sojkis Zgłoś #1 Napisano 29 Sierpnia 2009 Witam Jak sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu w audi a6 2,5 tdi z 1999r.? Czy używać grupa 004 BS, czy TDI timing grupa 000 BS, a potem tdi timing. Jeżeli pierwszy sposób to proszę o info na co mam patrzeć, bo wiem tylko że się rozpoczyna logować oraz ustawiać jak jest na Late Logi dostępne pod: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=621649#post621649 sojkis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #2 Napisano 11 Września 2009 Zerknij: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiek 528 Zgłoś #3 Napisano 11 Września 2009 (edytowane) jaki kod silnika, AKN ??? 4. Po uzyskaniu temperatury > 85*C wpinasz się z VAGiem i naturalnie wybierasz adres 01 [silnik]. Potem wciskasz klawisz 08 [measuring block] i wybierasz kanał 004. Po wybraniu kanału 004 zobaczysz beżący odczyt kąta wtrysku, czyli kolejno: - obroty silnika - kąt zadany - kąt uzyskany - wspólczynnik wypełnienia impulsu cewki zawora sterujacego ... i będą to wartości mniejwięcej zgodne z tym co przedstawia Twoja tabelka tutaj: http://www.a6klub.pl/download.htm?id=3969 5.Pozostając na kanale 004 w lewym dolnym rogu monitora znajdziesz przycisk opisany jako "Basic Setting" (czyli to co nas interesuje najbardziej). Użyj tego przycisku i nieczego się nie obawiaj, gdyż w tym momencie silnik zmieni odgłosy pracy, na liczniku zacznie migać kontrolka świec żarowych, zaś obroty biegu jałowego wzrosną do ok. 835 / min. I TERAZ NAJWAŻNIEJSZE : Ja sądzę (na podstawie Twoich wcześniejszych pomiarów), że kiedy w drugim okienku pojawi się napis " late ", na montorze zobaczysz takie odczyty: 1 kolumna - 835 / min 2 kolumna - late 3 kolumna - 3,2 *BTDC (lub inna ale bardzo zbliżona wartość) 4 kolumna - 100,2 % Reasumując jeżeli przy late w 2-gim okienku odczyty będą takie jak powyżej - regulacja kąta wtrysku jest niezbędna i w takim przypadku pozamykaj Vag-Com'a i zgaś silnik. Uzupełniajaco: Kiedy badamy kanał 004 w nastawach podstawowych (BS) kąt wtrysku cyklicznie przestawia się z pomiarów "late" /późny/ na "early" /wczesny/ lecz dla celów regulacyjnych wartości pojawiające się "podczas early" nie są dla nas interesujące. 6. Kiedy początek kąta wtrysku jest za wczesny (w tzw. plusie, BTDC) - należy go przeregulować na pózniejszy (w tzw. minusie ATDC) Chodzi o to, aby po wykonanej regulacji odczyty nastaw podstawowych (w tzw. BSach, patrz pkt.5) przedstawiały się następująco: 1 kolumna - 835/min 2 kolumna - late 3 kolumna - 1,0 *ATDC (jeśli odczyt przy temperaturze powyżej 90*C) 4 kolumna - 100,2 % Uwaga: W tym konkretnym przypadku silnik nie osiąga pełnych 90 *C i dlatego kąt wtrysku "na late" (ok. 87*C) powinien oscylować od ok. 1,3 *ATDC do ok. 1,8 *ATDC . 7. Regulację kąta w stronę minusa wykonasz po zluzowaniu trzech śrubek (żółte strzałki) i lekko obracając kołem regulacyjnym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara (strzałka niebieska): Edytowane 11 Września 2009 przez misiek 528 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wroobelek Zgłoś #4 Napisano 22 Stycznia 2011 Mam pytanie. Czy w AFB (chyba taki kod silnika (2,5 TDI V6)) w taki sam sposób sprawdzę poprawność rozrządu. Ostatnio koledze w Audi a4 mechanik grzebał przy głowicy, bo coś mu wpadło do komory spalania przy okazji wymiany świec żarowych. Po zapaleniu wykrzywiło zawór, więc trzeba było go wymienić. Ale mechanik zmienił tylko sam zawór - nie wymienił szklanki. Mamy podejrzenie, że coś namieszał z rozrządem, bo auto dziwnie chodzi na biegu jałowym (tak jakby coś waliło w silniku) no i ciężko pali. Przy -5 st. C trzeba go już trochę nakręcić, przedtem przy spalonych 4 świecach palił duuużo lepiej. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach