Skocz do zawartości
momasz1

Gorący kabel przy + akumulatora

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy koledzy jak każdemu wiadomo przy (+)akumulatora są trzy kable jeden grubaśny i dwa o przekroju ok 0,5 cm niestety nie wiem od czego one są.

 

Ale ostatnio zauważyłem że jeden kabel z tych cieńczych na działającym silniku strasznie się nagrzewa paży nawet ale się nie topi i stąd moje pytanie dlaczego się tak dzieje? żadnych bazpieczników nie pali, po zgaszaniu silnika stygnie, od czego sa w/w kable, czy owy kabelek połączany jest z czymś co zjada aż tyle prądu, czy może jakiś inny czort?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij zaciski z akumulatora (te od tych cieńszych kabli też odkręć), dobrze przeczyść i posmaruj wazeliną techniczną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

momasz1 poprostu nie masz dobrego połączenia i to jest powód grzania się tych przewodów-sprawdz te połączenia jeżeli są lużne podokrecaj i po bólu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak koledzy kazali i problem niestety NIE znikl więc co może być przyczyną ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz może miernikem opór tego kabla, ale najlepiej byś musiał poszukac drugi koniec, do czego on w ogóle idzie:D troche bawienia ale moze włąsnie gdzies spinka sie poluzowała, i nie ma prawidłowego przejscia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki sprawdze to tylko właśnie od czego ten kabel jest wiem gdzie ma początek tulko nie wiem gdzie koniec (może w bezpiecznikach) czekam aż jakiś kolega elektryk się może wypowie od czego są te dwa cieńcze kabelki przy (+) akumulatora

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego najprawdopodobniej kabel jest gdzieś przetarty lub masz zwarcie w skrzynce bezpieczników. Jeden idzie bezpośrednio do sterownika wentylatora chłodnicy, drugi do skrzynki bezpieczników i zasila całą resztę auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I taka odpowiedz mnie bardzo satysfakcjonuje wielkie dzięki lecz mam jeszcze małe pytanie czy owy sterownik wentylatora chłodnicy te ta skrzynka zaraz za akumulatorem (wiem że wyczodze na kretyna lecz tak dla pewności pytam)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w B3 jest w skrzynce bezpieczników, w B4 za akumulatorem. Jak masz B3 z końca produkcji (widzę 93 rok) to już możesz mieć tak jak w B4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności