JurekW Zgłoś #21 Napisano 7 Lipca 2009 (edytowane) JurekWdzięki - wiem jak powinien wyglądać napinacz hydrauliczny Jeżeli chodzi o napinacz mechaniczny, bo taki mam, a auto z końca produkcji 2001r. i na zagranicznym forum czytam, że może być z napinaczem mechanicznym - problem w tym, że wszystkie katalogi uwzględniają tylko napinacz hydrauliczny w tym silniku i roczniku, dlatego mnie intereuje jaki tam wsadzić napinacz mechaniczny, czy będzie pasował ten z roczników od 2004r i jak z paskiem rozrządu, czy ma tyle samo zębów w nowszych rocznikach? Akuratnie ten napinacz z fotki w moim poście jest napinaczem mechanicznym.W silniku Passka m.in. AVB do końca produkcji modelu 3BG jest stosowany pasek Z=120 o nr ref, który podałem.Poza tym w opisie masz silnik AVF. Edytowane 7 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #22 Napisano 7 Lipca 2009 Paski sa takie same po zmianie,inna jest tylko pompa wody napinacz i rolka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #23 Napisano 7 Lipca 2009 JurekW tak w opisie mam AVF, ale to inny Passat ja pytam o AVB... na tym zdjęciu jest tak jak w moim AVB i ja tu nie widzę napinacza? ---------- Post added at 16:27 ---------- Previous post was at 15:07 ---------- Aha w Etce wywala mi tak (po nr VIN - rocznik 2002): Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #24 Napisano 7 Lipca 2009 JurekWtak w opisie mam AVF, ale to inny Passat ja pytam o AVB... na tym zdjęciu jest tak jak w moim AVB i ja tu nie widzę napinacza? ---------- Post added at 16:27 ---------- Previous post was at 15:07 ---------- Aha w Etce wywala mi tak (po nr VIN - rocznik 2002): W Etce jest napinacz (twoje foto). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #25 Napisano 7 Lipca 2009 JurekW Chodzi Ci o pozycję 19? ale w rzeczywistości po zdjęciu rolki odwracającej wygląda to tak jak na zdjęciu poniżej - rolka jest przykręcona do kartera silnika... a tu masz zdjęcie z napinaczem hydraulicznym: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #26 Napisano 7 Lipca 2009 Tak 19 .Wynika z tego, że ktoś dokonał naciągu paska "mechanicznie" tylko za pomocą rolki napinającej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #27 Napisano 7 Lipca 2009 Tak 19 .Wynika z tego, że ktoś dokonał naciągu paska "mechanicznie" tylko za pomocą rolki napinającej Hmm raczej nie, bo z rysunków w Etce wynika, że rolka odwracająca jest mocowana właśnie na metalowej częsci gdy występuje napinacz hydrauliczny: a w przypadku mocowana jest bezpośrednio za pomocą śruby do silnika - przynajmniej tak to rozumiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #28 Napisano 7 Lipca 2009 (edytowane) Zgadzam się z Tobą odnośnie miejsca montażu rolki odwracającej, ale to i tak nie zmienia faktu,że naciąg regulujesz za pomocą mimośrodu rolki napinającej.Poniżej dwie fotki z silnika benzynowego 1,8 jedna napinana mechanicznie,a druga z napinaczem hydraulicznym. Edytowane 7 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #29 Napisano 7 Lipca 2009 JurekW Teraz mam pytanie więc jaką tam wsadzić rolkę napinającą, bo w katalogach jest parowana razem z napinaczem hydraulicznym, a ja mam zwykłą rolkę (ma troche inny wyglą, mocowanie nie wiem bo nie trzmałem tego jeszcze w ręku...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #30 Napisano 7 Lipca 2009 (edytowane) shel82 Kpl bez napinacza: 038 109243M - rolka napinająca 038 109244J - rolka odwracająca 038 109 119P - pasek rozrządu Z=120 Kpl z napinaczem: 045 109243C - rolka napinająca 045 109244A - rolka odwracająca 038 109 119P - pasek rozrządu Z=120 045 109479B - napinacz paska. Edytowane 7 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #31 Napisano 7 Lipca 2009 JurekW a masz może rysunki "techniczne" obu rolek odwracających, chodzi mi o średnicę otworu mocującego, tak samo z rolką napinającą? ---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:36 ---------- aha a co z pompą wody, bo kolega marewel pisał, że są rózne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #32 Napisano 7 Lipca 2009 (edytowane) JurekWa masz może rysunki "techniczne" obu rolek odwracających, chodzi mi o średnicę otworu mocującego, tak samo z rolką napinającą? ---------- Post added at 18:41 ---------- Previous post was at 18:36 ---------- aha a co z pompą wody, bo kolega marewel pisał, że są rózne Kpl z napinaczem (ozn. SKF). Kpl bez napinacza (ozn. SKF). Pompa wody AVB (bez względu na rocznik) - 038 121011J oraz 038 121011JX. Powodzenia. Edytowane 7 Lipca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #33 Napisano 7 Lipca 2009 (edytowane) Poniżej dwie fotki z silnika benzynowego 1,8 jedna napinana mechanicznie,a druga z napinaczem hydraulicznym. No niestety ale na fotkach oba napinacze są hydrauliczne. Mechaniczny wygląda tak: Pompa wody do napinacza hudraulicznego : hepu P550 Mechanicznego hepu P569 Edytowane 7 Lipca 2009 przez marewel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #34 Napisano 7 Lipca 2009 No niestety ale na fotkach oba napinacze są hydrauliczne.Mechaniczny wygląda tak: Tak masz rację na moich fotkach we wcześnijszych postach widać taki sam z tym, że to jest rolka napinająca, a widzę, że niektórzy mylą ją z napinaczem mechanicznym choć spełania takie samo zadanie + prowadzenie paska zębatego... Pompa wody do napinacza hudraulicznego :hepu P550 Mechanicznego hepu P569 Już sam nie wiem potrzbuję więcej danych technicznych odnośnie obu tych pomp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #35 Napisano 7 Lipca 2009 W tym roczniku masz napinacz hydrauliczny,mniejsza rolkę prowadząca i pompę hepu p550 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #36 Napisano 7 Lipca 2009 W tym roczniku masz napinacz hydrauliczny,mniejsza rolkę prowadząca i pompę hepu p550 Jakbym miał napinach hydrauliczny, to bym nie zaczynał tego wątku zresztą poparz na moje zdjęcia... dlatego nie wiem dokładnie co mam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #37 Napisano 7 Lipca 2009 Zostałem osłabiony w tym momencie. Odpowiem na pytanie zawarte w temacie: W tym silniku jest napinacz mech lub hydr w zależności od rocznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #38 Napisano 8 Lipca 2009 (edytowane) Zostałem osłabiony w tym momencie.Odpowiem na pytanie zawarte w temacie: W tym silniku jest napinacz mech lub hydr w zależności od rocznika. I ja się z Tobą zgodzę, ale według not katalogowych w roczniku 2001 powinien być napinacz hydrauliczny, a ja mam tak jak na zdjęciu - czyli regulowane rolką napinającą=napinacz mechaniczny. Nie wiem czt dobrze rozumiem chyba, że rolka npinająca to nie napinacz mechaniczny? Proszę jeszcze raz zamieście rysunki obu napinaczy mechanicznego i hydraulicznego w tym temacie... Edytowane 8 Lipca 2009 przez shel82 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shel82 Zgłoś #39 Napisano 10 Lipca 2009 Poproszę jeszcze raz można prosić o zamieszczenie rysunkó obu napinaczy mechanicznego i hydraulicznego do silników TDI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach