volkswagen Zgłoś #1 Napisano 13 Września 2009 Witam mam problem z moim paskiem 1.9td głośno klekocze w silniku. Jakiś czas temu też takie coś miałem to wtedy przeskoczył pasek rozrządu o jeden ząbek i było dobrze i jest naciągnięty. A teraz znowu mi zaczyna klekotać co moze się z nim dziać jak myślicie proszę o pomoc:(. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
momin Zgłoś #2 Napisano 13 Września 2009 a zauważyłeś coś jeszcze oprócz tego klekotania?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volkswagen Zgłoś #3 Napisano 13 Września 2009 Nie nic nie zauważyłem i sprawdzałem pasek był naciągnięty. Nie mam pojecia co sie z nim dzieje silnik zdrowiutki a tu walenie aż uszy bolą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niemniem Zgłoś #4 Napisano 13 Września 2009 zawory albo szklanki albo pompa .. wszystko jest mniejwięcej koło siebie i czasem ciężko wyczuć co klekocze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #5 Napisano 13 Września 2009 A moze klin na wale obrobiony i zmienia kat wrysku? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radosss Zgłoś #6 Napisano 13 Września 2009 Zacznij od klina....Miałem u siebie tak samo, jak mi klin ścinało. Raz chodził normalnie, a na drugi dzień głośny klekot i wibracje. Wymieniłem kółko na wale+śruba na klej i jak na razie jest ok. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volkswagen Zgłoś #7 Napisano 13 Września 2009 Ok sprawdzę to jak nie długo będę wymieniał pasek rozrządu. dzięki wielkie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volkswagen Zgłoś #8 Napisano 16 Września 2009 te koło to musze też kupic nowe? nawet dobrze rozrządu nie moge ustawic bo sie nie zgadza nic. klin i kolo ile kosztuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #9 Napisano 16 Września 2009 klin to jest w tym kółku natomiast na wale jest takie wycięcie- i tam musi wejść to kółko z klinem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volkswagen Zgłoś #10 Napisano 16 Września 2009 A ile to moze kosztowac? mniej wiecej ceny zakupu tych czesci jak ktos wie to niech poda. Z góry dziekuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mcgregor88 Zgłoś #11 Napisano 16 Września 2009 jeśli wał nie jest wyrobiony (ten rowek) lub jest tylko delikatnie wyrobiony - to musisz kupić tylko to kółko zębate (ja płaciłem 56zł bodajże) oraz tą śrubę centralną (coś ok. 13zł). Ja jednak nie kupowałem śruby, tylko tata mi taką dotoczył- żeby była ciaśniejsza - bo nawet nowa śruba ma ciut większą średnicę niż grubość tej śruby centralnej. I najlepiej tą śrubę wkręcić na dobry klej (są takie specjalne) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radosss Zgłoś #12 Napisano 16 Września 2009 tak wygląda koło zębate, którego potrzebujesz.Kup koniecznie nowe i nową śrubę na klej!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volkswagen Zgłoś #13 Napisano 16 Września 2009 To te kolko jest zamontowane z tej strony od tego kola pasowego?? te kolo trzeba sciagnac i one am jest?? nie rozbieralem tego wiec nie bardzo wiem. Ale dzieki wam duzo pomogliscie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #14 Napisano 16 Września 2009 Tak, koło pasowe jest przykręcone właśnie do tego kółka czterema śrubami imbusowymi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volkswagen Zgłoś #15 Napisano 17 Września 2009 Ok dzieki wszystkim. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radosss Zgłoś #16 Napisano 17 Września 2009 (edytowane) Spójrz na zdjęcie, pokazane jest gdzie jest problem i co się może stać z klinem na tym kółku...Akurat to zdjęcie pochodzi z forum golfa. Chłopak miał szczęście, bo kółko się nie obróciło na wale- trzymało sie na włosku Edytowane 17 Września 2009 przez radosss Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volkswagen Zgłoś #17 Napisano 17 Września 2009 No umnie właśnie troche bije na boki. To cos powaznego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radosss Zgłoś #18 Napisano 17 Września 2009 Jak się gibie, to masz sygnał, że prawdopodobne jest, że zaczyna ścinać klin. Ja kupiłem passata i gibało się , przejeździłem tak 1,5 roku, zrobiłem 40 tyś. km i pewnego pięknego dnia passek zastrajkował: rozrząd się zbyt mocno przestawił,by normalnie jeździć... Wymieniłem kółko i jest OK, ale nie znaczy, że u Ciebie całkiem klina nie zetnie, a wtedy kaplica....... Chcesz ryzykować, to Twoja sprawa:) Ja bym na gibającym mocno kółku teraz bał się jeździć...... Tak więc kolego wal do mechanika i zrób ten nieszczęsny rozrząd, byś później nie mówił, że AAZ to do d....y silnik jest;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
volkswagen Zgłoś #19 Napisano 17 Września 2009 Heh dzięki. Już nie jeżdżę tylko stoi i czeka oż zmienię kuleczko. one przy wolnych obrotach sie gibie ale jak da sie gazu to wtedy chodzi prosto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
clone18 Zgłoś #20 Napisano 18 Września 2009 Po tym zabiegu ustaw pompę wtryskową. Miałem podobny problem. 100zł takie coś kosztuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach