paulo22 Zgłoś #1 Napisano 30 Lipca 2009 wita.mam zamiar jutro wymieniac wszystkie wahacze,koncowki itd w swoim Passku i mam dylemat.czy potrzebne mi sa sciagacze do sprezyn czy wyjdzie mi caly mcpherson i sprezyna nie strzeli?i czy musze odkrecac srube od poloski(przegubu) i odciagac cala zwrotnice zeby wyciagnac dolny przedni wahacz?z gory wielkie dzieki za info:564: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
struna38 Zgłoś #2 Napisano 30 Lipca 2009 Nie potrzebujesz do tej operacji żadnego ściągacza do sprężyn, radzę tylko dzień lub dwa przed tą operacją potraktować śruby wachaczy jakimś dobrym odrdzewiaczem., szczególnie śrubę łączącą dwa górne wachacze . Do wymiany górnych wachaczy nailepiej wykręcić całą kolumnę są to trzy śruby na nadkolu pod pokrywa śilnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #3 Napisano 30 Lipca 2009 Życzę Ci powodzenia w odkręcaniu górnej śruby Łączącej górne wachacze z całą zwrotnicą. Na bank się urwie. Mi tak właśnie się stało i musiałem rozwiercać. Z tego co wiem to we wszystkich się ona rwie. W serwisie kupiłem oryginalną śrubę i zapłaciłem 10 zł. razem z nakrętką. Tak jak Ci struna38 napisał dzień przed dobrze popryskaj śruby i wtedy napewno będzie łatwiej odkręcać. Dobre jest to że po wyjęciu Mc persona wychodzi razem z dwoma górnymi wachaczami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #4 Napisano 30 Lipca 2009 Podpisuje sie pod tym - ściagacz nie bedzie ci potrzebny a górna śruba na bank sie urwie a ma z 10 cm załatw sobie palnik albo garsc wiertel i troche czasu. Najlepsza metoda jest podgrzac konkretnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #5 Napisano 30 Lipca 2009 no mi sie jakoś nie urwała a siedziała tam 9 lat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #6 Napisano 30 Lipca 2009 Jak u siebie robiłem to też zastanawiałem się nad palnikiem. Ale czy w czasie tego podgrzewania materiał się nie osłabi? Chociaż wiem też, że wszyscy to praktykują z racji zyskania na czasie. W trakcie wiercenia zmęczyłem się tylko i zużyłem kilka wierteł. Na dodatek trzeba bardzo uważać aby nie rozwiercić otworu na jajo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paulo22 Zgłoś #7 Napisano 30 Lipca 2009 mechanik robil mi przeguby dzisiaj i widzialem teraz ze odkrecily mu sie te gorne sruby od tych dwoch gornych wahaczy.powiedzcie mi jeszcze czy musze odkrecac ta duza srube ktora trzyma poloske do piasty i odciagnac przegub czy ten wahacz na ktorym opiera sie mcpherson wyjdzie bez jej odkrecania?dzieki wszystkim za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #8 Napisano 30 Lipca 2009 Zawsze będzie Ci łatwiej jak zluzujesz przegób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paulo22 Zgłoś #9 Napisano 30 Lipca 2009 tak myslalem.dziekówa! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Omni81 Zgłoś #10 Napisano 30 Lipca 2009 a jeszcze łatwiej będzie jak ten przegub wyciągniesz całkiem odkrecajac go od skrzyni wtedy juz pojdzie bez problem trudniej jest go wyciągnąć od strony turbinki (brak miejsca ) a reszta jak jak koledzy w/w. Aha jeśli Twoje zawieszenia jest bardziej zmęczone to mogą wystąpić problem z wykręceniem sworzni ze względu na zużycie materiału. Jeśli nie będziesz tego potrzebował to lepiej zaopatrzyć sie w Boscha z tarczka do metalu bo to zaoszczędzi czasu, aha no i dwa dobre młoteczki do wybijania sworzni. Przy okazji sprawdź sobie stan gumy na przegubach bo warto zmienić za jednym razem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brankiniol Zgłoś #11 Napisano 30 Lipca 2009 U mnie górna śruba poszła bez problemu.jedynie trudności znalazłem przy wymianie wahacza przedniego dolniego....bez zdięcia przegubu nie da rady go ruszyć. Najgorsze jest to,że wahacz który kupiłem jest zły,mam rocznik 2002 ale z VIN wynika ,że potrzebuje whacz dla modelu od 2003... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #12 Napisano 30 Lipca 2009 Zawsze będzie Ci łatwiej jak zluzujesz przegób. jak ten przegub wyciągniesz całkiem odkrecajac go od skrzyni O czy Wy piszecie??? Po co??? Już tak dla ironi napiszę ze trzeba jeszcze np. złożyć tylnie oparcie kanapy:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
muniekwawa Zgłoś #13 Napisano 30 Lipca 2009 to w 2003 roku byly inne te wahacze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paulo22 Zgłoś #14 Napisano 30 Lipca 2009 oslony przegobow mam wymienione.a co do sciagania przegubow to tylko odciagne poloske od piasty i tyle.co do kolegi to myslalem ze w 3B i w 3BG zawiecha jest identyczna i pasuje do kazdego rocznika.pierwsze slysze zeby rok mlodszy model 3BG mial inne wahacze... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #15 Napisano 30 Lipca 2009 to w 2003 roku byly inne te wahacze? Tak,były dwa rodzaje w 2003 roku, różniące się średnicą sworznia wahacza nośnego : 4D0 407151P - nadw. >>3B-3-072000. 3B3 407151K - nadw. 3B-3-072001>>. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #16 Napisano 31 Lipca 2009 Na bank się urwie Z tego co wiem to we wszystkich się ona rwie. Marku z całym szacunkiem ale mało jeszcze wiesz Wymieniałem wahacze w wielu paskach i nigdy nie urwałem tej śruby ani żadnej innej. Liczą się narzędzia i umiejętności. A co do grzania palnikiem to jest to najbardziej ekstremalny sposób który niszczy wszytko znajdujące wie wokoło. Jak ktoś chce wymienić tylko jeden górny wahacz to ma problem po zastosowaniu palnika (musi wymieniać dwa naraz ) Polecam preparat dla zainteresowanych Wurth Rost Off Plus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
QusQus Zgłoś #17 Napisano 31 Lipca 2009 Polecam preparat dla zainteresowanych Wurth Rost Off Plus . Szczerze mówiąc miałem ten preparat i jeśli mam być szczery gów.. on daje. Jeśli chodzi o ściąganie wahaczy dolne nie ma problemu ze ściągnięciem. Z górą ten problem sie niestety zaczyna Pierwszy sposób po odkręceniu śruby ( a nakretke napewno da sie odkręcić ) posmaruj śrube preparatem na odrdzewianie nie musi być koniecznie ten co kolega powyżej proponuje na rynku tego pełno. Poczekaj z 5 min i spróbuj wybić srube jeśli Sruba ani drgnie to nie ma sensu sie dłużej męczyć. Drugim sposobem to ściągnięcie całego McPersona (prosta operacja pod maską 3 śruby mocujące + zatrzask) wychodzi bez problemu podgrzej palnikiem okolo 3 min oprzyj o coś stabilnego najlepiej twardy kamień + wybijak + mlotek:) ( nie tnij gumówką śruby na części bo sobie zrobisz dodatkowej roboty ) Po puknięciu pare razy śruba wychodzi jak po maśle. Tak robią mechanicy na niejednym warsztacie najlepszy sposób. jest jeszcze trzecia opcja jaką jest podgrzanie śruby bez wyjmowania całego McPersona ale z doświadczenia wiem że dojście jest kiepskie i nie ma nawet jak młotkiem sie zamachnąć. Tak czy inaczej życze wytrwałości w wymienianiu wahaczy. Bo ta robota dla ludzi o stalowych nerwach Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #18 Napisano 1 Sierpnia 2009 Przeczytalem caly ten watek i nadal nie rozumiem jak mam zdjąć dwa górne wahacze. Pomijając śrubę łączącą od strony koła. Od wewnatrz nie ma dojścia co najmniej do jednej z dwóch śrub. Czy okręcając tylko 3 śruby pod maską mocujące kolumnę będę w stanie odsunąć kolumnę na tyle aby dostać się z kluczem do śrub mocujących od strony wewnętrzej auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
POLMOS Zgłoś #19 Napisano 1 Sierpnia 2009 Czy okręcając tylko 3 śruby pod maską odkrecasz te trzy z gory pod maską,tą ktora trzyma amortyzator z dołu,tą co sciska dwa gorne wachacze razem i wyciągasz calego McPersona jak bedziesz zmienial to wymien najpierw jeden i w jego miejsce wkrec nowy i ustaw go do starego ,dokrec a potem tak samo drugi wachacz mi to zajmuje ok 45 minut(trening czyni mistrza) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #20 Napisano 1 Sierpnia 2009 Dzieki POLMOS. Na prawde mi pomogles Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach