro? z góry dzięki za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #4706 Napisano 21 Marca 2018 (edytowane) ETKA pokazuje 3B0 253 409 AB Edytowane 21 Marca 2018 przez piotraskbw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolkura Zgłoś #4707 Napisano 22 Marca 2018 a czy ktoś powie do czego jest tłumik z numerem który podałem?? 8E0 253 411 M nigdzie nic nie moge znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #4708 Napisano 22 Marca 2018 Wychodzi na to że A6 C5, ale podejrzewam że będzie pasować do różnych V6 w grupie VAG w zależności od zastosowanych tłumików końcowych. Tak jak parzę to bandycki (pod względem eksploatacji) jest ten wydech, żadnych łączeń pomiędzy tłumikami. A niektórzy producenci potrafią zrobić "normalnie" np. kolektor wydechowy łącznik elastyczny (z obejmami a nie spawany) rura obejma tłumik środkowy obejma rura obejma tłumik końcowy Jakby nie patrzył VAG optymalizację kosztów produkcji ma mistrzowską i ten sam element pchają tam gdzie tylko się da (często pod minimalnie różnymi nr części np. xxx xxx xxx A B C D, a potrafią się różnić tym że ma jedną dziurę montażową więcej lub mniej). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolkura Zgłoś #4709 Napisano 22 Marca 2018 a czy ten tłumik w benzynie i dieslu sie różni? czy założenie tłumika używanego z diesla może pogorszyć pracę mojego 2.8? znalazłem używkę na allegro i nie wiem czy ją brać czy nie. nowych nie ma, za komplet z kwasówki wołają 3-4 tyś. zaczyna się robić dramat z częściami do tego modelu.. link do tego wydechu z allegro http://allegro.pl/vw-passat-b5-2-5tdi-syncro-44-tlumik-i7167614616.html#thumb/1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #4710 Napisano 22 Marca 2018 Czy od diesla pasuje - nie wiem Wiem natomiast, że układ wydechowy dla benzyniaka wolnossącego musi być bardzo dokładnie dobrany i policzony (długość i pojemność) z powodu zjawiska fali odbitej które pomaga opróżnić cylinder z resztek spalin. Z tego powodu po założeniu np "strumienicy" można stracić parę KM W silnikach turbodoładowanych już nie jest to tak bardzo istotne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pablowawa1974 Zgłoś #4711 Napisano 26 Marca 2018 (edytowane) Panowie, powiedzcie mi proszę - jak mogę bezspornie ustalić czy w mojej wersji silnikowej jest koło dwumasowe czy nie (bez rozbierania oczywiście:) ) Patrzę na ofertę Intercars i co widzę? Dla mojej wersji silnika benzynowego 2.8 V6 4motion AMX (rok 2004, sedan) można kupić zarówno sprzęgło dla wersji z kołem dwumasowym jak i bez koła dwumasowego: https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/2230311634330-3000_851_602-O15533-zestaw-sprzegla-z-lozyskiem-wyciskowym.html https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3022221914330-624_3032_00-O15533-zestaw-sprzegla-z-lozyskiem-wyciskowym.html Wchodząc w zakładkę 'zastosowanie' widać, że w obu wersjach pojawia się zastosowanie dla tego samego konkretnie auta, to jakiś błąd czy ja coś źle rozumiem? Jest u mnie te koło dwumasowe czy nie ? Edytowane 26 Marca 2018 przez pablowawa1974 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotraskbw Zgłoś #4712 Napisano 28 Marca 2018 Według etki online (carprog2) w Twoim passacie jest ta sama tarcza (078141032A) co u mnie w superb więc obstawiam że tak samo jak u mnie jest koło dwumasowe (078105266M) W katalogu sachsa nie ma wzmianki o obecności dwumasy lub jej braku, natomiast w katalogu luk-a jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kam Zgłoś #4713 Napisano 29 Marca 2018 Mam pytanie Moja stara pompa miała plastikowe łopatki. Które się urwały i poleciały w obieg zatykajac go. Jakieś pomysły gdzie zacząć szukać? Dodam że nawet na chłodnice woda nie idzie ani do nagrzewnicy. może macie jakieś sugestie co do metod wydostania tych łopatek z układu? Proszę o rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorypin Zgłoś #4714 Napisano 5 Kwietnia 2018 Witam Koledzy. podpinam się do tematu o silniku Mam taki problem (superb 2,8 v6) : Wymieniłem wszystkie przewody odmy, łącznie z wymianą separatora z membraną - ponieważ miałem znaczne ubytki oleju. Pojeździłem tydzień czasu i zaczęło się, świst spod maski. Cały separator aż gwiżdże. Odłączyłem od separatora przewód odchodzący pod kolektor ssący na którym jest podciśnienie no i tu strasznie mocno ciągnie powietrze, czy tak powinno być? po odłączeniu tego przewodu separator nie wydaje żadnego odgłosu. Co może być przyczyną, dlaczego, lub gdzie mam patrzeć aby naprawić usterkę, może jakiś schemat budowy układu. Będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorypin Zgłoś #4715 Napisano 16 Kwietnia 2018 Koledzy pomożecie z tym podciśnieniem o którym pisałem w poprzednim poście - po wymianie przewodów odmy wszystko się zaczęło teraz już nie daje się jeździć tym samochodem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralf Zgłoś #4716 Napisano 17 Kwietnia 2018 https://ifinterface.com/prog/car/cp2/inprog.php tu masz schemat budowy. Wymieniłeś separator czy eżektor bo to dwie różne rzeczy,ja na twoim miejscu sprawdziłbym ten zawór podciśnień (eżektor) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorypin Zgłoś #4717 Napisano 17 Kwietnia 2018 Oto kolego link z popularnego serwisu, wymieniłem http://allegro.pl/zawor-glowicy-odma-oleju-skoda-superb-i7230288976.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralf Zgłoś #4718 Napisano 17 Kwietnia 2018 http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=1&t=109470 to wymień jeszcze ten zawór i twoje problemy powinny się skończyć o ile nie pękła membrana w seperatorze który przy okazji też sprawdź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariorypin Zgłoś #4719 Napisano 18 Kwietnia 2018 kolego "ralf" rozkręciłem dolot powietrza i okazuje się że u mnie nie ma eżektora. przewód od separatora widoczny na zdjęciu z kolankiem 90 st. wchodzi prosto do komory z dolotem powietrza, przed nim jest tylko przepustnica widoczna w lewym dolnym rogu. I co teraz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralf Zgłoś #4720 Napisano 18 Kwietnia 2018 Jaki kod silnika masz? Poszukaj dobrze tego eżektora tu masz link gdzie go szukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach