tomek_n Zgłoś #4261 Napisano 15 Marca 2016 tak przegrzany silnik bez oględzin to loteria, pytanie która głowica? wpakujesz masę kasy a okaże się że to nie koniec problemów, ja kiedyś w hondzie przegrzałem auto, wymieniłem uszczelkę pod głowicą oczywiście obowiązkowe planowanie + dodatkowo wymiana uszczelniaczy na popychaczach i szlifowanie gniazd zaworów, po kilkuset kilometrach honda zaczęła dymić i brać olej na potęgę, okazało się że z powodu przegrzania padły pierścienie zgarniające (olejowe na tłokach), tak więc zanim zaczniesz zmieniać przy okazji rozrząd upewnij się że silnik opłaca się ratować, nie chce źle wróżyć ale po przegrzaniu silnika warto rozważyć czy nie lepiej (taniej) kupić drugi silnik tzn: sam slupek, oczywiście trzeba zdiagnozować czy na pewno mówimy o przegrzaniu i wydmuchaniu uszczelki pod glowicą a tak na marginesie to jakiś świeży zakup ten pasek?? Na początku stycznia 2016 kupiłem, ale póki co problemów nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #4262 Napisano 15 Marca 2016 nom to ja radzę pierwsze odwiedzić kogoś polecanego z twojej okolicy żeby ocenił co i jak, bo na pewno się domyślasz że to są konkretne koszty zrywać jedna lub dwie głowice w V6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_n Zgłoś #4263 Napisano 15 Marca 2016 nom to ja radzę pierwsze odwiedzić kogoś polecanego z twojej okolicy żeby ocenił co i jak, bo na pewno się domyślasz że to są konkretne koszty zrywać jedna lub dwie głowice w V6 Tak, wiem... Jutro jadę do warszawskiego Abpol (z polecenia znajomego). Zobaczymy co mi tam powiedzą. Niemniej jeśli możecie mi kogoś polecić w okolicach Warszawy, to zawsze będę miał kolejną opcję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #4264 Napisano 16 Marca 2016 kolego sprawdź kruciec wodny na tyle silnika, po przewodzie dojdziesz, jest tam oring, może być uszkodzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zizuk1 Zgłoś #4265 Napisano 17 Marca 2016 kolego sprawdź kruciec wodny na tyle silnika, po przewodzie dojdziesz, jest tam oring, może być uszkodzony. Tak jak kolega pisze, plastikowy trójnik, jak litera T, wymieniałem na metalowy bo pękł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek_n Zgłoś #4266 Napisano 17 Marca 2016 Dzięki panowie za rady. Wczoraj znaleźliśmy potencjalnego winowajcę (jakieś kolanko wychodzące z silnika) - dziś zobaczymy, czy to pomogło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_GT Zgłoś #4267 Napisano 17 Marca 2016 Czasami gaśnie mi po wysprzęgleniu, obroty delikatnie falują. Wywaliło mi takie błędy : 00561 - Mixture Adaptation 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded 01088 - Mixture Control Adaptation 2 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded 01088 - Mixture Control Adaptation 2 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 17972 - Throttle Actuator (J338) P1564 - 35-10 - Under-Voltage during Basic Setting - Intermittent 17973 - Throttle Actuator (J338) P1565 - 35-10 - Lower Stop not Reached - Intermittent Czujnik halla do wymiany a może adaptację przepustnicy zrobić ? Marcinie zacznij od sprawdzenia instalacji LPG. Bardzo często się zdarza że robi dziwne kwiatki i błędy niezależnie od tego na czym jedziesz. Możesz jeszcze zrobić adaptację przepustnicy i sprawdź czy działają Ci sondy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniekpisz Zgłoś #4268 Napisano 17 Marca 2016 kolego uszczelniacz dirco czy dirko , oczywiście nowe uszczelki pod pkrywę i pod napinacz. Poniżej wklejam opis ja tak zrobiłem i mam spokój.http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszczelka-pokrywy-zaworow-uszczelka.html do uszczelki pod napinacz od strony pasażera jest dużo gorsze dojście trzeba full cierpliwości. Dzieki za instrukcje mam tez pytanie czy ezektor robiles czy tylko to pomoglo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4269 Napisano 18 Marca 2016 Marcinie zacznij od sprawdzenia instalacji LPG. Bardzo często się zdarza że robi dziwne kwiatki i błędy niezależnie od tego na czym jedziesz. Możesz jeszcze zrobić adaptację przepustnicy i sprawdź czy działają Ci sondy. Zrobiłem adaptację i przez dwa dni było ok a wczoraj znów mi zgasł trzy razy. A już myślałem że jest ok, nawet obroty jakby się wyrównały. LPG wymienię filtry i może podjadę na regulację bo kawałek mam do gazownika. Pamiętasz jakie parametry powinna mieć sonda ( mam chyba jedną ) i który to blok pomiarowy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris_GT Zgłoś #4270 Napisano 18 Marca 2016 LPG wymienię filtry i może podjadę na regulację bo kawałek mam do gazownika.Pamiętasz jakie parametry powinna mieć sonda ( mam chyba jedną ) i który to blok pomiarowy ? Po wymianie filtrów gazu fazy ciekłej i lotnej jak i filtra powietrza powinno się sprawdzić i w razie konieczności wyregulować LPG. Ja mam 4 sondy ale nie wiem dokładnie jak jest w twoim silniku mogą być dwie lub 4 (po 1 lub 2 na każdy rząd cylindrów) U mnie przed i za katalizatorem. Jeśli pamięć mnie nie myli to powinny być kanały 30, 31, 32 nie pamiętam dokładnie parametrów ale jak wejdziesz to powinny oscylować wartości jak sinusoida ( między 0 a 1 V ) ale w Vagu będą wyświetlane jednostki. Koniecznie na rozgrzanym silniku sprawdzaj (przynajmniej 40 stopni) Bo zimna sonda jest martwa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4271 Napisano 18 Marca 2016 Pisząc jedna sonda miałem na myśli przed katalizatorem za nim w ACK nie ma. Będę robił wymianę oleju to to ogarnę. Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrajesK Zgłoś #4272 Napisano 19 Marca 2016 Dzieki za instrukcje mam tez pytanie czy ezektor robiles czy tylko to pomoglo nie wymieniałem i nie sprawdzałem. Będę musiał sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlad 1515 Zgłoś #4273 Napisano 20 Marca 2016 Panowie rzuccie okiem bo z moim walem chyba cos nie tak jest. Miałem to samo. W moście są podkładki regulujące i należy je wymienić. Po operacji luz został znacznie zredukowany, ale niestety nie skasowany całkowicie. Prawdopodobnie jest jeszcze na skrzyni rozdzielacza, a z tym jest już więcej zachodu. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
areks90 Zgłoś #4274 Napisano 21 Marca 2016 witam. czy pasek z mojego opisu ma koło dwumasowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek_gsii Zgłoś #4275 Napisano 21 Marca 2016 Tak,Ja mam ten sam silnik i jest sprzęgło wymienione jakieś 60000km temu dwumas został....przebieg obecny 290000km... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
areks90 Zgłoś #4276 Napisano 21 Marca 2016 gdzieś widziałem program że jeżeli jest dwumas popsuty to przy małych obrotach cos kolo 1000 zaczyna szarpać przy przyspieszaniu, tylko to było o dieslach i nie wiem czy w benzynie tak samo musi byc, u mnie przy 1000 obrotow i próbie przyspieszenia dosyc dymamicznego zaczyna mocno szarpać ;/ ktos sie orientueje ile kosztuje taka zabawa u mechanika z wymianą tego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4277 Napisano 21 Marca 2016 W benzynie jest praktycznie niezniszczalny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek_gsii Zgłoś #4278 Napisano 21 Marca 2016 Ja mam lekki luz który czuje ale on nie objawia się tak jak w dieslu to jest troche inaczej ale jeżdze juz z tym od 60000 tysiecy....i teoretycznie bez zmian....szukaj problemu w cewkach i prądzie przewody,od tego trzeba zacząc.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maniekpisz Zgłoś #4279 Napisano 21 Marca 2016 A jak jest z dwumasa w moim pasku moze to wina moich drgan w okolicu 130 140 powyzej I ponizej cisza od pol osiek po opony wszystko ok kable I swiece nowe dalej to samo macie pomysly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Eniu Zgłoś #4280 Napisano 22 Marca 2016 (edytowane) Witam, mam problem z termostatem, wyczytałem, że jest w okolicy rozrządu, nie ma innego dojścia żeby go wymienić? możne ktoś ma jakiś patent na to? Kolejne pytanko, jaki czujnik (i gdzie on jest) odpowiada za pokazywanie temperatury silnika?, licznik nie wyświetla mi temperatury silnika, ale kiedy się nagrzeje to wiatrak na chłodnicy załącza się normalnie, czy ktoś potrafi mi pomoc? Edytowane 22 Marca 2016 przez Eniu blad w opisie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach