Skocz do zawartości
adast

Wysokie spalanie VW B5 stag 300 - MAPY

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do ciebie pytanie.Dlaczego jeździsz dieslem?Po drugie,czy wiesz ze niepodłączenie zgodne ze schematem producenta skutkuje utratą gwarancji,oraz w razie uszkodzenia(spalenia)auta ubezpieczyciel poda to jako pkt no.1 jako argument do niewypłacenia odszkodowania?

Do czego służy sonda lambda w układzie sterowania silnikiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowiadam na twoje pytania jeżdze dieslem bo lubie !! żadna benzyna nawet z turbiną nie ma tej dynamiki ! gwarancje na instalacje gazową daje ja jako warsztat i klient do mnie przyjedzie jak coś mu sie zepsuje a nie do producenta !!! a co do sondy to jak jest zepsuta bo stoi na ubogiej mieszance to auto nie bedzie pracowało?? a dobrze wiesz ze 70% aut tak ma !! dlaczego migasz sie od odpowiedzi na moje pytania??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dobra karol 27 a jak wytłumaczysz spalanie vectry 2.0 16v na reduktorze alaska i listwie valtek 8l/100km średnio max miasto 10l/100km i jazda bez przegladu 60000km bez żadnej awarii i oczywiście na nie podłączonej sondzie !!!

A skąd ma przeciętny nieświadomy użytkownik LPG wiedzieć że mając niepodpięta sondę coś się dzieje nie tak z jego autem?Skąd takie "słuchy" że od gazu wypalają się uszczelki,gniazda?A właśnie wszystko przez to ze gdy sonda jest niepodpięta nie mamy wiedzy na temat składu mieszanki.Dlaczego wymyślono emulatory?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie dla tego robi sie mapy benzynowa i gazowa ktore mozesz korygować odpowiednio zmieniając ustawienie mnożnika i sprawdzasz czas wtrysku na benzynie i na gazie jezeli jest taki sam to gwarantyje ci że mieszanka jest odpowiednia po to masz analizator spalin !! chyba że go nie używasz a stoi w warsztacie na sztuke !! a co do wypalania gniazd zaworowych?? sa lubryfikatory !!

Edytowane przez waldus77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chyba że go nie używasz a stoi w warsztacie na sztuke !!

Soory ale ja na szczęście,może nieszczęście nie zajmuję się zawodowo "montażem".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że sie wtrace, a jak bez podłaczonej sondy sprawdze skład mieszanki w czasie jazdy gdy silnik jest obciązony,chyba że analizator do bagażnika i heja

Edytowane przez marcin007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mnie interesuje (bo nie jestem fachowcem) jak powinna zachowywać się sonda lambda względem nacisku na gaz\obciążenie ?? Czy podczas wyprzedzania z połową gazu sonda ma wskazywać bogatą mieszankę czy oscylować ? Jak wciskam gaz do końca to po jakimś czasie sonda oscyluje czy cały czas ma wskazywać bogato ?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

karol27 - troszke wiecej luzu:D

waldus77 to specjalista i sie mu nie podskakuje :zabawa:

z niewpinaniem sondy to bzdura tygodnia no ale ja sie nie mieszam w wasze wywody :kijemgo:

 

no i nie ma jak to dyzel :on::509:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odpowiedz dla marcin 007 do sprawdzania sondy pod obciążeniem sa inne urządzenia ktore montuje sie w kabinie na czas testu trwa to 5 minut montaż i demontaż a do opornik nie znasz mnie wiec nie oceniaj !!! a diesla mam bo lubie jezdzić traktorem !! miałem kilka aut na gaz i w żadnym nie podłączałem sondy !!! a wy róbcie jak chcecie nie musicie sie stosować do moich uwag !!! ale wierzcie mi montuje instalacje od 6ciu lat i sonda nie musi być wpięta może ale nie musi !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stag nie musi widziec sondy !!! jego ineresuja czasy wtrysku !!! sprawdzic czasy wtrysku na benzynie i nagazie MUSZA byc takie same !!!! reguluje sie to opuszczajac lub podnoszac mnoznik !!!

Popieram :) Piszcie co chcecie,ale cała regulacja gazu odbywa się przez zbieranie proporcji ciśnienia(podciśnienia) do czasu wtrysku .Regulując mnożnikiem należy doprowadzić do takich samych ciśnień w danym czasie czasu wtrysku (czytaj : pokryć dwie linie ze sobą :D) Sonda lambda ma charakter poglądowy lub dydaktyczny :P Komputer LPG nie analizuje sygnału z sondy lambdy,bo po cholerę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tak do końca . Mieliśmy dwa przypadki ,że przy padniętej sondzie STAG nie zrobił kalibracji ( najpierw była wpięta ,a później próbowaliśmy z wypiętą i w obu wypadkach było tak samo ) . Dopiero po wymianie sondy zrobił poprawną kalibrację . Wiem ,że AC pisze , że sonda nie jest potrzebna , ale życie pokazuje inaczej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mieliśmy dwa przypadki ,że przy padniętej sondzie...

 

My o jednym ,Wy o drugim.Co ma jedno do drugiego :) Nie podłączona sonda do STAGA ,a popsuta sonda w auto to dwie różne rzeczy...aż ręce opadają :P

 

Właśnie dzięki podpięciu tego kabelka ze STAGA do sondy możesz zdiagnozować czy sonda lambda jest sprawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlugii , a skąd STAG ma wiedzieć , czy sonda jest niepodłaczona , czy uszkodzona jeśli nie ma zmian napięcia ? i stoi na 0,41V ? bo tak standardowo przyjmuje? A Ty pisałeś że nie musi być podłączona więc dałem przykłady przeciwne . Dodatkowo stwierdzam , że jeśli sonda jest podłączona to odczyt punktów na linii Pb i gazowej jest ZDECYDOWANIE szybsze ( na podstawie ponad 1.000 zamontowanych i wyregulowanych na drodze instalacji ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na podstawie ponad 1.000 zamontowanych i wyregulowanych na drodze instalacji

Właśnie na drodze,nie w warsztacie za pomocą analizatora spalin.

walsus77 Nie łapie cię za słówka,tylko na 4 warsztaty w których byłem(w jednym co tydzień przez okres 3 m-cy-az w końcu mi po cichu wje*** emulator),tylko w AC ustawiali podczas jazdy.

Edytowane przez karol27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a skąd STAG ma wiedzieć , czy sonda jest niepodłaczona , czy uszkodzona jeśli nie ma zmian napięcia ? i stoi na 0,41V

STAG jest do sterowania wtryskiwaczami LPG czy służy jako urzadzenie do sprawdzania sondy lambdy ?? :)

 

stwierdzam , że jeśli sonda jest podłączona to odczyt punktów na linii Pb i gazowej jest ZDECYDOWANIE szybsze

 

Jeżeli to prawda to mnie zaskoczyłeś .Nigdy nie sprawdzałem jak szybko ściąga mapę z sonda i bez sondy .Sprawdzę to w najbliższym czasie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat bo własnego założyć nie mogę. ;)

 

W czwartek założyłem do swojego Passata (1.8 125KM) sekwencję. Czy od razu powinien być dobrze wyregulowany czy może regulacja następuje przy pierwszym przeglądzie - po 1000km? Bo chodzi o to, że benzyny palił do tej pory około 13-14l w mieście (Wrocław, w korkach). Natomiast gazu wyszło mi, że spalił... 23l/100km! :zeco Tzn do tej pory zatankowałem go tylko raz, za 50zł wlałem 23 litry. No i teraz gaz się skończył, a na liczniku mam 105km od tankowania.

 

I teraz pytanie - czy to normalne, że na początku tyle pali czy mam już do nich jechać na regulację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zatankował bym jeszcze raz do pełna i wyjeździł w miare do końca i sprawdził ile pali . Jeśli się potwierdzi 23/100 km to .. hm trochę dużo :zeco. Napisz jaka instalacja i na jakim osprzęcie ( reduktor , listwy , sterownik ) .

Chyba , że wcześniej zaświeci się CHECK to bym od razu jechał do gazowników .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zatankowałem do pełna i będę jeździł aż sam się przełączy na benzynę. Możliwe, że to był mój błąd (liczyłem, że to co wlałem to wyjeździłem bo jak wlewałem migała rezerwa i po tych 100km znów zaczęła migać. Ale dzisiaj kazałem na Orlenie wlać do pełna i weszło niecałe 29l (butla 55, powinno się mieścić około 44-45). Więc możliwe, że pokazuje rezerwę mimo, że jeszcze sporo gazu jest.

 

Napiszę jakie spalanie mi wyszło jak ten gaz mi się definitywnie skończy. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie rezerwa pokazuje się po 150 km i jeszcze ze 250 można zrobić,jest to kwestia źle ustawionego wskaźnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hejka

 

Krzysiu wpadasz na forum i od razu zaczynasz od pouczania innych .

Jeżeli uważasz że Alaska w 2.0 (pewnie ze 140 koników) jest ok. to ja współczuję twoim klientom. Oczywiście jak się odhaczy jedną opcję w Stagu to na Alasce będzie śmigać i będzie średnio 8 bo resztę spali benzyny. Udowodniono nie raz że ten reduktor kuca przy vectrze 1.6 100KM.

 

Co do spalania 23 , to mi w 2.8 czegoś takiego nie udało się uzyskać , ba 18 to tragedia. Ja bym wracał do tego partacza co ci "wsadził" ten gaz.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności