Skocz do zawartości
ogipio

1.9D problem z rozrządem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kolega wymieniał pompę wodny w swoim passacie i po zdjęciu paska rozrządu okręcił korbowód i mówi ze chyba mu się tez wałek rozrządu okręcił. jedyne co zrobił dobrze to zblokował pompę wtryskową ale nie ustawiał wcześniej tłoków 1 i 4 w GMP. Czy ktoś mógłby poradzić jak to teraz ustawić? Nie zaznaczył żadnych znaków, i nie wiem czy jak ustawie korbowód po znaku na kole zamachowym w GMP to czy będzie pasować z rozrządem i pompą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po zdjęciu paska rozrządu okręcił korbowód

chyba wał korbowy?

chyba mu się tez wałek rozrządu okręcił

zdjąć pokrywę zaworów, na końcu wałka rozrządu przeciwległym do koła zębatego jest rowek, wsunąć w niego jakiś płaski element, tak, żeby oparł się na płaszczyźnie przylegania pokrywy zaworów

nie wiem czy jak ustawie korbowód po znaku na kole zamachowym w GMP to czy będzie pasować z rozrządem i pompą.

między kołem wału, a kołem pompy musi pasować, a koło wałka rozrządu dobrze mieć lekko zluzowane, dociągnąć dopiero po naciągnięciu paska.

Na koniec obowiązkowo 2 obr. wałem korbowym za pomocą klucza (wiem, banał, ale czasem najlepsi zapominają)

Powodzenia i pozdravwiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na kole zamachowym masz znak widoczny po wyjęciu gumowej zaślepki w obudowie skrzyni. Zdejmij pokrywę zaworów. W wałku rozrządu jest nacięcie na blokadę. Ustaw wałek tak aby było ono równolegle do płaszczyzny głowicy i zablokuj kawałkiem płaskownika. Dla ułatwienia zamieszczam fotkę, pokazującą prawidłowe ustawienie rozrządu. Poszukaj też w postach kolegi ormowiec, bo opisywał on jak wymienić rozrząd w tym silniku.

rozrzd1y.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aardvark/B] dla mnie żaden banał, nigdy jeszcze nie zmieniałem paska rozrządy a co dopiero w takiej sytuacji. jeśli dobrze zrozumiałem to ustamiam wał korbowy tak aby 1 i 4 tłok były w GMP a wałek rozrżądu blokuje. ale czy nie da się wałka zblokować gdy będzie obrócony o 180 stopni? zapewne tłoki nie pozwolą go źle ustawić ale chciałbym mieć pewność że nic nie zepsuje. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ustamiam wał korbowy tak aby 1 i 4 tłok były w GMP

tak, jak pisze piter84

Na kole zamachowym masz znak widoczny po wyjęciu gumowej zaślepki w obudowie skrzyni
ale czy nie da się wałka zblokować gdy będzie obrócony o 180 stopni

nie, rowek jest wykonany asymetrycznie

dla mnie żaden banał

sorry, przemawia przeze mnie skrzywienie zawodowe, w tygodniu 2-3 wymiany paska rozrządu w różniastych silnikach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie mi chodziło o to czy ten rowek jest wykonany asymetrycznie. teraz to wygląda bardzo prosto jutro się przekonamy czy mi się uda. Dziękuję za zainteresowanie i pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

udało się, :) passacik cyka jak zegarek, Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności