Jarecky Zgłoś #21 Napisano 8 Maja 2014 (edytowane) Opowiem jak to było u mnie Pewnego dnia po wymianie filtra powietrza - wymieniam razem z wymianą oleju silnikowego co 15000 - skrzynia zaczęła się dziwnie zachowywać. Wszystko było niby ok, ale autem szarpało jak robotnikiem po szynce, zawsze gdy wrzucałem w położenie D lub 4,3,2...dramat pomyślałem, choć olej w skrzyni zmieniony 20000 temu to pewnie coś wypłukał itd.,itd... Pojechałem do swojego mechanika i posprawdzaliśmy najpierw luzy na przegubach, wahaczach...nic Drugiego dnia pojechałem do fachowca od skrzyń auto, zapięliśmy autko na kompa i wyszło że przepływomierz powietrza w ogóle nie działa, nawet nie można "na chwilę" skasować błędu. W automatach są to naczynia powiązane, jeśli przepływomierz daje d..., odbiją się to na skrzyni bo jak mi tłumaczył fachowiec, silnik podczas przerzucania przód-tył, jakby automatycznie "ujmował gazu lub na chwilkę zmniejszał obroty"", co nie dzieje się gdy jest uszkodzony przepływomierz i stąd takie zachowanie skrzyni. W tym momencie mnie olśnilo, przypomniałem sobie, że jak zmieniałem filtr, pod nim znajdowała się klapka - taki otwór jakby do wyrównania ciśnienia powietrza? - nie wiem Zawsze robie coś na tip-top albo w ogole, więc wyodkurzalem porządnie komore filtra zamykając rurą te właśnie klapeczkę. Od tamtego czasu jak sobie przypomniałem temat się zaczął... Po powrocie do domu natychmiast rozebrałem filtr, otworzyłem wspomnianą klapkę i zresetowałem błąd - po prostu zdejmując klemę z aku. Tak właśnie skończyl się mój problem ze skrzynią @ Aż strach pomyśleć, że jakbym trafil na naciągacza mecha, to zafundowałbym sobie remont sprawnej skrzyni Edytowane 8 Maja 2014 przez Jarecky Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #22 Napisano 14 Września 2014 Kupiłem 3 dni temu passata b5fl 2003r 1.9 tdi 130km ze skrzynią automatyczną. Ogólnie skrzynia w pozycji D pracuje normalnie. prawidłowo zmienia biegi redukuje itd. Jednak jest problem z biegiem wstecznym. Auto po odpaleniu np. po całej nocy na biegu wstecznym prawie w ogóle nie chce ruszyć. Tzn po przełączeniu na R po jakiś 2 sek. lekko ruszy i koniec. dodając gazu nie jedzie w ogóle. Natomiast jak się rozgrzeje to po wrzuceniu wstecznego po chwili szarpnie i jedzie ale w momencie przyciskania hamulca zaczyna cały czas szarpać. nie sprawdzałem tylko czy jak jest rozgrzany to po dodaniu gazu normalnie jedzie. Aha jest to "chyba" Tiptronic ( lewarek może pracować przód tył oraz ma możliwość przełączenia w prawą stronę i przerzucanie biegów ręcznie + - ). Prosił bym o jakieś porady jak sobie poradzić z tym problemem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #23 Napisano 14 Września 2014 (edytowane) Witam.darko81 ja mam identyczne objawy do Twoich i borykam się z tym problemem od paru miesięcy. Tiptronic to jest na 100% Dodam Ci że jak już się rozgrzeje to po wrzuceniu R zaczyna szarpać zanim ruszy do tyłu ale jak tylko delikatnie dodasz gazu to rozłącza jakby był na N i zaczyna szarpać znowu jak obroty spadną. Tyle wiem że na pewno to nie sterownik bo tak podejrzewali spece od ASB ale po podmianie było to samo i tylko wymienili filtr z olejem i poprawy nie ma.Tyle że przed wymianą zimny łapał jeszcze w miarę normalnie,a po wymianie jak u Ciebie...Dziwny przypadek bo większość twierdzi że to uszkodzony kosz wstecznego ale jak odepniesz sterownik skrzyni to w trybie awaryjnym wsteczny łapie więc możliwe że nie jest pęknięty jak twierdzą tylko jak gdzieś wyczytałem nie trzyma czy wyskoczył jakiś oring czy uszczelniacz tłoczka nie pamiętam jak się nazywał. Jedno jeszcze co wyczaiłem to że jak odepniesz kostkę z czujnika ciśnienia doładowania to też łapie wsteczny ale świeci na desce ESP czyli też w jakimś tybie awaryjnym.... Podczepiam się do tematu. - - - - - aktualizacja - - - - - Kupiłem 3 dni temu passata b5fl 2003r 1.9 tdi 130km ze skrzynią automatyczną Czyli sprzedający nie poinformował Cię o tej wadzie? Bo na pewno wiedzieć musiał. Edytowane 14 Września 2014 przez waldi2807 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skvc15 Zgłoś #24 Napisano 14 Września 2014 Witam, Miałem identyczną sytuację w swoim Passacie ok 2 lata temu. Problem leżał w tłoczku od biegu wstecznego, po jego wymianie lub naprawie (nie pamiętam dokładnie) problem ustał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #25 Napisano 14 Września 2014 Witam, Miałem identyczną sytuację w swoim Passacie ok 2 lata temu. Problem leżał w tłoczku od biegu wstecznego, po jego wymianie lub naprawie (nie pamiętam dokładnie) problem ustał. A powiedz ile dałeś i gdzie robiłeś skrzynię? Mi mówili jedni 2500zl wymiana wstecznego a inni 1700zl wymia kosza wstecznego ,nie wiem czy w obu przypadkach chcieli wymieniać to samo ale tak mi sie wydaję. Ale skoro by wymienili sam tloczek to mysle ze trochę taniej by było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darko81 Zgłoś #26 Napisano 14 Września 2014 Witam.darko81 ja mam identyczne objawy do Twoich i borykam się z tym problemem od paru miesięcy.Tiptronic to jest na 100% Dodam Ci że jak już się rozgrzeje to po wrzuceniu R zaczyna szarpać zanim ruszy do tyłu ale jak tylko delikatnie dodasz gazu to rozłącza jakby był na N i zaczyna szarpać znowu jak obroty spadną. Tyle wiem że na pewno to nie sterownik bo tak podejrzewali spece od ASB ale po podmianie było to samo i tylko wymienili filtr z olejem i poprawy nie ma.Tyle że przed wymianą zimny łapał jeszcze w miarę normalnie,a po wymianie jak u Ciebie...Dziwny przypadek bo większość twierdzi że to uszkodzony kosz wstecznego ale jak odepniesz sterownik skrzyni to w trybie awaryjnym wsteczny łapie więc możliwe że nie jest pęknięty jak twierdzą tylko jak gdzieś wyczytałem nie trzyma czy wyskoczył jakiś oring czy uszczelniacz tłoczka nie pamiętam jak się nazywał. Jedno jeszcze co wyczaiłem to że jak odepniesz kostkę z czujnika ciśnienia doładowania to też łapie wsteczny ale świeci na desce ESP czyli też w jakimś tybie awaryjnym.... Podczepiam się do tematu. - - - - - aktualizacja - - - - - Czyli sprzedający nie poinformował Cię o tej wadzie? Bo na pewno wiedzieć musiał. Dokładnie tak jest. Na zimnym lekko złapie wsteczny i zaraz puszcza bez szarpania. Na rozgrzanym złapie po 2-3 sek i szarpnie raz i jedzie. Po dodaniu gazu rozłącza napęd. Jak obroty spadną i złapie wsteczny znów po 2-3 sek to znów szarpnie. Ale jak nacisnę hamulec to szarpie cały czas. Wiedziałem że jest uszkodzona. Planowałem z góry że będę robić przekładkę na manuala ale gdyby dało radę naprawić tą skrzynię za przysłowiowe parę zł to bym nic nie zmieniał. - - - - - aktualizacja - - - - - Witam, Miałem identyczną sytuację w swoim Passacie ok 2 lata temu. Problem leżał w tłoczku od biegu wstecznego, po jego wymianie lub naprawie (nie pamiętam dokładnie) problem ustał. No właśnie. Ile płaciłeś za naprawę bo to właśnie głównie o monetę się rozchodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skvc15 Zgłoś #27 Napisano 22 Września 2014 Sorry za długi czas oczekiwania na odpowiedź ale byłem bez sieci przez ten czas. Pamiętam ,że koszt leżał w granicy 400-800zł nie więcej. Skrzynie robiłem w Pieńsku woj. Dolnośląskie. Jeśli ktoś by potrzebował kontakt do tego zakładu to mogę w papierach poszukać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #28 Napisano 22 Września 2014 Poproszę o dane firmy. A skrzynię sam wyciągałeś czy oni wszystko Ci robili i tylko tyle zapłaciłeś? A jak skrzynia Ci chodzi ogólnie po naprawie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skvc15 Zgłoś #29 Napisano 22 Września 2014 waldi2807 dostałeś PW ode mnie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #30 Napisano 22 Września 2014 Tak, odpisałem Ci. Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patoll Zgłoś #31 Napisano 26 Września 2014 Mam passata 1.9 TDI 130 2002 r. Automata. Miałem kilka objawów szarpania przy wrzucaniu na D oraz przy zrzucaniu 5 na 4. Przyczyna tego był nie wymieniany filtr w skrzyni który następnie pozatykał elektrozawory rozregulował sterownik w skrzyni biegów. Za naprawę zapłaciłem 1500 zł. i przestrzegam was przed oddawaniem do naprawy automatycznych skrzyń biegów mechanikom którzy nie maja zielonego pojęcia o tym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zubr88 Zgłoś #32 Napisano 30 Września 2014 (edytowane) Witam, mam podobny problem jak wyżej jak się rozgrzeje to szarpie z 5 na 4, od dawna, ostatnio zaczęło szarpać przy wszystkich zmianach i nawet na zimnym. Ale ciekawostka, w tamtym tygodniu u kolegi oglądaliśmy silnik i przy tym ruszaliśmy wszystkimi wężykami od podciśnień, kostkami, po tym jak wracałem od niego skrzynia igła, żadnych szarpnięć, silnik gaszony, później do rodziców, postój na stacji i dalej żadnych szarpnięć, droga 100km. Następnego dnia powrót do siebie i wszystkie problemy wróciły. -błędy kasuję co jakiś czas ale zazwyczaj to jest lambda (brak kata) i wypadania zapłonu (jak gaszę na gazie-problem przy odpalaniu) -wężyki podciśnienia są w bardzo złym stanie -podejrzewam złe współgranie silnika ze skrzynią, nauczyłem się hamować lewą nogą i gdy wtedy dodaję gazu to nie szarpie przy redukcji -jest też chyba mało oleju, jak jadę na zimny i na zakręcie 90 wyrzuca bieg, obroty rosną i dopiero wrzuca wyższy bieg. Prosiłbym o propozycję rozwiązania problemu, w weekend jadę do ojca na kanał i zamierzam wymienić: -wszystkie wężyki podciśnienia, -olej skrzyni na MIDLAND „ATF M3 Plus lub Mobil ATF (esso) lub ravenol 5HP, który polecacie i za ile? -wybierak tiptronica żebym mógł na 3 zrobić logi, -no i może poduszki silnika i skrzyni -plus zawieszenie, tylna belka, piasty, amortyzatory, zobaczymy przeguby bo coś strzela, hamulce, może wahacze itd. Jakieś propozycje? Na co zwrócić uwagę przy rozebranym samochodzie, na co w skrzyni? Przypomina mi się coś, szarpanie zaczęło się jakoś z padnięciem czujnika położenia wału korbowego (stukowego), czujnik padł, razem z lambdą, błąd EPC, zaczęło szarpać, wymieniłem czujnik i lambdę, a szarpanie zostało, co jakiś czas wyskakują mi błędy: 16712 - Za wysoki sygnał czujnika spalania stukowego (g61) ile jest tych czujników? 1? 17544 - Mieszanka zbyt uboga 17522 - za wysoki sygnał lambdy 17535 - Rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki paliwow (mult.) - system za bogaty 16396 - Czujnik wałka rozrządu 16795 - powietrze wtórne wszystkie intermittent - czasami 17887 - Brake Boost Vacuum System: Mechanical Failure Podciśnienie hamulców (to zawsze) Dzisiaj jechałem kawałek po mieście, zaczął szarpać, na parkingu po dziurach, zgaszony, jak wracałem nie szarpał, tylko raz delikatnie z 5 na 4. O CO TU CHODZI? Edytowane 1 Października 2014 przez zubr88 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach