Danek75 Zgłoś #461 Napisano 25 Marca 2011 No właśnie. Ja na razie nie zmieniam, bo za dużo z tym roboty ale jak się wkur....ę to latem je wymienię. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #462 Napisano 25 Marca 2011 jadę kupić, już się dogadałem z gościem. w weekend będę zmieniał, nie wiem czy przy okazji nie kupić tych gum do sprężyn... bo jak się okaże że i one kaput to spale grata!!!!!!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecki104 Zgłoś #463 Napisano 25 Marca 2011 no w niedziele albosobote bede zmienial przewody hamulcowe,wiec rozbiore wszystko, wyszoruje i poskladam na smar miedziany. Producenci układów hamulcowych raczej nie zalecają stosowania smarów miedzianych itp. co wynika z 2 powodów: - korozja elektrochemiczna - możliwe zakłócenia układów elektrycznych np. ABS lub czujników zużycia Więcej do poczytania poniżej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #464 Napisano 25 Marca 2011 Producenci układów hamulcowych raczej nie zalecają stosowania smarów miedzianych itp. co wynika z 2 powodów:- korozja elektrochemiczna - możliwe zakłócenia układów elektrycznych np. ABS lub czujników zużycia Więcej do poczytania poniżej... W uk cooper albo rubber grease jest wlacnie do smarowania klockow od tylu. Zeby nie piszczaly oraz do swozni bo jest to smar ktory sie nie utlenia, nie degraduje i odporny na temp. Tak pisza na opakowaniu.... ---------- Post added at 00:02 ---------- Previous post was at 23:48 ---------- No powiem ci ze sie nauczylem czegos nowego;) Dzieki za info, poszukam czegos wysokotemp ale bez metali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #465 Napisano 25 Marca 2011 Producenci układów hamulcowych raczej nie zalecają stosowania smarów miedzianych itp. co wynika z 2 powodów:- korozja elektrochemiczna - możliwe zakłócenia układów elektrycznych np. ABS lub czujników zużycia Więcej do poczytania poniżej... Chyba producenci hamulcow zachecaja zeby kupowac ich produkty ,ciekawe jak ten smar ma zaklucac czujnik ABS-u lub czujnik zuzycia klockow no chyba ze ktos oblozy tym smarem cala piaste.Ja u siebie mam nasmarowane prowadnice zaciskow i jeszcze mi nic nie zaklucilo . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAJKUSS Zgłoś #466 Napisano 27 Marca 2011 Cytat: Napisał MAJKUSS Zobacz post A ja mam problem tego typu, zawieszenie gwint KW, jakiś czas temu słyszałem jakieś takie jakby "hruhotanie" w lewej stronie, zlokalizowałem skąd pochodzi dźwięk, dochodzi z samej góry amortyzatora, jak naciskam lekko auto to słychać to i na śrubie mocującej amortyzator czuje drgania. Ostatnio pojawiło się identycznie w prawej stronie. Co to może być? mocowanie amortyzatora łożysko do wymiany Piszę raz jeszcze w tej sprawie dla pewności, jak jadę na wprost słychać te dźwięki, mocno i wyraźnie, gdy skręcam jest ok, zero dźwięków, dodam, że próbowałem sprawdzać czy to coś przy hamulcach wciskając pedał ale to nie to. Przy jeździe na wprost terkotanie harhotanie czy jeszcze jakieś tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #467 Napisano 27 Marca 2011 Cytat:Napisał MAJKUSS Zobacz post A ja mam problem tego typu, zawieszenie gwint KW, jakiś czas temu słyszałem jakieś takie jakby "hruhotanie" w lewej stronie, zlokalizowałem skąd pochodzi dźwięk, dochodzi z samej góry amortyzatora, jak naciskam lekko auto to słychać to i na śrubie mocującej amortyzator czuje drgania. Ostatnio pojawiło się identycznie w prawej stronie. Co to może być? mocowanie amortyzatora łożysko do wymiany Piszę raz jeszcze w tej sprawie dla pewności, jak jadę na wprost słychać te dźwięki, mocno i wyraźnie, gdy skręcam jest ok, zero dźwięków, dodam, że próbowałem sprawdzać czy to coś przy hamulcach wciskając pedał ale to nie to. Przy jeździe na wprost terkotanie harhotanie czy jeszcze jakieś tam. wymień łożysko amorka i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #468 Napisano 27 Marca 2011 A ja dzis rozebralem i nasparowalem smarem silikonowym do lozysk zaciski i swoznie i niec... Gumy na swozniach jak nowe ale szczeka sie rusza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fredi1 Zgłoś #469 Napisano 27 Marca 2011 Jak te gumy masz od nowosci to watpie w to ze sa jak nowe mi smarowanie nic nie pomagalo jedynie jak zalozylem nowe klocki to przez pare dni nic nie dzwonilo a pozniej bylo dzyn dzyn ,mi tez sie wydawalo ze gumy nie sa wytarte ale jak zobaczylem nowe i jak je zalorzylem to sworzen juz nie latal tak luzno jak na starych.Niema tam u ciebie w angli sklepow motoryzacyjnych zeby kupic taki zestaw naprawczy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #470 Napisano 27 Marca 2011 Chyba producenci hamulcow zachecaja zeby kupowac ich produkty Nie do końca. Od dłuższego czasu mówi się o tym, że do hamulców aluminiowych nie stosuje się miedzianych smarów. Niestety przyzwyczajenia są nas w kraju zakorzenione i ciężko mechanikom przestawić się na coś innego. Ja stosuje: http://www.tools-shop.pl/?56,spray-do-serwisowania-hamulcow-hightech i http://www.tools-shop.pl/?52,wysokowydajna-pasta-ceramiczna Innych rozwiązań nie widzę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #471 Napisano 27 Marca 2011 Wlasnie szukalem(fakt nie intensywnie)i nie znalazlem. Sworznie nie lataja luzno, wrecz przeciwnie, bardzo ciezko wchodza w gumy. Ale po zalozeniu szczeka lata luzno jak reka szarpie. Musze zapytac mojego ''dostawcy'' z vw on napewno skreci te gumki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #472 Napisano 30 Marca 2011 Witam. od jakiegoś tygodnia zauważyłem w moim aucie jakieś stuki w przednim zawieszeniu.pojawiają się one w momencie podjazdu pod mały nawet krawężnik w momencie kiedy obciążenie auta schodzi na przednią oś. można je usłyszeć na dziurach. jest to nazwałbym taki "tyk". nie jest to zbyt głośne ale słyszalne i irytujące.podczas ucisku na amortyzatory auto nie buja, wraca na swoją pozycję.podczas bujania auta nic nie słychać.niewiem od czego zacząć żeby zlokalizować przyczynę.proszę o rady. z góry dziękuję. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #473 Napisano 30 Marca 2011 Witam. od jakiegoś tygodnia zauważyłem w moim aucie jakieś stuki w przednim zawieszeniu.pojawiają się one w momencie podjazdu pod mały nawet krawężnik w momencie kiedy obciążenie auta schodzi na przednią oś. można je usłyszeć na dziurach. jest to nazwałbym taki "tyk". nie jest to zbyt głośne ale słyszalne i irytujące.podczas ucisku na amortyzatory auto nie buja, wraca na swoją pozycję.podczas bujania auta nic nie słychać.niewiem od czego zacząć żeby zlokalizować przyczynę.proszę o rady. z góry dziękuję. łącznik stabilizatora sprawdź i górne wahacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #474 Napisano 30 Marca 2011 Rafał a jak to sprawdzić?muszę podnieść auto? nie koniecznie musisz wejść pod auto (kanał) i za pomocą łayżki montażowej sprawdzić luzy na wahaczach i stabilizatorach złapać za wahacz i poruszać (jeśli się da to do wymiany) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #475 Napisano 30 Marca 2011 jeśli się da to do wymiany???a może się nie dać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #476 Napisano 30 Marca 2011 ???a może się nie dać? no jeśli wahacz jest ok to nie ruszysz dziada w żadną stronę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #477 Napisano 30 Marca 2011 no jeśli wahacz jest ok to nie ruszysz dziada w żadną stronę teraz zrozumiałem.problem tylko że łyzki montażowej nie mam.można to jakoś bez tego sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #478 Napisano 30 Marca 2011 teraz zrozumiałem.problem tylko że łyzki montażowej nie mam.można to jakoś bez tego sprawdzić? a można ręcznie ale to tylko dość spore luzy wyczaisz a łyżką (lub czymś w tym stylu) już mniejsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #479 Napisano 30 Marca 2011 czyli reasumując muszę wsadzić coś płaskiego w łączenia tego stabilizatora?a wachacz po prostu poruszać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #480 Napisano 30 Marca 2011 czyli reasumując muszę wsadzić coś płaskiego w łączenia tego stabilizatora?a wachacz po prostu poruszać? wahacze podobnie jak stabilizator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach