Skocz do zawartości
volkswagen

Głośno pracuje silnik w Passacie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim paskiem 1.9td głośno klekocze w silniku. Jakiś czas temu też takie coś miałem to wtedy przeskoczył pasek rozrządu o jeden ząbek i było dobrze i jest naciągnięty. A teraz znowu mi zaczyna klekotać co moze się z nim dziać jak myślicie proszę o pomoc:(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a zauważyłeś coś jeszcze oprócz tego klekotania??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie nic nie zauważyłem i sprawdzałem pasek był naciągnięty. Nie mam pojecia co sie z nim dzieje silnik zdrowiutki a tu walenie aż uszy bolą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zawory albo szklanki albo pompa .. wszystko jest mniejwięcej koło siebie i czasem ciężko wyczuć co klekocze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze klin na wale obrobiony i zmienia kat wrysku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od klina....Miałem u siebie tak samo, jak mi klin ścinało. Raz chodził normalnie, a na drugi dzień głośny klekot i wibracje. Wymieniłem kółko na wale+śruba na klej i jak na razie jest ok. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok sprawdzę to jak nie długo będę wymieniał pasek rozrządu. dzięki wielkie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te koło to musze też kupic nowe? nawet dobrze rozrządu nie moge ustawic bo sie nie zgadza nic. klin i kolo ile kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

klin to jest w tym kółku natomiast na wale jest takie wycięcie- i tam musi wejść to kółko z klinem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile to moze kosztowac? mniej wiecej ceny zakupu tych czesci jak ktos wie to niech poda. Z góry dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli wał nie jest wyrobiony (ten rowek) lub jest tylko delikatnie wyrobiony - to musisz kupić tylko to kółko zębate (ja płaciłem 56zł bodajże) oraz tą śrubę centralną (coś ok. 13zł). Ja jednak nie kupowałem śruby, tylko tata mi taką dotoczył- żeby była ciaśniejsza - bo nawet nowa śruba ma ciut większą średnicę niż grubość tej śruby centralnej. I najlepiej tą śrubę wkręcić na dobry klej (są takie specjalne)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak wygląda koło zębate, którego potrzebujesz.Kup koniecznie nowe i nową śrubę na klej!!!d2054df3abc9c4c3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To te kolko jest zamontowane z tej strony od tego kola pasowego?? te kolo trzeba sciagnac i one am jest?? nie rozbieralem tego wiec nie bardzo wiem. Ale dzieki wam duzo pomogliscie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, koło pasowe jest przykręcone właśnie do tego kółka czterema śrubami imbusowymi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spójrz na zdjęcie, pokazane jest gdzie jest problem i co się może stać z klinem na tym kółku...Akurat to zdjęcie pochodzi z forum golfa. Chłopak miał szczęście, bo kółko się nie obróciło na wale- trzymało sie na włosku :)

22ad3cb5af546cfdmed.jpg

Edytowane przez radosss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No umnie właśnie troche bije na boki. To cos powaznego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się gibie, to masz sygnał, że prawdopodobne jest, że zaczyna ścinać klin. Ja kupiłem passata i gibało się , przejeździłem tak 1,5 roku, zrobiłem 40 tyś. km i pewnego pięknego dnia passek zastrajkował: rozrząd się zbyt mocno przestawił,by normalnie jeździć...

Wymieniłem kółko i jest OK, ale nie znaczy, że u Ciebie całkiem klina nie zetnie, a wtedy kaplica.......

Chcesz ryzykować, to Twoja sprawa:)

Ja bym na gibającym mocno kółku teraz bał się jeździć......

Tak więc kolego wal do mechanika i zrób ten nieszczęsny rozrząd, byś później nie mówił, że AAZ to do d....y silnik jest;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh dzięki. Już nie jeżdżę tylko stoi i czeka oż zmienię kuleczko. one przy wolnych obrotach sie gibie ale jak da sie gazu to wtedy chodzi prosto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po tym zabiegu ustaw pompę wtryskową. Miałem podobny problem. 100zł takie coś kosztuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności