Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli jezdze btylko na pb. ( nigdy nikt nie jezdzil na LPG ) mam szanse na przedluzenie zywotu kat. czy nie ma znaczenia na czym smigasz ? moze lepiej sprzedac to cacko z przebiegiem 220 tys. tylko szkoda .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też próbowałem je przepalić jeżdżąc dynamicznie ale nic to nie dawało. Tak jak pisałem teraz czuć że lepiej się zbiera. Sprawdzałem kilka razy przyspieszenie 0-100 i mam 9,0-9,5 wiec katalogowo.

Odbiegając trochę od tematu wczoraj na dwupasmowej prostej jechałem przed takim samym paskiem tylko oczywiście TDI więc długo nie myśląc kierunek w bok i pedał w podłogę aż tu nagle się zdziwiłem.. typek podobnie jak ja zaczął grzać i tak "ścigaliśmy" się w kilkaset metrów do max 150-160 km/h. bo potem skończyła się dobra droga i trzeba było hamować a ja finalnie nie zdążyłem go wyprzedzić co mnie dosyć wkur***o że miałem problem ze zwykłym ropniakiem.

Ten TDI to na pewno musiałbyś na jakimś sofcie, bo inaczej to by było nie realne. W sumie to różnica mas była duża na moją nie korzyść, 4 osoby na pokładzie razem ze mną a on sam do tego różnica według danych technicznych między moim a manualem Tdi to ponad 200kg wiec ta sytuacja była chyba normalna...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezeli jezdze btylko na pb. ( nigdy nikt nie jezdzil na LPG ) mam szanse na przedluzenie zywotu kat. czy nie ma znaczenia na czym smigasz ? moze lepiej sprzedac to cacko z przebiegiem 220 tys. tylko szkoda .

 

Szczerze nie wiem czy ma znaczenie na czym jeździsz. U mnie 230 tys na blacie ori kupiony w PL salon w tym 100 tys na gazie i tylko raz mi wyskoczył błąd z katami przy ok 200 tys i nie pamietam co to było czy temp za wysoka czy przepustowość ale po skasowaniu do tej pory sie nie pokazał. Autko śmiga tak jak powinno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, jaka jest u nas srednica lacznika elastycznego? moj silnik to AMX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam nietypowy problem ze swoim samochodem. Nie chce zakładać nowego tematu na forum, a jak szukałem to nie znalazłem. Chodzi o to że gdy umyje samochód na myjni i wsiądę do niego to normalnie odpala itd, ale pedał gazu robi się twardy(czyt. stawia opór przy wciskaniu). Czym to może być spowodowane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czym to może być spowodowane?

 

Hmmm... pusta butelka po szamponie wpada Ci pod pedał gazu? ;)

 

A tak na poważnie, w ACK masz gaz na linkę więc może tego typu akcja że gdzieś zamaka Ci pancerz/dostaje się do niego woda i przez to linka ciężej się w nim porusza?

 

Pozdrówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak tu wygląda wymiana linki? Wymienia się ją z pancerzem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Matheos2012 Przecież katalogowo 2.8 nie ma do setki 9 sekund:-/ , jest szybszy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W automacie jest właśnie 1.5 sekundy wolniejszy ;)

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odbiegając trochę od tematu wczoraj na dwupasmowej prostej jechałem przed takim samym paskiem tylko oczywiście TDI więc długo nie myśląc kierunek w bok i pedał w podłogę aż tu nagle się zdziwiłem.. typek podobnie jak ja zaczął grzać i tak "ścigaliśmy" się w kilkaset metrów do max 150-160 km/h. bo potem skończyła się dobra droga i trzeba było hamować a ja finalnie nie zdążyłem go wyprzedzić co mnie dosyć wkur***o że miałem problem ze zwykłym ropniakiem.

.

Mam obecnie TDI 101 KM zawirusowany na 130KM i 2.8 V6 4motion więc mam porównanie (kupiłem V6, a TDI jeszcze nie sprzedany). Oba auta w manualu. Jestem miło zaskoczony dynamiką TDI. Jeszcze przed wirusem bardzo fajnie przyśpieszał, jednak przy wyprzedzaniu brakowało paru koni. Po dodaniu 30 KM ma naprawdę fajne osiągi. Jeżeli chodzi o moje odczucia to muszę przyznać, że różnicy wielkiej w rozpędzaniu między dieslem , a benzyną nie ma...do czasu. Większą moc czuje się od około 150 km/h. Od tej prędkości TDI traci na danamice. V6 zaczana słabnąć dopiero przy 200 km/h. TDI-ki też są żwawe i jeżeli jest zawirusowany na 160 KM to myślę, że 2.8 może im nie odjechać. Napęd i masa trochę mocy odbierają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam obecnie TDI 101 KM zawirusowany na 130KM i 2.8 V6 4motion więc mam porównanie (kupiłem V6, a TDI jeszcze nie sprzedany). Oba auta w manualu. Jestem miło zaskoczony dynamiką TDI. Jeszcze przed wirusem bardzo fajnie przyśpieszał, jednak przy wyprzedzaniu brakowało paru koni. Po dodaniu 30 KM ma naprawdę fajne osiągi. Jeżeli chodzi o moje odczucia to muszę przyznać, że różnicy wielkiej w rozpędzaniu między dieslem , a benzyną nie ma...do czasu. Większą moc czuje się od około 150 km/h. Od tej prędkości TDI traci na danamice. V6 zaczana słabnąć dopiero przy 200 km/h. TDI-ki też są żwawe i jeżeli jest zawirusowany na 160 KM to myślę, że 2.8 może im nie odjechać. Napęd i masa trochę mocy odbierają.

 

Pytanie jeszcze w jakiej kondycji jest to 2.8 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie jeszcze w jakiej kondycji jest to 2.8 ?

 

 

 

No właśnie. Powiem szczerze że czasami mam uczucie że strasznie ociężały jest. ( wiem ,wiem prawie 200 koni gadam głupoty) może to dlatego że to już nie fabryczna moc.

 

dgasek nie dopatrzyłem że to automat.

 

Jestem ciekaw jednej rzeczy. Jeśli Pasek waży powiedzmy półtorej tony ( +/-) ,to czy różnica powiedzmy 300 kg i mocy około 150 km może zaważyć na tym że VW będzie miał ciężko objechać taki lżejszy samochód? ( mam tu na myśli np. Calibra 2.0 16v 150 albo Eclipse 2.0 150 km)

 

Nie żebym się chciał ścigać pytam z czystej ciekawości... bo może ktoś miał takie doświadczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem tak... Audi A3 1.8T (150KM, po postawieniu na hamownię niecałe 160KM) dostało od mojego dupowoza baty. I to bez różnicy czy ze startu zatrzymanego czy rolowanego czy jakiegokolwiek innego. Nie były to jakieś duże różnice ale Passat, pomimo sporo większej masy, był wyraźnie szybszy.

 

Tak więc nie wydaje mi się żeby zdrowe V6 w manualu miało zostać objechane przez jego klekoczący odpowiednik ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ja powiem tak... Audi A3 1.8T (150KM, po postawieniu na hamownię niecałe 160KM) dostało od mojego dupowoza baty. I to bez różnicy czy ze startu zatrzymanego czy rolowanego czy jakiegokolwiek innego. Nie były to jakieś duże różnice ale Passat, pomimo sporo większej masy, był wyraźnie szybszy.

 

Tak więc nie wydaje mi się żeby zdrowe V6 w manualu miało zostać objechane przez jego klekoczący odpowiednik ;)

 

Pozdrawiam

 

trzeba zmienić hamownie...A3 1.8T robi takie paski ze startu bez mydła o elastyczności nie wspomne, jezdziłem autami z takim silnikiem jak 1.8T i kazdym sie jedzie przyjemniej, seryjne 1.8T ma 210niutków ale jest to magiczne T czyli turbo auto ma mniejsza moc ale ogólnie daje lepsze wrazenie. Elastyczność i dynamika jest bez porównania. Swego czasu posiadałem golfa 4 1.8T zrobiłem mu program na 170kM i 298Nm. Samochód poprostu odlatywał i z takich 2.8 to sobie poprostu robiłem żarty.Ogólnie coś za coś wiadomo passat 2.8 to przedewszystkim komfort cisza i ilość miejsca w srodku. Ale jesli chodzi o dynamike osiagi i spalanie to nie jest juz kolorowo. Miałem tez passata 1.8t serię i jedyna rożnica jaka dzieli oba motory to spalanie 1.8T jest troche głosniejszy ale dynamiczniejszy i lepiej sie wkręca dzieki turbo. Hamulce tez ma lepsze poniewaz 2.8 4x4 są dosyć cięzkie i sami wiecie jak czasem cieżko to wychamować. Passat ogolnie jest bardzo fajnym samochodem chociaż wiadomo jak wiele ludzi się wysmiewa z Vw. Co do silników kazdy ma inne gusta i lubi co innego, ja jeżdząc w swoim życiu kilkoma passatami najlepiej chciałbym taki zestaw jak spalanie jak w 1.9Tdi osiągi jak w 1.8T po programie i ciszę oraz komfort jak w 2.8 4motion.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
trzeba zmienić hamownie...A3 1.8T robi takie paski ze startu bez mydła o elastyczności nie wspomne

 

Chyba raczej trzeba zmienić kierowników tych Passatów albo znaleźć w końcu zdrowe 2.8 V6 sprzed lifta.

 

Nawet z suchych danych technicznych wynika że takie V6 robi 1.8T "bez mydła"...

 

Ale ok, na pewno wiesz lepiej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba raczej trzeba zmienić kierowników tych Passatów albo znaleźć w końcu zdrowe 2.8 V6 sprzed lifta.

 

Nawet z suchych danych technicznych wynika że takie V6 robi 1.8T "bez mydła"...

 

Ale ok, na pewno wiesz lepiej...

 

Oczywiscie że passat 1.8t ma słabsze dane katalogowe. ale wystarczy mała ingerencja w program i te dane zupełnie sie zmieniaja a do 2.8 co sobie założysz filtr stozkowy? i będziesz miał 200KM. No ale do rzeczy ja jestem obiektywny i mimo iż posiadam 2.8 i nie będę sie sprzeczał jak dziecko który z nas ma lepszy, bo pewnie i tak mnie przekonasz że ty. Zapraszam cie do mnie do łodzi przejedziesz sie np golfem IV 1.8T i porównasz te swoje suche dane w realu, jak bedziesz chciał to mogę też załatwić ci przejażdzke Passatem 1.8T 4x4 w wersji przed liftem (oczywiście jak pewnie wiesz auta te nie wychodziły przed liftem w takim zestawieniu jak 1.8T i 4x4 ale kolega złozył taki zestaw sam więc sobie porównasz). Ludzie często nie potrafia się przyznac lub nie maja doświadczenia i uparcie twierdzą żę ich jest najlepsze i ze np 2.8 to nie 1.8T. tak jak wspomniałem w moim wczesniejszym poście jesli ktoś posiada 2.8 to dla niego bedzie najlepszy i najszybszy na swiecie i nic wiecej sie nie liczy bo i tak sie go nie przekona że nie ma racji. Moja rada pojeżdzij troche jeszcze autami(róznym markami i wersjami silnikowymi) a dopiero porównój a nie wprowadzaj kogos w błąd. 2.8 są zrywne ale z elastycznościa do 1.8T to im daleko. pozdrawiam i zapraszam możesz wziąść ze sobą kierowników na zmiane i pamietaj o "mydle"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się że 1.8T będzie miało lepszą elastyczność.

Natomiast co to za porównanie do A3? Jest to inna waga... Tak samo jak wspomniana przeze mnie wcześniej Calibra i Eclipse. (oba po około 1200 kg)

 

Jak już mówić w tym temacie to same paski albo A4 i wtedy próbować klekoty 1.8t i 2.8. Takie porównanie miałoby moim zdaniem sens.

Najlepiej gdyby sie znalazł ktoś kto np. Próbował takie samochody na prostej.

 

Powiem szczerze że nie uwierze w to że A3 1.8T około 160 km nie objedzie 2.8.

Raz że waga mniejsza ( 250kg??) ,dwa że to jednak turbo i tylko 30 koników mniej.

 

Moim skromnym zdaniem nie ma co porównywać samochodów turbo z takimi bez.

Wolnossaki z wolnossakami :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiscie że passat 1.8t ma słabsze dane katalogowe.

 

Nie chodziło mi o Passata a o wspomniane przeze mnie wcześniej A3 (to po pierwsze). Passat za sprawą swojej większej masy zostałby jeszcze bardziej w tyle.

 

Po drugie chodziło mi o to, że ze zdrowym A3 1.8T wygrywałem startując na prostej. Nie wnikałem w jego elastyczności itp.

 

Po trzecie ciągle poruszałem temat silników seryjnych. Ty natomiast do seryjnego V6 porównujesz dłubane 1.8T.

 

Tak więc, z łaski swojej, w swoich komentarzach odnośnie moich wypowiedzi, trzymaj się tego o czym pisałem a nie poruszasz masę innych tematów, próbując zrobić z siebie mądrzejszego niż jesteś.

 

No i pokaż mi, miejsce gdzie napisałem, że V6 jest "najlepszy i najszybszy na świecie"... Bo jakoś nie mogę sobie tego przypomnieć. Natomiast z Twoich wypowiedzi wynika że takim silnikiem jest Twoje cudowne 1.8T, tak więc nie wiem komu tu brakuje doświadczenia i komu przydałoby się "pojeżdżenie różnymi markami i wersjami silnikowymi"...

 

I na koniec, pokaż mi gdzie wg Ciebie wprowadzam kogoś w błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczywiscie że passat 1.8t ma słabsze dane katalogowe. ale wystarczy mała ingerencja w program i te dane zupełnie sie zmieniaja a do 2.8 co sobie założysz filtr stozkowy? i będziesz miał 200KM. No ale do rzeczy ja jestem obiektywny i mimo iż posiadam 2.8 i nie będę sie sprzeczał jak dziecko który z nas ma lepszy, bo pewnie i tak mnie przekonasz że ty. Zapraszam cie do mnie do łodzi przejedziesz sie np golfem IV 1.8T i porównasz te swoje suche dane w realu, jak bedziesz chciał to mogę też załatwić ci przejażdzke Passatem 1.8T 4x4 w wersji przed liftem (oczywiście jak pewnie wiesz auta te nie wychodziły przed liftem w takim zestawieniu jak 1.8T i 4x4 ale kolega złozył taki zestaw sam więc sobie porównasz). Ludzie często nie potrafia się przyznac lub nie maja doświadczenia i uparcie twierdzą żę ich jest najlepsze i ze np 2.8 to nie 1.8T. tak jak wspomniałem w moim wczesniejszym poście jesli ktoś posiada 2.8 to dla niego bedzie najlepszy i najszybszy na swiecie i nic wiecej sie nie liczy bo i tak sie go nie przekona że nie ma racji. Moja rada pojeżdzij troche jeszcze autami(róznym markami i wersjami silnikowymi) a dopiero porównój a nie wprowadzaj kogos w błąd. 2.8 są zrywne ale z elastycznościa do 1.8T to im daleko. pozdrawiam i zapraszam możesz wziąść ze sobą kierowników na zmiane i pamietaj o "mydle"...

Racja poprzedni mój samochód to Audi A3 1.8T AGU i też miałem zrobionego softa na 184 KM, i przesiadając się do Passata zniknął mi "baban"z twarzy bo nie spodziewałem się że będzie taka różnica w przyspieszeniu i elastyczności na niekorzyść Passata. Zaznaczam że mowie cały czas o 2.8 w automacie, manualem nie jeździłem więc się nie wypowiadam.

Teraz już wiem że masa i tiptronik skutecznie zamulają ten silnik przy starcie, ja jadąc Passatem po autostradzie mam wrażenie że on zaczyna tak naprawdę jechać od 140 km/h w górę. Wracając do danych katalogowych to patrząc na dane producenta

Passat 2.8 v6 4motion Tiptronic 0-100 ma niby aż 10,1 s:dolamam,

Gdzie porównując do takich "bydlaków" jak:

BMW E38 728ia o takiej samej mocy i momencie i też w automacie ma 9,6s a masa o wiele większa.

BMW E39 528ia mniej więcej ta sama masa -8,8 s w automacie.

Wychodzi na to że ten VW tiptronic aż tak go zmula. W Audi A6 2,8 w tej samej konfiguracji jest tak samo bo jeśli się nie mylę to jest ta sama skrzynia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powiem szczerze że nie uwierze w to że A3 1.8T około 160 km nie objedzie 2.8.

Raz że waga mniejsza ( 250kg??) ,dwa że to jednak turbo i tylko 30 koników mniej.

 

To spójrz na to z takiej strony że, katalogowo Audi A3 1.8T 150KM ma do 100km/h 8.2s a Passat sprzed lifta, w manualu 7.5-7.8 (w zależności od źródła). I tu już A3 ma w plecy.

 

Natomiast powyżej "setki", głównie powyżej 150-160km/h, dzięki większej mocy, V6 dalej zyskuje przewagę nad 1.8T, nawet pomimo spowalniającego go napędu. I tu już masa nie odgrywa takiego dużego znaczenia.

 

Kolejna sprawa, to pomimo wszystko duża różnica w momencie obrotowym (jakby nie liczyć 70Nm więcej na korzyść V6).

 

Tak więc zapewniam, że objechanie tej seryjnej A3 nie przyśniło mi się ;)

 

 

Passat V6, nawet w manualu, nie jest jakimś szybkim samochodem, nie ma co się oszukiwać - ot taki wygodny dupowóz zapewniający bezstresowe poruszanie się na trasie (bo głównie tu odczuwam jego zalety). Jednak z drugiej strony nie jest też aż tak powolny jak niektórzy tu sądzą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności