Skocz do zawartości
Gość thomas-lca

Problem z prędkościomierzem. Proszę o pomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jesli jest problem z wyskakującą linką z licznika (często jest tak, że jak się nieumiejętnie wkłada w to gniazdo to sie ugina i juz nie siedzi dobrze) to przy wkladaniu go w deske to można zrobic tak, że rozbiera sie licznik - sciagasz szybke i odkrecasz predkosciomierz i pozniej wkladasz sobie licznik i widzisz czy dobrze siadla linka w gniezdzie, potem wkladasz ostroznie predkosciomierz, przykrecasz a na koncu szybka i powinno byc dobrze.

 

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Urwała mi się dziś linka od prędkościomierza przy skrzyni ,tak że cała końcówka została w napędzie .Próbowałem wyjąć jakoś ją igłą ale nie dało rady.Wykręciłem cały napęd ze skrzyni myśląć że będzie łatwiej i guzik z tego nie dało rady.Podjechałem do sklepu i kupiłem sam ślimak bez obudowy bo twierdzą że w całości nigdzie nie kupię.Jak zdjąć obudowę żeby założyć ją na nowy ślimak?Planuję podjechać jutro na szrot może kupię jakąś używkę tylko nie wiem czy jest jakaś różnica w napędzie czy będzie pasować?Zegary bez obrotomierza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powracam z moim prędkościomierzem ,otóż założyłem obudowę na nowy ślimak oraz kupiłem kompletny napęd wraz z linką na szrocie .Założyłem nowy ślimak i nową linkę (kupioną w sklepie) i prędkość pokazuje poprawnie ale potwornie coś rzęzi podczas jazdy przy liczniku.Założyłem drugi zegar prędkościomierza ,efekt ten sam.Wymieniłem na linkę ze szrotu wskazówka lata jak głupia ,wymieniłem napęd na ten ze szrotu to samo.Znowu nowa linka kupiona w sklepie -słychać znowu potworne rzężenie .Kombinowałem już na różne sposoby ,drugi ślimak, druga linka inny prędkościomierz przesmarowałem nawet linki i żadnej poprawy.Wcześniej przed urwaniem się linki wszystko było dobrze.Linka na pewno jest dobrze umieszczona w gnieździe prędkościomierza jak i dobrze przykręcona do napędu.Zresztą nie pierwszy raz to już robiłem i zawsze było dobrze.Ciekawi mnie tylko fakt że nowa linka ze sklepu jest w całości wyjmowana z pancerza a oryginały już nie .,Pomóżcie bo mnie krew zaleje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzężenie czy pstrykanie, czasem wystarczy wcisnąć reset licznika kilometrów aby problem zniknął.

Można jeszcze wstawić plastikową lub coś w ten deseń podkładkę na króciec od strony licznika, wszystko zależy od budowy obracającej sie ośki w króćcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rzężenie czy pstrykanie, czasem wystarczy wcisnąć reset licznika kilometrów aby problem zniknął.
Rzężenie i szum jakby ocierającej się linki ,na nowej lince wskazówka chodzi ładnie tylko ten szum i rzężenie zmieniające się przy prędkości,na starej lince ze szrotu cisza za to wariująca wskazówka prędkościomierza .Resetowałem licznik kilometrów nie pomogło.Kupić nową linkę czy co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś w B3 to samo - nowa linka chodziła bardzo głośno. Trochę się polepszyło jak przesmarowałem ją olejem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem kiedyś w B3 to samo - nowa linka chodziła bardzo głośno. Trochę się polepszyło jak przesmarowałem ją olejem.
Przesmarowałem ją smarem i żadnego efektu,żadnej przyjemności z jazdy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wężyk podciśnienia odpowiada za wskazania mfa (średnie spalanie), natomiast za wskazania prędkościomierza odpowiada impulsator w skrzyni biegów podający sygnał na pin 27 kostki licznika. Wyjmij kostkę, sprawdz czy tam wszystko łączy. Tak samo przy skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Połączenia sprawdzone a prędkości nadal brak. Jak mogę sprawdzić czy jakiś sygnał ten impulsator wysyła i czy do licznika dociera? Da się to zrobić na postoju?

 

Impulsator posiada trzy przewody:

zasilanie +

zasilanie -

wyjście impulsów (impulsy w postaci podawania masy)

 

Na włączonym zapłonie sprawdzasz miernikiem czy masz zasilanie na dwóch przewodach, trzeci będzie wyjściem impulsów na licznik. Następnie bierzesz kawałek przewodu i wpinasz się w zasilanie + impulsatora oraz wyjście impulsów. Przewód daj jakoś do kabiny i podczas jazdy (impulsy podaje tylko jadąc do przodu) obserwuj miernik. Ma wskazywać pojawiające się i zanikające napięcie akumulatora. Możesz też wyjąć impulsator ze skrzyni i kręcąc nim obserwować miernik. Jak kto woli :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności