Skocz do zawartości
MłodyWilk22

AFN - telepotanie silnika, brak pracy 1 cylindra

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie problem zaczął się już ponad rok temu kiedy to silnik zaczął klekotac jak stary mercedes puchatek... Niestety z klekotem jeszcze sobie nikt u nas na forum nie poradził a wielu ten problem ma...

 

No nic nich sobie klekocze, może ktoś w końcu wpadnie na to co im dolega... Ale to nie koniec mojej historii... :(

 

Od już kilku miesiecy telepie mi autem tzn nie chodzi czasami na jeden gar. W zasadzie nie ma na to reguły ale najczęsciej dzieje się tak przy zapalaniu zimnego silnika. Silnikiem telepie a z tyłu wydobywa się jasnoniebieski dym. Co dziwne - wtedy auto nie klekocze... silnikiem rzuca, ale jest cichutko jak w benzynie. Potrafi się to także dziac przy odpalaniu ciepłego silnika np pod marketem albo podczas jazdy szczególnie w okolicach 2 tyś obr. - najczęsciej jak odpuszcę na chwile gaz i go dodam, wtedy telepie autem i dymi na niebiesko.

 

Wymieniałem już:

- popychacze - niestety dalej klepie i kuleje na jeden gar.

- wtryski - które sparwdziłem u 2 pomiarzy(stare były już podjechane) i każdy znich mówi, że są w super stanie(ps. teraz załozyłem praktycznie trzeci komplet wtryskiwaczy jak nowych) niestety dalej to samo,

- wyczyszcony zostal na poczatku nastawnik pompy wtryskwej - był w srodku czysty ale i tak nic nie dało

- w końcu wymieniłem całą pompę na regenerowaną z gwarancją - i dalej rzadnej poprawy.

 

Kat wtrysku idealny - 51. Dawka paliwa 3,2(zmiana i tak na nic nie wpływa). VAG - błedów zero. Korekcja wtrysków w bloku 13 super.

 

W końcu wróciłem do orginalnych popychaczy bo te INA po 22zł dużo dłużej mi cykały po odpaleniu silnika.

 

Co smieszne - samochód jeżeli nie kuleje na jeden gar jest super dynamiczny tak jak na samym poczatku kiedy go kupiłem, nie puszcza praktycznie rzadnych dymków nawet przy ostrym butowaniu i jeszcze nigdy nie spalił mi w trasie powyżej 6l/100km nawet z klima i ciezką nogą. Norma przy normalnej dynamicznej jeździe to 5l.

 

odstawiłem go do mechanika ale oczywście silnik miał kaprysy i przez 2 dni zaplania palił na dotyk i ani razu nie miał ochoty sie trząsc wiec mechanik nie mógł tego zdiagnozowac. Mi po odebraniu samochodu na następny dzien znowu wróciło to samo...

 

Mechanior dał mi dobra myśl - że jeśli zacznie się trząśc to żebym poluzowywał nakretki na wtryskach i wtedy bedzie chociaz wiadomo który to gar.

No i się udało - poluzowanie nakretki na 1 wtrysku od strony rozrzadu wpływa ni jak na prace silnika. Ropa tryska na boki a on dalej kuleje. Popuszczanie innych wtrysków powoduje jeszcze gorsze trzesienie sie silnika.

 

Dobra już wiem który to garnek, ale co dalej. Z racji tego, że miałem drugi sprawny komplet wtrysków to na sam poczatek spróbowałem podmieniac wtryskiwacze - zero efektów, dalej trzesawka i to na tym samym garku.

 

Siagnełem pokrywę zaworów - wszystkie popychacze twarde, ale postanowiłem zdjąc wałek i podmienic na tym 1 cylindrze popychacze na te które kupiłem w sklepie. Przy okazji sprawdziłem jak chodza same zawory - tak samo jak na innych cylindrach - bez zastrzezen. Wałek oczywiście niepowycierany. Składam góre, zaplam i dalej to samo.

 

Przebieg sprawdzany w ASO - 300kkm. Poczytałem na forum, ze czasami potrafią się pozapychac kanaliki samrujace po takim przebiegu i warto przepłukac silnik. Kupiłem płukanke motula i niestety dalej bez efektu.

 

Teraz już z barku sił i pomysłów przeszedłem chwilowo na mineralny ELF-a 15W40 no i jesli by ktoś chciał zgadnac dalej to samo...

 

I teraz panowie pytania za 10pkt:

- czy popychacz który nie dostaje dostatecznej ilości lub cisnienia oleju potrafi się na tyle poddac w środku, żeby nie otworzyc zaworu:638: Czy olej ten powoduje tylko zlikwidowanie luzu i nawet bez oleju popychacz pod wpływem nacisku krzywki wałka otworzy zawór ale bedzie klekotał:638:

 

Jakie macie pomysły bo mi pomysłów już brak...

 

Chciałbym, zeby to co klekocze sie urwało, ukreciło itd a to niestety juz prawie 20kkm i końca nie ma:mad:

 

Chętnie wysłucham jakiegoś znachora - bo zwykli mechanicy na to rozkładają ręce...

Edytowane przez MłodyWilk22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak juz zmienisz temat na poprawny :) to wymień świece żarowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie jakbys chciał wiedziec to obecnie w dzien temperatura dochodzi do +30st a silnik ze spalonymi wszystkimi swiecami zapalal bez kłopotów do 0st. Obecnie ma załozony nowy komplet siwec zarowych a po drugie co to ma do telepotania sie podczas zapalania na ciepłym silniku i podczas jazdy???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich jestem tu nowy mam niesamowity problem mam passata 1.8 20v strzelil mi pasek rozrządu wymieniłem wszystkie zawory na nowe wszystkie regulatory ssące poskładałem i odpaliłem silnikiem trzepało sprawdziłem ciśnienie na cilindrach i na trzecim ciśnienia nie ma a po chwili 5 minutach ma 10 a za chwile zero pomóżcie bo jestem już głupi nie wiem co z nim jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdjąłem jeszcze raz głowicę i wygieło dwa nowe zawory dlaczego może ktoś wie z góry dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pewnie zle ustawiłes rozrząd innej opji nie widze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwosci są conajmniej dwie:

1. krzywa lub luźna prowadnica zaworu, która powoduje jego przycinanie się podczas pracy (po zerwanym rozrządzie może się to zdarzyć)

2. wymieniony regulator hydrauliczny nie został "ścisnięty" i przy zapalaniu silnika wygiął zawór. Generalnie po każdej takiej robocie zanim zapalisz silnik obróć ręcznie wałem ze 2/3 obroty co by sprawdzić czy zawory nie uderzaja w tłoki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności