karol27 Zgłoś #21 Napisano 27 Lutego 2010 Mam do ciebie pytanie.Dlaczego jeździsz dieslem?Po drugie,czy wiesz ze niepodłączenie zgodne ze schematem producenta skutkuje utratą gwarancji,oraz w razie uszkodzenia(spalenia)auta ubezpieczyciel poda to jako pkt no.1 jako argument do niewypłacenia odszkodowania? Do czego służy sonda lambda w układzie sterowania silnikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #22 Napisano 27 Lutego 2010 odpowiadam na twoje pytania jeżdze dieslem bo lubie !! żadna benzyna nawet z turbiną nie ma tej dynamiki ! gwarancje na instalacje gazową daje ja jako warsztat i klient do mnie przyjedzie jak coś mu sie zepsuje a nie do producenta !!! a co do sondy to jak jest zepsuta bo stoi na ubogiej mieszance to auto nie bedzie pracowało?? a dobrze wiesz ze 70% aut tak ma !! dlaczego migasz sie od odpowiedzi na moje pytania?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #23 Napisano 27 Lutego 2010 dobra karol 27 a jak wytłumaczysz spalanie vectry 2.0 16v na reduktorze alaska i listwie valtek 8l/100km średnio max miasto 10l/100km i jazda bez przegladu 60000km bez żadnej awarii i oczywiście na nie podłączonej sondzie !!! A skąd ma przeciętny nieświadomy użytkownik LPG wiedzieć że mając niepodpięta sondę coś się dzieje nie tak z jego autem?Skąd takie "słuchy" że od gazu wypalają się uszczelki,gniazda?A właśnie wszystko przez to ze gdy sonda jest niepodpięta nie mamy wiedzy na temat składu mieszanki.Dlaczego wymyślono emulatory? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #24 Napisano 27 Lutego 2010 (edytowane) właśnie dla tego robi sie mapy benzynowa i gazowa ktore mozesz korygować odpowiednio zmieniając ustawienie mnożnika i sprawdzasz czas wtrysku na benzynie i na gazie jezeli jest taki sam to gwarantyje ci że mieszanka jest odpowiednia po to masz analizator spalin !! chyba że go nie używasz a stoi w warsztacie na sztuke !! a co do wypalania gniazd zaworowych?? sa lubryfikatory !! Edytowane 27 Lutego 2010 przez waldus77 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #25 Napisano 27 Lutego 2010 chyba że go nie używasz a stoi w warsztacie na sztuke !! Soory ale ja na szczęście,może nieszczęście nie zajmuję się zawodowo "montażem". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #26 Napisano 27 Lutego 2010 (edytowane) Przepraszam że sie wtrace, a jak bez podłaczonej sondy sprawdze skład mieszanki w czasie jazdy gdy silnik jest obciązony,chyba że analizator do bagażnika i heja Edytowane 27 Lutego 2010 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #27 Napisano 27 Lutego 2010 A mnie interesuje (bo nie jestem fachowcem) jak powinna zachowywać się sonda lambda względem nacisku na gaz\obciążenie ?? Czy podczas wyprzedzania z połową gazu sonda ma wskazywać bogatą mieszankę czy oscylować ? Jak wciskam gaz do końca to po jakimś czasie sonda oscyluje czy cały czas ma wskazywać bogato ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opornik Zgłoś #28 Napisano 28 Lutego 2010 karol27 - troszke wiecej luzu:D waldus77 to specjalista i sie mu nie podskakuje z niewpinaniem sondy to bzdura tygodnia no ale ja sie nie mieszam w wasze wywody no i nie ma jak to dyzel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldus77 Zgłoś #29 Napisano 1 Marca 2010 odpowiedz dla marcin 007 do sprawdzania sondy pod obciążeniem sa inne urządzenia ktore montuje sie w kabinie na czas testu trwa to 5 minut montaż i demontaż a do opornik nie znasz mnie wiec nie oceniaj !!! a diesla mam bo lubie jezdzić traktorem !! miałem kilka aut na gaz i w żadnym nie podłączałem sondy !!! a wy róbcie jak chcecie nie musicie sie stosować do moich uwag !!! ale wierzcie mi montuje instalacje od 6ciu lat i sonda nie musi być wpięta może ale nie musi !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #30 Napisano 1 Marca 2010 Stag nie musi widziec sondy !!! jego ineresuja czasy wtrysku !!! sprawdzic czasy wtrysku na benzynie i nagazie MUSZA byc takie same !!!! reguluje sie to opuszczajac lub podnoszac mnoznik !!! Popieram Piszcie co chcecie,ale cała regulacja gazu odbywa się przez zbieranie proporcji ciśnienia(podciśnienia) do czasu wtrysku .Regulując mnożnikiem należy doprowadzić do takich samych ciśnień w danym czasie czasu wtrysku (czytaj : pokryć dwie linie ze sobą ) Sonda lambda ma charakter poglądowy lub dydaktyczny Komputer LPG nie analizuje sygnału z sondy lambdy,bo po cholerę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrocek66 Zgłoś #31 Napisano 2 Marca 2010 Nie tak do końca . Mieliśmy dwa przypadki ,że przy padniętej sondzie STAG nie zrobił kalibracji ( najpierw była wpięta ,a później próbowaliśmy z wypiętą i w obu wypadkach było tak samo ) . Dopiero po wymianie sondy zrobił poprawną kalibrację . Wiem ,że AC pisze , że sonda nie jest potrzebna , ale życie pokazuje inaczej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #32 Napisano 2 Marca 2010 mieliśmy dwa przypadki ,że przy padniętej sondzie... My o jednym ,Wy o drugim.Co ma jedno do drugiego Nie podłączona sonda do STAGA ,a popsuta sonda w auto to dwie różne rzeczy...aż ręce opadają Właśnie dzięki podpięciu tego kabelka ze STAGA do sondy możesz zdiagnozować czy sonda lambda jest sprawna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrocek66 Zgłoś #33 Napisano 2 Marca 2010 Dlugii , a skąd STAG ma wiedzieć , czy sonda jest niepodłaczona , czy uszkodzona jeśli nie ma zmian napięcia ? i stoi na 0,41V ? bo tak standardowo przyjmuje? A Ty pisałeś że nie musi być podłączona więc dałem przykłady przeciwne . Dodatkowo stwierdzam , że jeśli sonda jest podłączona to odczyt punktów na linii Pb i gazowej jest ZDECYDOWANIE szybsze ( na podstawie ponad 1.000 zamontowanych i wyregulowanych na drodze instalacji ) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #34 Napisano 2 Marca 2010 (edytowane) na podstawie ponad 1.000 zamontowanych i wyregulowanych na drodze instalacji Właśnie na drodze,nie w warsztacie za pomocą analizatora spalin. walsus77 Nie łapie cię za słówka,tylko na 4 warsztaty w których byłem(w jednym co tydzień przez okres 3 m-cy-az w końcu mi po cichu wje*** emulator),tylko w AC ustawiali podczas jazdy. Edytowane 2 Marca 2010 przez karol27 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #35 Napisano 3 Marca 2010 a skąd STAG ma wiedzieć , czy sonda jest niepodłaczona , czy uszkodzona jeśli nie ma zmian napięcia ? i stoi na 0,41V STAG jest do sterowania wtryskiwaczami LPG czy służy jako urzadzenie do sprawdzania sondy lambdy ?? stwierdzam , że jeśli sonda jest podłączona to odczyt punktów na linii Pb i gazowej jest ZDECYDOWANIE szybsze Jeżeli to prawda to mnie zaskoczyłeś .Nigdy nie sprawdzałem jak szybko ściąga mapę z sonda i bez sondy .Sprawdzę to w najbliższym czasie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dorian Zgłoś #36 Napisano 9 Marca 2010 Podłączę się pod temat bo własnego założyć nie mogę. W czwartek założyłem do swojego Passata (1.8 125KM) sekwencję. Czy od razu powinien być dobrze wyregulowany czy może regulacja następuje przy pierwszym przeglądzie - po 1000km? Bo chodzi o to, że benzyny palił do tej pory około 13-14l w mieście (Wrocław, w korkach). Natomiast gazu wyszło mi, że spalił... 23l/100km! Tzn do tej pory zatankowałem go tylko raz, za 50zł wlałem 23 litry. No i teraz gaz się skończył, a na liczniku mam 105km od tankowania. I teraz pytanie - czy to normalne, że na początku tyle pali czy mam już do nich jechać na regulację? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrocek66 Zgłoś #37 Napisano 9 Marca 2010 Zatankował bym jeszcze raz do pełna i wyjeździł w miare do końca i sprawdził ile pali . Jeśli się potwierdzi 23/100 km to .. hm trochę dużo . Napisz jaka instalacja i na jakim osprzęcie ( reduktor , listwy , sterownik ) . Chyba , że wcześniej zaświeci się CHECK to bym od razu jechał do gazowników . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dorian Zgłoś #38 Napisano 10 Marca 2010 Dzisiaj zatankowałem do pełna i będę jeździł aż sam się przełączy na benzynę. Możliwe, że to był mój błąd (liczyłem, że to co wlałem to wyjeździłem bo jak wlewałem migała rezerwa i po tych 100km znów zaczęła migać. Ale dzisiaj kazałem na Orlenie wlać do pełna i weszło niecałe 29l (butla 55, powinno się mieścić około 44-45). Więc możliwe, że pokazuje rezerwę mimo, że jeszcze sporo gazu jest. Napiszę jakie spalanie mi wyszło jak ten gaz mi się definitywnie skończy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #39 Napisano 10 Marca 2010 U mnie rezerwa pokazuje się po 150 km i jeszcze ze 250 można zrobić,jest to kwestia źle ustawionego wskaźnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dgasek Zgłoś #40 Napisano 10 Marca 2010 Hejka Krzysiu wpadasz na forum i od razu zaczynasz od pouczania innych . Jeżeli uważasz że Alaska w 2.0 (pewnie ze 140 koników) jest ok. to ja współczuję twoim klientom. Oczywiście jak się odhaczy jedną opcję w Stagu to na Alasce będzie śmigać i będzie średnio 8 bo resztę spali benzyny. Udowodniono nie raz że ten reduktor kuca przy vectrze 1.6 100KM. Co do spalania 23 , to mi w 2.8 czegoś takiego nie udało się uzyskać , ba 18 to tragedia. Ja bym wracał do tego partacza co ci "wsadził" ten gaz. Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach