dgasek Zgłoś #3061 Napisano 18 Kwietnia 2013 Witammam problem , od jakiegoś czasu wycieka mi olej i kapie na kolektor, myślałem że to silnikowy, ale okazało się że nie ! Jest czerwony więc musi być to przekładniowy. Nie mogę zlokalizować z czego ten wyciek jest. Wyciek jest po stronie filtra powietrza, zaglądałem od góry i od dołu i jest tam tak ciasno że nic nie widzę. Może miał ktoś coś podobnego ? Przekładniowy po stronie filtra powietrza powiadasz - jedyne co mi przychodzi do głowy to tylko z tego zgrubienia , które jest przy prawej pokrywie idące od pompy - sączy się może po rurze i ścieka , ale jest to conajmniej dziwne. Jak w weekend będę pod samochodem to zerknę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ptoq Zgłoś #3062 Napisano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) Witam serdecznie, Jestem świeżo upieczonym właścicielem Passka 2,8 (Mega zadowolony z zakupu:D). Przeczytałem to forum od deski do deski i muszę Wam podziękować za parę rzeczy wyczytanych tutaj, dzięki którym zaoszczędziłem sporo pieniędzy Pozdrawiam Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez Ptoq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Koćko Zgłoś #3063 Napisano 20 Kwietnia 2013 którym zaoszczędziłem sporo pieniędzy AMX silnik, witaj w grupie problemów z katalizatorami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sodowy Zgłoś #3064 Napisano 20 Kwietnia 2013 Dzień dobry, witam. Od jakiegoś czasu obserwuje to forum i jeszcze nie miałem okazji zabrać głosu, ale mój problem mnie do tego zmusił. Mianowicie, na korku wlewu oleju zebrał mi się majonez co mnie nie powiem wręcz załamało, bo na ogół to jest uszczelka pod głowicą. Przekopałem tyle co mogłem wątków na ten temat i się dowiedziałem, że to może być problem jazdy na krótkich odcinkach, niedogrzania silnika. mój motorek APR ma w tym momencie 197tyś 100% pewnego przebiegu i od niedawna pokonuje naprawde niewielkie dystanse. Wcześniej jeździłem nim na taxi i nie miałem najmniejszych problemów. Dziś odebrałęm auto z warsztatu po wymianie maglownicy i jak co mniej więcej 2 tygodnie odkręciłem korek wlewu oleju aby uzupełnić to co wypił i prawie zawału dostałem jak zobaczyłęm majonez. Teraz moje pytanie, ży to może być wina tak jak piszą koledzy od B4 krótkich odcinków i wystarczy go przegonić, czy czeka mnie uszczelka pod głowicą? Z góry przepraszam jeżeli to chaotycznie napisałem, ale ręce jeszcze mi się trzęsą z nerwów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #3065 Napisano 20 Kwietnia 2013 podstawowe pytanie czy ubywa Ci płynu chłodniczego?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3066 Napisano 20 Kwietnia 2013 Tak jak pisze Miechał ,a dodatkowo zobacz czy nie masz bąbelków , oczek czy innych dziwnych rzeczy w zbiorniku płynu chłodzącego. Ostatnio już tak zimno nie jest i w sumie majonez nawet przy krótkich odcinkach zbierać się nie powinien, ale może to być to. A na jakim oleju kolega jeździ ? Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sodowy Zgłoś #3067 Napisano 20 Kwietnia 2013 (edytowane) Płynu mi ubywa, lecz niewiele i od prawie dwóch lat, więc raczej to nie to. W sumie na przestrzeni tych dwóch lat dolałem ok litra, a problem z majonezem dopiero teraz powstał. W zbiorniczku płynu chłodzącego zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku nie widać żadnych bąbelków, w tymże płynie także nie ma śladu oleju. Zmienić olej, filtr i zobaczyć co się będzie działo? oże go gdzieś też przegonić, oczywiście uważając na fotoradary, co by mnie drożej ta impreza nie wyszła? olej to 10w40 mobila, bo taki lał poprzedni właściciel przez 9 lat Edytowane 20 Kwietnia 2013 przez sodowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3068 Napisano 20 Kwietnia 2013 10w40 mobila ??? co za profanacja i syf . Ja bym to zamienił chociaż na coś normalnego : Motul , Valvoline , LM - jest wątek o olejach poczytaj. Na zapas bym się nie martwił , bo naprawa droga - lepiej dolewać płynu i obserwować majonez. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sodowy Zgłoś #3069 Napisano 21 Kwietnia 2013 (edytowane) Przegoniłem go dzisiaj, dostał po obrotach i na korku nie ma śladu po majonezie, płyn chłodniczy jeszcze raz sprawdziłem zarówno na włączonym jak i zgaszonym simnym i ciepłym silniku i śladu oleju w nim nie ma a także bąbelków brak. Co do tematu o olejach, wiem czytałem, ale nie chciałęm kombinować ze zmianą na inny skoro ten był lany od dłuższego czasu. Skoro kolega szanowny sugeruje żeby go zmienić na motula to mże zaryzykuje, jednak w związku z tym mam zapytanie, czy lać półstntetyka tak jak było to z mobilem czy może zaryzykować pełen syntetyk, jednak tu mam wątpliwość czy po takim czasie lania 10w40 nie zaszkodzi mu zalanie pełnym syntetykiem. Dodoam, że mobila od wymiany do wymiany pochłania mi ok 0.8 do 1 litra. Jutro wymieniam olej wiedz prosił bym o w miare szybką odpowiedź co do rodzaju oleju. Troche mi nerwy opadły bo przymierzam się do sprzedania mojego paszczura i taka niespodzianka na korku mnie mocno zmartwiła. Ps. czy mamy na forum jakiś dział giełda lub kupie, sprzedam, zamienie, bo jakoś szukam, szukam i się doszukać nie mogę, albo po prostu źle szukam Edytowane 21 Kwietnia 2013 przez sodowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlad 1515 Zgłoś #3070 Napisano 21 Kwietnia 2013 Witam. Koledzy, w moim pasku jest taki problem. Przy puszczaniu i dodawaniu gazu poczas jazdy lewarek od biegów rusza się do przodu i do tyłu. Problem najbardziej objawia się na piątym biegu. Na drugim lekko rusza się, a na pozostałych biegach zjawisko nie występuje. Czy ktoś to przerabiał, gdzie szukać przyczyny? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Renon153 Zgłoś #3071 Napisano 21 Kwietnia 2013 Kolego prawdopodobnie masz padnięte odpowietrzanie baku paliwa przy filtrze powietrza masz tam zaworek odpowietrzający a w nadkolu filtr z węglem aktywnym. Bardzo często ten zaworek się zawiesza i wtedy nie ma prawidłowego odpowietrzania oparów paliwa.Bardzo często mechanicy mylą to z padniętą pompą paliwa.Jeżeli to występuje mozesz nie odpalić auta lub odpala bardzo ciężko. Spróbuj odkręcić korek wlewowy od baku paliwa i wtedy zapalić i daj znać. Probowalem, nic to nie dalo. Dodam ze dzisiaj pierwszy raz od paru dni probowalem go odpalic i znowu na poczatku leciutko sie zadlawil a teraz dalej nic. Jak sprawdzic te czujniki czy nie sa padniete, jestem zielony jesli chodzi o elektryke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
colin2.0 Zgłoś #3072 Napisano 22 Kwietnia 2013 Czekam na podpowiedź, dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3073 Napisano 22 Kwietnia 2013 Probowalem, nic to nie dalo. Dodam ze dzisiaj pierwszy raz od paru dni probowalem go odpalic i znowu na poczatku leciutko sie zadlawil a teraz dalej nic. Jak sprawdzic te czujniki czy nie sa padniete, jestem zielony jesli chodzi o elektryke. Może wypnij wtyczki z tych dwóch czujników i zobacz czy da radę . Generalnie to dziwne , bo mimo wszystko zapalić powinien. Kurcze a może napięcie do cewki nie dochodzi i dlatego nie pali. Multimetr w ręce i mierzyć trzeba wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Renon153 Zgłoś #3074 Napisano 22 Kwietnia 2013 (edytowane) Sprawdziłem napięcie dochodzące do cewki, wszystko jest ok. Dzisiaj odpiąłem przekaźnik od pompy paliwa, miał lekko zaśniedziale styki, wyczysciłem je, popodłączeniu prawie odpalił ale później znowu było to samo że tylko kręcił. Wyprawa do mechanika to ostateczność, no i chciałbym sam to naprawić bo w moim mieście nie ma żadnego ogarniętego mechanika. Czy możliwe jest żeby nie odpalał przez uszkodzony czujnik halla? Edytowane 22 Kwietnia 2013 przez Renon153 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wlad 1515 Zgłoś #3075 Napisano 22 Kwietnia 2013 Sprawdziłem napięcie dochodzące do cewki, wszystko jest ok. Dzisiaj odpiąłem przekaźnik od pompy paliwa, miał lekko zaśniedziale styki, wyczysciłem je, popodłączeniu prawie odpalił ale później znowu było to samo że tylko kręcił. Wyprawa do mechanika to ostateczność, no i chciałbym sam to naprawić bo w moim mieście nie ma żadnego ogarniętego mechanika. Czy możliwe jest żeby nie odpalał przez uszkodzony czujnik halla? A czy pompa paliwa na 100% jest sprawna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Renon153 Zgłoś #3076 Napisano 23 Kwietnia 2013 Tak, jest sprawna napewno, slychac ja, napiecie dochodzi i paliwo tez pompuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B_O_N_K Zgłoś #3077 Napisano 23 Kwietnia 2013 To nic - może się wydawać że pompuje ale nie masz pewności że tworzy odpowiednie ciśnienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #3078 Napisano 23 Kwietnia 2013 sprawdz jeszcze czujnik temperatury płynu chłodniczego Vagiem jaką temp podaje i czy jest ona podobna do temp otoczenia bo możłiwe że podaje złą temp. i możesz wtedy kręcić długo i nie odpala bo podaje złą dawke paliwa. A jeżeli uszkodzony jest czujnik halla też mogą być problemy z odpaleniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ptoq Zgłoś #3079 Napisano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) Mam pytanko. Jaki wąż kupić, żeby zamontować zamiast odmy (rodzaj, długość, końcówki)? Odkryłem, że była już "naprawiana", ale niezbyt umiejętnie i w jednym miejscu jest dziura, bo izolacja się rozleciała... Ewentualnie jakieś namiary na fotki jak to wymienić, bo nie mam doświadczenia z takimi operacjami Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam. Hmm połączyłem ta rurkę ze sobą 'łopatologicznie', tzn włożyłem oba końce w inną metalową rurkę i okleiłem izolacją, żeby było szczelnie. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz- przejadę na takim patencie 800km do domu? jeżeli odma się rozgrzewa przy jeździe, to byłoby nie dobrze, bo zaizolowałem to zwykłą izolacją, tylko to mam pod ręką... A na dodatek problematyczna będzie wymiana całej odmy, bo blokują ją wtryski gazu, są tak zamontowane... Proszę o pilną odpowiedź, pozdrawiam. Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez Ptoq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #3080 Napisano 26 Kwietnia 2013 Trzeba przeboleć i kupić oryginał. Pozdr ---------- Dodano o 23:44 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:33 ---------- A co to kolego Sodowy -- trochę problemów i profilaktycznie sprzedajemy autko ??? Oj nieładnie , nieładnie i to jeszcze na forum ogłoszenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach