Skocz do zawartości
rzulu

Przyspieszanie - Tylko dla wlascicieli AHL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do wlascicieli passatow z silnikiem 1.6 AHL.

Jak przyspieszaja wasze passaty. Od ilu obrotow na konkretnym biegu czujecie ze autko ciagnie !

Ja opisze jak to u mnie wyglada.

Z 1 biegu nie ma zadnego problemu autko sciagnei az milo do odceibie ( nigdy do niego nie dopuszczam ale zakladam ze tak by bylo )

Na 2 juz jest inaczej. Jak jestem ponizej 2000 obr/ min i wcisne gaz do dechy autko przyszpiesza po ok 1 s przyszpieenie maleje i potem stopniowo rosnie

Powyzej 2000 obr/ min jest od razu przyszpieszenie.

Na reszcie biegow sytulacja jest podobna, chyba tylko na 5 biegu obroty musza byc w okolicy 2500 obr/min zeby nei bylo tego oslabniecia

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Ten silnik to powyżej 4000 ciągnie. Wiem co pisze:)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No musi tak byc :) bo max moment obrotowy jest przy 3800 obr/min :)

Chodzi mi bardziej o to czy wlasciciele ahl-i maja podobne objawy jak ja

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie "dusi" go tylko jak mam włączoną klimę. Poza tym nie zaobserwowałem jakiś opóźnień w reagowaniu na pedał gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maciej_B bylbym wdzieczny gdybys sprwadził dla mnie taka sytulacje. Jadac na drugim biegu bez gazu - tak zeby autko samo sie toczylo - wcisnal na maxa gaz. Zalezy mi na w miare dokaldnym opisie, jakie obroty jakie odczuwalne przyspieszenie - wszystko co ci przyjdzie do glowy :)

Jezeli to nie problem to czekam na relacje.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będziesz musiał poczekać do piątku:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie zdycha tylko z włączoną klima poniżej 2000-2300 obr/min, jak jade bez klimy to jazda nie sprawia trudności temu silnikowi

Edytowane przez tomek0701

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Maciej ... poczekam :D

Dzieki za info Tomek

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest Podobnie jesli jade bez klimy jest ok. Jesli jest załączona klima potrafi go przydusic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej !

Maciej_B jak tam test ?

Dzieki za info macio83

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie przepraszam za offtapic ale musze was zapytac. Wczoraj mechanik wymieniał mi olej i weszła mu dokładnie cała bańka czyli 4 L, natomiast kiedys w książce "Sam naprawiam" widziałem ze AHL miał pojemność 3 L oleju. Jak to jest w końcu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, wymienialem olej 2 tygodnie temu weszlo okolo 3,5l i na bagnecie pokazalo polowe miedzy min i max

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby bardziej uwidocznic jka mam sytulacje zrobilem wykres jak przyspiesza moje autko.

Dolna os mozna traktowac jako os czasu ( mniej wiecej ) w s

Czyli w 0s mam okolo 1200-1500 obr/min 3 bieg i wciskam gaz do dechy czuje ze autko szarpnelo, chwile przyszpiesza ( doslownie 0.5s moze mniej ) i nagle slabnie i nastepnie przyspiesza. Tak jak na wykresie. Dodam jeszcze, ze gdy w momencie tego oslabienia lekko odpuszcze pedal gazu to mam wrazenie ze auto przyspiesza lepiej ....

Na innych biegach dzieje sie podobnie. Na 1 biegu jak jade calkiem bez gazu czyli autko sie toczy i wcisne gaz do dechy jest podobny efekt - szarpniecie oslabienie i przyspieszanie stopniowe.

 

 

 

Pozdrawiam

 

Zapomnialem napisac!

(to edytuj posty!!)

Zauwazylem dzisiaj nowy objaw. Jechalem spokojnie 4 bieg silnik jeszcze zimny 50 km/h i poczulem, chwilowe drobne spadki mocy. Zrobilo sie tak podrzad ze 3 razy i reszte drogi do pracy juz nic takiego nie mialo miejsca

a1.png

Edytowane przez Duży

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzulu U mnie jest dokładnie tak jak piszesz 1-bieg ok ciągnie (bo jak by on nie ciągną to już całkiem była by lipa :636: ) a co do pozostałych biegów to do piero wtedy dobrze ciągną gdy osiągną wrtość powyżej 2000obr/min.

I tak jest prawda..., a przy włączonej klimie to jest już całkiem porażka:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jack0211 - dzieki za info troche mi lepiej ze ktos tak jeszcze ma :)

1.6 to nie jest demon predkosci ale na miasto i na trase sie nadaje :)

Wczesniej jezdzilem ojca peugeot 206 1.1 LOL :D Wiec dla mnie jest spora roznica.

Mi nic wiecej nie jest potrzebne. Gdyby tylko mniej palil, 10.5l po miescie jest ok, zwlaszcza, ze duzo slabszy i mniejszy peugeot przy bardzo oszczednej jedzie palil 7.5l

Peugeot nauczyl mnie rozwaznie jezdzic, zlaszcza na trasie - wyprzedzanie to jest naprawde wyczyn w takim autku w 5 osob.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzulu - dziś jeździłem i mogę Ci napisać, że ja po wciśnieciu gazu na dowolnym biegu nie mam efektu spadku mocy. Po prostu auto zaczyna przyśpieszać - oczywiście im większy bieg tym większy muł:)

 

Kiedyś miałem taki efekt w volvo - ja mu w gaz, a on słabnie. Okazało się, że przewody wysokiego napięcia były do wymiany. Zaznaczam, że volvo było zagazowane

 

Gdybym był na Twoim miejscu zainteresowałbym się takimi elementami autka jak: przewody WN, świece, filtr powietrza, filtra paliwa, nieszczelności w układzie dolotowym ( "lewe powietrze"). Jak masz gaz to zamiast filtra paliwa sprawdź oba filtry gazu ( o ile masz IV generację ).

 

powodzenia - jak dojdziesz co było grane to napisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Maciej_B !

Nie mam gazu wiec wiekszoc rzeczy odpada ktore wymieniles.

Filtr paliwa, powietrza juz wymienilem - nic sie nie zmienilo.

Pozostają wiec przewody wysokiego napiecia, swiece i szczelnosc ukladu dolotowego

Sa jakies sposoby zeby sprawdzi ktory z tych elementow zawodzi ?

 

Jechalem przed chwila na stacje sprawdzic cisnienie w oponach bo jutro wyjazd do karpacza no i kolejny raz chcialem sprawdzic jak to jest z tym moim przyspieszeniem i pojawil sie nowy objaw. Jechalem spokojnie, wyjscie z zakretu na 2 biegu wrzucam 3 dodaje gazu na maxa i .... szarpna delikatnie kilka razy i obroty na poziomie 2000 tys sie ustabilizowaly predkosc sie ustabilizowala i jade ... z pedalem w podlodze. Pomyslalem, ale **** ... lekko puscilem gaz i autko zaczelo calkiem fajnie przyspieszac ....

 

Czekam na sugestie co ejst grane !

 

Pozdrawiam

 

 

---------

 

Bylem w serwisie VW sprawdzili mi autko i o to co znalezli:

-zapocenia przy uszczelnieniu miski oejowej,

-Przewody podcisnieniowe do wymiany

-uszczelka pokrywy zaworowej

-przewody chlodniczki oleju

-krciec z przewodem tyl glowicy ?????????

 

Czt ktores z tych usterem moze sie objawiac problemami jakie opisuje w tym watku ?

Co to jest to ostatnie !!

Edytowane przez rzulu
nowe spostrzezenia !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bylem w serwisie VW sprawdzili mi autko i o to co znalezli:

-zapocenia przy uszczelnieniu miski oejowej,

 

Czyli uszczelka miski przepuszcza - nijak się ma do Twoich objawów

 

-Przewody podcisnieniowe do wymiany

 

Które? To może mieć coś na rzeczy

 

-uszczelka pokrywy zaworowej

 

Bez znaczenia - tyle, że syfi silnik.

 

-przewody chlodniczki oleju

 

Co z nimi? Przetarte, urwane, czy wcale ich nie ma?:)

 

-krciec z przewodem tyl glowicy ?????????

 

To chyba chodzi o tzw. odmę - czyli odpowietrzenie. Masz taki kolektor za pokrywą zaworów ( od strony podszybia). Nie wiem czy nieszczelność może mieć wpływ na szarpanie.

 

Czt ktores z tych usterem moze sie objawiac problemami jakie opisuje w tym watku ?

Co to jest to ostatnie !!

 

Napisałem na zielono. Króciec od odmy i przewody podciśnieniowe mogą mieć wpływ na zachowanie silnika. Nawet jeśli żadne z nich osobno nie - to w duecie mogą powodować takie objawy jak u Ciebie. Naprawiaj i trzymaj się za kieszeń:) Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy objawy o których piszecie są i umnie tzn .nie ma kopyta , klima działa siadają obroty , według mnie jest to za słaby silnik czyli mała moc w stosunku do wagi samochodu. Jeśli chodzi o odme to miałem pekniety plastik wymieniłem to na wąż olejo odporny plus cibanty i świece nowe i szarpanie częściowo ustało .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności