Skocz do zawartości
momin

Opadanie obrotow po wciśnięciu sprzęgła

Rekomendowane odpowiedzi

na początku mój bolid to B5 1,6 AHL gaz sekwencja

Miałem problem z nierówna pracą silnika tak jak by nie pracowal na jednym garze, okazało się że to małe pęknięcie uszczelki pod głowicą i lekko przytarte panewki (koszt naprawy 3000zł:eek:planowanie głowicy szlifowanie wału korbowodow, osiowanie bloku i wymiana panewek no i przy okazji pierścienie i wszystkie uszczelniacze oraz płyny - silnik praktycznie po kapitalce jak nowy)- nie było typowych objawów tego prócz nierownej pracy. Problem został zarzegnany, pozostał mi tylko jeden z którym boryka sie wielu urzytkownikow czyli spadające obroty po wciśnięciu sprzęgła. jest tak zawsze nie ważne czy zimny czy ciepły czy na LPG czy na PB. w tym celu zmienilem już kable, świece, czyściłem przepustnice i nic nadal spadają po wciśnieciu sprzegła i wracają po sekundzie do normalności, czy ktoś mi może podpowiedzieć co to może jeszcze być:638: wpakowalem już wiele kasy w to auto i nadal szwank - jak się wkurzę to zepchnę go na żyletki i nigdy wiecej nie kupie vw!!!!:mad:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a vag nie wykrył zadnych błedów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jezeli silnik jest w stanie "zyleta" to raczej obstawiam ze sprzeglo lub skrzynia biegow. Bo tak na dobra sprawe jak wciskasz sprzeglo to silnik jest obciazany (dobrze mysle?) i wydaje mi sie ze to moze lozysko wyciskowe ciezko chodzi. Innego pomyslu nie mam. Bo jezeli po chwili silnik wyrownuje obroty to znaczy ze motór cacy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wciskasz sprzegło to rozłaczasz skrzynie z silnikiem a co do łozyska to jak juz to oporowe a to o czym piszesz to docisk sprzegła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak wciskasz sprzegło to rozłaczasz skrzynie z silnikiem a co do łozyska to jak juz to oporowe a to o czym piszesz to docisk sprzegła

 

Fachowa nazwa lozyska oporowego to wlasnie lozysko wyciskowe. Jestem mechanikiem, tak pisze w ksiazkach i tak tez mnie w szkole uczyli. Lozysko oporowe to raczej taka potoczna nazwa. Ale wiadomo o co chodzi :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez sie uczyłem za mechanika ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to widze kolega po fachu :D Ja jestem z rocznika 90, w tym roku ukonczylem szkole :) Moze w "dawniejszych czasach" nazewnictwo bylo nieco inne :P

 

Ale dobra koniec OT bo smietnik robimy :P

 

Ja jestem dalej przy lozysku oporowo-wyciskowym :695:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynia i sprzęgło były wyciągane i sprawdzane podczas remontu silnika, ale te spadki obrotów pojawiają sie równiez jak dodam gazu i puszczę na biegu jałowym - opadają nisko i po chwili wracaja na swoje miejsce - juz nie mam pomyslu co to może być. byłem na vagu to byl tam tylko jakiś błąd lambdy sporadyczny, został skasowany i nic. dodam że lambda tez wymieniona z tysiącami innych rzeczy dbam o auta i nie żałuje kasy na remonty, ale to co sie z tym wyprawia to spędza mi sen z powiek, tymbardziej że jest to auto żony i wysluchuję codziennie :) sami wiecie jak to jest ci co maja żony RATUJCIE.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm to moze sprawdz silniczek krokowy. Wyglada na to jakby sie leciutko zacinal i powoli reagowal. Tak mi sie wydaje przynajmniej :P A jak jest jak wlaczysz klime? Tez taki spadek? Po ilu sekundach mniej wiecej obroty sie stabilizuja??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak się klimę załączy to takie minimalne wahnięcie a jak klima chodzi to tak samo jest po puszczeniu gazu opadają obroty i doslowniw odrazu rwacają na swoje miejsce, nie falują utrzymują sie na stalym poziomie tylko to wahnięcie po odpuszczeniu gazu jak by miał zgasnąć.:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak przy hamowaniu? Nacisnij hamulec na postuju i zobacz czy jest tak samo jak ze sprzeglem. Bo jak wiadomo sprzeglo jest hydrauliczne i zasilane ze zbiorniczka plynu hamulcowego. Moze jakas nieszczelnosc w ukladzie podcisnien?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie po wciśnięciu hamulca pracuje cacy na postoju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj borykałem sie z podobnym problemem,winowajcą w moim przypadku okazał sie przepływomierz,więc zaryzykowałem i wyczyściłem przepływomierz benzyną ekstrakcyjną włącznie z siateczką tylko uważaj na ten element na środku przepływki,być może i w twoim przypadku pomoże.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potomności pisze bo juz sprzedalem 1.6 ahl i teraz jestem szcześliwym posiadaczem 1.9 tdi. Problemy z falowaniem obrotów były spowodowane tym iz jak wyjałem przepustnicę wyczysciłem ją jeszcze raz i cos podkusiło mnie i spojrzałem przez nia pod slońce - okazalo sie że jest tam szczelinka czyli nie domykała sie szczelnie. Zapytałem o to mecha i powiedzial że nie powinno tak być i zaryzykowałem zmiane przepustnicy - od tamtego momentu silniczek chodził jak zloto, ale i tak ja pogoniłem bo mażylo mi sie tdi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To przepustnica powinna być całkowicie zamknięta czy powinna mieć minimalna szczelinkę? bo rózne wypowiedzi czytałem,a niebawem bedę swoją wyciągał do czyszczenia bo też mam problem z opadającymi obrotami ale głównie na ciepłym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mając passata b5 1.6 ahl też borykałem się z opadającymi obrotami wymieniłem przepływomierz na używany i było ok. A moja przepustnica tez miała mały prześwit.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mając passata b5 1.6 ahl też borykałem się z opadającymi obrotami wymieniłem przepływomierz na używany i było ok. A moja przepustnica tez miała mały prześwit.

 

A miałeś błąd przepływki w programie vag????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności