Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

mam problem , od jakiegoś czasu wycieka mi olej i kapie na kolektor, myślałem że to silnikowy, ale okazało się że nie !

Jest czerwony więc musi być to przekładniowy. Nie mogę zlokalizować z czego ten wyciek jest. Wyciek jest po stronie filtra powietrza, zaglądałem od góry i od dołu i jest tam tak ciasno że nic nie widzę. Może miał ktoś coś podobnego ?

 

Przekładniowy po stronie filtra powietrza powiadasz - jedyne co mi przychodzi do głowy to tylko z tego zgrubienia , które jest przy prawej pokrywie idące od pompy - sączy się może po rurze i ścieka , ale jest to conajmniej dziwne. Jak w weekend będę pod samochodem to zerknę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie, Jestem świeżo upieczonym właścicielem Passka 2,8 (Mega zadowolony z zakupu:D). Przeczytałem to forum od deski do deski i muszę Wam podziękować za parę rzeczy wyczytanych tutaj, dzięki którym zaoszczędziłem sporo pieniędzy :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Ptoq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
którym zaoszczędziłem sporo pieniędzy
AMX silnik, witaj w grupie problemów z katalizatorami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, witam. Od jakiegoś czasu obserwuje to forum i jeszcze nie miałem okazji zabrać głosu, ale mój problem mnie do tego zmusił. Mianowicie, na korku wlewu oleju zebrał mi się majonez co mnie nie powiem wręcz załamało, bo na ogół to jest uszczelka pod głowicą. Przekopałem tyle co mogłem wątków na ten temat i się dowiedziałem, że to może być problem jazdy na krótkich odcinkach, niedogrzania silnika. mój motorek APR ma w tym momencie 197tyś 100% pewnego przebiegu i od niedawna pokonuje naprawde niewielkie dystanse. Wcześniej jeździłem nim na taxi i nie miałem najmniejszych problemów. Dziś odebrałęm auto z warsztatu po wymianie maglownicy i jak co mniej więcej 2 tygodnie odkręciłem korek wlewu oleju aby uzupełnić to co wypił i prawie zawału dostałem jak zobaczyłęm majonez. Teraz moje pytanie, ży to może być wina tak jak piszą koledzy od B4 krótkich odcinków i wystarczy go przegonić, czy czeka mnie uszczelka pod głowicą?

Z góry przepraszam jeżeli to chaotycznie napisałem, ale ręce jeszcze mi się trzęsą z nerwów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podstawowe pytanie czy ubywa Ci płynu chłodniczego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze Miechał ,a dodatkowo zobacz czy nie masz bąbelków , oczek czy innych dziwnych rzeczy w zbiorniku płynu chłodzącego.

Ostatnio już tak zimno nie jest i w sumie majonez nawet przy krótkich odcinkach zbierać się nie powinien, ale może to być to.

 

A na jakim oleju kolega jeździ ?

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płynu mi ubywa, lecz niewiele i od prawie dwóch lat, więc raczej to nie to. W sumie na przestrzeni tych dwóch lat dolałem ok litra, a problem z majonezem dopiero teraz powstał. W zbiorniczku płynu chłodzącego zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku nie widać żadnych bąbelków, w tymże płynie także nie ma śladu oleju. Zmienić olej, filtr i zobaczyć co się będzie działo? oże go gdzieś też przegonić, oczywiście uważając na fotoradary, co by mnie drożej ta impreza nie wyszła?

olej to 10w40 mobila, bo taki lał poprzedni właściciel przez 9 lat

Edytowane przez sodowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10w40 mobila ??? co za profanacja i syf . Ja bym to zamienił chociaż na coś normalnego : Motul , Valvoline , LM - jest wątek o olejach poczytaj. Na zapas bym się nie martwił , bo naprawa droga - lepiej dolewać płynu i obserwować majonez.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegoniłem go dzisiaj, dostał po obrotach i na korku nie ma śladu po majonezie, płyn chłodniczy jeszcze raz sprawdziłem zarówno na włączonym jak i zgaszonym simnym i ciepłym silniku i śladu oleju w nim nie ma a także bąbelków brak. Co do tematu o olejach, wiem czytałem, ale nie chciałęm kombinować ze zmianą na inny skoro ten był lany od dłuższego czasu. Skoro kolega szanowny sugeruje żeby go zmienić na motula to mże zaryzykuje, jednak w związku z tym mam zapytanie, czy lać półstntetyka tak jak było to z mobilem czy może zaryzykować pełen syntetyk, jednak tu mam wątpliwość czy po takim czasie lania 10w40 nie zaszkodzi mu zalanie pełnym syntetykiem. Dodoam, że mobila od wymiany do wymiany pochłania mi ok 0.8 do 1 litra. Jutro wymieniam olej wiedz prosił bym o w miare szybką odpowiedź co do rodzaju oleju. Troche mi nerwy opadły bo przymierzam się do sprzedania mojego paszczura i taka niespodzianka na korku mnie mocno zmartwiła.

Ps. czy mamy na forum jakiś dział giełda lub kupie, sprzedam, zamienie, bo jakoś szukam, szukam i się doszukać nie mogę, albo po prostu źle szukam

Edytowane przez sodowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koledzy, w moim pasku jest taki problem. Przy puszczaniu i dodawaniu gazu poczas jazdy lewarek od biegów rusza się do przodu i do tyłu. Problem najbardziej objawia się na piątym biegu. Na drugim lekko rusza się, a na pozostałych biegach zjawisko nie występuje. Czy ktoś to przerabiał, gdzie szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego prawdopodobnie masz padnięte odpowietrzanie baku paliwa przy filtrze powietrza masz tam zaworek odpowietrzający a w nadkolu filtr z węglem aktywnym. Bardzo często ten zaworek się zawiesza i wtedy nie ma prawidłowego odpowietrzania oparów paliwa.Bardzo często mechanicy mylą to z padniętą pompą paliwa.Jeżeli to występuje mozesz nie odpalić auta lub odpala bardzo ciężko.

Spróbuj odkręcić korek wlewowy od baku paliwa i wtedy zapalić i daj znać.

 

Probowalem, nic to nie dalo. Dodam ze dzisiaj pierwszy raz od paru dni probowalem go odpalic i znowu na poczatku leciutko sie zadlawil a teraz dalej nic. Jak sprawdzic te czujniki czy nie sa padniete, jestem zielony jesli chodzi o elektryke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czekam na podpowiedź, dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Probowalem, nic to nie dalo. Dodam ze dzisiaj pierwszy raz od paru dni probowalem go odpalic i znowu na poczatku leciutko sie zadlawil a teraz dalej nic. Jak sprawdzic te czujniki czy nie sa padniete, jestem zielony jesli chodzi o elektryke.

 

Może wypnij wtyczki z tych dwóch czujników i zobacz czy da radę . Generalnie to dziwne , bo mimo wszystko zapalić powinien. Kurcze a może napięcie do cewki nie dochodzi i dlatego nie pali. Multimetr w ręce i mierzyć trzeba wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem napięcie dochodzące do cewki, wszystko jest ok. Dzisiaj odpiąłem przekaźnik od pompy paliwa, miał lekko zaśniedziale styki, wyczysciłem je, popodłączeniu prawie odpalił ale później znowu było to samo że tylko kręcił. Wyprawa do mechanika to ostateczność, no i chciałbym sam to naprawić bo w moim mieście nie ma żadnego ogarniętego mechanika.

 

Czy możliwe jest żeby nie odpalał przez uszkodzony czujnik halla?

Edytowane przez Renon153

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdziłem napięcie dochodzące do cewki, wszystko jest ok. Dzisiaj odpiąłem przekaźnik od pompy paliwa, miał lekko zaśniedziale styki, wyczysciłem je, popodłączeniu prawie odpalił ale później znowu było to samo że tylko kręcił. Wyprawa do mechanika to ostateczność, no i chciałbym sam to naprawić bo w moim mieście nie ma żadnego ogarniętego mechanika.

 

Czy możliwe jest żeby nie odpalał przez uszkodzony czujnik halla?

A czy pompa paliwa na 100% jest sprawna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest sprawna napewno, slychac ja, napiecie dochodzi i paliwo tez pompuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nic - może się wydawać że pompuje ale nie masz pewności że tworzy odpowiednie ciśnienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz jeszcze czujnik temperatury płynu chłodniczego Vagiem jaką temp podaje i czy jest ona podobna do temp otoczenia bo możłiwe że podaje złą temp. i możesz wtedy kręcić długo i nie odpala bo podaje złą dawke paliwa. A jeżeli uszkodzony jest czujnik halla też mogą być problemy z odpaleniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko.

Jaki wąż kupić, żeby zamontować zamiast odmy (rodzaj, długość, końcówki)? Odkryłem, że była już "naprawiana", ale niezbyt umiejętnie i w jednym miejscu jest dziura, bo izolacja się rozleciała... Ewentualnie jakieś namiary na fotki jak to wymienić, bo nie mam doświadczenia z takimi operacjami :)

Z góry dzięki za pomoc,

pozdrawiam.

 

Hmm połączyłem ta rurkę ze sobą 'łopatologicznie', tzn włożyłem oba końce w inną metalową rurkę i okleiłem izolacją, żeby było szczelnie. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz- przejadę na takim patencie 800km do domu? jeżeli odma się rozgrzewa przy jeździe, to byłoby nie dobrze, bo zaizolowałem to zwykłą izolacją, tylko to mam pod ręką... A na dodatek problematyczna będzie wymiana całej odmy, bo blokują ją wtryski gazu, są tak zamontowane... Proszę o pilną odpowiedź, pozdrawiam.

Edytowane przez Ptoq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przeboleć i kupić oryginał.

 

Pozdr

 

---------- Dodano o 23:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:33 ----------

 

A co to kolego Sodowy -- trochę problemów i profilaktycznie sprzedajemy autko ??? Oj nieładnie , nieładnie i to jeszcze na forum ogłoszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności