Gość Piotrek1982 Zgłoś #1 Napisano 10 Września 2006 Witam wszystkich, od tygodnia jestem posiadaczem passata b3, lecz z silnikiem 1,9 TDI. Ktos kiedys go wymienil, Poprzedni wlasciciel jezdzil nim 5 lat bez problemu. Z tego co mowil jest to wersja 110 KM. Ja do tej pory preferowalem japonskie samochody i nie znam sie na VW. Martwi mnie to ze po odpaleniu wydobywa sie z rury szary dym, im zimniej na dworzu tym go wiecej. Trwa to kilka sekund i przestaje, pozniej jedynie przy dodaniu gazu mozna go zauwazyc. A jak silnik sie rozgrzeje juz go nie ma, wtedy troche dymi na czarno ale to na wysokich obrotach. Dym ewidentnie "pachnie" ropa, oleju nie ubywa. Co to moze byc? Poprzedni wlasciciel mowil ze wymienial swiece zarowe na ostatnia zime... Przez tydzien wymienilem w nim: - filtr powietrza, - olej - filtr oleju - zegary (bo nie dzialal wskaznik temp i paliwa, ale czytalem ze to standard ) Do wymiany mam jeszcze: - pasek rozrzadu - szybe przednia (bo jest peknieta ) Z gory dzieki za odpowiedz w sprawie dymu, aha czasami mu sie zdarza ze troche przerywa bezposrednio po odpaleniu, ale to raczej rzadko. Jak silnik jest rozgrzany to juz nie dymi tak na szaro, jezeli, to tylko przez pierwsza sekunde. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piero28 Zgłoś #2 Napisano 10 Września 2006 Jeżeli dymi po odpaleniu to najprawdopodobniej olej dostaje się na zawory przez nieszczelne uszczelniacze zaworów. Olej po postoju spływa po trzonach zaworów i jest spalany. Są to znikome ilości, a w trakcie pracy silnika tego juz nie zauważysz. Takie jest moje zdanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #3 Napisano 11 Września 2006 po odpaleniu zimnego każdy dymi jasny dymek bo zimny normalne a ciemny no cóż może uszczelka może gumki na popychaczach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piotrek1982 Zgłoś #4 Napisano 11 Września 2006 no to mnie uspokoiles wiolkor troche, zauwazylem ze to zalezy ile czasu trwa krecenie rozrusznikiem, jak ladnie podgrzeje swiece 2 razy i dopiero odpale to dymienie jest krotsze, jak rozrusznik pokreci dluzej, to tak jakby pozniej spalal nadmiar wtrysnietej ropy czy cos, moze to o to chodzi.... dym ewidentnie smierdzi ropa a nie spalonym olejem silnikowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiolkor Zgłoś #5 Napisano 11 Września 2006 może kwestia ustawienia zapłonu albo czegoś z tym związanego jeśli śmierdzi nie przepalonym paliwem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maarcin Zgłoś #6 Napisano 11 Września 2006 może kwestia ustawienia zapłonu albo czegoś z tym związanego jeśli śmierdzi nie przepalonym paliwem Zapłonu to akurat w TDI nie ma, ale ustawienie kąta wtrysku może mieć na to wpływ. Generalnie diesel może puścić tzw. "dymka" przy odpalaniu - jeśli tylko trochę i później nie dymi, to podobno nie ma sobie czym zawracać głowy. Mój TDI puszczał dymka szczególnie zimą, latem się uspokoił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piotrek1982 Zgłoś #7 Napisano 11 Września 2006 nie ma zaplonu? tego nie wiedzialem. no to jak moze puscic dymka to ok, uspokoiles mnie, tylko dlaczego jeden puszcza, drugi nie? od czegos to musi zalezec, a to oznacza ze jakas przyczyna jest. ale jak ktos juz w pokrewnych tematach pisal to chyab temat rzeka... ci co maja silniki benzynowe nie maja tego problemu, tam sprawa jest jasna, nie dymi - to ok, dymi - to juz tragicznie (chyba ze to para wodna). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77 Zgłoś #8 Napisano 11 Września 2006 po odpaleniu wydobywa sie z rury szary dym, im zimniej na dworzu tym go wiec Sprawdź świece. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maarcin Zgłoś #9 Napisano 12 Września 2006 Diesle nie mają zapłonu - wybuch mieszanki na skutek sprężania. Przyjrzyj się nowy dieslom - nawet najnowszy Passat potrafi zadymić przy ostrym przyspieszaniu. Ale rzeczywiście nie wszystkie dymią. Dlaczego? Nie wiem. Generalnie przyczyną czarnego dymienia może być nadmiar paliwa, a niedostatek powietrza, czyli np. niedostateczna sprawność turbiny lub jakieś błędy (lub niedostatki) regulacji. Na marginesie: z którego roku jest ten Twój samochód, bo B3 to chyba nie było z TDI? A TDI 110 KM (AFN) wprowadzone pod koniec B4 - chyba '96 r. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piotrek1982 Zgłoś #10 Napisano 12 Września 2006 moj samochod jest z 90 r. silnika nie wymienial ten czlowiek od ktorego go kupilem, tylko poprzedni, wiec on tez nie wiele wiedzial o tej wymianie. ze to jest TDI to widac, ale ze 110 KM to tylko sugeruje sie tym co mi powiedzial ten od ktorego kupilem, moze ktos mi poradzi jak to sprawdzic, po czym pozac czy to jest 90 KM, czy 110KM? troche trudno pojac to ze w nowych samochodach moze turbina nie wyrabiac, albo ze jest zle wyregulowany, a jednak dymia na wysokich obrotach, moze juz tak powinno byc. mysle ze jezeli ktos twierdzi ze jego samochod wcale nie dymi, to poprostu tego nie widzi w lusterku, i dobrze bo takiego dymienia nie widac. Propouje sie przejechac za swoim samochodem. Raczej kazdy zadymi na czarno, moze jeden mniej, drugi wiecej, ale raczej kazdy. dlatego to akurat mnie tak nie martwi, tylko ten szary dymek przez sekunde po odpaleniu i na wyzszych obrotach, zanim sie nie zagrzeje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mhyjek Zgłoś #11 Napisano 12 Września 2006 Witam. A czy przed tym dymieniem muszisz sie okrecic rozrusznikiem ? Moj tez puszcza dymka czy lato czy zima - z tym ze im chlodniej tym dymek jest bardziej wyrazisty Ja mam problem z pompa wtryskowa, po wylaczeniu silnika cofa mi sie paliwko. Rano wsiadam do wozu po calonocnym postoju, przekrecam kluczyk, pol obrotu i woz pali od reki BEZ DYMKA, ale po chwili gasnie niestety. Pozniej musze odpalac na trzy razy - krece 3 razy po kilka sekund rozrusznikiem z krotkimi odstepami i za 3 razem zawsze odpala ale juz z niezlym dymkiem. Ksztalcony w temacie czlowiek ze sporym doswiadczeniem stwierdzil ze na 100% ktos przede mna grzebal przy pompie i zapowietrzanie to efekt grzebania. Przygasanie i dymki z rana to efekt zapowietrzania. Swiece 4 nowki FEBI, wszystkie grzeja co osobiscie sprawdzilem. "Moj czlowiek" zaproponowal 2 wyjscia.... 1. najbardziej eleganckie, oddac pompe do fachowcow coby ja ponaprawiali; 2. nieleganckie ale rownie skuteczne to wstawienie zaworka zwrotnego (20-30 PLN na allegro.pl) w instalacje i problem z odpalaniem i potezniejszymi dymkami powinien sie skonczyc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piotrek1982 Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2006 u mnie nie gasnie, jak juz odpali to chodzi. najwyzej przez dwie sekundy przerywa troszke jak jest zimny po nocy. ale zawsze odpala za pierwszym kreceniem rozrusznika, moze czasami ono musi byc troszke dluzsze, ale pali. jak jest dluzsze to i wiecej dymku z tylu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Damian Zgłoś #13 Napisano 12 Września 2006 mysle ze jezeli ktos twierdzi ze jego samochod wcale nie dymi, to poprostu tego nie widzi w lusterku, i dobrze bo takiego dymienia nie widac. Propouje sie przejechac za swoim samochodem. Raczej kazdy zadymi na czarno, moze jeden mniej, drugi wiecej, ale raczej kazdy. mniej myśl, mniej proponuj- to że twój dymi nie znaczy, że bedzie sie tak zachowywal kazdy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Piotrek1982 Zgłoś #14 Napisano 13 Września 2006 mniej myśl, mniej proponuj- to że twój dymi nie znaczy, że bedzie sie tak zachowywal kazdy a ty mniej przeszkadzaj kiedy ludzie probuja rozwiazac swoj problem. Skoro masz taki idealy samochod to po co wchodzisz w temat ze slowem "dym". Przeciez to ciebie nie dotyczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #15 Napisano 23 Grudnia 2008 podpinam sie do tematu, ja natomiast mam tak ze po nocy jak postoi troche to chwilke dłuzej musze czasem zakrecic zeby zaciągnął paliwo ale pali za 1 razem tylko ostatnio zauwazyłem ze zaraz po odpaleniu pusci dość dużą chmure szarego dymu i po chwili zmniejsza sie ona praktycznie ze wogle nie widac tylko leciutko leci a jak sie silnik nagrzeje troszke to wogle jej nie ma. dodam ze od wymiany oleju przejechałem juz 6tyś km to dzis sprawdziłem olej to miescił sie jeszcze w tej miarce (tzn tym wgkłębieniu na miarce) ale dolałem moze ze 200ml zeby. wymieniłem wczoraj filtr paliwa, nie wiem jak jest ze swiecami. i dodam ze zaraz po odpaleniu moze z kilka sekund cieżko zapracuje;p słyszałem ze to moze byc wina powietrza w układzie albo wyeksploatowanego zaworka zwrotnego ktory nietrzyma paliwa i cofa sie przez co ukł sie zapowietrza troszke. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #16 Napisano 23 Grudnia 2008 zawsze jak zimny to dymi po rozgrzaniu lekkim na wolnych nie ma a po rozgrzaniu calkowitym nic nie jest widoczne tylko jak sie depnie to czarny dym przy dieslach to normalna praca sielnika nie ma sie czym przejmowac a jak np kopci siwy dym ciagle to moze byc zle ustawienie pompy bądz wtrysk ale tamte poprzednie to norma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiekL24 Zgłoś #17 Napisano 24 Grudnia 2008 Jeśli dymi na siwo to dobre objawy tym się nie przejmuj problem był by wtedy gdy po odpaleniu kopcił by na czarno . U ciebie pokazuje się czarny dymek dopiero po ostrym przygazowaniu i tu kolega piero28 ma rację "nieszczelne uszczelniacze zaworów" przy wysokich obrotach zwiększa się cisnienie zawory przepyszczają z tąd dym - takie jest moje zdanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant CL Zgłoś #18 Napisano 25 Grudnia 2008 Jeśli nie chce palić i ktoś tam musi grzać 2 razy świece to proponuję sprawdzić świece na początek. Jeśli dymi na szaro i zaraz ustaje, albo ustaje jak sie nagrzeje (a bierze śladowe ilości oleju) to bym sie nie przejmował. Proponuję włożyć palucha do rury wydechowej, jeśli jest olej...to możliwe że turbo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krynio Zgłoś #19 Napisano 28 Grudnia 2008 koledzy, wymieniłem ostatnio filtr paliwa miało byc lepiej ale teraz gdy nastepnego dnia proboje go odpalic to musze chwilke go pokrecic zeby załapał i zapalił. ktos ma jakies sugestie dlaczego tak sie dzieje? mi sie wydaje ze cofa sie palio i nim zaciagnie mija chwila. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
futro1983 Zgłoś #20 Napisano 28 Grudnia 2008 Kolego jeżeli wcześniej było dobrze to oznacza, że podczas wymiany mogłeś uszkodzić jakiś wężyk i teraz jak auto stoi to paliwo się cofa. Sprawdz wszystkie wężyki które dochodza do filtra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach