Skocz do zawartości
hunter

Błędy: 16486.P0102 i 18265.P1857

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Zdecydowałem się napisać nowego posta z uwagi na to, że nie posiadam objawów takich jak wszyscy poprzednicy, a trochę poszperałem i poszukałem co może być objawem zanim zdecydowałem się napisać.

 

Posiadam: VW Passat B5(3B) 1.8T 150KM (APU) z instalacją gazową

 

Podczas jazdy zapaliły mi się kontrolki Check Engine i ESP na żółto.

Było to podczas jazdy na gazie - podczas kiedy dodawałem gazu. Poczułem delikatne szarpnięcie - ale samochód nie stracił mocy oraz nie szarpał. Czyli w samej jeździe nie zauważyłem różnicy z wyjątkiem 2 palących się kontrolek na desce rozdzielczej.

 

Po podłączeniu komputera i odczycie błędów było co następuje:

 

Z silnika:

16486.P0102 Miernik masy powietrza, rząd cylindrów 1 - sygnał wejściowy za niski

 

Z ABS:

18265.P1857 Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika

 

Po skasowaniu błędów - momentalnie pojawiają się w wykazie.

Natomiast zgasła kontrolka silnika (kontrolka ESP nadal pali się na żółto).

 

W sumie nie wiem co mam z tym fantem zrobić. :(

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

 

Rafał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z silnika:

16486.P0102 Miernik masy powietrza, rząd cylindrów 1 - sygnał wejściowy za niski

 

przepływomierz padł kompletnie... (baaardzo rzadka awaria przepływomierza) ? albo masz problem z wtyczką (rozpięta, połamana, wyrwana?)

 

http://wiki.ross-tech.com/index.php/16486/P0102/000258

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1764

 

odnośnie drugiego problemu:

18265.P1857 Sygnał ładowania - błędna wiadomość z silnika

18265/P1857/006231 - Load Signal: Error Message from ECU

 

czyli oczywiście polski VAG góruje jeśli chodzi o interpretację słownikową ;)

polecam sprawdzić instalację LPG -> sterownik LPG w jakiś sposób blokuje połączenie silnika ze sterownikiem (komputerem). Nie napisałeś jaki masz sterownik LPG, nie wiadomo jak on działa -> może np. w całkowity sposób przejmować komunikację pomiędzy sterownikiem silnika a czujnikami w silniku -> w efekcie zobaczysz check engine i powyższy błąd. W ramach diagnozy mozna np. wyciąć w pień cały sterownik LPG i sprawdzić czy błąd się nie pojawia (oczywiście po odłączeniu sterownika instalacji LPG pewnie w ogóle nie będziesz mógł odpalić auta, więc diagnoza jest o tyle trudna).

 

Ktoś spartolił tą instalację...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie przepływki. Błędy zniknęły. Zarówno te od ESP jak i miernika masy. Nie wiem jak to możliwe ... ale takie są fakty. Jak na razie przejechałem 100 km - tak więc jeśli będą jakieś dodatkowe uwagi - to podzielę się.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18265/P1857/006231 - Load Signal: Error Message from ECU

 

Pacjent - kynia 3BG AVF

Po kilku minutach jazdy zapala się kontrolka ABS i ESP. Co radzicie na początek ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pacjent - kynia 3BG AVF

Po kilku minutach jazdy zapala się kontrolka ABS i ESP. Co radzicie na początek ?

sprawdzenie płynu hamulcowego,stan aku, i klocków i błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po kilku minutach jazdy zapala się kontrolka ABS i ESP.

Jakieś dodatkowe błędy, czy tylko ten zacytowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakieś dodatkowe błędy, czy tylko ten zacytowany?

Tak tylko ten :piwo:

Ten grzbiet Kuczlaw siedzi koło mnie ;)

Pacjent - kynia 3BG AVF

Kyniu jedzie na szmacie i myje gary :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:hmm Wydaje mi się że z tym błędem powinien być jeszcze jakiś dodatkowy (znawcą niestety nie jestem :(). A jak stan pompek (wtrysków) w silniku? Kontrolka ESP lubi się zaświecić jak coś jest nie tak z wtryskami.

Oczywiście zaczynam zgadywać, co do usterki. Błąd jest w sterowniku silnika, jak się dobrze domyślam.

PS

Może ktoś jeszcze coś podpowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się że z tym błędem powinien być jeszcze jakiś dodatkowy (znawcą niestety nie jestem

 

Błędu nie było ale teraz mi kyniu mówi że było coś z 3 pompką.... A więc zaczniemy od sprawdzenia listwy :) Juz teraz wiem co może być....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błędu nie było ale teraz mi kyniu mówi że było coś z 3 pompką...

 

1 Fault Found:

17675 - Pump-Jet Valve: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded

P1267 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Błędu nie było

:lol:nono

1 Fault Found:

17675 - Pump-Jet Valve: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded

P1267 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

To był czy nie :lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To był czy nie

Był błąd ale wcześniej i został skasowany a teraz robiłem diagnostykę to wyskoczył tylko jeden błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17675 - Pump-Jet Valve: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded

P1267 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Poszedł trzeci pompowtryskiwacz. Trza wymienić i będzie spokój.

Diagnoza jest pewna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poszedł trzeci pompowtryskiwacz.

 

To dlatego go tak telepało......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poszedł trzeci pompowtryskiwacz.

No i niby kontrolka ESP nie ma nic wspólnego z pompkami. A jednak..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To dlatego go tak telepało......

No dlatego :)

Muszę się umówić w Tomaszowie ze specem. Wymieni pompkę albo naprawi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Muszę się umówić w Tomaszowie ze specem.

 

Z kim ? Gdzie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z kim ? Gdzie ?

Facet nazywa się Makuch. Gdzie to jeszcze nie wiem ale mam tel 509056865

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Facet nazywa się Makuch.

 

Jest dwóch ;) Ojciec i syn, jedź do syna ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności