momasz1 Zgłoś #1 Napisano 2 Lipca 2009 Drodzy koledzy jak każdemu wiadomo przy (+)akumulatora są trzy kable jeden grubaśny i dwa o przekroju ok 0,5 cm niestety nie wiem od czego one są. Ale ostatnio zauważyłem że jeden kabel z tych cieńczych na działającym silniku strasznie się nagrzewa paży nawet ale się nie topi i stąd moje pytanie dlaczego się tak dzieje? żadnych bazpieczników nie pali, po zgaszaniu silnika stygnie, od czego sa w/w kable, czy owy kabelek połączany jest z czymś co zjada aż tyle prądu, czy może jakiś inny czort????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kdjk Zgłoś #2 Napisano 3 Lipca 2009 Zdejmij zaciski z akumulatora (te od tych cieńszych kabli też odkręć), dobrze przeczyść i posmaruj wazeliną techniczną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sly12 Zgłoś #3 Napisano 3 Lipca 2009 momasz1 poprostu nie masz dobrego połączenia i to jest powód grzania się tych przewodów-sprawdz te połączenia jeżeli są lużne podokrecaj i po bólu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
momasz1 Zgłoś #4 Napisano 5 Lipca 2009 Zrobiłem tak jak koledzy kazali i problem niestety NIE znikl więc co może być przyczyną ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buki Zgłoś #5 Napisano 5 Lipca 2009 sprawdz może miernikem opór tego kabla, ale najlepiej byś musiał poszukac drugi koniec, do czego on w ogóle idzie:D troche bawienia ale moze włąsnie gdzies spinka sie poluzowała, i nie ma prawidłowego przejscia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
momasz1 Zgłoś #6 Napisano 5 Lipca 2009 Wielkie dzięki sprawdze to tylko właśnie od czego ten kabel jest wiem gdzie ma początek tulko nie wiem gdzie koniec (może w bezpiecznikach) czekam aż jakiś kolega elektryk się może wypowie od czego są te dwa cieńcze kabelki przy (+) akumulatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #7 Napisano 6 Lipca 2009 Kolego najprawdopodobniej kabel jest gdzieś przetarty lub masz zwarcie w skrzynce bezpieczników. Jeden idzie bezpośrednio do sterownika wentylatora chłodnicy, drugi do skrzynki bezpieczników i zasila całą resztę auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
momasz1 Zgłoś #8 Napisano 6 Lipca 2009 I taka odpowiedz mnie bardzo satysfakcjonuje wielkie dzięki lecz mam jeszcze małe pytanie czy owy sterownik wentylatora chłodnicy te ta skrzynka zaraz za akumulatorem (wiem że wyczodze na kretyna lecz tak dla pewności pytam) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 6 Lipca 2009 w B3 jest w skrzynce bezpieczników, w B4 za akumulatorem. Jak masz B3 z końca produkcji (widzę 93 rok) to już możesz mieć tak jak w B4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach