Skocz do zawartości
r1278

B4 problem z tylnymi hamulcami

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegow na tym forum i na wstępie pozdrawiam,mam małe pytanie,dzisiaj jadąc przez miasto i przy hamowaniu cos mi strzeliło z tyłu a przy nastepnym już hamulców nie było,po rozbiórce tylnego koła sie okazało ze brak jednej sróby mocującej cylinderek hamulcowy,wyciekający płyn z cylinderka i urwana jedna okładzina hamulcowa,i tu moje pytanie czy ciężko jest wymienić cylinderek oraz okładzine i ile te elementy mogą kosztować ? Za odpowiedz serdecznie dziekuje i jeszcze raz pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie koło godziny roboty, o ile dasz radę to zrobić.

Pozostaje odpowietrzanie układu.

No i koszt myślę, że części poniżej stówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio wymieniałem cylinderek i za nowy dałem 28zł BRC.

po rozbiórce tylnego koła sie okazało ze brak jednej sróby mocującej cylinderek hamulcowy
u mnie cylinderek tez był przymocowany na jedna srubę. Otwory są dwa bo sa one uniwersalne lewy/prawy. Wymiana jest bardzo prosta. Wymiana okładzin to też żadna filozofia, bo i tak musisz je najpierw zdjąć żeby odkręcic cylinderek. Koszt okładzin to ok 60zł komplet (lewa+prawa strona)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

dokładnie tak jak napisał przedmówca z tym ze u mnie natomiast cylinderek jest przykręcony na dwie śróby. co do odpowietrzenia to sam odpowietrzałem samociekiem.

odkręcasz odpowietrznik ,czekasz z 5 minut ,zakręcasz ,pare razy pedałem chamulca podpompować i znów odkręcic odpowietrznik na 5 minut do momentu aż czysty płyn będzie wypływał.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wskazówki,mam jeszcze jedno pytanie czy odpowietrzyć musze wszystkie koła czy wystarczy tylko to jedne,płyn nie zdązył cały wypłynąć ze zbiornika bo szybko dolałem nowego i nie pompowałem pedałem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rozavw

odpowietrz cały tył jeśli mówisz że nie wyciekł cały płyn ale dla wszystkiego ja bym przewalił wszystkie koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie i powracam do tematu,mój problem cześciowo rozwiązany,tzn.z tyłu wymieniłem cylinderek plus szczęki,przy jednym kole i przy wymianie szczek troche mi sie zeszło ze sprężynami do których sa zaczepione szczeki,to samo mnie czeka z drugą stroną,czy jest jakis prosty sposób na wymianę szczek z tyłu ?w jakiej kolejności to robić,aby było prościej,i drugie moje pytanie to jaki polecacie płyn do układu hamulcowego,ja kupiłem DOT 3 -taki mi w sklepie polecili ???Pozdrawiam

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

B4 1,9 TDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jako płyn hamulcowy w passacie B4 stosój tylko Dot4. Zobacz jaki masz napis na korku na zbiorniczku z plynem hamulcowym. "Use only DOT4". A co do samej wymiany to ja szczęki zdejmowałem razem, tzn nie odpinałem spręzyn, oprócz tej od samoregulatora. wszystko ładnie schodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym też przewalił wszystkie koła idąc od najdalej położonego od pompy do najbliżej położonego pompy i uzupełniaj płyn w trakcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając to co jest napisane na naklejce butelki płynu to DOT-3 i DOT-4 mają takie same własciwości oba są mieszalne z innymi płynami,moje auto było rok temu sprowadzone od sąsiadów i nie wiem jaki tam leli płyn a instrukcji obsługi brak,zobacze jezeli bedzie sie coś złego w zbiorniku płynu hamulcowego działo to zmienie na DOT-4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie wymieniałeś płynu od momentu sprowadzenia auta do polski, to napewno zalany jest płynem klasy DOT-4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w książce doczytałem sie tego ilość-0.7 do 0.9 dm3

rodzaj-SAE J 1703 DOT 3

wymiana 60 000 lub co 2 lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, a ja doczytałem w mojej niemieckiej instrukcji mojego Passka, że płyn musi spełniać specyfikację: US-Norm FMVSS 116 DOT4

Chyba że Amerykańska norma DOT4 to to samo, co europejska DOT3 :hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,po konsultacji w serwisie wszystko jasne DOT-3 lub DOT-4 wsio ryba :) oba dobre.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po konsultacji w serwisie wszystko jasne DOT-3 lub DOT-4 wsio ryba

 

DOT 4 lepszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też bym nalał dot4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności