castart Zgłoś #1 Napisano 17 Września 2009 Witam od około 2 miechów zauważyłem że w samochodzie szwagra (passat 1,9d 91r) nie do końca odbija pedał hamulca Zostaje jakies 3cm i i delikatnie blokuje koła przy ruszaniu labo trzeba poczekac około 3 sek lub podnieśc go do góry nogą Po diagnozie mechanika stwierdził ze ktos nalał innego płynu do układu i spuchły uszczelki i oringi stąd to blokowanie Pompa z abs bez serwa (talerza) z banieczką metalową (podobno akumulator ciśnienia) z elektryczną pompką I teraz pytanie czy regenerować czy kupic używkę bo w radomiu jest nie osiągalna tego typu pompa lub jeśli ktos ma to chętnie kupimy pzd Artur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #2 Napisano 17 Września 2009 (edytowane) kolega Nikusss miał, szukaj w dziale "sprzedam" ale za takie pieniądze jakie sobie krzyczał to już pewnie poszła, a wracając do awarii to czy pompka nabija ciśnienie? poziom płynu powinien wtedy spadać w zbiorniczku, może sprężyna powrotna pękła i blokuje, co do płynu to powinien być Dot-3 ale jak ktoś wlał inny Dot to nic strasznego nie powinno sie stać, Warto jeszcze psiknąć wtyczki z elektryką WD , a najlepszą diagnostyką dla pompy czy sprawna to powajchowanie pedałaem (zapłon wyłączony ) ze 20 razy aż spadnie prawie do podłogi, potem przekręcic zapłon -pompka wtedy pracuje dłuższy czas, a poziom płynu w zbiorniczku powinien obniżyć się coś około centymetra. A jeśli to faktycznie będzie wina płynu, to co za problem wymienic na nowy, w tak wiekowy aucie to napewno przyniesie korzyści(płyn jest pełen wody i szlamu) Edytowane 17 Września 2009 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
castart Zgłoś #3 Napisano 17 Września 2009 tylko czy nabijanie ciśnienia przez pompkę elektryczną ma coś wspólnego z nieodbijaniem pedału do końca sprężyna (taka czerwona ) jest sprawna wszystko było przesmarowane i raczej nie ma prawa coś sie zacierać na dziwigniach co do płynu mechanik powiedział ze napewno pomylił ktoś płyn z dota na R bo strasznie śmierdziało przy demontażu a może jest jakiś zestaw naprawczy do tej pompy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #4 Napisano 17 Września 2009 Czyli mam rozumieć że pompa wyjęta? Hmm... Nadal obstaję przy przepłukaniu instalacji świeżym płynem. Jeśli ktos wlał R to to kicha, płyn się zrobi galaretowaty, ale gumki na oringach powinny to przeżyć, rozebranie pompy na części drobne , spowoduje to że będzie sie wydawać iż oringi spuchły,(różnica temp. i wilgotność) Radzę przejżeć pompę-elektryka i zawory) przeczyścić zalać płynem założyć i wszystko . Napewno idzie kupic wiele nowych części do pompy, ale skoro znana przyczyna niedomagania( inny płyn) to co tu wiele kombinować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #5 Napisano 17 Września 2009 (edytowane) Spróbuj sprawdzić w Orońsku, tam jest spory szrot, ja też tam kupowałem pompę, moze coś znajdziesz. Jak sie zdecydujesz to dam Ci telefon do nich na PW. W Radomiu w EkoNafcie na Tartacznej można spróbować dobrać uszczelnienia, reklamują się że mają wszystkie uszczelki i oringi. Też powinienem mieć gdzieś telefon. Edytowane 17 Września 2009 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
castart Zgłoś #6 Napisano 17 Września 2009 w zasadzie to mieszkam w Orońsku i byłem u nich objechałem wszystkie szroty w radomiu i okolicach i znalazłem kilka ale niestety nie takie jak potrzeba Podjade do ekonaftu zobaczymy co powiedzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #7 Napisano 28 Września 2009 jeśli uda ci się rozwiązać problem, to napisz. Ja mam podobny problem w b3, czyli pedał nie odbija (trzeba go odciągać nogą bo inaczej trzymają hamulce) jeśli chodzi o skuteczność hamowania to nie ma problemu ale to odciąganie pedału to porażka - kiedyś nie było tego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #8 Napisano 28 Września 2009 515184774 powinien mieć zadzwoń i zapytaj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
castart Zgłoś #9 Napisano 8 Października 2009 wiec po przepłukaniu układu i zalaniu nowym płynem wszystko chodziło dobrze do wczoraj Pedał znowu nie odbija do końca wiec wymiana pompy i pytanko Czy jest problem z podmianką na pompe zwykłą (z serwem talerzem ) i czy dużo z tym roboty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
castart Zgłoś #10 Napisano 12 Października 2009 elo odświeżam temacik Czy nikt nie robił podobnej podmianki pompy ? ewentualnie prosze o jakieś porady pzd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ordy Zgłoś #11 Napisano 30 Marca 2010 (edytowane) Witam, jako że jestem nowy na forum, nie mogę założyć nowego tematu, dlatego chciałem dołączyć do tego wątku. Potrzebuję konsultacji w sprawie mojego ukł. hamulcowego. Pierwsza sprawa to pompa hamulcowa, na której powierzchni jest rdza. Pompa była kiedyś fabrycznie pomalowana cienką warstwą czarnej farby, ale w chwili obecnej zostały z niej tylko resztki. Pytanie jest czy mozna dalej jeździć na tej pompie czy jest ryzyko że przerdzewieje na wylot ? (Nie ma żadnych problemów z hamowaniem, a pedał jest twardy, więc technicznie pompa jest ok) Druga sprawa to ślady rdzy na tylnych przewodach przewodach hamulcowych, które idą pod autem do korektora i od korektora do bębnów. Na przewodach są wżery rdzy, najbardziej widoczne przy tych zaciskach plastikowych które je trzymają. Tutaj chyba nie ma wątpliwości że trzeba te przewody wymienić na miedziane. Przy okazji warto pewnie też wymienić te gumowe przy kołach. Trzecia sprawa po wymianie tych przewodów hamulcowych, czy nie zapowietrzy się pompa ABS? Wiem że trzeba odpowietrzać przy zapalonym silniku bo wtedy pompa ABS będzie działać, tylko problem że mam uszkodzone dwa czujniki przy kołach i nie chcę tego naprawiać (świeci kontrolka od ABS). Czyli ABS jest nieaktywny, czy będzie to miało wpływ na odpowietrzenie pompy ABS? Czy potrzebny będzie VAG i funkcja odpowietrzania ABS, lub czy lepiej pojechać do warsztatu gdzie mają sprzęt do ciśnieniowej wymiany płynu i to załatwi problem ? na rysunku rodzaj pompy abs jaką posiadam. Czwarta sprawa, która mnie nurtuje to skorodowany przewód od siłownika sprzęgła. O ile wymiana przewodów hamulcowych jest podyktowana kwestią bezpieczeństwa, to czy w przypadku pęknięcia przewodu od siłownika sprzęgła może się coś stać ? Czy wyleci cały płyn ze zbiorniczka i przestaną działać również hamulce (zapowietrzy się pompa hamulcowa) ? na zdjęciu skorodowany przewód siłownika sprzęgła Edytowane 30 Marca 2010 przez ordy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #12 Napisano 31 Marca 2010 Po tej rdzy to na moje oko auto musiało stać dość długi okres czasu, Na pompie to wielkiej szkody nie uczyni, na przewodach? ..hmmm... ścianka ich też jest dość gruba chyba około 1,5 mm więc nawet małe wżery nie dyskwalifikują ich, co innego z elastycznymi przy kołach jesli spękane to warto wymienić, pedał hamulca po takiej wymianie może stać sie bardziej czuły, A co do odpowietrzania to masz ciśnieniowy układ wspomagający ( ciśnienie z kolektora ssącego podczas pracy silnika) i śmiało sam możesz hamulce odpowietrzyć-wiadomo pomoc drugiej osoby niezbędna. Kup taka wąską miękką szczotkę drucianą i przeleć nią po przewodach to okaże się czy są naprawdę mocne wżery. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ordy Zgłoś #13 Napisano 31 Marca 2010 Po tej rdzy to na moje oko auto musiało stać dość długi okres czasu, Auto przed sprzedażą w Niemczech musiało trochę stać i pewnie do tego w zimie A co do odpowietrzania to masz ciśnieniowy układ wspomagający Tylko czy pompa ABS się nie zapowietrzy po odkręceniu tylnych przewodów od niej. Normalnie pewnie wystarczyłoby odpowietrzenie przy zapalonym silniku ale w mojej sytuacji gdzie mam walnięte dwa czujniki ABS i układ jest nieaktywny obawiam się że to może nie pomóc. Jaki jest alternatywny sposób odpowietrzenia w tym przypadku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #14 Napisano 31 Marca 2010 Jaki jest alternatywny sposób odpowietrzenia w tym przypadku ? Śmiało odpowietrzaj starą metodą (ABS to zawory które w trakcie postoju auta są zawsze otwarte), ważne jest tylko jedno, w chwili trzymania pedału przez druga osobę ważne jest aby otwarcie odpowietrznika nie trwało zbyt długo aby czasem pedał nie opadł z nisko-można uszkodzić w ten sposób tłok w pompie- dlatego na sec, uchylasz odpowietrznik,pompowanie pedalem i znów otwierasz odpowietrznik...no chyba wiadomo o co chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #15 Napisano 1 Kwietnia 2010 Pakujesz się być może w niepotrzebną robotę, weź i najpierw oczyść te rurki z korozji, obejrzyj je i najlepiej zabezpiecz antykorozyjnie jakimiś wynalazkami, jeźdź i przyglądaj się. Taka rurka nie pęka na pół tylko najpierw zaczyna się "pocić" jak zacznie puszczać jakiś wżer. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ordy Zgłoś #16 Napisano 3 Kwietnia 2010 najpierw zaczyna się "pocić" jak zacznie puszczać jakiś wżer. No ale korozja nie atakuje punktowo tylko fragmentami, wystarczy że fragment rdzy będzie miał średnicę kilku milimetrów, rdza będzie postępowała i osłabiała przewód w tym fragmencie, który pod wpływem gwałtownego hamowania może sie oderwać na wskutek wysokiego cisnienia. A w tej sytuacji pedał pójdzie w dół, spadnie cisnienie w układzie i hamulce staną sie słabiutkie. Czy mam rację ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mickusio Zgłoś #17 Napisano 23 Lipca 2011 kolego castart jeśli rozwiązałeś przyczyne to napisz jak? bo ja to pracuje jeżdząc autem i jest masakra z tym odbijaniem pedału.. starły sie chyba klocki z tyłu porządnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf_1984 Zgłoś #18 Napisano 21 Stycznia 2014 a może ktoś z was wymieniał oba przewody od pompy do korektora w warsztacie, bo mi dziś jeden pękł a drugi nie wygląda lepij. stało śię to dziś w warsztacie na ścieżce diagnostycznej, krzykneli ok. 500zł za przewody z robotą, chyba trochę za dużo, ale nie miałem wyjścia, bo jak wrócić bez hamulców, co myślicie o tej cenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 22 Stycznia 2014 co myślicie o tej cenie? Nie wiem co do tej pory zdziałałeś ale 500 zł to przesada, są dwa wyjścia kupić używane przewody lub nowe i za chiny ludowe nie dałbym w obu przypadkach tyle kasy. Mechanik który ma przyrząd do zarabiania końcówek opanuje to raz dwa i na pewno dużo taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf_1984 Zgłoś #20 Napisano 22 Stycznia 2014 (edytowane) dzięki za odpowiedż, poprostu myśleli że mnie zatrzymali bez hamulców na swojej stacji, gdy im powiedziałem że zabieram auto na lawecie to zaczeła się inna gadka i skończyło się na 90zł. razem ze ścieżką diagnostyczną na której pękł przewód bo pan kazał mocno dusić na hamulec. Dlatego panowie nigdy nie dajcie się oszukać, takie są realia polskich warsztatów "trafić głupka i go zedrzeć z ostatniego grosza"! ps.wymieniłem tylko jeden przewód, drugi sam wymienię a może i wszystkie , a z pięciu stów jeszcze na piwo zostanie Edytowane 22 Stycznia 2014 przez raf_1984 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach