shel82 Zgłoś #1 Napisano 2 Lipca 2009 Witam, pytanie jak w temacie - z góry dzięki, bo nie chce mi się brudzić i sprawdzać dlatego pytam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario4000 Zgłoś #2 Napisano 2 Lipca 2009 Chodzi ci o napinacz paska rozrządu,jak tak to jest hydrauliczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #3 Napisano 2 Lipca 2009 napinacz hydrauliczny paska rozrządu był stosowany bodajże do 12.2002 , a od 2003 montowali napinacz mechaniczny <tańszy> Jeżeli auto jest z roku modelowego 2003 to najprawdopodobniej ma wsadzony napinacz mechaniczny. p.s. rok modelowy sprawdzisz w VIN'ie - dziesiąty znak <cyfra> wskazuje rok modelowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #4 Napisano 2 Lipca 2009 Jednak rozebrałem pokrywę rozrządu i nie mam napinacza hydraulicznego, a rok auta - 2001. 10 cyfra z VIN = 2 więc jak to jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #5 Napisano 2 Lipca 2009 w AVF i AWX napinacze hydrauliczne montowane były do maja 2002. We wszystkich furkach po tej dacie powinien znaleźć się napinacz mechaniczny. Być może w AVB poszli od początku produkcji po rozum do głowy i wkładali napinacze mechaniczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #6 Napisano 2 Lipca 2009 Jednak rozebrałem pokrywę rozrządu i nie mam napinacza hydraulicznego, a rok auta - 2001.10 cyfra z VIN = 2 więc jak to jest? A nie miałeś kolego wymienianego silnika? Napinacze mechaniczne były montowane od czerwca 2002r. tak jak pisał kolega wyżej także nie możliwe aby 2001r miał mechaniczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #7 Napisano 2 Lipca 2009 A nie miałeś kolego wymienianego silnika? Napinacze mechaniczne były montowane od czerwca 2002r. tak jak pisał kolega wyżej także nie możliwe aby 2001r miał mechaniczny. Raczej nie wpisy w w karcie pojazdu, tzn. numery silnika się zgadzają więce raczej odpada... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Zgłoś #8 Napisano 2 Lipca 2009 no to chyba wszystko jest już jasne, masz napinacz mechaniczny <tańszy> więc gra gitara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #9 Napisano 2 Lipca 2009 no to chyba wszystko jest już jasne, masz napinacz mechaniczny <tańszy> więc gra gitara Tak tylko nie wiem jak go ustawić, a dokładniej jak ma być napięty pasek rozrządu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Urizen79 Zgłoś #10 Napisano 2 Lipca 2009 Mam paska 2001 z silnikiem AVB i jest na 100% napinacz hydrauliczny wymieniałem rozrząd kwiecień 2009. Tak dla informacji cześci kupiłem na Młodzieńczej w Warszawie koszt z filtrem powietrza, kabinowym oraz pasek alteratora i klimatyzacji około 800 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #11 Napisano 2 Lipca 2009 Panowie, bo już się pogubilem w tym morzu wątków na temat rodzajów rozrządu a szczególnie napinacza do silnika AVB, o ile to podraża koszty wymiany w stosunku do napinacza mechanicznego. Dzisiaj otrzymałem odpowiedż z ASO VW Stalowa Wola na moje zapytanie o cenę zestawu do wymiany rozrządu-zaznaczam, że podałem nr VIN ! Dzień dobry. Zestaw rozrządu 530 PLN Pompa wody 202 (przy zwrocie starej) PLN Ewentualnie nap. hydraul. -440 PLN No i co wy na to? W serwisie vw też nie wiedzą na 100% ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lagier Zgłoś #12 Napisano 3 Lipca 2009 (edytowane) w ASO będziesz miał zawyżoną cenę. Zazwyczaj koszt dobrej klasy napinacza hydraulicznego waha się w granicach 350 zł brutto. Edytowane 3 Lipca 2009 przez Lagier Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #13 Napisano 3 Lipca 2009 Ja kupiłem NTN (oryginał) za 180zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arczi741 Zgłoś #14 Napisano 3 Lipca 2009 To naprawdę oryginał za takie pieniądze???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mebelman Zgłoś #15 Napisano 3 Lipca 2009 Tak, z Intercars, od znajomego sprzedawcy z jego upustem. Kupuję u niego części od 4lat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #16 Napisano 6 Lipca 2009 Skoro jednak już wiem, że mam w swoim AVB napinacz mechaniczny (bo jednak montowali), a według katalogów powinien być hydrauliczny - to jaki symbol będzie miał napinacz mechaniczny pasujący do mojego silanika AVB i co z paskięm zębatym rozrządu - jaki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #17 Napisano 7 Lipca 2009 (edytowane) shel82 Napinacz wygląda tak jak na fotce poniżej, był stosowany w silnikach m.in Vw (ATJ/AVB/AVF/AWX), Skody, Seata, Audi.Wykaz silników Vw Passata oraz roczników zastosowania na drugiej fotce. 045 109479B -napinacz paska 038 109119P - pasek rozrządu Z=120. Edytowane 7 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #18 Napisano 7 Lipca 2009 JurekW dzięki - wiem jak powinien wyglądać napinacz hydrauliczny Jeżeli chodzi o napinacz mechaniczny, bo taki mam, a auto z końca produkcji 2001r. i na zagranicznym forum czytam, że może być z napinaczem mechanicznym - problem w tym, że wszystkie katalogi uwzględniają tylko napinacz hydrauliczny w tym silniku i roczniku, dlatego mnie intereuje jaki tam wsadzić napinacz mechaniczny, czy będzie pasował ten z roczników od 2004r i jak z paskiem rozrządu, czy ma tyle samo zębów w nowszych rocznikach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #19 Napisano 7 Lipca 2009 Nie prościej zdjąć obudowa paska i zobaczyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #20 Napisano 7 Lipca 2009 Nie prościej zdjąć obudowa paska i zobaczyć? To jak mam poznać jaki to pasek zębaty, jak napisy są już starte, a na rolce napinającej nie widać dokłądnie numerów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach