ogipio Zgłoś #1 Napisano 18 Września 2009 Witam, kolega wymieniał pompę wodny w swoim passacie i po zdjęciu paska rozrządu okręcił korbowód i mówi ze chyba mu się tez wałek rozrządu okręcił. jedyne co zrobił dobrze to zblokował pompę wtryskową ale nie ustawiał wcześniej tłoków 1 i 4 w GMP. Czy ktoś mógłby poradzić jak to teraz ustawić? Nie zaznaczył żadnych znaków, i nie wiem czy jak ustawie korbowód po znaku na kole zamachowym w GMP to czy będzie pasować z rozrządem i pompą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #2 Napisano 18 Września 2009 po zdjęciu paska rozrządu okręcił korbowód chyba wał korbowy? chyba mu się tez wałek rozrządu okręcił zdjąć pokrywę zaworów, na końcu wałka rozrządu przeciwległym do koła zębatego jest rowek, wsunąć w niego jakiś płaski element, tak, żeby oparł się na płaszczyźnie przylegania pokrywy zaworów nie wiem czy jak ustawie korbowód po znaku na kole zamachowym w GMP to czy będzie pasować z rozrządem i pompą. między kołem wału, a kołem pompy musi pasować, a koło wałka rozrządu dobrze mieć lekko zluzowane, dociągnąć dopiero po naciągnięciu paska. Na koniec obowiązkowo 2 obr. wałem korbowym za pomocą klucza (wiem, banał, ale czasem najlepsi zapominają) Powodzenia i pozdravwiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #3 Napisano 18 Września 2009 Na kole zamachowym masz znak widoczny po wyjęciu gumowej zaślepki w obudowie skrzyni. Zdejmij pokrywę zaworów. W wałku rozrządu jest nacięcie na blokadę. Ustaw wałek tak aby było ono równolegle do płaszczyzny głowicy i zablokuj kawałkiem płaskownika. Dla ułatwienia zamieszczam fotkę, pokazującą prawidłowe ustawienie rozrządu. Poszukaj też w postach kolegi ormowiec, bo opisywał on jak wymienić rozrząd w tym silniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #4 Napisano 18 Września 2009 aardvark/B] dla mnie żaden banał, nigdy jeszcze nie zmieniałem paska rozrządy a co dopiero w takiej sytuacji. jeśli dobrze zrozumiałem to ustamiam wał korbowy tak aby 1 i 4 tłok były w GMP a wałek rozrżądu blokuje. ale czy nie da się wałka zblokować gdy będzie obrócony o 180 stopni? zapewne tłoki nie pozwolą go źle ustawić ale chciałbym mieć pewność że nic nie zepsuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #5 Napisano 18 Września 2009 ustamiam wał korbowy tak aby 1 i 4 tłok były w GMP tak, jak pisze piter84 Na kole zamachowym masz znak widoczny po wyjęciu gumowej zaślepki w obudowie skrzyni ale czy nie da się wałka zblokować gdy będzie obrócony o 180 stopni nie, rowek jest wykonany asymetrycznie dla mnie żaden banał sorry, przemawia przeze mnie skrzywienie zawodowe, w tygodniu 2-3 wymiany paska rozrządu w różniastych silnikach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #6 Napisano 18 Września 2009 właśnie mi chodziło o to czy ten rowek jest wykonany asymetrycznie. teraz to wygląda bardzo prosto jutro się przekonamy czy mi się uda. Dziękuję za zainteresowanie i pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #7 Napisano 18 Września 2009 tu masz wszystko ładnie opisane http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=60801&highlight=wymiana+rozrz%B1du kurde nie rozumiem tak porządnie opisane a nie ma tego w warsztacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ogipio Zgłoś #8 Napisano 19 Września 2009 udało się, passacik cyka jak zegarek, Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach