Skocz do zawartości
zzztom

wywazenie walu Korbowego

Rekomendowane odpowiedzi

może naprostujemy drogę i jakieś dane potwierdzone hamowniami etc.

Wszystkie dane jakie przedstawiłem powyzej oparte były na danych z hamowni :).

 

Daj mi A3 w quatro z mocą co najmniej 200PS - ja jadę tym autem!

Ty wsiadasz w malucha co ma wyważony silnik!

Jak wnioskuję nigdy nie startowałeś w KJS-ch. Bardzo często można było tam spotkać właśnie A3 quatro i niejednokrotnie maluchy z silnikami CC lub SC dość mocno im dokładały :). Próby są niezwykle kręte i większe auto sobie nie radzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki Matsil ze chodz ty mnie poparles ale jesli ktos nie ma wiadomosci na ten temat i jego uwagi opieraja sie jedynie na zlosliwosci, to cuz mozna zrobic matsil pozdrawiam .a dla reszty troszke pokory nastepnym razez

Edytowane przez zzztom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jesli ktos nie ma wiadomosci na ten temat i jego uwagi opieraja sie jedynie na zlosliwosci

A ty masz wiadomości na wyżej omawiane tematy?

TAK?

Super, to podaj więcej info (Czekam na jakieś artykuły, maile bądź inne informacje )że VW bądź inny producent, fabrycznie nie wyważa "silników", To przez Tydzień Będę do Ciebie mówił Mistrzu!

a jak na razie to

ja jestem Sprite a Ty pragnienie ;)

 

jeszcze jedno, uważasz że ktoś coś pisał bo jest złośliwy! No Błagam Przestań!

Większość osób wyrażało swoją opinie na ten temat! Bo od tego są Fora! ;)

 

 

a dla reszty troszke pokory nastepnym razez

... to ja typ niepokorny...

 

 

i się nie denerwuj Zzztom'ciu, bo nie warto :)

Edytowane przez jarucki
bo tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ty kolego masz dowod ze tego nie robia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pytanie nie odpowiadaj pytaniem! i nie stosuj metody odbijania piłeczki!

 

Silnik są Fabrycznie wyważane!

 

Ciekawostka związana z wyważaniem silnika - można ją wykonać w momencie kiedy dokonujemy kompletnego remontu silnika lub wymieniamy elementy serca - tzn, tłoki korbowody (tutaj kłania się film) natomiast nigdzie nie znalazłem informacji że w nowym silniku wał z korbowodami i tłokami nie jest wyważony!

 

Wyobraź sobie co by było gdyby te elementy w silniku nie były wyważone.

(przykładowo w twoim silniku jeden tłok był by o wiele cięższy od drugiego, aby było fajniej sprzęgło w jednym miejscu również byłoby cięższe)

 

Dalej uważasz że Fabrycznie Silnik nie są wyważone? To napisz do jakiegoś producenta i się przekonamy jak to jest!

 

Pragnienie życzę Ci miłego weekendu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Ile jeden filmik może zamieszania narobić biednej owieczce w głowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile jeden filmik może zamieszania narobić biednej owieczce w głowie.

 

A bo widzisz kolego tak jest jak ktoś komuś coś powie i chce zarobić to mu wał wyjmą i wyważą itd.

Po prostu nie wyobrażam sobie części wirującej z prędkością 5000 obr /min bez wyważenia - to była by masakra dla całej konstrukcji auta czy innej maszyny.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

heh jako ostatnio zajmowalem sie turbinami w elektrowni i bylem przy remoncie powiem tyle tam wal nie dosc ze jest osiowany(zwiazane z polaczeniem turbiny, generatora, obracarki) to kazda czesc jest wywazana i tu nie ma mowy o czyms takim jak nie wywazenie bo to glupota fakt turbina biega sobie z predkoscia 3000 obr/min(troche mniej niz w aucie) ale przekraczajac pierwsza harmoniczna wpada w takie drgania i nie ma znaczenia ze jest dobrze wywazona a co by pomyslec jakby nie byla(fakt w aucie pewnie ta harmoniczna wystepuje ponizej 700 obr ale to mniejsza o to). Tak wogole sila wzrasta z kwadratem odleglosci od promienia wiec nie wyobrazam sobie jakby silnik w samochodzie moglby byc nie wywazony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem po co ta głupia dyskusja? Oczywiście, że elementy silnika są fabrycznie wyważone. Inna sprawa to dokładność jaką przy takim wyważaniu się toleruje i na to są odpowiedznie normy każdego producenta. Gdyby silnik miałby być wyważony co do 1mg, to na pewno nie kosztowałby tyle ile kosztuje, bo w grę wchodziłaby dość dokładna praca laboratorium.

To tak jak z wyważaniem kół w samochodzie - są wyważane za pomocą maszyny, później zakładamy je na samochód, wchodzą elementy zawieszenia, tarcza hamulcowa, piasta itp., dochodzi jeszcze dokładność samej maszyny wyważającej i możemy powiedzieć, że mimo wszystko koło nadal nie jest wyważone. Na to sie godzimy, bo nie ma to większego wpływu. Tak samo jest z silnikami.

 

P.S. Jakiś czas temu byłem w fabrykach silników toyoty w Polsce i wyważanie elementów polega na sprawdzeniu drgań jednostki przy odpowiednich obrotach i obciążeniu. Jeżeli drgania zawierają się w założonym zakresie jednostka przechodzi dalej bez wyważania :).

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To tak jak z wyważaniem kół w samochodzie - są wyważane za pomocą maszyny, później zakładamy je na samochód, wchodzą elementy zawieszenia, tarcza hamulcowa, piasta itp., dochodzi jeszcze dokładność samej maszyny wyważającej i możemy powiedzieć, że mimo wszystko koło nadal nie jest wyważone. Na to sie godzimy, bo nie ma to większego wpływu. Tak samo jest z silnikami.

dodajac kamyk w biezniku sila wzrasta 4 krotnie a wywazniki sa na 2/3 srednicy kola wiec sie z Toba w zupelnosci zgadzam

P.S. Jakiś czas temu byłem w fabrykach silników toyoty w Polsce i wyważanie elementów polega na sprawdzeniu drgań jednostki przy odpowiednich obrotach i obciążeniu. Jeżeli drgania zawierają się w założonym zakresie jednostka przechodzi dalej bez wyważania

Porownywane jest widmo drgan jesli nie wystepuja wieksze piki to nie ma sensu wywazac dokladniej a czasem jest to tak lepiej wziac drugi wal a ten na smietnik niz bawic sie w ponownie wywazanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Skąd panowie wiece jakie normy maja obecne fabryki VW?

 

Jakiś czas temu byłem w fabrykach silników toyoty w Polsce i wyważanie elementów polega na sprawdzeniu drgań jednostki przy odpowiednich obrotach i obciążeniu.

 

To pojedz tam jeszcze raz,bo ja mam to na filmie jak wyważają tam wal korbowy.

Nie wprowadzaj również ludzi w błąd takimi stwierdzeniami bo to poważne forum,a temat na poziomie posiadaczy calibry czy omegi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skąd panowie wiece jakie normy maja obecne fabryki VW?

A czy któryś z nas napisał konkretnie jakie normy? Czytaj ze zrozumieniem. Każda fabryka ma jakieś normy do których się stosuje. I tak jest też pewnie w przypadku VW, bo toyota je ma - widziałem i wiem.

 

To pojedz tam jeszcze raz,bo ja mam to na filmie jak wyważają tam wal korbowy.

Nie wprowadzaj również ludzi w błąd takimi stwierdzeniami bo to poważne forum,a temat na poziomie posiadaczy calibry czy omegi.

TV jak widac czyni cuda :).

Ja tam byłem kilka dni (nasza firma uczestniczy w projekcie optymalizacji produkcji i wymienia się doświadczeniem z innymi zakładami) więc uwierz, że wiem o czym piszę. Silnikami interesowałem się od zawsze, podczas startów w rajdach z mechanikami spędzałem w warsztacie całe dni. A byli to mechanicy z zespołu Stec Rally więc doskonale znają woją pracę - to nie ASO. Nie wprowadzam nikogo w błąd, bo swoją wiedzę opieram na doświadczeniu a nie na filmach jak niektórzy.

Jeżeli to poważne forum to też podchodź do niego poważnie, bo stwiedzenia typu "posiadacze calibry czy omegi" jest po prostu prostackie. Masz coś do posiadaczy tych aut, czym jeździsz, że uważasz, że takie rzeczy można pisać? Zresztą czym byś nie jeździł to nie zwalnia to z zachowania minimum kultury.

Mądremu wystarczy.

 

P.S. Jeżeli więc obstajesz, że fabrycznie wszystkie silniki są tak rewelacyjnie wyważone, to dlaczego wogóle istnieją firmy, które robią takie rzeczy, dlaczego każde auto przygotowywane do sportu obowiazkowo przechodzi tę procedurę - i są to nowe auta a nie przechodzone???

 

Proszę admina o zamknięcie tematu, bo powoli zaczyna robić się tu śmietnik.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmmm...........bardzo ciekawy wątek.

 

Panowie ja sobie myślę tak : seryjny silnik opuszczający fabrykę musi być wyważony tak czy owak (w/g norm fabrycznych, w pewnym zakresie tolerancji) bo po prostu przy obrotach z którymi jeździ nawet zwykły użytkownik rozleciałby się w pizd..u.

Obejrzyjcie sobie kiedykolwiek jakikolwiek wał - ma ponawiercane gdzieniegdzie "dziurki" od wyważania.

W kwestii sportów samochodowych - zgodzę się, że superdokładne wyważenie wału to początek dłubania przy takim silniku.

Robi się to dlatego, ponieważ taki pojazd przez większą część czasu jeździ z większymi obrotami (niż "cywilny") i pod większymi obciążeniami i kwestia superdokładnego wyważenia zaczyna mieć tutaj już znaczenie.

Tym bardziej, że często "sportowcy" zakładają kute tłoki które zmieniają właściwości dynamiczne układu wał-tłoki i zachodzi bezwzględna potrzeba ponownego wyważenia takiego zestawu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
jednostka przechodzi dalej bez wyważania

 

Jak widac na filmiku ten wal nie przeszedł.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cytat:

Napisał Matsil

jednostka przechodzi dalej bez wyważania

 

Jak widac na filmiku ten wal nie przeszedł.

 

 

Nie wyciągaj słów z kontekstu zdania, było napisane:

Jeżeli drgania zawierają się w założonym zakresie jednostka przechodzi dalej bez wyważania .

A to znacznie zmienia postać rzeczy. Oczywiście, że jednostki są wyważane, nikt tego nie podważa ani nigdy nie twierdziłem, że nie są. Jakbyś dokładnie obejrzał film to jest tam wyraźnie powiedziane: "balansarka sprawdza czy wał jest odpowiednio wyważony, jeśli nie..." a więc zdarzają się wały, które nie wymagają wyważania!!!

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a więc zdarzają się wały, które nie wymagają wyważania!!!

czyli znajdują się w odpowiedniej tolerancji czyli są odpowiednio wyważone :D i nie ma potrzebny ich poprawy.

Podobnie jak koledzy nie wyobrażam sobie niewyważonego wału korbowego w jakimkolwiek pojeździe, zwłaszcza w swoim :D:D

Pzdr!

Edytowane przez r0mek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Robię ogólnie mówiąc w obróbce metali,a więc na wszystkich manualnych maszynach.

Czytając te wypowiedzi powiem,że kilka osób ma rację.

Po pierwsze wszystkie wirujące elementy w silniku jak i skrzynach biegów są wyważane lub są na tyle dokładnie wykonane(maszyny CNC),lub z tzw jednego mocowania,że nie wymaga się tego,a przez to obniża się koszty produkcji.

Wały korbowodowe owszem wyważa się (zalecane),ale po szlifie i to zazwyczaj w starszych modelach.W tuningu aut jest to również stosowane,ale koszty są zarąbiste więc podejrzewam,że 99% jeżdżących w rajdach do poziomu MP tego nie robi.Częściej mają problemy z zawieszeniem,głowicą i przepalonym tłokiem.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obejrzyjcie sobie kiedykolwiek jakikolwiek wał - ma ponawiercane gdzieniegdzie "dziurki" od wyważania.

A kanały olejowe jak powstają?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tomery chyba zapomniałe,że te "dziurki"są do smarowania panewek:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności