marcin007 Zgłoś #61 Napisano 31 Sierpnia 2010 (edytowane) Niestety to nie sa znaki,znak ma byc na kole zamachowym a nie docisku,mniej lub bardziej widoczny ale powinien byc Edytowane 31 Sierpnia 2010 przez marcin007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hatsan Zgłoś #62 Napisano 31 Sierpnia 2010 (edytowane) Patrzac na zdjecia z pierwszej strony to wlasnie na docisku powinien byc ten znak i tu mi sie zdaje ze u mnie to ten znak z 3 zdjecia i patrzac wedlug niego ustawiajac otrzymuje 1 tlok w GMP i Liniał walkow niby ok,Niemam mozliwosci jednak zobaczyc znak na pompie bo musialbym sciagac znowu skrzynie.. marcin007 w tym otworze niema widoku na kolo zamachowe zeby zobaczyc znaki na kole zamachowym musial bym sciagac skrzynie a i tak jak sciagalem niewidzialem znakow na kole tylko na deklu za nim,sciagajac wszystko sam zaznaczalem sobie i w taki sposob skladalem. Ehh silnik vr6 pieknie chodzi ale jakby lancuszek poszedl to zakladanie nowego bylo by trzeba zgadywac i nie problem o jeden zabek sie walnac sam sie zastanawiam tyle ze mi ten znak pasuje do walkow i gmp wiec co jeszcze moze byc nie tak? nie dokrecalem gornego walka wiec nie moglo pogiac przez to zaworow delikatnie. przy pierwszym odpaleniu jedynie niemialo napiecia wlasciwego bo do sruby nalalem malo oleju ale niby nie przeskoczylo na walkach zreszta widac na zdjeciach,walek mogl byc troche luzny i mogl puknac w tlok?dlatego cisnienie mniejsze na 3? zagadkowy silnik,kto lubi zagadki jak dr.house? Edytowane 31 Sierpnia 2010 przez hatsan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #63 Napisano 31 Sierpnia 2010 (edytowane) tu masz znaki na wale http://yfrog.com/8brozrzdj Tym olejem to naprawdę się nie przejmuj, na górnym wałku go nie ma bo spływa. Może jakiś mikrosyfek dostał się do szklanki i dlatego stuka. Mój vr po pierwszym odpaleniu stukał okrutnie dobre 20 minut, dopiero jak się rozgrzał małe przygazówki i szklanki powoli ucichły. Zamiast szukać czemu nie ma oleju powinieneś sprawdzić szczelinomierzem czy nie ma luzu między wałkiem a którąś szklanką. Uruchom go i pozwól się rozgrzać aż wentylator kilka razy się włączy. Wiem jak boli gdy słyszy się taki stuk Edytowane 31 Sierpnia 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysiek8203 Zgłoś #64 Napisano 31 Sierpnia 2010 zukalem znaku na kole zamachowym i znalazlem cos takiego jak na zdjeciach 3 i 5,tylko sa dwa prawie takie same znaki i jak ustawie czy na tym czy na drugim Witam też męczyłem sie z ustawieniem rozrządu wg. znaków na kole zamachowym inie dało rady, ani wg.pierwszego znaku ani drugiego znaku i wkońcu ustawiłem wg. znaku na kole pasowym i wtedy było ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysiek8203 Zgłoś #65 Napisano 31 Sierpnia 2010 mniej lub bardziej widoczny ale powinien byc Znak na kole zamachowym to ja zobaczyłem dopiero jak wymontowałem silnik i wydaję mi się że jak silnik jest połączony ze skrzynią to nie da rady go zobaczyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #66 Napisano 31 Sierpnia 2010 i wkońcu ustawiłem wg. znaku na kole pasowym i wtedy było ok. Ale nie wszystkie wersje mają znaki na kole pasowym. Ja nie mamy tego znaku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hatsan Zgłoś #67 Napisano 31 Sierpnia 2010 no wlasnie ja niemam znaku na kole pasowym i na kole zamachowym tez niemam,jedyny znak jaki widzialem to na pompie oleju i teraz w tym otworze skrzyni niby, czyli na obudowie docisku..tylko moze niejest oryginalny dlatego ta strzałka jest prymitywna nie taka jak na zdjeciu. No ok jutro puki mam pokrywe zaworow na wierzchu sprawdze szczelinomierzem bez kitu tylko to moze wykazac czy zle zlozylem?? tylko nigdy tego nie robilem jakbys mogł monter mi wytłumaczyc jak to dobrze zrobic?jak ulozony powinien byc walek zeby mierzyc?Na zdrowy rozum to sprawdzac na kazdym zaworze przy zamknieciu danego zaworu? tak z ejakby go pogielo to bedzie szczelina miedzy walkiem?Proszę o rozjaśnienie:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #68 Napisano 31 Sierpnia 2010 Teraz jak masz rozebrany to sprawdzanie szczelin nic nie da. To się robi jak najszybciej po zgaszeniu silnika, zanim ostygnie. Po prostu sprawdzasz czy jest luz pomiędzy popychaczem a wałkiem, krzywka sprawdzanego zaworu ustawiona w górę. Tym sposobem nie sprawdzisz czy zawór jest minimalnie skrzywiony, chyba że jest porządnie zgięty ale wtedy nie było by nic sprężania Powtarzam - uruchom go na min pół godziny, po rozgrzaniu pogazuj trochę, niech się te szklanki odpowietrzą jak nie ścichnie to dopiero szukaj co jest nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hatsan Zgłoś #69 Napisano 31 Sierpnia 2010 aha no ja go gasilem po paru minutach bo balem sie ze jeszcze bardziej cos sie w nim stanie przez ten stukot.ok jutro tak zrobie ,tylko denerwuje mnie ze w tym silniku zeby dobrac sie do pokrywy zaworow trzeba z pol godziny odlaczac odczepiac kolektor ssacy i te przewody nieszczesne ktore ciezko sie wkladaja i wykladaja, ok dzieki za pomoc napisze co i jak jutro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hatsan Zgłoś #70 Napisano 1 Września 2010 (edytowane) no wiec tak:zrobilem takjak kazales monter silnik chodzil z pol godziny wiatrak sie wlaczal pare razy, jak sie silnik juz zagrzal to minimalnie zmniejszylo sie pukanie myslalem ze przestanie ale jednak nie.. nagrałem jak chodzi silnik,bylbym wdzieczny gdyby ktos odsluchal i powiedzial cos na ten temat. odrazu po tym wziolem sie za rozbieranie i szczelinomierzem na goracym silniku sprawdzalem pomiedzy walkiem a szklanka i nigdzie niechce wejsc szczelinomierz. co zauwazylem? krecac walem przy zakreconych swiecach w jednym punkcie lancuch sie robi luzny(tak jak na zalaczonym zdjeciu) ale jest to tylko w jednym polozeniu wczesniej sprawdzalem na wykreconych swiecach wiec niebylo cisnienia i lancuch caly czas byl napiety,czy patrzac sie na taki lancuch mozna powiedziec ze te stukanie jest przez to zle napiecie lancucha??stuka wlasnie z tego walka gornego na moj sluch. co jeszcze zauwazylem?troszke kopci i przy opuszczaniu z gazu strzela lekko z wydechu?ale to ze kopci to niejestem pewien taka pogoda ze moze byc to para,jak uslyszalem strzelanie z wydechu odrazu pomyslalem ze jednak zawory dostaly lub w zlym momencie sie otwieraja? Nagranie (3).rar Edytowane 1 Września 2010 przez hatsan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #71 Napisano 1 Września 2010 Albo zgięty zawór, albo źle ustawiony rozrząd i zawór klepie w tłok albo obrócona panewka.. To nie jest stukanie, to jakiś łomot... Zdejm miskę i zobacz panewki.. A ten luźny łańcuch to oznaka tego że napinacz nie trzyma oleju. Ten mały simmering puszcza lub znowu syf w zaworku. Jak uruchomisz silnik to ciśnienie oleju go dopycha i wtedy nie stuka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hatsan Zgłoś #72 Napisano 1 Września 2010 ale to glos od gory silnika panewki raczej nie mialy by sie kiedy obrócic...od dolu silnika jest ciszej. czyli co...sciagam skrzynie zagladam w rozrząd... tylko jak teraz ustawic jak znakow niema...dwa znaki to chyba za malo niewiem...rozbiore zobacze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #73 Napisano 1 Września 2010 (edytowane) Jak zdejmiesz skrzynię to znaki będą. Na kole zamachowym i na wale - na dolnej zębatce. Znak na zamachu masz, podałem wyżej, a znak na zębatce to jeden spiłowany ząbek - ma być równo do góry. Ale zaraz, co Ci da ściąganie skrzyni? Jak w 1 cylindrze tłok jest na samej górze to liniał w wałki rozrządu i rozrząd masz ustawiony... Edytowane 1 Września 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hatsan Zgłoś #74 Napisano 1 Września 2010 ok dzieki wielkie tylko teraz pytanie zebym nierobil czegos pare razy,czy najpierw ustawic dobrze rozrzad i probowac odpalic czy najpierw wyciagnac glowice zeby zawory wymienic?czy glowice sciagne bez koniecznosci wyciagania skrzyni?nie psujac ustawien rozrzadu?bo sciagajac lancuch z walkow moze spasc z dolnej zebatki?czekam na zdjecia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #75 Napisano 1 Września 2010 Edytowałem post wyżej. Głowicę ściągasz bez problemu, odkręcasz jedno koło zębate z wałka i zdejmujesz łańcuch. Na dole nic nie spadnie, nie ma takiej możliwości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hatsan Zgłoś #76 Napisano 1 Września 2010 (edytowane) no ale wlasnie jak nie sciagne to nie zobacze znakow na zebatce walu i na pompie oleju,niebede wiedzial jak ustawic, nie pojmuje.. wczesniej jak skladalem mialem tylko znak na pompie a reszty neiwidzialem wiec sam sobie po znaczylem. A zobacz na moje zdjecie znaku na docisku w otworze moze inaczej zalozylem docisk na kolo??niewiem czy wogole jest taka mozliwosc ale jak da sie w innej pozycji zamontowac to nie bedzie pokazywac dobrze?tyle ze gmp jest jak ustawie na nim... heh moze ja patrze nie na ten cylinder ,stojac od przodu auta 1 cyl to ten gorny po samej lewej ?najblizej poduszki lub przeplywki? za te pomoce jak mi sie uda chyba przeleje ci monter jakas zapomoge:D Edytowane 1 Września 2010 przez hatsan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #77 Napisano 1 Września 2010 (edytowane) 1 i 6 cylinder są w gmp w tym samym momencie, 1 cyl to ten najdalej od rozrządu, górny po lewej Docisku nie da się źle zamontować, znaki muszą być dobre Zaraz zdobię zdjęcie znaków u siebie ---------- Post added at 14:34 ---------- Previous post was at 14:03 ---------- Nie zrobiłem zdjęcia, ale sprawdziłem http://forum.vw-passat.pl/attachment.php?attachmentid=35531&d=1283246782 To jest prawidłowe ustawienie rozrządu, czyli strzałka do strzałki. Kwadracik na zamachu to nie jest gmp, tłok już się opuszcza.. Możesz jeszcze odkręcić koło pasowe, w czopie wału jest miejsce na klin, powinno być ustawione równiutko do góry, pomiędzy cylindry. ---------- Post added at 14:36 ---------- Previous post was at 14:34 ---------- za te pomoce jak mi sie uda chyba przeleje ci monter jakas zapomoge Ten punkcik pomógł wyżej wystarczy Edytowane 1 Września 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hatsan Zgłoś #78 Napisano 1 Września 2010 ok no to teraz mi powiedz co mam zrobic?widzisz na zdjeciach ze wszystko sie u mnie zgadza.wspominales ze na dolnej zebatce jeden zab zle to jakies pol zeba na gornych walkach?zastanawia mnie to jeszcze bo jak ustawie na znak jest gmp jest linial to teraz co moge zobaczyc jeszcze?moglo zgiac zawor przy nie napietym lancuchu i teraz tak klepie? na zdrowy rozum.gdy pierwszy tlok jest w gmp to krzywki maja byc ulozonew taki sposob zeby nie otwieraly zaworow tak?moglbym po sprawdzac tak na kazdym cylindrze i w ten sposob zobaczyc czy zawor otwiera sie jakis w gornej pozycji przez co uderza o tlok? poprawcie mnie jak zle mysle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #79 Napisano 1 Września 2010 (edytowane) wspominales ze na dolnej zebatce jeden zab zle to jakies pol zeba na gornych walkach? Ale wtedy liniału nie włożysz i widać okiem że nacięcia w wałkach nie pasują do płaszczyzny. łańcuch to nie pasek, jeden przestawiony ząbek to tak jak 3 ząbki w pasku zębatym. Pamiętaj że łańcuch musi być naciągnięty przy sprawdzaniu i wałem możesz kręcić tylko w prawą stronę (od strony koła pasowego) na zdrowy rozum.gdy pierwszy tlok jest w gmp to krzywki maja byc ulozonew taki sposob zeby nie otwieraly zaworow tak? Tak, krzywki mają być w górze jak pierwszy cyl w gmp moglbym po sprawdzac tak na kazdym cylindrze i w ten sposob zobaczyc czy zawor otwiera sie jakis w gornej pozycji przez co uderza o tlok? poprawcie mnie jak zle mysle Nie za bardzo, przy suwie sprężania krzywki będą w górze, przy cyklu wydechu krzywki będą w dole. W ten sposób nic nie sprawdzisz, przecież nie ukręciłeś wałka o 90 stopni jak ustawie na znak jest gmp jest linial to teraz co moge zobaczyc jeszcze?moglo zgiac zawor przy nie napietym lancuchu i teraz tak klepie? Rozrząd jest w porządku więc nic już nie sprawdzisz.. Mogło skrzywić zawór, dlatego trzeba napełniać ten napinacz przed uruchomieniem. Łańcuch może przeskoczyć, zawór dostaje i łańcuch wraca na swoje miejsce. Zanim zdejmiesz głowicę to zdejm miskę i sprawdź panewki.. Edytowane 1 Września 2010 przez monter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rysiek8203 Zgłoś #80 Napisano 1 Września 2010 Na moje oko to 99% zawory puknięte zwłaszcza że wtym sprzęcie to je chyba z aluminium albo plasteliny robili :dupablada nie widzę powodu żeby miało obrócić panewki ---------- Post added at 17:54 ---------- Previous post was at 17:52 ---------- Ale nie wszystkie wersje mają znaki na kole pasowym. Ja nie mamy tego znaku A to nie wiedziałem ja z kolei mam w obu silnikach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach