Skocz do zawartości
panther2

Gorący-ciepły silnik bardzo źle zapala 1,9 TDI AHH 90KM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , przeszukałem forum lecz nic nie odpowiada objawom jakie pojawiły się w moim Pasku, silnik 1,9 TDI AHH 90KM. Problem polega na tym, iż w momencie gdy silnik jest gorący lub ciepły to bardzo źle zapala.

Na gorącym silniku zapalenie graniczy z cudem.

Gdy silnik już nieco ostygnie to aby zapalił należy próbę zapalenia powtórzyć 3-5 razy po 3-4 sekundy. Zapala za 3-5 razem jednak z trudnością wchodzi na obroty w fazie początkowej pracy.

Gdy silnik jest zimny zapala na dotyk.

Dodam, iż dymi na siwo-niebieski kolor.

Dzwoniłem do elektromechanika i rzucił mi razem 600 zł za naprawę:eek: nawet nie widząc samochodu (50 podłączenie VAG, 150 za diagnostykę, 400 za wgranie/poprawienie mapy).

 

Co może być przyczyną tak nagłego załamania się rozruchu silnika, do przedwczoraj palił na dotyk, nie zmieniałem i nie wymieniałem przed tą awarią żadnych elementów w silniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik temp silnika przepływka i wiele innych rzeczy podłacz VAG i zobacz błedy wtedy cos poradzimy dy, swiadczy o tym ze cos nie tak z silnkiem zła mieszanka albo wtryski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki objaw po zalaniu benzyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz odpada, ponieważ nie ma żadnych objawów ( szarpania/dziury itp) przy wkręcaniu się na obroty, wymieniony 6 tys km do tyłu wskazania licznika.

 

Żonka faktycznie przed tym objawem tankowała więc .....

 

Ktoś może powiedzieć coś jeszcze....w poniedziałek wybieram się na VAG...zobaczę....a kasa mnie nie swędzi aby wydawać po 600 stówek, stąd temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie rozszczelnił ci się układ paliwowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnięty od A-Z czyli od zbiornika, przez filtr do pompy i wtryskiwaczy...

ETKA pokazuje 1 czujnik temperatury silnika o nr części 059 919 501 4 styki niebieski, czy jest gdzieś jeszcze?

 

Wymieniony niedawno z powody podawania niepoprawnego odczytu do wskaźnika temperatury.

Edytowane przez panther2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dzwoniłem do elektromechanika i rzucił mi razem 600 zł za naprawę nawet nie widząc samochodu (50 podłączenie VAG, 150 za diagnostykę, 400 za wgranie/poprawienie mapy).

 

Mechanik prawdopodobnie ma racje. Te silniki mają problem z dawką paliwa na skutek zużywania się pompy wtryskowej. "Naprawia" się to poprzez korekte w mapie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oto łatwy sposób aby sprawdzic czy przyczyną słabego odpalania na ciepłym jest pompa, a dokładnie jej głowica:

1. zdejmujesz osłonę silnika

2. ukazuje Ci się pompa wtryskowa, a dokładnie interesuje Cię głowica, czyli ta częśc, z której wychądzą krócce do wtryskiwaczy

3. bierzesz konewkę zimnej wody i obficie polewasz głowice pompy (chłodzisz ją)

4. jeżeli silnik odpali tak jak powinien problem wyjasniony i czeka Cię zmiana mapy, ale musisz też wziąc pod uwagę że za jakis czas moze głowica pasc całkiem, ale to taka najbardziej pesymistyczna wersja

 

Kolega miał to samo w Borze TDI i założył moduł podnoszący dawke rozruchową i śmiga takjuż bardzo długi czas.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gombek2 dzięki za namiar... czekam do jutra, stacja paliw ma sprawdzić na monitoringu czy żonka nie zalała czasem benzyny, wówczas wykluczę jakiś element podstawy usterki.

Z mojej strony cdn...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CDN... i jest kontinuum awarii....sprawa leży po stronie zatankowania benzyny zamiast ON, dziś potwierdzone na stacji (dobrze że żonka oszczędna i zalała tylko 5 l ), wczoraj jeszcze zalałem do pełna ON (ot tak profilaktycznie). Sądzę ze przejechanie około 15 km na mieszance PB i ON nie wyrządziło większych szkód w układzie zasilania silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności